Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

“ER-OL

Recommended Posts

Bugün sezonun ilk yarışı Avustralya'da başladı ve halen devam etmekte. 

Sıralama turunda dün Mercedes pilotu Hamilton çok iyi fark açmıştı ancak kalkışta lastik sarınca takım arkadaşı Bottas birinci başlamış oldu ve öyle de devam ediyor hala. Şu ana kadar en heyecanlı an Renault yerine HONDA motoru kullanmaya başlayan Red Bull pilotu Verstappen'in Ferrari pilotu Vettel'i geçerek üçüncü sıraya geçişi oldu. %99 Bottas birinci olur, diğer pozisyonlara nasıl bitecek göreceğiz? 

 

 

Türkçe olarak, S Sport kanalı yayın yapmakta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonuçlar

Bu arada yeni kural geldi; en hızlı tur zamanına sahip kişi ilk 10'a da girerse +1 puan alıyor. Bottas bu sebeple 25+1.

Ben hala Daniel'in Red Bull'dan ayrılıp Reno'ya geçmesini anlayamadım, Honda'ya güvenmedi adam gitti şimdi nasıl podyuma çıkacak bence çok zor.

 

f1 1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Ben hala Daniel'in Red Bull'dan ayrılıp Reno'ya geçmesini anlayamadım, Honda'ya güvenmedi adam gitti şimdi nasıl podyuma çıkacak bence çok zor.

Sadece o değil. Takım net olarak manyak verstappen ın daha yetenekli olduğuna karar verdi ve onu 1. pilot yapma kararı aldı. DR 2. pilot olmaktansa gitmeyi tercih etti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ben hala Daniel'in Red Bull'dan ayrılıp Reno'ya geçmesini anlayamadım,

Yukarda takım kararı olduğu da söylenmiş fakat aynı zamanda ben bunu zihinsel olarak geçen sezon bile Max'ın gerisinde kaldığı için yaptığını düşünüyorum. Max fazlaca ön planda ve tam aranan şov adamı ve bence şuan Vettel'in yerine aday. Renault'nun sürücüleri genele göre bayağı iyi düzeyde ama işte gerisi malum. 

 

Tifosi olarak yine hayal kırıklığı... Direkt bu sezonu da geçebiliriz. +1 için bile savaşan kimse yoktu ve sanırım daha ilk yarıştan leclerc team order yedi. En son Vettel neden yavaşız falan diyordu pit ekibi son yıllarda olduğu gibi bilmiyoruz cevabı verdi 🤣 O durumda yani Ferrari yine. 

 

Bu arada Gasly böyle devam ederse Kvyatla yer değişir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geçen sene Force India da Perez le çekişmeler ve birkaç kez Perezle kaza yaşayan Esteban Ocon (adı çok Meksikalı tınlıyor ama Fransız) ile sözleşme yapılmamıştı. Esteban Ocon ve yandaşları bunda en önemli sebepin Perezin Meksikadan büyük sponsor  getirmesi olduğunu düşünüyor. Takımı zaten Kanadalı milyarder Mr. Stroll alınca pilotlardan birinin oğlu Lance Stroll olacağı kesindi. O zaman 2. pilot koltuğunu en fazla para getirene verdi diyorlar (Zerre kadar sevmem ama Perezin daha çok puan topladığını da unutmayalım) . Esteban Ocon çok çalışan yetenekli bir pilot, bu sezon kendine yarışacak koltuk bulamayınca,  Mercedesin yedek pilotu olarak açıklandı. Hamilton veya Bottas yarışamazsa o girecek. Aslında bunu özellikle geçen sene az puan getiren ve hatta bir ara kazanacağı yarışı takım emriyle bırakmak zorunda kalınca morali bozulan, performansı düşen Bottası motive etmek için yaptılar diye düşünüyorum. Ocon pit alanında Mercedes takım direktörü Toto WolFfün yanından bir an bile ayrılmadı. Bence Bottasa gözdağı verdiler, başarılı olamazsan B planımız hazır hesabı. 

Bu tehdit (?!) işe yaradı ki Bottas hem açık ara yarışı kazandı hem de en hızlı turla ekstra puanı da aldı. 

Edited by H. Cenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

F1'in tam 1000. yarışı az önce ÇİN'de bitti. Mercedesler ön sırayı kaptı. Yarışta ne kaza var denecek kadar yaşandı ne de heyecan. Biraz pit stop stratejisi vardı.

 

1- Hamilton

2- Bottas

3- Vettel 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 2018 q3 1.31.095,

 2019 q3 1.31.848

Baya gelişmişler 🤨 F1 çok sıkıcı olmaya başladı. Bir takımın fanı  değilim ama üst sıralarda mücadele yok malesef. Mücadele edecek adamıda yavaşlatıyorlar.(leclerc) 

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Tamamen Yeni Lincoln Corsair, yükselen Küçük Lüks SUV segmentine dahil oluyor. Tüm yeni Lincoln'lar gibi isimler değişiyor, selefi MKC yerini Corsair'a bıraktı.
       
      Corsair için Amerikalı Kuga’nın lüksleştirilmiş versiyonu diyebiliriz. Boyut ve teknoloji olarak aynı özelliklere sahipler.
      Kuga ile arasındaki farklar burada: https://anasayfa.focusclubtr.com/2020-lincoln-corsair-tanitildi-luks-kuga/
       
      Corsair turboşarjlı dört silindirli iki motor seçeneği sunuyor. Biri 2.0L 250 bg ve 372 nm diğeri 2.3L 280 bg güç ve 420 nm. Tüm motorlar 8 ileri otomatik şanzıman ile eşleştirilmiş.
       
       




       

    • By Yakup Çağatay
      SYNC+ (SyncPlus), zenginleştirilmiş bağlantı deneyimleri sunulan yeni bir araç içi denetim sistemi.
       
      Ford China bugün, Baidu’nun yapay zekası (AI) teknolojisi ile güçlendirilmiş, özellikle Çin tüketicileri için üretilmiş yeni bir araç içi bilgi eğlence sistemi olan SYNC+ 'ı piyasaya sürdüğünü duyurdu. SYNC+ bu yıl sonunda yerel olarak üretilen Ford ve Lincoln araçlarında, Çinli tüketicilere yeni bir bağlantı deneyimi düzeyi kazandıracak ve hayatlarını daha kolay ve daha eğlenceli hale getirecek.
       
      Araca bağlı olarak 12,3 inç'ten 12,8 inç'e kadar farklı boyutlarda sunulacak.
       
      Baidu ile birlikte Ford'un mevcut sistemlerine bir adım attırılmış gibi duruyor, bunun adına da son dönemde hep duyduğumuz "sözde" yapay zeka benzetmesi yapılmış 🙂 
       
      Mesela şu özellikler gelmiş/geliştirilmiş: 
       
      Kusursuz Hareketlilik Deneyimi: Araç sahipleri, sadece bir QR kodunu tarayarak SYNC+ ve FordPass Uygulaması arasında kesintisiz, uçtan uca bir mobilite deneyimi yaşayabilecekler. Sadece Baidu'nun geniş bilgi ve hizmet ekosistemine erişim sağlamakla kalınmayacak, aynı zamanda araç sağlığı hatırlatıcıları, çevrimiçi servis rezervasyonu, araç alımı ve servis merkezine dönüş, dijital yol yardımı ve araç içi acil yardım gibi benzersiz FordPass servislerine de erişebilecekler. Navigasyon varış yerleri ayrıca FordPass ve SYNC+ arasında paylaşılabilir. FordPass ile müşteriler ayrıca uzaktan kumandalı çalıştırma, kilitleme ve kilit açma, klimayı açma ve yakıt ve yağ seviyelerini kontrol etme gibi araç işlevlerini uzaktan da etkinleştirebilir.
       
      “Araçtan Akıllı Evlere” Kontrol Bağlantısı: SYNC+ ile araç, Baidu ekosisteminin bir parçası olan robotik süpürge makinası, aydınlatmalar, hava temizleyicileri ve klima gibi sistemleri yönetebiliyorsunuz. Bu yenilikçi özellik, müşterilerin akıllı evlerini aracın içindeyken ses kontrolü ile kontrol etmelerini sağlıyor. 
       
      “Arabada Yaşam” Hizmetleri: Otel rezervasyonu, sinema bileti satın alma, yemek siparişi verme, park yeri arama ve uçuş kontrolü ve tren bilgileri gibi günlük ihtiyaçlara cevap vermek için araç içi yaşam hizmetlerine geniş bir yelpazede erişilebiliyor. Hepsi aracın içinden ses kontrolü ile yönetiliyor . Ödemeler, WeChat, Alipay ve Baidu Wallet aracılığıyla bir QR kodu taranarak kolayca yapılabiliyor.
       
      Zengin Eğlence Ekosistemi: SYNC+ müzik, radyo, sesli kitap ve haberler dahil olmak üzere önemli eğlence içeriği sağlıyor. Makine öğrenmesi ve veri analizi yeteneği sayesinde müşteri tercihleri ve talepleri doğrultusunda kişiselleştirilmiş öneriler bile sunabilecek. SYNC+, Apollo için DuerOS tarafından desteklenen iQIYI çevrimiçi video işlevselliğini başlatan ilk platform olacak, böylece müşteriler park ederken, örneğin çocuklarının okulu bitirmesini beklerken, film ve TV programlarını dinleyebilir ve tadını çıkarabilirler.
       
      Akıllı Navigasyon: Baidu’nun güçlü navigasyon özelliğinden yararlanarak, SYNC + gerçek zamanlı 3D haritalama (hem gündüz hem de gece versiyonları) ve trafik bilgileri sunar ve müşterilerin trafikten kaçınmasına ve zamandan tasarruf etmesine yardımcı olacak en iyi rotayı planlar. Ayrıca ilgi noktaları önerebilir.
       
      Akıllı Ses Asistanı: Baidu’nun AI teknolojisi ile güçlendirilmiş SYNC+, 150’den fazla gerçek hayat senaryosunu ve ilgili konuşma modellerini araç sahipleri ile gerçek ses etkileşimi gerçekleştirmek için birleştiren doğal Mandarin dili tanıma sunuyor. Kişisel bir araç asistanı gibi, SYNC+, klima sıcaklığını ayarlamak, navigasyon ve ses sistemeni etkinleştirmek gibi doğal dil komutlarını anlayabilir ve tamamlayabilir.
       
      SYNC+, NXP i.MX 8 çok çekirdekli araç işlemcisi ile çalışacak.
       

       



    • By Yakup Çağatay
      Ford Otosan ürün uzmanı ile Mk4 ile Mk3'ü karşılaştırıp, teknolojileri deneyimleyip anlatmaya çalıştık. Ayrıca merak edilen soruları da iletmiş olduk. Forumu iyi takip edenler birçok şeye hakimdir ancak, iyi seyirler tekrar 🙂 
       
      Foruma yazılan yorumlar kuşkusuz ayrıca dikkate alınacaktır, eksik etmeyin derim 👍
       
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Ford, Fiesta ve Focus Ecoboost Hibriti de içeren Ford Elektrikli araçların yeni nesillerini “Go Further” etkinliğinde tanıtacak.  2 Nisan’da gerçekleşecek olan “Go Further” etkinliğinde yeni elektrifikasyon, ticari araç ve SUV haberleri verecek.

      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-elektrikli-araclarin-yeni-nesilleri-fiesta-ve-focus-ecoboost-hibrit-dahil-go-further/
       
      Fiesta EcoBoost Hybrid ve Focus EcoBoost Hybrid, Ford’un “sürüş keyfi” deneyimini daha güçlü ve duyarlı bir performansla tamamlarken, yakıt verimliliğini artırmak için tasarlanmış sofistike bir hafif-hibrit mimariye sahip olacak.
       
      Fiesta EcoBoost Hybrid 112 g/km CO2 emisyonu, 4,9L/100 km yakıt verimliliği bekleniyor.
      Focus EcoBoost Hybrid 106 g/km CO2 emisyonu, 4,7L/100 km yakıt verimliliği bekleniyor.

    • By Yakup Çağatay
      Yeni Ford Ranger, %9’a varan yakıt verimliliği ile gelişmiş performans sunarken, gelişmiş bağlantı ve sürücü yardımı teknolojileri tanıtıldı.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-ranger-yenilendi-2-0-ecoblue/
       
      Ranger’in güçlü yeni 2.0 litrelik EcoBlue motoru aşağıdaki kombinasyonlarla sunulmakta:
      130 PS 340 Nm tork; 8,0 l/100 km
      170 PS 420 Nm tork; 8,3 l/100 km 
      213 PS 500 Nm tork; 9,2 l/100 km; Bi-turbo.
       
      Artık hepsi 4x4 ve Xenon eklenmiş bir de.
       

       

       

       
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.