Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Tdci Araç Titremesi Sürekli!!


Metin T.

Soru

Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba.

Focus 3 titanium smart araç aldım. Araç yeni ilk heyecan falan derken farkına varamadım. Araç da devamlı bir titreme mevcut. İlk çalıştırmadan ısınmaya dururken hareket halindeyken devamlı titriyor araç hafif bir şekilde ama rahatsız edici. İlk aracım değil ve ilk dizel aracımda değil bu farklı birşey. Araç çalışır vaziyette koltuklarda direksiyonda  vites topuzunda nereye dokunursanız titreşimi hissedebiliyorsunuz.Devamlı bir masaj koltuğu havası var yani  :)

Servise götürmeden önce sizlerden görüş almak istedim. Şİmdiden teşekkürler herkese.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Arkadaşlar servise gittim gayet güzel ilgilendiler ama sonuç değişmedi bunun normal olduğu söylendi teste de çıktık ama yapacak birşey yok sanırım beklemekten başka.Belki arkadaşın dediği gibi ilerde sorunun çözümüne ulaşılırsa o zaman tekrar uğrarız ama şu an için bir çözüm malesef yok..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bendede aynı sorun var hatta konuyu ilk başlatan Sabri beydi ben otuzbin bakımı için Kayseri yetkili servisi METİNLERE aracımı bıraktım.Serviş danışmadaki arkadaşa otuzbin bakımı için geldim ama benim en önemli sorunum araç rölantideyken bariz bir titreme var özellikle altını çiziyorum dedim bana arkadaşın cevabı geçenlerde bir müşterimiz daha gelmişti aynı sorunla bize başvurdu aracına yazlım güncellemesi yaptık sorun ortadan kayboldu dedi.Öncelikle benim bu sorunumu çözün dedim ve servisten ayrıldım.Yaklaşık 5-6 saat sonra servisten aradılar aracınız hazır diyerek ben onlara direk titreme gittimi diye sordum aracınızın yazılımlarını günceledik herhangibir sorunada raslamadık titremede gitti diyerek cevapladılar.İşlerimden dolayı aracı ben almaya gidemedim kardeşimi gönderdim akşam sırf titreme gitmişmi diye aracı rölantide 10 dakika çalıştırdım sonuç hüsran oldu benim için hala devam ediyordu titreme.Yani yazılımla çözülecek bir sorun değilmiş arkadaşlar buradan bu şıkkı eliyoruz.Artık sırayla servise motor kulaklarına ve volanta baktıracağım garanti kapmasamında artık nasıl çözeriz bilmiyorum bu gıcık mı gıcık sorunu...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bendede aynı sorun var hatta konuyu ilk başlatan Sabri beydi ben otuzbin bakımı için Kayseri yetkili servisi METİNLERE aracımı bıraktım.Serviş danışmadaki arkadaşa otuzbin bakımı için geldim ama benim en önemli sorunum araç rölantideyken bariz bir titreme var özellikle altını çiziyorum dedim bana arkadaşın cevabı geçenlerde bir müşterimiz daha gelmişti aynı sorunla bize başvurdu aracına yazlım güncellemesi yaptık sorun ortadan kayboldu dedi.Öncelikle benim bu sorunumu çözün dedim ve servisten ayrıldım.Yaklaşık 5-6 saat sonra servisten aradılar aracınız hazır diyerek ben onlara direk titreme gittimi diye sordum aracınızın yazılımlarını günceledik herhangibir sorunada raslamadık titremede gitti diyerek cevapladılar.İşlerimden dolayı aracı ben almaya gidemedim kardeşimi gönderdim akşam sırf titreme gitmişmi diye aracı rölantide 10 dakika çalıştırdım sonuç hüsran oldu benim için hala devam ediyordu titreme.Yani yazılımla çözülecek bir sorun değilmiş arkadaşlar buradan bu şıkkı eliyoruz.Artık sırayla servise motor kulaklarına ve volanta baktıracağım garanti kapmasamında artık nasıl çözeriz bilmiyorum bu gıcık mı gıcık sorunu...

Not olarak geçeyim benim eski arabada volanda boşluk çıkmıştı. Garantiden değiştirdiler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok enteresandir. Opet aliyordum titreme vardi Shell aldim kesildi gibi oldu sonra tekrar basladi simdi tekrar Opete dondum :D

Araba sanki ilk 1-2 depo sonrasi yakita alişip titreme yapiyor gibi psikolojikde olabilir.

Birde bende ilk soguk calistirmada herkeste olan sorun rolantide dalgalanma var ve ayna alti ışıklar, torpido ışığı falan göz kirpiyor hafif hafif.

Yani sorun bence akü, şarj dinamosu veya o gruba bagli sistemlerde daha buyuk bir aku alip takmak istiyorum ama ona vakit-para harcayamiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende titreme var diye servise gittiğimde DPF gevşemiş onu sıktım gittim 0 araçla kıyasladım titreşim aynı seviyedeydi dedi tekniker, bende üstelemedim.Uğraşıp zaman ayırdı sonuçta.

DPF nedir birazda açarsanız iyi olur?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dizel Partikül Filtresi (DPF) nedir ve görevleri nelerdir?

Dizel son işleme sistemi, hidrokarbonlar (HC), karbon monoksit (CO) gibi egzoz emisyonlarını ve partikülleri azaltmak için, emisyon düzenlemesini karşılamak için tasarlanmışlardır ve ön-katalitik konvertör (Precat) ve bir katalitik konvertörden (ana dizel oksidasyon katalizörü + kaplanmış dizel partikül filtresi) oluşmaktadır.

Ana dizel oksidasyon katalizörü

Kaplanmış dizel partikül filtresi

Basınç boruları

Ön-katalizör (Precat)

DPF, silisyum karbürden yapılmıştır (SİC) ve soy metal ile kaplanmıştır. Hidrokarbonlar (HC), Karbon Monoksit (CO) emisyonlarını azaltmak için tasarlanmışlardır ve havaya kurumun atılmasını en aza indirmek için motor egzoz gazlarından partikülleri toplar. Kurum partikülleri, kaplanmış dizel filtresinin kanalları içinde birikir ve filtrenin tıkanmasını önlemek için düzenli aralıklarla yanarlar (“rejenerasyon”).

Filtre içindeki aşırı kurum, motor performansının düşmesine neden olur ve rejenerasyon esnasında filtreyi çatlatır. Arıza gösterge lambası (MIL), DPF içinde bir arıza olduğunu göstermek için yanar. Böyle bir durum olursa, problemin acilen giderilmesi için bir yetkili servise gidilmelidir. Rejenerasyon esnasında ek yakıt, egzoz gazı sıcaklığını artırmak için çoklu destek enjeksiyonları yoluyla enjekte edilir. Bu süreç esnasında, DPF sıcaklığı yaklaşık

600°C’ye yükselir ve kurum tortusu oksitlenir veya karbon dioksite yakılır (CO2).

Önemli uyarılar: Egzoz parçaları, DPF rejenerasyonu esnasında yüksek sıcaklıklara çıkar. Bundan dolayı;

·

Yanabilir maddeler aracınız altındaki kızgın egzoz parçaları ile temasa geçebilir ve alevlenebilirler. Aracınızı kağıtlar, yapraklar ve kuru ot veya yanabilir diğer maddeler üzerine park etmeyiniz.

·

Aracınız bir garaja girer girmez kontak anahtarını KAPALI (OFF) konumuna getirin.

·

Egzoz kuyruk borusu dahil olmak üzere kızgın egzoz parçalarına yaklaşmayınız.

Dikkat: DPF içindeki kurum tortusu birikmişse motorun performansı düşebilir.

Fark basınç sensörüne bağlı olan basınç boruları, kaplanmış dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiği zaman rejenerasyonu ateşleyerek motoru korur.

Ön-katalizör (Precat) ve ana dizel oksidasyon katalizörü soy metal ile kaplanmışlardır ve hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksit (CO) emisyonlarının azalmasını sağlarlar. Aynı zamanda, rejenerasyon esnasında, bu unsurlar destek enjeksiyon yakıtının yakılmasıyla egzoz gaz ısısının artışına yardımcı olurlar. Silindirli destek enjeksiyonu filtre rejenerasyonuna, hem tüm motor çalışma oranının üzerinde hem de tüm çevre sıcaklığı ve basınç şartları altında olma imkanı sağlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dizel Partikül Filtresi (DPF) nedir ve görevleri nelerdir?

Dizel son işleme sistemi, hidrokarbonlar (HC), karbon monoksit (CO) gibi egzoz emisyonlarını ve partikülleri azaltmak için, emisyon düzenlemesini karşılamak için tasarlanmışlardır ve ön-katalitik konvertör (Precat) ve bir katalitik konvertörden (ana dizel oksidasyon katalizörü + kaplanmış dizel partikül filtresi) oluşmaktadır.

Ana dizel oksidasyon katalizörü

Kaplanmış dizel partikül filtresi

 

Basınç boruları

Ön-katalizör (Precat)

DPF, silisyum karbürden yapılmıştır (SİC) ve soy metal ile kaplanmıştır. Hidrokarbonlar (HC), Karbon Monoksit (CO) emisyonlarını azaltmak için tasarlanmışlardır ve havaya kurumun atılmasını en aza indirmek için motor egzoz gazlarından partikülleri toplar. Kurum partikülleri, kaplanmış dizel filtresinin kanalları içinde birikir ve filtrenin tıkanmasını önlemek için düzenli aralıklarla yanarlar (“rejenerasyon”).

Filtre içindeki aşırı kurum, motor performansının düşmesine neden olur ve rejenerasyon esnasında filtreyi çatlatır. Arıza gösterge lambası (MIL), DPF içinde bir arıza olduğunu göstermek için yanar. Böyle bir durum olursa, problemin acilen giderilmesi için bir yetkili servise gidilmelidir. Rejenerasyon esnasında ek yakıt, egzoz gazı sıcaklığını artırmak için çoklu destek enjeksiyonları yoluyla enjekte edilir. Bu süreç esnasında, DPF sıcaklığı yaklaşık

600°C’ye yükselir ve kurum tortusu oksitlenir veya karbon dioksite yakılır (CO2).

Önemli uyarılar: Egzoz parçaları, DPF rejenerasyonu esnasında yüksek sıcaklıklara çıkar. Bundan dolayı;

·

Yanabilir maddeler aracınız altındaki kızgın egzoz parçaları ile temasa geçebilir ve alevlenebilirler. Aracınızı kağıtlar, yapraklar ve kuru ot veya yanabilir diğer maddeler üzerine park etmeyiniz.

·

Aracınız bir garaja girer girmez kontak anahtarını KAPALI (OFF) konumuna getirin.

·

Egzoz kuyruk borusu dahil olmak üzere kızgın egzoz parçalarına yaklaşmayınız.

Dikkat: DPF içindeki kurum tortusu birikmişse motorun performansı düşebilir.

Fark basınç sensörüne bağlı olan basınç boruları, kaplanmış dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiği zaman rejenerasyonu ateşleyerek motoru korur.

Ön-katalizör (Precat) ve ana dizel oksidasyon katalizörü soy metal ile kaplanmışlardır ve hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksit (CO) emisyonlarının azalmasını sağlarlar. Aynı zamanda, rejenerasyon esnasında, bu unsurlar destek enjeksiyon yakıtının yakılmasıyla egzoz gaz ısısının artışına yardımcı olurlar. Silindirli destek enjeksiyonu filtre rejenerasyonuna, hem tüm motor çalışma oranının üzerinde hem de tüm çevre sıcaklığı ve basınç şartları altında olma imkanı sağlar.

 

müthiş bir açıklama olmuş ellerinize sağlık peki DPF nin titreme ile bir ilişkisi olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Umut Akbaba, alıntılarda kaynak belirtin, emeğe saygı için gerekli.

Söz konusu metin "Epica Kullanım Kılavuzundan “Dizel Partikül Filtresi (DPF)”bölümünden derlenmiştir." denilerek http://www.otoguncel.com/teknik-bilgiler/dizel-partikul-filtresi-dpf-nedir-ve-gorevleri-nelerdir/ adresinde yayınlanmıştır. 

Tabii oradaki metnin sahibi iseniz diyecek bir şey yok.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

müthiş bir açıklama olmuş ellerinize sağlık peki DPF nin titreme ile bir ilişkisi olabilir mi?

Bana mantıklı gelmiyor.Belki çok dolu olursa gaz tahliyesinde sorun olabilir titreme olur mu bilemem fakat araç zaten bunu algılayıp yakma işlemi yapıyor.

Zaten teknisyenin kastettiği civatalardı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sorun bende de var. Rolantide (750devrin yarım milim üstü)bariz bir sekilde titriyor. Ilk alındığından beri öyle herhalde. Kıyas olması acısından Focus 2,5 ve benimle aynı model ve km.de olan 115lik C-Max öyle titremiyor. Motor ısınsa dahi durur vaziyette araba titriyor. Aracım 2012-Tit smart tdci

Pazartesi veya salı servise gitmeyi düşünüyorum. Normal derlerse artık satacağım. Konsoldan ve sag arka koltuktan gelen tikirtilara da normal demişlerdi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sorun bende de var. Rolantide (750devrin yarım milim üstü)bariz bir sekilde titriyor. Ilk alındığından beri öyle herhalde. Kıyas olması acısından Focus 2,5 ve benimle aynı model ve km.de olan 115lik C-Max öyle titremiyor. Motor ısınsa dahi durur vaziyette araba titriyor. Aracım 2012-Tit smart tdci

 

Eğer rolantide düzensizlik yoksa, motor kulakları veya volan kontrol edilmeli.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.