Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 19, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 19, 2016 21 dakika önce, Çağatay Kara yazdı: EDGE Standarda uygun değil EDGE grubu, tabii siz bilirsiniz... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağatay Kara Yanıtlama zamanı: Ekim 19, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 19, 2016 1 saat önce, Cem Boneval yazdı: Standarda uygun değil EDGE grubu, tabii siz bilirsiniz... O zaman macera aramaya gerek yok yağımız belli oldu 5W-30 Castrol Magnatec A5. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ismail orçan Yanıtlama zamanı: Ekim 20, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 20, 2016 Focus 2009 tdci titaniumda dpf varmı ? Bu motora uygun standartları karşılayan yağı önerirmisiniz ? ilk sene shell 5-30 koydu usta aynı usta geçen sene 5-30 castrol koydu her 5-30 yağ standartları karşılıyormu? Aracın bizden önceki sahibi mobil 5-30 kullanmış kafam karıştı iyice. Yağ ve filtreleri kendim alıp ustaya gitsem daha iyi olmazmı ? her gittiğimde farklı marka yağ oluyor çünkü 5-30 koyuyor ama 5-30un neyi bilmiyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 20, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 20, 2016 İlk mesajda her detayı yazıyor @ismail orçan Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ismail orçan Yanıtlama zamanı: Ekim 20, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 20, 2016 2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı: İlk mesajda her detayı yazıyor @ismail orçan 1-Yakup abi ilk mesajda 10-30 diyor...Eee biz 5-30 koyduk yanlış yağmı kullanmışız bu zamana kadar. Servis bakımlarındada 5-30 konulmuş Bana almam gereken yağı söylermisiniz Castrol olacak büyük ihtimal castrolün hangi yağını alayım ? 2-Bizden önceki sahibi servisde hep mobil yağ kullanmış ilk aldıgımızda araba çok titreşimli çalışıyordu nasıl anladınız diye sorarsanız kapı eşya bölümünde cd ilk çalıştırmada ses yapıyordu titreyerek shellde bu titreşimli çalışma ortadan kalktı sonra castrol marka yağ koydu usta mobilden iyi ama shelden biraz daha titreşimli çalışıyordu,farklı marka yağ kullanmanın motora zararı olurmu ? 3 Amcamin makyajsız 2008 tdci collectionu var sordum ilk aldıgı yıllar 1-2 kere 10-30 koymuş sonra 5-30a geçmiş,bizdeki 2009 makyajlı tdci bizim focusda dpf varmı dpf varsa dpfli yağlardan bahsediliyor bu özellikdeki yağı koymak daha iyi olmazmı ustaya güvenmediğim için benim araca uygun castrol yağı önerirseniz sevinirim yarın büyük ihtimal yağ değişimine gideceğim soruları cevaplarsanız çok sevinirim ve rahatlarım şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 21, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 21, 2016 (düzenlendi) 14 saat önce, ismail orçan yazdı: Yakup abi ilk mesajda 10-30 diyor Bir zamanlar öyle idi. Sonra Mayıs 2008'de Ford Otosan şöyle bir bülten yayınlamış. Sanırım sorularına da cevap olacaktır... ---------------------------------------------------------------------------- Acil Servis Mesajı Konu: Binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı yerine 5W/30 motor yağı kullanılması hakkında Değerli Servislerimiz, Türkiye'deki dizel yakıt kalitesinin düşük olması nedeniyle bugüne kadar binek TDCi araçların periyodik bakımlarında düşük kaliteli yakıt kullanımına karşı daha dayanıklı olan 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmıştır. EPDK tarafından yayımlanmış olan tebliğ doğrultusunda 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle 7000 ppm kükürt içeren yakıt piyasadan kaldırılacak, yerine yalnızca max 50 ppm kükürt içeren TSE EN590 standardındaki dizel yakıt piyasaya sunulacaktır. 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle tüm eski ve yeni binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) yerine, benzinli araçlarda da kullanılmakta olan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılacaktır. Bu tarihten sonra binek TDCi araçlarda 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanımına izin verilmeyecektir. 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanımı beraberinde birçok avantajı beraberinde getirecektir: Ford TDCi binek araçlar 5W/30 motor yağı ile max performans sağlayacak şekilde tasarlanmıştır Motor iç dirençleri azalacaktır. Buna bağlı olarak; Hareketli motor parçaları üzerindeki abrazif (aşındırıcı) etki azalacaktır yakıt ekonomisi sağlanacaktır Soğuk çalışma performansı iyileşecektir Akü/marş motoru/volan dişlisinin ömrü artacaktır Turboşarj yatakları daha iyi yağlanacak ve turboşarj ömrü artacaktır Yağ bileşimindeki metal içerikli katkılar sınırlandırılacağı, buna bağlı olarak motor yağı kaynaklı kül miktarı azalacağı için DPF (Dizel Partikül Filtresi) ömrü artacaktır Binek TDCi araçlar için periyodik bakım aralığı 15,000 km'dir. Binek TDCi araçların periyodik bakım aralığında şu an için herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır. Ford Otosan tarafından onaylı 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları yeniden yayım_ASM_TRPV_01/08 ile yayınlanmıştır. Liste güncellendikçe en güncel liste FODN'den temin edilebilmektedir. 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları aşağıdaki gibidir: FMY FORMULA FE 5W-30 FORD MOTORCRAFT FORMULA E 5W-30 CASTROL MAGnetEC PROFESSIONAL A1 5W-30 MOBIL SUPER FE SPECIAL 5W-30 SHELL HELIX 5W-30 10W/30 motor yağından (WSS-M2C921-A) 5W/30 motor yağına (WSS-M2C-913-B) geçiş sırasında motor yağlama sisteminin hassas bir şekilde temizlenmesi için Impact-850 Motor Yağlama Sistemi Temizlik Ekipmanı'nın devreye alınması planlanmaktadır. Bu ekipmanın periyodik bakım sırasında yağ değişimi yapılması öncesinde kullanılması ile birlikte: Motor yağlama sisteminin iyi bir şekilde temizlenmesi sağlanacaktır (yağ değişimi yapılması halinde bile motor içerisinde yaklaşık olarak 500 cc kirli motor yağı kalmaktadır) Turbo-charger problemi yaşanması halinde tekrarlanan tamiratın büyük oranda önüne geçilecektir Muhtemel motor arızalarının önüne geçilecektir. 5W/30 motor yağları (WSS-M2C-913-B), 10W/30 motor yağlarından yaklaşık olarak %25 daha pahalıdır. Ancak 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılmasıyla birlikte %1-3 seviyesinde yakıt tasarrufu sağlanacaktır. Bu sayede 5W/30 (WSS-M2C-913-B) motor yağı kullanımı ile artan maliyet max 7,500 km'de kendisini ödemiş olacaktır. TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılmaması halinde yakıt sisteminde/motorda yaşanacak olan problemler garanti kapsamı dışında tutulacaktır, tamir masrafı müşteri tarafından karşılanacaktır. TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılması halinde 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmış olan bir binek TDCi araçta daha sonradan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılması halinde herhangi bir problem (kompresyon/yağ kaçağı v.s.) yaşanmayacaktır. Ekim 21, 2016 Cem Boneval tarafından düzenlendi 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Uğur Akdaş Yanıtlama zamanı: Ekim 21, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 21, 2016 18 saat önce, ismail orçan yazdı: Focus 2009 tdci titaniumda dpf varmı ? Bu motora uygun standartları karşılayan yağı önerirmisiniz ? ilk sene shell 5-30 koydu usta aynı usta geçen sene 5-30 castrol koydu her 5-30 yağ standartları karşılıyormu? Aracın bizden önceki sahibi mobil 5-30 kullanmış kafam karıştı iyice. Yağ ve filtreleri kendim alıp ustaya gitsem daha iyi olmazmı ? her gittiğimde farklı marka yağ oluyor çünkü 5-30 koyuyor ama 5-30un neyi bilmiyorum. Aracın üretim tarihi ne zaman ? Servisten şasi no ile sorgulayıp belki Dpf var mı yok mu diye telefonda öğrenebilirsin. 2009 yılı 6. ay sonrası üretimde Dpf li motor var bildiğim kadarıyla, öncesinde yoktu. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 21, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 21, 2016 Tekrarlamak gerekirse: Ford işi kolaylaştırıyor ve diyor ki benim standardım WSS-M2C-913-X (burada X yıllar içinde değişen A, B, C ve son olarak D yerine kullanıldı), bu standarda uyan yağlar kendi aralarında geriye doğru uyumlu ve kullanılabilir. Bizim bakmamız gereken tek şey de bu. DPF var yok, benzinli dizel böyle bir ayırıma gitmemize gerek yok. Biz kullanıcılar ise hala o mu bu mu, yoksa şu mu diye işi karmaşık ve içinden çıkılmaz hale getirmeye çalışıyoruz. Bir tek 1.0 Ecoboost burada istisna teşkil ediyor, ama onu da yeterince tartıştık. @ismail orçan ille Castrol diyorsan şu anda alacağın bu: Castrol Magnatec STOP-START 5W-30 A5 4Litre. Bu yağ güncel ve WSS-M2C-913-D standardında ve geriye doğru da uyumlu. Piyasada 80 TL'ye var. Yine uyumlu piyasada bulabileceğin daha ucuz yağ Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30. Başka ürünler de var ama kafa karışmasın şimdi... Yağ sorunu olan herkese açık ve nihai duyurudur. Oldu mu? 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ismail orçan Yanıtlama zamanı: Ekim 21, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 21, 2016 10 saat önce, Cem Boneval yazdı: Tekrarlamak gerekirse: Ford işi kolaylaştırıyor ve diyor ki benim standardım WSS-M2C-913-X (burada X yıllar içinde değişen A, B, C ve son olarak D yerine kullanıldı), bu standarda uyan yağlar kendi aralarında geriye doğru uyumlu ve kullanılabilir. Bizim bakmamız gereken tek şey de bu. DPF var yok, benzinli dizel böyle bir ayırıma gitmemize gerek yok. Biz kullanıcılar ise hala o mu bu mu, yoksa şu mu diye işi karmaşık ve içinden çıkılmaz hale getirmeye çalışıyoruz. Bir tek 1.0 Ecoboost burada istisna teşkil ediyor, ama onu da yeterince tartıştık. @ismail orçan ille Castrol diyorsan şu anda alacağın bu: Castrol Magnatec STOP-START 5W-30 A5 4Litre. Bu yağ güncel ve WSS-M2C-913-D standardında ve geriye doğru da uyumlu. Piyasada 80 TL'ye var. Yine uyumlu piyasada bulabileceğin daha ucuz yağ Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30. Başka ürünler de var ama kafa karışmasın şimdi... Yağ sorunu olan herkese açık ve nihai duyurudur. Oldu mu? Cem hocam çok teşekkür ederim aklımdaki tüm karışıklık gitti sayenizde, yarın büyük ihtimal yukarda belirttiğiniz castrol yağ ile bakımı yaptıracağım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Uğur Akdaş Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 14, 2016 Geçen bakımda motorcraft 5W-30 kullanmıştım ve çok şükür şuana kadar bir sıkıntı çıkmadı. Yeniden bakım zamanı geldi, bu sefer castrol 5W-30 A1 deneyeyim diyorum. Araba çalıştıktan birkaç saniye sonra sönmekte yağ lambası onuda bir incelemek lazım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Nural Yanıtlama zamanı: Kasım 30, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 30, 2016 Mondeo 2016 model aracım 8000 km de yağ değişimi hatası verdi. Usta " şehir içi kullanımdan ve dur kalk kısa mesafe kullanımdan dolayı, dpf kendini temizleyememekten dolayı yakıtı enjektörlere fazla gönderir, bu sebeple yanmayan yakıt motor yağına karışır. Yağda artma görülür. yağda bozulma olur. sisteme yağ değişimi uyarısı düşer. herhafta çevre yolda 3000-3500 devirde 15 dakika aracı kesintisiz kullanmanız gerekmektedir." Sonuç olarak yağ bakımı garantiden yapıldı. Yağ numarasını hatırlamıyorum. 1 -siz yağ ve yakıt karışımı konusunda teknik olarak ne söylersiniz? 2- çevre yola çıkma ve dpf manuel olarak benim temizlemem bana biraz acayip geldi. Çaresiz bunu uygulayacağım. yılda 52 kez yapmam düşündürücü 3- ülkedeki yakıt kalitesi düşük olduğu söyleniyor, Dizel katkısı kullanmak gerekli mi, zararlı mı? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 1, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 1, 2016 7 saat önce, Mustafa Nural yazdı: Mondeo 2016 model aracım 8000 km de yağ değişimi hatası verdi. Usta " şehir içi kullanımdan ve dur kalk kısa mesafe kullanımdan dolayı, dpf kendini temizleyememekten dolayı yakıtı enjektörlere fazla gönderir, bu sebeple yanmayan yakıt motor yağına karışır. Yağda artma görülür. yağda bozulma olur. sisteme yağ değişimi uyarısı düşer. herhafta çevre yolda 3000-3500 devirde 15 dakika aracı kesintisiz kullanmanız gerekmektedir." Bence senaryo yazmış... Yeni motorda ne yağ yakıta ne yakıt yağa karışmaz. Hele ki yağı arttıracak ve bozacak düzeyde. Zaten yapı gereği yakıtın yansın yanmasın yağa karışması mümkün değil, tersi olabilir. Varsa böyle bir durum üretim hatası var demektir. Yetkili servise uğrayın uyarı mesajını okutun, her ihtimale karşı yorumlatın ve sildirin. DPF konusunda söylenen kısmen doğru, yani arada bir yüksek devirde 30 dakika seyir halinde olmakta yarar var uzun yol yapılmıyorsa. Ama bunu 3-4 ayda bir yapsanız yeter. DPF kendi kendini temizleme özelliğine sahip ama motoru kurumdan temizlemek için uzun yol sürüşü gerekli, hem zevklidir de. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Nural Yanıtlama zamanı: Aralık 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 2, 2016 Şehir içinde de 20 dakikalık sürümde de kurum meydana gelir o zaman. Yağ çubuğu 15 cm uzunluğunda ölçü yeri var. Yağ tamamen o sarı çubuğu doldurmuş durumdaydı.yani yağ seviyesi gözle görünür şekilde yüksekti. Servis garantiden yağı değiştirdi. kurum yağa zarar veriyor demekki Cem teşekkür ederim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 3, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 3, 2016 22 saat önce, Mustafa Nural yazdı: Şehir içinde de 20 dakikalık sürümde de kurum meydana gelir o zaman. Yağ çubuğu 15 cm uzunluğunda ölçü yeri var. Yağ tamamen o sarı çubuğu doldurmuş durumdaydı.yani yağ seviyesi gözle görünür şekilde yüksekti. Servis garantiden yağı değiştirdi. kurum yağa zarar veriyor demekki Cem teşekkür ederim. Ben de bu vesileyle bilgilerimi güncelledim. Bugün servise hem sohbete hem de farımı kurutmaya uğradığımda sordum gerçekten yoğun şehir içi kullanımdaki bazı araçlarda olabiliyormuş. DPF temizliği siklusu tamamlanamazsa egzoz fazında püskürtülen yakıtın kurumlaşması ve yağa karışması nedeniyle bir süre sonra yağ seviyesinin yükselmesi ve uyarı vermesi mümkünmüş. Biraz uzun yol keyfi yapacaksınız demektir bu. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih H. Yanıtlama zamanı: Aralık 26, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 26, 2016 Araç bilgisayarında görülen "motor yağı değişim zamanı" uyarısı bir süreye bağlı olarak mı çıkıyor yoksa başka bir sebebi mi var? Üç yıldır ilk kez uyarı verdi de. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap