Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Otomatik Focus Satışı Başladı


Adem Kazıl

Önerilen Mesajlar

Hep atlıyoruz galiba ama araba alırken donanım, yol tutuş, konfor, tüketim konularına verdiğimiz önem kadar aracın tipine de önem veriyoruz. Örnek olarak focus ve golf konuşulduğu için bu iki örnekten devam edersek makyajlı focus bana göre golf 7 den daha kaslı ve güzel görünüyor. Mantık küçük bir farkla golf diyorsa ama gönlüm dış ve iç görünüşü nedeniyle focus diyorsa küçük hesapları bırakıp focusu seçerdim. Kişiye göre değişir bu durum o ayrı. Sonuçta aracımızı park edip uzaktan seyrederken aldığımız keyif bazı donanımların eksikliğini kapatabilir. Açıkcası ben golf 6 kasayı zamanındaki diğer araçlara göre çok yakışıklı bulurken golf 7 yi dış görünüş olarak cılız buluyorum. İç mekan olarak da tam tersi golf 7 önde. Neyse uzatmayayım aracın tasarımı da belki % 30 falan etkiliyordur tercihleri diye düşünüyorum. (Bu arada ekleyeyim focus 3 e de çok bayılmıyorum, ben motoru ve iç mekanına tav olmuşum.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili @Burhan Bakar cevap yazarken tam da bir önceki mesajımda bahsettiğim açmazlı adama örnek oluşturmuşsun. 

Çalışmada başarılar, TUS önemli, arabanın aksine tüm geleceğini yakından ilgilendiriyor, bir daha buralarda görmeyeyim seni. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Fatih Mehmet USLU said:

Hep atlıyoruz galiba ama araba alırken donanım, yol tutuş, konfor, tüketim konularına verdiğimiz önem kadar aracın tipine de önem veriyoruz. Örnek olarak focus ve golf konuşulduğu için bu iki örnekten devam edersek makyajlı focus bana göre golf 7 den daha kaslı ve güzel görünüyor. Mantık küçük bir farkla golf diyorsa ama gönlüm dış ve iç görünüşü nedeniyle focus diyorsa küçük hesapları bırakıp focusu seçerdim. Kişiye göre değişir bu durum o ayrı. Sonuçta aracımızı park edip uzaktan seyrederken aldığımız keyif bazı donanımların eksikliğini kapatabilir. Açıkcası ben golf 6 kasayı zamanındaki diğer araçlara göre çok yakışıklı bulurken golf 7 yi dış görünüş olarak cılız buluyorum. İç mekan olarak da tam tersi golf 7 önde. Neyse uzatmayayım aracın tasarımı da belki % 30 falan etkiliyordur tercihleri diye düşünüyorum. (Bu arada ekleyeyim focus 3 e de çok bayılmıyorum, ben motoru ve iç mekanına tav olmuşum.)

golf focus karışılaştırması değil eleştirilen.1.0 ecoboost otomatik fiyatının gereğinden fazla olması.Mesela astra 16. dizel otomatik fiyatı 88 binlerde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, hüseyin ipek said:

golf focus karışılaştırması değil eleştirilen.1.0 ecoboost otomatik fiyatının gereğinden fazla olması.Mesela astra 16. dizel otomatik fiyatı 88 binlerde.

Konu ilk başta öyle başladı, ancak sonra hangisi fiyatına göre daha mantıklı tartışmasına döndü. Ben de ona istinaden genel olarak yazdım. Sadece golf ve focus için yazmadım zaten. Passat ve mondeo olarak da düşünebilirsiniz. Genel olarak tasarımın da önemli olduğunu yazdım. Konu ile yazdıklarımın çeliştiğini düşünmüyorum. Siz yazınca baktım astra 1.6 dizel excellence donanım kampanyalı olarak 98 bin tl gözüküyor. Yakın zamanda bir tanıdığımda zaten aynı aracı 97 bin e almıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Fatih Mehmet USLU said:

Hep atlıyoruz galiba ama araba alırken donanım, yol tutuş, konfor, tüketim konularına verdiğimiz önem kadar aracın tipine de önem veriyoruz. Örnek olarak focus ve golf konuşulduğu için bu iki örnekten devam edersek makyajlı focus bana göre golf 7 den daha kaslı ve güzel görünüyor. Mantık küçük bir farkla golf diyorsa ama gönlüm dış ve iç görünüşü nedeniyle focus diyorsa küçük hesapları bırakıp focusu seçerdim. Kişiye göre değişir bu durum o ayrı. Sonuçta aracımızı park edip uzaktan seyrederken aldığımız keyif bazı donanımların eksikliğini kapatabilir. Açıkcası ben golf 6 kasayı zamanındaki diğer araçlara göre çok yakışıklı bulurken golf 7 yi dış görünüş olarak cılız buluyorum. İç mekan olarak da tam tersi golf 7 önde. Neyse uzatmayayım aracın tasarımı da belki % 30 falan etkiliyordur tercihleri diye düşünüyorum. (Bu arada ekleyeyim focus 3 e de çok bayılmıyorum, ben motoru ve iç mekanına tav olmuşum.)

 

Sedan astra dizel otomatik 88 bin tl.desing donanım. Bana göre kayda değer donanım farklılıkları yok. Bomboş olsa bile dizel -performans-otomatik artısıyla ciddi anlamda önde.Tabi bunlar tercih meselesi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında tam konusu değil ama ağırlık farklarının çok etki ettiğini dile getirmiştim işte buna CUK diye oturan örnek. Bilgi olarak kalsın :)

 

Motor&şanzıman birebir aynı olduğu için.

 

  Astra K HB Astra J Sedan
Ağırlık 1289 kg 1475 kg
Hızlanma 9,7 sn 11,6 sn
Ş.içi T. 5,6 lt 6,4 lt
Ş.ler A. T. 3,9 lt 4,3 lt
Karma T. 4,5 lt 5,1 lt
CO2 119 134

 

NOT: Her iki modelde de Başlat-Durdur sistemi kullanılmıyor. (TR)

 

 

Kıyaslama anlamında HB Focus'a bakalım

 

  Focus HB / Sedan (Tdci pws)
Ağırlık 1364 kg / 1358 kg
Hızlanma 10,8 sn / 10,9 sn
Ş.içi 4,7 lt
Ş.ler A. 3,9 lt
Karma  4,2 lt
CO2 109

 

Ş.ler arasındaki HB verilerine baktığımızda 1.5 tdci'nin daha verimli çalıştığını görebiliriz.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay said:

 

 

Kıyaslama anlamında HB Focus'a bakalım

 

  Focus HB / Sedan (Tdci pws)
Ağırlık 1364 kg / 1358 kg
Hızlanma 10,8 sn / 10,9 sn
Ş.içi 4,7 lt
Ş.ler A. 3,9 lt
Karma  4,2 lt
CO2 109

 

Ş.ler arasındaki HB verilerine baktığımızda 1.5 tdci'nin daha verimli çalıştığını görebiliriz.

 

 

demek ki focusa biraz daha rejim yaptırabilirsek, daha ideal sonuçlar elde edebilicez :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, kemal kaya said:

 

yeri geldiği için soruyorum eskiden daha ağır aracın yol tutuşunun daha sağlam olacağına dair bir görüş vardı, doğrumu bilmiyorum, ama araçlardaki bu kilo verme süreci yol tutuşunda bir zaafiyete yol açıyor mu acep....

 

Eskiden kalanlar sadece lastikler dermişim :P Doğru süspansiyonlar ve destekler ile sorun olmaz.

Bugün süper-spor araçlar 1.3-1.5 ton'a kadar düştü.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, H. Cenk said:

HB focusun sedandan daha ağır olması beni benden aldı :) pandizot mu farkı oluşturan ? :D:D

 

 

 

Abi sedanın darbeyi emecek yeri var ama Hb'de o mesafe yok o yüzden arka sütunlar sedana göre farklı ve güçlü :yeah: 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

49 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Ş.ler arasındaki HB verilerine baktığımızda 1.5 tdci'nin daha verimli çalıştığını görebiliriz.

Performans farkını görmezden gelirsen tabii...

32 dakika önce, kemal kaya said:

kilo verme süreci yol tutuşunda bir zaafiyete yol açıyor mu acep

Mutlak ağırlıktan çok ağırlık değişimine tepkiler ön planda yol tutuşta. Tabii iz genişliği, ağırlık noktası, lastik yanak ve taban boyutları, süspansiyon geometrisi ve ayarları gibi pek çok faktör var.

Hep yazarım: Hafif araba çabuk kopar, kolay toparlar; ağır araba geç kopar, zor toparlar. Ama bu salt ağırlıktan değil araçlar arasında yuarıda bahsettiğim yapısal farklılıklardan kaynaklanır.

Örnek: Ben 1.0EB Fiesta ile 1.6 EB Focus'u takip edebiliyorum bol virajlı yollarda, önümdeki oldukça stabil giderken Fiesta'nın kıçı hop oturup hop kalkıyor. :)

Aynı aracı 100 kg hafifletirsen fark minimal kalır. Bir yandan ağırlık azaldığı için merkez kaç gücü de azalacak, diğer taraftan ağırlık azaldığı için lastiklerin tutunma düzeyi düşecek. Sonucu deneyip görmek lazım.

Hayat basit değil nedense...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Cem Boneval said:

Performans farkını görmezden gelirsen tabii...

 

İlk hızlanma konusunda jant ve lastik seçimi kadar firmanın yazılımı çok etkiliyor. o yüzden ben 0-100'e takan biri değilim keşke firmalar belirli standart altında ara hızlanma sunabilse.

 

Alet ile çekimde Focus daha iyi performans sunmuş hemde mevsim şartlarına uyumlu olmamasına rağmen ki zaten daha iyi hissettirdiği bariz belli. 1.5 Tdci, 1.6 ecoboost gibi sütçü değil :D:zha: 

 

 

@Kaan Yagizer Cumaaa günü (yarın) tdci pws'de yazlık varsa onun da 0-100'ü çekelim :P 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.