Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik testlerini burada toplayalım


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Hepimiz lastik seçimi konusunda araştırma yapıyor ve kararsız kalabiliyoruz.

Bireysel tecrübelerin kuşkusuz değeri çoksa da saygın kuruluşlarca yapılmış nesnel incelemeleri de göz ardı etmemek lazım.

Bu başlıkta karşımıza çıkan lastik inceleme ve karşılaştırmalarını barındıralım.

Ben başlamış olayım.

Sanırım forumda en yaygın kullanılan ebadlardan biri 205/55-16.

Alman Otomobil Kulübü, ciddi ve yönlendirici çalışmaları ile saygınlık kazanmış bir kuruluştur, geçtiğimiz günlerde bu ebad lastiklerde bir toplu inceleme sundu.

Aşağıda özetini paylaşıyorum:

adac-t-04-3252238803190165359.jpg

Tabloyu değerlendirmek için bazı ip uçları:

1. Notlarda en iyi 1, en kötü 6'dır, yani rakam ne kadar küçükse o kadar başarılı demektir.

2. Trocken - Kuru, Nass - Islak; Geräusch - Gürültü, Kraftstofferbr. - Yakıt Tüketimi, Verschleiss - Aşınma demektir.

İzlenimlerim:

- Tüketim ve aşınma değerlerini bir kenara bırakabilirsek incelemenin en iyisi Yokohama C.drive 2

- Uzun ömürlü lastik arayanlar için GoodYear Optigirp, Pirelli P7 ve C Formula (???) biçilmiş kaftan

- En iyi ıslak performansı Yokohama ve Uniroyal'de

- En dengeli lastil performans ağırlıklı düşünülürse Conti Premium Contact 5, Bridgestone Turanz T001, Dunlop SP SPort ve Yokohama C.drive 2, buna karşılık ekonomi ağırlıklı düşünülürse Pirelli P7

Bazı lastikler henüz ülkemizde satışta değil ama eli kulağındadır.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu testte Michelin niye yok acaba, ya bu testteki lastiklerden daha üstün bir lastik, ya da ilk yazdığım tamamen bir hurafe ! Gerçekten ben Michelin'in performansını merak ettim.

Pirelli gayet sessiz görünüyor tabloda, halbuki pirelli için çok sert ve gürültülü lastik derler.

Conti sanırım son yılların parlayan yıldızı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Conti zaten ekonomist kullanım özellikleri ve önceden sezilen sürüş limitleriyle başarılı mühendislik özellikleri sunar.

Pirelli ise serttir ama en üstün yüksek performans taleplerini doğrudan karşılayabilir, memleketlerindeki üst düzey asfalt kaliteleri yüzünden uzunca süre yumuşak hamur tercih etmediler ama yeni nesillerinde en azından akustik konfora önem verir hale geldiler.

Michelin ise bu teste P. HP 2 modeliyle katılabilirdi, 3. nesli çıkana kadar klasik Michelin özellikleri gösterecekti; konforlu, sessiz, ortalama sürüş özellikleri ve zayıf su tahliyesi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 mevsim lastik alıyorsam Good Year eagle nct 5 ( Şu an aracımdaki lastiklerdir memnunum kendilerinden )

Performans lastiği alıyorsam Toyo proxes t1-R ( tavsiyedir Isındıktan sonra yola sakız gibi yapışır )

Ogün yanlışın var, NCT-5 GoodYear'in tedavülden kaldırdığı bir yaz lastiği, ben de bir dönem kullanmıştım, şikayetim olmadı hiç.

GoodYear dört mevsim lastikleri Vector serisi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 mevsim lastik almak ne kadar doğru bilmiyorun, konfor ve yakıt ekonomisine olumsuz etki edecekmiş gibi geiiyor bana.

4 mevsim lastik tam tersine daha konforlu ve ekonomiktir diye biliyorum,tabi kışın karda kalıpta yerinde saydırırsan ekonomi kalmaz o ayrı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Michelin,brigstone,continantel ve nokian öne çıkanlar arasında,ben lastik değişiminde brigstone ve michelin arasında kalmıştım ve tercihimi michelinden yana kullanmıştım,verilerdende anladığım kadarıyla iyide bi tercih yapmışım,brigstone nun ıslak zemin performansının çok iyi olduğu söyleniyodu tabloya bakınca abartılmamasının gerektiğini anladım. Danke for Austausch Cem abi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu da Alman Teknik Denetleme Kurumundan (GTÜ)...

gtue-sommerreifentest-2012-full.jpg

Puanlar bÜyÜkten kÜçÜğe kötÜleşiyor, ilk sÜtunda kategorinin maksimum puanı var.

Almaca Rehberi:

Sicherheit=GÜvenlik; Bremsen=Frenleme; Kapitelwertung=ARa toplam; Rollwiederstand=Yuvarlanma direnci

Sehr empfehlenswert=Kesinlikle tavsiye edilir

Empfehlenswert=Tavsiye edilir

Sehr empfehlenswert=Kesinlikle tavsiye edilir

Bedingt empfehlenswert=çekincerle tavsiye edilir

Continental'in iyi çıkmasına şaşırmadım ama Pirelli P7'nin revizyondan sonra bu kadar başarılı çıkmasını hele ki Almanya'da beklemiyordum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir de bilgilendirme.

Bir süredir beyaz eşyada uygulanmakta olan sınıflama Avrupa Birliğinde Kasım 2012'den itibaren lastikler için de kullanılacak.

üç kategoride lastik değerlendirilecek:

1. Yakıt tüketimine etkisi: A en iyisi, her sınıf düşmede 100 km'de 0.1 l daha çok tüketim olacak.

2. Islakta fren mesafesi: A en iyisi, her sınıf düşmede mesafe 3-6 m uzuyor

3. Yol gürültüsü: Dışarıdan duyulan ses dB cinsinden, 80dB sakıncalı sınırı.

Her lastiğinde aşağıdaki gibi bir etiketi olacak:

EU-Reifenlabel.jpg

Araştırmacı-yazar kardeşiniz şimdiden bilgilendiriyor forumdaşları :kızgın:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sonuçlar ve ürünler farklı değil, bu da İsviçre Turing Kulübü (TCS) test sonuçları
 

lastiktcts.jpg

 

 

Büyük hali için tıklayınız- http://s6.postimage.org/ab1ae43xr/lastiktcts.jpg

 

Bu yaz lastik seçimi yapacaklara yeterli ipucu var sanırım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.