Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2003'ten Günümüze - 2016 Yılı Dahil


Abdussamed Acar

Önerilen Mesajlar

Fiyatlar çok diyoruz ama Pazar geçen ay'a göre yine artmış oran ise %10.54 olarak gözüktü.

 

Yine önce Ford'dan bahsedeyim binek perakende satışı bu ay 3,804 adet, geçen ay'a göre %32.59'luk artış söz konusu ve bu satış ile listenin ilk 3'üne girmeyi başarmış. Hafif ticari de ise 3,566 adet satış ile geçen ay'a göre %30.91'lik artış söz konusu.

 

 

Genel olarak ise,

Bu ay çok üzülenler; Vw,Audi,Skoda,Nissan ve Citroen

Bu ay çok sevinenler; Ford,Mercedes,Dacia,Peugeot,Seat ve Kia oldu.

 

Diğer firmalar orta karar ilerlemiş.

 

 

Mayıs-Haziran Tablosu (Yukarda bir önceki ay da mevcut)

 

Sıralama oldukça değişmiş.

 

FocusClubTr--1404513619.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Temmuz Ayına bakalım şimdide..

Her zamanki gibi önce detaylı olarak Ford;

Haziran ayındaki yükselen satış ile Temmuz fiyatlarını aynı tutan Ford yine yükselen grafiği sürdürmüş.Ek olarak Ağustos'ta da değişmedi.

Binek satışını 3.804'den 4.985'e yükseltmiş. H. Ticaride ise %8 düşüş yaşayarak 3.280 adet satmış. Toplamda ise 8.265 adet (+%12.16)

 

Diğerleri;

Vw birinciliği tekrar alarak Renault'e ikinciliğe geriletmiş ayrıca makas daha da daralmış oldu Ford ile.

4. ve 5. sıradaki Hyundai ve Fiat birbirinden daha az satarak sıralamayı değiştirmiş :) İki firmada düşüşte.Ayrıca Opel'de düşüşe devam ediyor.

Dacia yerini korurken Toyota ise eski yerine dönmeye çalışıyor yani yükselişte. Mercedes C serisinin ekmeğini yedikten sonra eksi yerine dönmeye başlamış yani düşüşte.Seat ve Skoda yükselmeye adım adım devam ediyor. Hondanın aşırı düşüşünden sonra bu ay yükseldiğini görüyoruz zıttı olarak peugeot yükselen grafiğini düşürmüş. Mercedes rakipleri, Audi düşüşte Bmw ise yerini korumuş.

 

 

 

FocusClubTr--1407410956.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Bu ay pazar, geçen ay gibi düşüş içinde.

Ford cephesine bakalım önce, bu ay %33'lük düşüş var, h. ticaride ise %13'lük artış mevcut. Toplamda vw'den sonra ilk sırada.

Diğer firmalarda -Bmw,Nissan ve Audi hariç- düşüş içine girmiş veya sabit kalmış diyebiliriz. 

 

Avrupa verisi ile devam edeceğiz diğer başlığımızda :yeah:

 

FocusClubTr--1409827734.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bardağın boş tarafına bakayım mı?

En fazla pazar payı kaybeden marka olmuş binekte...

Focus bitirdi Ford'u, sevmedi halkım bu modeli.

Fiesta'daki düşüşü de yüksek fiyatlar açıklar.

Önümüzdeki aylarda cazip indirimler olur ellerinde stok varsa...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

 

Genel olarak ise,

Bu ay çok üzülenler; Vw,Audi,Skoda,Nissan ve Citroen

Bu ay çok sevinenler; Ford,Mercedes,Dacia,Peugeot,Seat ve Kia oldu.

 

Diğer firmalar orta karar ilerlemiş.

 

 

 

 

Ford cephesine bakalım önce, bu ay %33'lük düşüş var, h. ticaride ise %13'lük artış mevcut. Toplamda vw'den sonra ilk sırada.

 

 

VW %16 düşünce çok üzülme , Ford %33 düşünce normal düşüş :D :D :D Ortada bir dram trajedi falan yok. :D 

 

 

Ben bardağın boş tarafına bakayım mı?

En fazla pazar payı kaybeden marka olmuş binekte...

Focus bitirdi Ford'u, sevmedi halkım bu modeli.

Fiesta'daki düşüşü de yüksek fiyatlar açıklar.

Önümüzdeki aylarda cazip indirimler olur ellerinde stok varsa...

Dizel otomatiği yok,  fiyatları yüksek, donanım eh işte  (valla iyice dolduracaksın da öyle)

Sürüş eskisi gibi sınıfında tek değil , herkes buna benzer sürüş veriyor. 

Makyajda dizel oto gelecek +donanım düzelecek fiyat 6 haneye çıkacak.

Bir ingiliz dergisinde dediği gibi Ford partilere geç katılmayı seviyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

VW %16 düşünce çok üzülme , Ford %33 düşünce normal düşüş :D :D :D Ortada bir dram trajedi falan yok. :D

Dizel otomatiği yok, fiyatları yüksek, donanım eh işte (valla iyice dolduracaksın da öyle)

Sürüş eskisi gibi sınıfında tek değil , herkes buna benzer sürüş veriyor.

Makyajda dizel oto gelecek +donanım düzelecek fiyat 6 haneye çıkacak.

Bir ingiliz dergisinde dediği gibi Ford partilere geç katılmayı seviyor.

Oho ben böyle yanlı eleştiri daha görmedim :D onlar da bizim üslubumuz yani, biri genel zaten vw Ford olayı değil ki :) çok ayıp çok.

Malum tatil, cümle kurmakla uğraşamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

10.000 TL fazladan makyajlı kasaya para verebilecek olan varsa beklesin alsın. 1,5 TDCi yeni motor ile piyasaya sürülecek. Ben F3,5 almam mesela F4 beklerim. F3,5 çıktıktan sonra bile kaç kere makyaj görecek. Kaldı ki 2014 Şubatta bile Türkiye'ye geleceğini arabaların zannetmiyorum. Türkiye'yi 3. dünya ülkesi olarak görüyorlar. Önce Amerika'ya gönderecek sonra Avrupa'ya 1 seneden aşağı makyajlı kasanın Türkiye'ye geleceğini zannetmiyorum.

Mertcan Ateş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O konularda kaynak göremedim. Resmi bir kaynaktan mı alındı?

 

Kaynak FocusClubTr hocam. Siz forumları sanırım resmi yayın kuruluşu sanıyorsunuz.Buradan faydalanmaya bakın lütfen varsa bir hata bizim dediklerimizi dikkat almazsınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O konularda kaynak göremedim. Resmi bir kaynaktan mı alındı?

Yakup Çağatay yazmış ya, daha ne resmi kaynak arıyorsunuz?

Bugüne kadar yazdıkları yeterli referans sağlamıyor mu?

Focus'un dünyada değişik merkezlerde üretildiğini ve en fazla bir-iki aylık gecikmeyle ülkemize de geldiğini forumu takip eden herkes biliyor.

Bu gecikme de genelde nakliye sürecinden kaynaklanıyor.

Tabii bir diğer gecikme nedeni de bazen eldeki stokların tüketilmesi kaygısı olabiliyor.

Ancak piyasanın giderek daraldığı ve güncel Focus'un çok da iyi satmadığı düşünülürse Otosan ilk fırsatta makyajlı kasayı sergilemeye başlayacaktır.

3.Dünya Ülkesi hamasetine ise hiç girmeyelim, ticarette öyle olmadığımız kesin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaynak FocusClubTr hocam. Siz forumları sanırım resmi yayın kuruluşu sanıyorsunuz.Buradan faydalanmaya bakın lütfen varsa bir hata bizim dediklerimizi dikkat almazsınız. 

Aynen bende sizin dediğiniz gibi yapıyorum. Forumları okuyorum. Sonra kendi fikirlerime göre konuyu değerlendiriyorum. Sizde bilirsiniz ki forumlarda binlerce kişi yazıyor, çiziyor. Her yazılana itimadımız kalmıyor.

Yakup Çağatay yazmış ya, daha ne resmi kaynak arıyorsunuz?

Bugüne kadar yazdıkları yeterli referans sağlamıyor mu?

Focus'un dünyada değişik merkezlerde üretildiğini ve en fazla bir-iki aylık gecikmeyle ülkemize de geldiğini forumu takip eden herkes biliyor.

Bu gecikme de genelde nakliye sürecinden kaynaklanıyor.

Tabii bir diğer gecikme nedeni de bazen eldeki stokların tüketilmesi kaygısı olabiliyor.

Ancak piyasanın giderek daraldığı ve güncel Focus'un çok da iyi satmadığı düşünülürse Otosan ilk fırsatta makyajlı kasayı sergilemeye başlayacaktır.

3.Dünya Ülkesi hamasetine ise hiç girmeyelim, ticarette öyle olmadığımız kesin.

Bende eldeki stoklar tükenmeden yenisini önümüze sürmeyeceklerini bildiğim için bu tezimi savunuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2003'ten Günümüze - 2016 Yılı Dahil olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.