Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3'deki Eksiklikler ve Hatalar


Bora A.

Önerilen Mesajlar

2. sıfır arabam focus. İlk arabam 2010 opel corsa 1.2 easytronic idi. Alman arabası bi farklı oluyor, çoğu alıcının üreticilerin yarattığı bu kişilik tarz da denebilir logosunu görmesiniz de anlayabiliyorsunuz. Ben kendi adıma opelimin kapı sesinin bile vw gibi farklı olduğunu hep hissetmişimdir. Opel de bu motor olsaydı 1.6 TDCi focus almazdım sanırım. Herneyse, fanatik ford kullanıcıların yanında, çiçeği burnunda kullanıcı sayılırım. Farklı araç kullanmanın beklentilerimizi artırdığını, geliştirdiğini, geliştirdiğini unutmayalım.

 

Konuyu açma sebebim şu, dış tasarım dışında sadece iç tasarım için ufak dokunuşlarla nelerin daha iyi yapılabileceğini/eklenebileceğini/çıkartılabileceğini düşünüyorsunuz? Belki ford üreten tasarım mühendisi amcalar burayı okur (takip ettiklerine eminim : :D) sonrasında belki dikkate alınır. Benim şu an aklıma gelen bir kaç önerim var, bakacak olursanız daha çok ergonomi konusunda. Aracımızın sınıfına göre maliyet yaratan öneri getirmek daha sağlıklı olur kanısındayım. 

 

1- Far açma kapama düğmesi gömmeli olmalı, biner-inerken diz çarpıyor ve dönüyor. Ben hep otomatikte bırakmama rağmen gereksiz yere far açık kalma ve akü bitme olasılığı var.

 

2- Opelimin çok sevdiğim özelliklerinden biri anahtar çektiğim anda elektriğin bütünüyle kesilmesi idi. Kontak takılı değilken far açık kalamıyordu bu sistem olmalı fordda da.

 

3- Dörtlü flaşörün düğmesi çok küçük daha büyük ve kırmızı zeminli hatta üzeri kabartmalı olmalı. Kilitleme tuşunun hemen altına sıkıştırılmış, kilit düğmesi sürücü kol dayama önüne veya şöfor kapı yanına konabilirdi. Acil durumlarda arkadan gelen araçları uyarmak adına kullanıyorum, park yeri ararken bile seyir halinde elinizle arıyorsunuz bulmak için.

 

4- Ekranın sağındaki telefon tuşlarını kullanabileniniz var mı? Bana göre hiç ergonomik olmamış, ekranın diğer yolcularca görünmesi için hafif ortalanmış anladım, tuş takımı ön yolcu kullanımı için yapılmış sanki. SYNC ile ben herşeyi yapıyorum diyene saygı sonsuz tabi.

 

5- Kontak düğmesinin yerini oraya koyan arkadaşı eminim mücbir sebebi vardır, ancak tasarımcıya orası olmamış koçum demek isterim yine de. Belki de kol dayamanın hemen önünde çakmaklık yerine veya civarına üzerinde koruma kapağı ile birlikte olabilir konabilirdi. (top gun seyreden efsane nesil uçaklardaki füze düğmelerini hatırlarlar)

 

6- Direksiyonun ortasının bence gereksiz bir şişkinliği var. Uzun yolda ortasından rahatlıkla kavrayabileceğim bir direksiyon isterdim. (Bkz Opel İnsignia) Her daim 8:15 pozisyonu yorar insanı.

 

7- Farklı yapacam diye kasılan el freni şeklinin yerine elektrikli park freni yapmayan zihniyete ne demeli?

 

Şimdilik aklıma gelenler bunlar...

1- Yer olarak katılıyorum ancak araba kontak kapalıyken farları otomatik olarak kısıyor diye biliyorum, doğru biliyorsam akünün bitme olasılığı çok düşük.

3- Ben alıştıktan sonra hiç kilitlemeye basmadığım için katılmıyorum.

4-Aynı şekilde alışınca rahat kullanılabiliyor da numaraları kaydedebiliyorken ne kadar gerekli bilmiyorum.

7-Elektrikli park frenini ben sevmiyorum ki hatta elektrikli park freni olan bir araba almam muhtemelen alternatifim varsa. Bunun en basit örneği ise karda kışta kullanılabilen "yarım el freni" ile passatın çıkamadığı yeri broadway'in çıkabilmesi.

Akü bitince el freni kilitli kalmakta ve karda kışta buzda eğlenmek de imkanlı değil :)

 

Aynanın arkasında sensörlerin bulunduğu kocaman zımbırtı daha küçük olsa daha güzel olurdu da ona bir alternatif yok malesef.

Konsol yüzeyini tırtıklı değil düz yapardım, vantuzlu zımbırtıların kullanılmasına imkan verir, torpido temizleyicilerin de kullanımının kolaylaşacağını söylemişti aynı araca sahip arkadaşım.

 

İlk bakışta bunlar geldi aklıma. Alıştığım için ve alternatifim olmadığından fazla üzerine düşünmedim bu konunun da düşündükçe çıkar ortaya diye tahmin ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

7-Elektrikli park frenini ben sevmiyorum ki hatta elektrikli park freni olan bir araba almam muhtemelen alternatifim varsa. Bunun en basit örneği ise karda kışta kullanılabilen "yarım el freni" ile passatın çıkamadığı yeri broadway'in çıkabilmesi.

Akü bitince el freni kilitli kalmakta ve karda kışta buzda eğlenmek de imkanlı değil :)

 

Valla hocam dumur oldum, bu gidişle ben tekrar ehliyet kursuna gidecem. Önce yarım debriyaj olayı () şimdi de yarım el freni daha bilmediğim neler çıkacak :D Tamam bu işin sonu yok anladım da insan bu kadar da ezilmez ki :)))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Est. ne ezmesi. Öğrenmeye istekli olmanız bile sizi ortalama bir sürücüden kat kat daha yukarıya çıkartıyor. Benim gibi ehliyet aldığından beri işin teorik ve pratik kısımlarıyla takıntılı olarak ilgilenenler bile her gün yeni şeyler öğreniyor.

Bu işin sonu yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1-2 ) Far kumandasının durduğu çıkıntı yer biraz acayip; katılıyorum ama farı açık unutup çıkmaya çalışınca araba acayip bir sesle uyarıyor; sanki far değil de motor açık kalmış gibi; yani açık unutup aküyü bitirme ihtimali hiç yok; tabi " çok düşünceliyim; o sesi duymam " diyene bir şey diyemem

3-4 ) Ne yalan söyleyeyim ben bayağı alıştım bütün tuşların yerlerine; flaşörü de bakmadan yakabiliyorum =) Ön konsol Sony olmasa bile bence güzel görünüyor; kinetik tasarımın ucubeliği olabilir ama beni cezbetmişti araba bakarken. Sync'i çok rahat kullanıyorum o ayrı  :kıhkıh:

5 - 7 ) Maraba style sahibi olunca bu maddeler anlamsızlaşıyor  ^_^

6 ) 12 yıl 4 kollu direksiyon kullanınca bana da herhalde 3 kollu bir garip gelirdi. Ortasının şişkinliği bilinçli yapılmış olabilir mi acaba? Doğru sürüş ve direksiyon tutuş pozisyonları korunsun diye?

 

Ön konsolun çok büyük olduğu aşikar; iç genişlikten ödün verdiği de belki ama araca her oturduğumda sanki spor arabaya oturuyormuş hissi veriyor ön konsol ( kendini kandırmaca ) ve ona da alıştım. Ben koltuğumu rahatıma göre ayarladıktan sonra arkaya oturanlara " sürücü koltuğu arkasına zayıf arkadaş otursun " diye uyarıyorum ukalaca ve arabaya binenler de bu tatsız espriye alıştı  :kıhkıh:  Tabi böyle kocaman konsol yap ama torpido gözü de o kadar küçük olsun; orada bir orantısızlık var...

 

İç donanıma ek olarak; iç yolcu tutacakları, ışıklı makyaj aynaları, arkaya fan bölümü, soğutmalı torpido olabilir... Bir de ön kapıların cepleri biraz daha büyük olabilirdi... Ama çok da elzem değil gibi hiç biri...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1) Manüel klima düğmeleri kesinkes değiştirilmeli 2013 iddialı C modele hiç ama hiç yakışmıyor. Hatta artık focusta en azından BMaxteki klima veya titaniumdaki çift bölgelinin tek bölgelisi standart olmalı (klima olan modellerde tabii ki rusyada finlandiyada klimasız araba olabilir) 

2) Transformer CD çaların yüzü muhakkak değiştirilmeli çok ama çok itici . İç mekanla daha uyumlu gözü yormayan bir fasia olmalı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

 

İç donanıma ek olarak; iç yolcu tutacakları, ışıklı makyaj aynaları, arkaya fan bölümü, soğutmalı torpido olabilir... Bir de ön kapıların cepleri biraz daha büyük olabilirdi... Ama çok da elzem değil gibi hiç biri...

Işıklı makyaj bende var, bunu da mı üst donanımdan saymış adamlar ilginç. İlavelerim olcak sizde de görünce;

 

8- Arka yolcu için klima fan çıkışı koymak çok zahmetli olmasa gerek, dijitale de gerek yok bi boru ile bağlantı yapılarak eklenebilirdi,

9- Ön kapı ceplerinin küçüklüğü az evvel yemek dönüşü güneşliği arda cam önünden alınca hatırladım. Biraz daha büyük olması, hoparlörden de taviz vermeden belki de sağlanabilirdi.

10- Opsiyona bırakmadan, görüşü ortalama birinin direksiyon pozisyonunda görüşü zor olan bilgi ekranı default olarak daha büyük yapabilirdi. Tek renk ile çok renkli bilgi ekranı arasında çok fiyat-segment farkı olur mu bilmem birkaç rengin kullanıldığı büyük ekran hoş olurdu.

11- Bende kontak düğmesi var, ilk başta sıkıntı yarattı müzik dinlerken durmak istedim düğmeye basmayı unuttum (ses yalıtımı iyi olmamış diyenlere gelsin burası) kontak kapanmamış, farketmedim. Benzinli modellerin daha da sessiz olduğuna eminim. Araba kükreyerek atladı, şimdi ford logosuna bakıyorum eğer müzik dinliyorsam. Ben olsam büyük ekranda bir uyarı koyardım, en azından el freni çekildiğinde tek bip "dikkat kontak açık" yazısı gibi

12- Bluetooth telefon bağlantısında aradığınız kişi araba kullanıyor uyarısı (renault taki gibi)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Işıklı makyaj bende var, bunu da mı üst donanımdan saymış adamlar ilginç. İlavelerim olcak sizde de görünce;

 

8- Arka yolcu için klima fan çıkışı koymak çok zahmetli olmasa gerek, dijitale de gerek yok bi boru ile bağlantı yapılarak eklenebilirdi,

9- Ön kapı ceplerinin küçüklüğü az evvel yemek dönüşü güneşliği arda cam önünden alınca hatırladım. Biraz daha büyük olması, hoparlörden de taviz vermeden belki de sağlanabilirdi.

10- Opsiyona bırakmadan, görüşü ortalama birinin direksiyon pozisyonunda görüşü zor olan bilgi ekranı default olarak daha büyük yapabilirdi. Tek renk ile çok renkli bilgi ekranı arasında çok fiyat-segment farkı olur mu bilmem birkaç rengin kullanıldığı büyük ekran hoş olurdu.

11- Bende kontak düğmesi var, ilk başta sıkıntı yarattı müzik dinlerken durmak istedim düğmeye basmayı unuttum (ses yalıtımı iyi olmamış diyenlere gelsin burası) kontak kapanmamış, farketmedim. Benzinli modellerin daha da sessiz olduğuna eminim. Araba kükreyerek atladı, şimdi ford logosuna bakıyorum eğer müzik dinliyorsam. Ben olsam büyük ekranda bir uyarı koyardım, en azından el freni çekildiğinde tek bip "dikkat kontak açık" yazısı gibi

12- Bluetooth telefon bağlantısında aradığınız kişi araba kullanıyor uyarısı (renault taki gibi)

 

Bilmeden konuşmamak gerek; ışıklı makyaj aynası titanium da varmış öyleyse =D

Ön kapı ceplerinin küçüklüğü tamamen aynı nedenden kafaya takılıyor; güneşliği arkadan alacağım derken fıtık olunabilir ki; arkaya oturup, ukalalığımdan dertlenenler; güneşliği arka tarafa atıveriyor intikam aşkıyla ki o zaman bir güneşlik koymak tam angaryaya dönüşüyor  :kıhkıh:

Büyük ekran yenilerde standart mıydı neydi yahut smart pakette standarttı galiba. Açıkçası beni pek rahatsız etmiyor küçük olması; koltuk en aşağıda kullanıyorum; tam önümde oluyor. Tabi kontak düğmeli modele uyarı konulabilir; orasını tasarımcılar düşünsün...

Hiç Mavi Dişli Renault kullanmadım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 numaraya katılıyorum. Pek kullanmasam da daha ele gelir olmalıydı flaşör düğmesi .Bir de merkezi kilit kapı kolunda olabilirdi. Diğer maddeler için bir sıkıntı yaşamıyorum şahsen. Bir de ön konsol özellikle yolcu tarafında aşırı şişkin. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzer konular forumda işlendi lütfen tekrarında önce forumu inceleyiniz . Aynı şeyleri okuyup yorumlamanın anlamı pek yor varolan başlıklardan farklı kişiler yorumlarsa verim alırız 10 başlık olursa varsayılan firma takibi çok güç olur, ben olsam okumam :D

 

birleştirilecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzer konular forumda işlendi lütfen tekrarında önce forumu inceleyiniz . Aynı şeyleri okuyup yorumlamanın anlamı pek yor varolan başlıklardan farklı kişiler yorumlarsa verim alırız 10 başlık olursa varsayılan firma takibi çok güç olur, ben olsam okumam :D

 

birleştirilecektir.

Ford un okuyacağına inancım daha da arttı. İç tasarım önerilerini tek liste haline gelir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzer konular forumda işlendi lütfen tekrarında önce forumu inceleyiniz . Aynı şeyleri okuyup yorumlamanın anlamı pek yor varolan başlıklardan farklı kişiler yorumlarsa verim alırız 10 başlık olursa varsayılan firma takibi çok güç olur, ben olsam okumam birleştirilecektir.

Yakup iyi diyorsun da sen eski yazılanları bildiğin için var olduğunun da farkındasın, ancak yeni başlayan birisinin ilgili konulara ulaşması hiç de basit olmuyor. Ben eski yazdıklarımı refere etmek istediğimde bile çok güçlük çekiyorum, kuşkusuz morukluğun da etkisi var ama kolay değil.

Bu nedenle bu birleştirme görevini sabırla sürdürmeniz gerekecek, şimdi de ileride de.

Eleştirilere gelirsek; ben yazılanların hiç biri ile ilgili sorun yaşamadım.

Aracı kullanmayı öğrenme ve alışma sürecini geçtikten sonra herşey gövdemin/elimin uzantısı rahatlığında.

Tüm ekranları rahat görüyorum, radyo düğmelerini çok başarılı buluyorum (Sony facia, ben standarttan bahsediyorum), özellikle 10'lu tuş takımı telefon numarası girmek için çok kullanışlı. Işık düğmesine hiç çarpmadım desem yeridir, yanlışlıkla kapatmayı düşünemiyorum bile.

Bu camın güneş siperini içine koyabileceğiniz kapı cebi olsa olsa Transit'te olur.

Direksiyonun dört kollu olmasından rahatsız değilim, şişkin göbek de hava yastığı açılmadığında direksiyona çarparsanız oluşacak travmanın en aza indirgenmesi için yapılmış bir çalışma.

Arka havalandırma mazgalları bu ebadda iç hacimlerde çok işlevsel olmuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup iyi diyorsun da sen eski yazılanları bildiğin için var olduğunun da farkındasın, ancak yeni başlayan birisinin ilgili konulara ulaşması hiç de basit olmuyor. Ben eski yazdıklarımı refere etmek istediğimde bile çok güçlük çekiyorum, kuşkusuz morukluğun da etkisi var ama kolay değil. Bu nedenle bu birleştirme görevini sabırla sürdürmeniz gerekecek, şimdi de ileride de.

 

Aynen o yüzden genel konuları ayırmıştık daha kolay olur bulunması diye şuan 60 başlığı aştı en azından bunları her gelen kontrol etse süper olur :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tüm ekranları rahat görüyorum, radyo düğmelerini çok başarılı buluyorum (Sony facia, ben standarttan bahsediyorum), özellikle 10'lu tuş takımı telefon numarası girmek için çok kullanışlı. Işık düğmesine hiç çarpmadım desem yeridir, yanlışlıkla kapatmayı düşünemiyorum bile.

Bu camın güneş siperini içine koyabileceğiniz kapı cebi olsa olsa Transit'te olur.

Direksiyonun dört kollu olmasından rahatsız değilim, şişkin göbek de hava yastığı açılmadığında direksiyona çarparsanız oluşacak travmanın en aza indirgenmesi için yapılmış bir çalışma.

Arka havalandırma mazgalları bu ebadda iç hacimlerde çok işlevsel olmuyor.

 

Ozetle Cem Bey tasarimci olarak bu arabayi ben yapsaydim ayni sekilde yapardim diyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozetle Cem Bey tasarimci olarak bu arabayi ben yapsaydim ayni sekilde yapardim diyorsunuz.

Açıkcası sürücü odaklı düşünürsek pek bir şey değiştirmezdim.

Yolcu gözüyle bakarsam iç mekanda daha fazla hacim için uğraşırdım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.