Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2017 Ford Fiesta Tanıtıldı


Önerilen Mesajlar

3 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Güzel.. Bu 8 ileri şanzıman, benim bahsini ettiğim yeni tam otomatik 10 ileri şanzımanın türevi büyük ihtimal. Gayet iyi bir hamle olmuş. Bilgiler için çok teşekkürler :)

 

Aynen öyle onun türevi. Rica ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

5 kg :)  (%100 değil ama yüksek oranla bu şekilde şuan)

Çok iyiymiş gerçekten. Bu zamana kadar görebildiğim bazı modellerde ve internetteki araştırmalarımda yaklaşık 50 kg'a kadar fark oluşturabiliyordu cam tavan. Gerçekten güzel değer teşekkürler.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11.06.2017 - 00:35 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Çok iyiymiş gerçekten. Bu zamana kadar görebildiğim bazı modellerde ve internetteki araştırmalarımda yaklaşık 50 kg'a kadar fark oluşturabiliyordu cam tavan. Gerçekten güzel değer teşekkürler.

 

50 mi :blink: Şüphelendim şu an :D Neyse şimdilik kalsın kenarda bakalım, kesinleştirebilirsek üzerinde konuşuruz.

Fiesta önceki nesline göre 70-80 kg arasında ağırlaştı, bakalım altında ne çıkacak :D Arka, bağımsızlığını ilan etti sanırım.

 

Door STline.jpg

Dfzr ST-line.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

50 mi :blink: Şüphelendim şuan :D Neyse şimdilik kalsın kenarda bakalım, kesinleştirebilirsek üzerinde konuşuruz.

Fiesta önceki nesline göre 70-80 kg arasında ağırlaştı, bakalım altında ne çıkacak :D Arka, bağımsızlığını ilan etti sanırım.

 

Door STline.jpg

Dfzr ST-line.jpg

Direkt olarak teknik değer elde edemedim cam tavanın ağırlığı hususunda fakat başka bir forumdan bir önceki nesil i30'u olan arkadaşımızın aynı donanım, aynı motor yani kısacası aynı kombinasyonlu otomobilinde sadece cam tavan olan modelinin ruhsattaki ağırlığı diğerine göre 45 kg fazlaydı. İnternette de bazı forumlarda kullanıcı yorumlarına baktığımda 50 kg'a kadar değişken rakamlar çıkabiliyordu. Tabii ruhsata işlenen rakamda hata olma ihtimali de olabilir ama aynı donanıma sahip sadece cam tavanlı olan farklı bir kaç araçta da denemiştik ve 50 kg'a kadar bir fark oluşabiliyordu. Rakamlar üreticilere göre değişiyordu. Ama dediğim gibi bunun ayrıntısını öğrenmek haliyle kolay olmuyor o yüzden ruhsattaki değerler de yanıltıcı olabilir.

 

Ford, yeni fiesta'yı bir üst segmente yaklaştıracağını açıklamıştı yanlışım yoksa. Haliyle artan donanımlarla da birlikte ağırlık değerlerinde bir artış söz konusu olabilir. Sadece ek yalıtım malzemesi ve arka bağımsız süspansiyon ( her ne kadar control blade muadillerine göre hafif olsa da) bile bu kg farkını oluşturabilir diye tahmin ediyorum. Ama otomobil gerçekten kalite ve sürüş anlamında gelişim gösterecekse 70-80 kg'lık farkı şahsen ben kendi adıma sıkıntı etmem :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sınıf ekonomik sınıf, devir ekonomi devri, sade bizde değil bütün dünyada.

Bu şartlarda lüks ve konfora kaçmak ve maliyeti artı tüketimi arttırmak ne kadar doğru bir yaklaşım izleyip göreceğiz. 

Bu sınıfta bağımsız süspansiyonun getirdiği marjinal üstünlük maliyet artışına değmez. Küçük bir grup performans peşinde olacaktır. Güçlü motorlar için farklı süspansiyon bir üretim tercihi olabilir. 

Sıradan vatandaşa torsiyon %100 yeter, güvenlik açığını da iyi ayarlanmış bir ESP yeterli ölçüde kapatır. 

Cam tavan 5 kg fark etmişse başka şeylerden çalmışlar demektir. Min. 30-35 kg hesaplamak lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Süspansiyon mevzusu sanırım değişmedi. Mondeo'yu sitede tanıtırken integral link süspansiyondan bahsettiler ama fiesta'da herhangi bir bilgi göremedim bu konuda. Arkaya tam bağımsız süspansiyon koymuş olsalardı resmi sitede bunu açıklarlardı diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Süspansiyon mevzusu sanırım değişmedi. Mondeo'yu sitede tanıtırken integral link süspansiyondan bahsettiler ama fiesta'da herhangi bir bilgi göremedim bu konuda. Arkaya tam bağımsız süspansiyon koymuş olsalardı resmi sitede bunu açıklarlardı diye düşünüyorum.

 

Avrupa'da bu bilgiler 1-2 aydır var zaten, orada da yazmıyor :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Avrupa'da bu bilgiler 1-2 aydır var zaten, orada da yazmıyor :) 

Hımm.. Yazmıyorsa o zaman süspansiyonlarda bir değişiklik olmama ihtimali yüksek gibi duruyor. Çünkü otomobilin bir çok özelliği artık tanıtıldı. Süspansiyonlarda böyle önemli bir değişiklik olsaydı çoktan bunu açıklarlardı herhalde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Hımm.. Yazmıyorsa o zaman süspansiyonlarda bir değişiklik olmama ihtimali yüksek gibi duruyor. Çünkü otomobilin bir çok özelliği artık tanıtıldı. Süspansiyonlarda böyle önemli bir değişiklik olsaydı çoktan bunu açıklarlardı herhalde.

 

Var var kesin olacak sadece tüm seride mi emin değilim ama bence öyle olacak :) Bu da tarihinin tozlu raflarında yerini alacak ilk kez burada konuştuyduk diye :) 

Dediğim gibi 2 hafta içinde resmî yazısı gelecek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.