Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yüksek Hızda Frene Basınca Titreme


Umut Akbaba

Soru

Merhaba, arabam 20 bin km'de. Geçen hafta fren balatalarımın 4'ünüde değiştirdim. Fakat dün kemerburgaz yolunda hızım 180 civarında iken frene bastığımda direksiyonda bayağı bir sağa sola titreme yaptı. 2. denememde de yaptı aynı şeyi. Bunun nedeni nedir ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Diski bozmak aslında çok zor birşey değil sıcak diski ıslattığınızda bozulur.Frene basılınca direksiyon titremesi disklerin bozulmasındandır değiştirmek en iyi seçenekken birde tornalatmak seçeneği vardır bu daha maliyetsizdir buna kararı tamirciniz verirse daha iyi olur.Bir an önce hallettirirseniz iyi olur fren mesafesine olumsuz etki eder.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Balatalar neden değişmişti ki, bu arada hızının maşallahı var :D

Balatlardan demir demire sürter ya aynen o ses geliyordu abi. Birde frene basıp yavaşlayıp hız 20-30'a kadar düşünce bir uğuldama sesi geliyordu fren balataları bitmiş. Değiştirdim işte. Hız felakettir :)

Fren diskleri yıpranmıştir o yüzden titreme yapabilir Yalnız km niz bayagi düşükmus bu km de hem balata hem disk gittiyse bayağı yıpratmışsiniz araci

Evde iki şöförüz. Babam 25 senelik şöfördür. Ben 5 senedir. Kullanmayı Vw Transporter ile öğrenmiştim. Onda bile fren balataları 70 binde değiştirilmişti. Focus garip gerçekten.

Diski bozmak aslında çok zor birşey değil sıcak diski ıslattığınızda bozulur.Frene basılınca direksiyon titremesi disklerin bozulmasındandır değiştirmek en iyi seçenekken birde tornalatmak seçeneği vardır bu daha maliyetsizdir buna kararı tamirciniz verirse daha iyi olur.Bir an önce hallettirirseniz iyi olur fren mesafesine olumsuz etki eder.

Büyük ihtimal değiştiririm. Tornalatmam. Fren bu sakata gelmek istemem. Teşekkürler.

Bozuk disk hakkatten çok tehlikeli.99 focusumla sırf diskim bozuk diye başka bir araca arkadan çarptım esas daha kötüsü az daha yaya eziyordum fren tutmadığı için.Aman diyim biran evvel baktırın.

Teşekkürler baktıracağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yol temiz miydi? Gözle görülemeyecek küçüklükte taşlar,toz vb. sürüşü farkında olmaksızın olumsuz yönde etkileyebiliyor bazen.

Bir daha aynı yerden geçerken yolun sorun yaşadığınız kısmını bir inceleyin derim.

Bir de bu hızda sürerken yol çizgisi dışına taşma oldu mu acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yol temiz miydi? Gözle görülemeyecek küçüklükte taşlar,toz vb. sürüşü farkında olmaksızın olumsuz yönde etkileyebiliyor bazen.

Bir daha aynı yerden geçerken yolun sorun yaşadığınız kısmını bir inceleyin derim.

Bir de bu hızda sürerken yol çizgisi dışına taşma oldu mu acaba?

Başka yollarda da oldu aynı sıkıntı :) Teşekkürler 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şuanda benim aracımında diskleri bozuk aynı problemi yaşıyorum. Okmeydanına doğru 120-130 seyrederken frene basınca tir tir titriyor garibim  :)

İster diski değiştirin, eğer hafif birşeyse tornalatın. Ben değiştireceğim. Fren bu, sakata gelmeyin. Baktırın biran önce :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir otobüs şoförü abimiz vardı. iyi şoför gazı hem gaz hem de fren olarak kullanır derdi. yani pedal öyle bir konumda olmalı ki gaza bastığında fırlayacak, çektiğinde yavaşlayacak.benim araç 30 binde. balataları kontrol ettirdim hiç sıkıntı yok. demek ki düzgün kullanmışız. 20.000 de ki bir aracın fren diski bozulma aşamasına gelmiş ise ben ne diyeyim. Milletin çoluk çocuğu canı cananı sizlerle aynı yollarda. cem yılmazın reklam filmi aklıma geliyor. sizleri pistlerde görmek isteriz   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir otobüs şoförü abimiz vardı. iyi şoför gazı hem gaz hem de fren olarak kullanır derdi. yani pedal öyle bir konumda olmalı ki gaza bastığında fırlayacak, çektiğinde yavaşlayacak.benim araç 30 binde. balataları kontrol ettirdim hiç sıkıntı yok. demek ki düzgün kullanmışız. 20.000 de ki bir aracın fren diski bozulma aşamasına gelmiş ise ben ne diyeyim. Milletin çoluk çocuğu canı cananı sizlerle aynı yollarda. cem yılmazın reklam filmi aklıma geliyor. sizleri pistlerde görmek isteriz   

disk su gibi dış etkenlerlede eğilip titreme yapabilir. konu zaten balata değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

disk su gibi dış etkenlerlede eğilip titreme yapabilir. konu zaten balata değil.

Balata demem o dir ki balatalar bile daha bozulmamış.

Su bütün yollarda var. Frene bastığımızda bizim disklerde suya maruz kalıyor. ama bozulmuyor. bu sorunun cevabı da benim dediğim gibi. gaz pedalı hem gaz hem de fren olarak kullanılırsa fren tertibatı ile ilgili yıpranmalar bozulmalar daha az oluyor.

dediğim gibi bu hız denemelerini pistlerde görmek isteriz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Balata demem o dir ki balatalar bile daha bozulmamış.

Su bütün yollarda var. Frene bastığımızda bizim disklerde suya maruz kalıyor. ama bozulmuyor. bu sorunun cevabı da benim dediğim gibi. gaz pedalı hem gaz hem de fren olarak kullanılırsa fren tertibatı ile ilgili yıpranmalar bozulmalar daha az oluyor.

dediğim gibi bu hız denemelerini pistlerde görmek isteriz

bende diyorum ki diskin bozulmasıyla balatanın bozulması alakasız olabilir, 100 küsür binlerde disk eğilmiş ve değişmişti, daha 5000 km olmadan tekrar eğildi. umarım anlatabilmişimdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.