Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik testlerini burada toplayalım


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

  • 2 hafta sonra...

AutoBild'den dört mevsim 205/55-16 lastik testi.

Aslında malumun ilanı, bir kaç yeni  lasitk de var.

Puanlama

1 Mükemmel ... 5 Berbat ölçeğinde

Kar/Islak/Kuru/Ekonomi performansı sıralaması ile

4mevsim.JPG

Kışı daha ağır geçen yerler için Goodyear mutedil iklimler için Michelin. 

Hep yazdığım gibi. 

Nokian'da ağır kış koşulları için makul. 

Dört mevsim mi, yaz - kış mı herkes koşullarına göre kendi karar versin. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Hocam lastik konularını okumaktan içim bunaldı. Ya bu testler gerçeği yansıtmıyorsa, manipülasyon varsa? 

Ben Falken lastiği değerlerini beğendim.

Çünkü fiyatı 340 tl(235#45#18  inç için)

Bir çok yerde conti ve Goodyear ön plana çıkıyor. Goodyear ise 500 tl idi.

Bu kadar fiyat farkını vermeye değer mi? Saygılar sunarım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mustafa Nural yazdı:

Ya bu testler gerçeği yansıtmıyorsa, manipülasyon varsa? 

Bu Türklere has bir güvensizlik ruh halidir.

Ülkede herkesin kafası kurnazlığa çalıştığı için sürekli bir dolandırma/dolandırılma döngüsü içinde yaşıyoruz.

"Batı" bu kadar kurnaz değil ne yazık ki...

Hatta o kadar aptallar ki kurnazlık yapmaya kalkanları hemen deşifre ediyorlar. 

Çok sayıda test yapan kurumsal yapı var.

Bunların sonuçları da genelde yakın çıkıyor.

Ancak elde edilen sonuçlar birebir sizin aracınız için geçerli olacak diye bir kural yok.

Şöyle ki; test süreci belli ebadlarda, farklı test düzenekleri ve otomobil modelleri ile sürdürülüyor.

Araçların tahrik aksı, ağırlığı, ağırlık dağılımı, yol ve iklim koşulları, lastiğin taban/yanak genişlikleri gibi pek çok faktör sonucu etkileyebilir.

Söz gelimi Golf'te sınanan 205/55-16 ebadlı lastiğin aynı modeli BMW'de 235/40-18 ebadda farklı bir performans gösterebilir.

Ancak şunu kesin söylemek mümkün, ilk üçte olan lastikler hiç bir testte son üçte olmazlar. 

Bakın bir örnek vereyim, popüler lastiklerden Goodyear Efficientgrip Performance için yapılan testlere bakalım:

1st: 2015 Auto Bild 215/55 R16 Technical Tyre Test (215/55 R16)

1st: 2014 ADAC 195/65 R15 Summer Tyre Test (195/65 R15)

1st: 2015 ACE Summer Touring Tyre Test (205/55 R16)

1st: 2013 Test World Summer Tyre Test (205/55 R16)

2nd: 2015 European Tyre Test 205/55 R16 (205/55 R16)

2nd: 2015 European Tyre Test 185/60R14 (185/60 R14)

2nd: 2013 Auto Zeitung Summer Tyre Test (215/55 R16)

2nd: 2014 Auto Express Summer Tyre Test (205/55 R16)

3rd: 2013 ACE Summer Touring Tyre Test (195/65 R15)

3rd: 2015 AMS Performance Tyre Test (225/50 R17)

3rd: 2013 54 Tyre Braking Test (195/65 R15)

4th: 2016 ADAC Tyre Test - 185/65 R15 (185/65 R15)

4th: 2013 European Summer Touring Tyre Test (185/60 R15)

4th: 2016 AutoBild Summer Tyre Test (205/55 R16)

4th: 2015 Test World Summer Tyre Test (205/55 R16)

5th: 2014 Auto Bild 50 Summer Tyre Shootout (225/50 R17)

5th: 2014 Auto Bild Top 15 Summer Tyre Test (225/50 R17)

5th: 2016 Market Overview - Braking Test (205/55 R16)

6th: 2014 Auto Review Summer Tyre Test - 205/55 R16 (205/55 R16)

7th: 2015 Market Overview - Braking Test (185/60 R15)

7th: 2014 Test World Summer Tyre Test (205/55 R16)

10th: 2014 Auto Express Winter Tyre Test (205/55 R16)

11th: 2015 Auto Bild Top 18 Summer Tyre Test (185/60 R15)

İlk ve son testi aynı yayın organı yapmış, yıllar aynı, sadece ebad farklı, ilkinde birinci, sonuncusunda 11'inci.

Bilmem anlatabildim mi?

 

Son kullanıcı için tedarik yolları, servis, fiyat gibi başka faktörler de devreye giriyor.

Bir de tabii ki ayıracağınız bütçe var.

Değer mi sorusuna gelince; normal koşullardaki kullanımda ses ve konfor açısından farklılıklar gözlense de bunlar genelde takıntılı değilseniz rahatsız edici düzeyde farklar olmazlar. Lastik ömrünün daha kısa olması, yanakların dayanıksızlığı, taban sertleşmesi gibi sorunlar da yaşanabilir, ama bunlar da sinir bozucu olmanın ötesine geçmez.  

Ancak limitlere ulaştığınızda iyi ve bu durumda pahalı lastik genelde daha başarılı performans verir. Söz gelimi 100 km hızda panik frende A markası 41 m'de duruyorsa eğer B 37 m'de durmuşsa A ile 4 metre önce bir canlıya çarpmış olabilirdim diye düşünülebilir.

Ya da yolda kalmakla yoldan çıkmak arasındaki küçük farkın yaşanması söz konusu olabilir.

Dikkatli kullanırım derseniz, azıcık da şansınız yaver giderse güvende olursunuz. 

Ama işte ne zaman limitlere düşeceğimiz de bazen hakikaten şansa kalıyor. 

Tabii bir de şu var, göreceli kötü olan A lastiği sıfır takıldığında, aslında daha başarılı bilinen ama 25.000 km yol yapmış B lastiğinden iyidir.

Son söz: Hayat karmaşıktır.

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu Türklere has bir güvensizlik ruh halidir.

 

 

Bu da 205x55x16 cilara gelsin....

 

Continental WinterContact TS 860 (230TL)

 

Ne yapalim? Almayalim mi? :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

25.10.2016 - 20:20 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Bu Türklere has bir güvensizlik ruh halidir.

Ülkede herkesin kafası kurnazlığa çalıştığı için sürekli bir dolandırma/dolandırılma döngüsü içinde yaşıyoruz.

"Batı" bu kadar kurnaz değil ne yazık ki...

Hatta o kadar aptallar ki kurnazlık yapmaya kalkanları hemen deşifre ediyorlar. 

Çok sayıda test yapan kurumsal yapı var.

Bunların sonuçları da genelde yakın çıkıyor.

Ancak elde edilen sonuçlar birebir sizin aracınız için geçerli olacak diye bir kural yok.

Şöyle ki; test süreci belli ebadlarda, farklı test düzenekleri ve otomobil modelleri ile sürdürülüyor.

Araçların tahrik aksı, ağırlığı, ağırlık dağılımı, yol ve iklim koşulları, lastiğin taban/yanak genişlikleri gibi pek çok faktör sonucu etkileyebilir.

Söz gelimi Golf'te sınanan 205/55-16 ebadlı lastiğin aynı modeli BMW'de 235/40-18 ebadda farklı bir performans gösterebilir.

Ancak şunu kesin söylemek mümkün, ilk üçte olan lastikler hiç bir testte son üçte olmazlar. 

Bakın bir örnek vereyim, popüler lastiklerden Goodyear Efficientgrip Performance için yapılan testlere bakalım:

1st: 2015 Auto Bild 215/55 R16 Technical Tyre Test (215/55 R16)

1st: 2014 ADAC 195/65 R15 Summer Tyre Test (195/65 R15)

1st: 2015 ACE Summer Touring Tyre Test (205/55 R16)

1st: 2013 Test World Summer Tyre Test (205/55 R16)

2nd: 2015 European Tyre Test 205/55 R16 (205/55 R16)

2nd: 2015 European Tyre Test 185/60R14 (185/60 R14)

2nd: 2013 Auto Zeitung Summer Tyre Test (215/55 R16)

2nd: 2014 Auto Express Summer Tyre Test (205/55 R16)

3rd: 2013 ACE Summer Touring Tyre Test (195/65 R15)

3rd: 2015 AMS Performance Tyre Test (225/50 R17)

3rd: 2013 54 Tyre Braking Test (195/65 R15)

4th: 2016 ADAC Tyre Test - 185/65 R15 (185/65 R15)

4th: 2013 European Summer Touring Tyre Test (185/60 R15)

4th: 2016 AutoBild Summer Tyre Test (205/55 R16)

4th: 2015 Test World Summer Tyre Test (205/55 R16)

5th: 2014 Auto Bild 50 Summer Tyre Shootout (225/50 R17)

5th: 2014 Auto Bild Top 15 Summer Tyre Test (225/50 R17)

5th: 2016 Market Overview - Braking Test (205/55 R16)

6th: 2014 Auto Review Summer Tyre Test - 205/55 R16 (205/55 R16)

7th: 2015 Market Overview - Braking Test (185/60 R15)

7th: 2014 Test World Summer Tyre Test (205/55 R16)

10th: 2014 Auto Express Winter Tyre Test (205/55 R16)

11th: 2015 Auto Bild Top 18 Summer Tyre Test (185/60 R15)

İlk ve son testi aynı yayın organı yapmış, yıllar aynı, sadece ebad farklı, ilkinde birinci, sonuncusunda 11'inci.

Bilmem anlatabildim mi?

 

Son kullanıcı için tedarik yolları, servis, fiyat gibi başka faktörler de devreye giriyor.

Bir de tabii ki ayıracağınız bütçe var.

Değer mi sorusuna gelince; normal koşullardaki kullanımda ses ve konfor açısından farklılıklar gözlense de bunlar genelde takıntılı değilseniz rahatsız edici düzeyde farklar olmazlar. Lastik ömrünün daha kısa olması, yanakların dayanıksızlığı, taban sertleşmesi gibi sorunlar da yaşanabilir, ama bunlar da sinir bozucu olmanın ötesine geçmez.  

Ancak limitlere ulaştığınızda iyi ve bu durumda pahalı lastik genelde daha başarılı performans verir. Söz gelimi 100 km hızda panik frende A markası 41 m'de duruyorsa eğer B 37 m'de durmuşsa A ile 4 metre önce bir canlıya çarpmış olabilirdim diye düşünülebilir.

Ya da yolda kalmakla yoldan çıkmak arasındaki küçük farkın yaşanması söz konusu olabilir.

Dikkatli kullanırım derseniz, azıcık da şansınız yaver giderse güvende olursunuz. 

Ama işte ne zaman limitlere düşeceğimiz de bazen hakikaten şansa kalıyor. 

Tabii bir de şu var, göreceli kötü olan A lastiği sıfır takıldığında, aslında daha başarılı bilinen ama 25.000 km yol yapmış B lastiğinden iyidir.

Son söz: Hayat karmaşıktır.

 

Teşekkürler hocam. Çok hassas bir konuda bu kadar ayrıntıyı yaklamanız gerçekten takdire şayandır. Ben 15 inç Focus ta lassa ve Bridgestone kullanmıştım. Bridgestone gayet iyiydi. Ebat büyüyünce ince eleyip sık dokumak gerekiyor.Uzunmış yıllar ve daha güvende hissetmek için markalar belli. kolayoto.com adresinden netten lastik almak güvenli midir? goodyear gen 1 orada uygun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dün Eskişehir git gel de petlas kış lastiğini deneme fırsatı buldum. Hava 12 derece civarındaydı. Açıkcası 100km üstünde gerçekten güvensiz hissettiriyor. Kesinlikle güvenip gaza basılacak lastik değil. Amacına uygun şartlarda (hava sıcaklığı,kar vb..) kullanılmadığı taktirde sorunlar çıkartabilir başınıza. 120km üstüne çıktığımda arabanın gezdiğini hissettim. Balans ile ilgili sanırım sıkıntı var. Işıklara 10m kala 20km hızdayken frene ani basmam sonucu (Işığın yeşilden biranda sarı yerine kırmızıya dönmesi sebebiyle) yaklaşık 2m kaydı araba.Petlas ucuz,karda soğuk havada yeterli olabilir ama kesinlikle arabada takılıyken temkinli olmayı elden bırakmamamız gereken bir lastik.

--0 dakika sonra eklendi--

Ha lastikler 2015 37 hafta üretimli bu arada.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

Dün Eskişehir git gel de petlas kış lastiğini deneme fırsatı buldum. Hava 12 derece civarındaydı. Açıkcası 100km üstünde gerçekten güvensiz hissettiriyor. Kesinlikle güvenip gaza basılacak lastik değil. Amacına uygun şartlarda (hava sıcaklığı,kar vb..) kullanılmadığı taktirde sorunlar çıkartabilir başınıza. 120km üstüne çıktığımda arabanın gezdiğini hissettim. Balans ile ilgili sanırım sıkıntı var. Işıklara 10m kala 20km hızdayken frene ani basmam sonucu (Işığın yeşilden biranda sarı yerine kırmızıya dönmesi sebebiyle) yaklaşık 2m kaydı araba.Petlas ucuz,karda soğuk havada yeterli olabilir ama kesinlikle arabada takılıyken temkinli olmayı elden bırakmamamız gereken bir lastik.

--0 dakika sonra eklendi--

Ha lastikler 2015 37 hafta üretimli bu arada.

 

Bütüm hayallerimi söndürdün üstad :wacko:

Bu hafta Petlas alıcaktım...tekrar başa döndürdün beni. Nokian a paraları basıcaz bu gidişle..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.