Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2014 Alfa Romeo Giulietta Test Sürüşü 1.6 Jtdm - Detaylı İnceleme

Recommended Posts

Karşımızda İtalyan 147'nin yerine gelen Giulietta var :)

 

Test Aracı: 

 

Alfa Romeo Giulietta 1.6 litre 4 silindirli JTDM-2 105 ps güç ve 320 Nm tork'a sahip (EU5+). Brid. Potenza marka lastikler mevcut 225/45 R17 - 16.000 km'de

Teknik olarak bu araç 1310 kg ağırlığa sahip, fabrika tüketim değerleri 5,0 - 3,4 - 4,0 lt / 0-100: 11.3 sn

 

 

2Ski9v6.jpg

 

 

İç Mekan

Boyut olarak hem ön hem arka sıra geniş, baş ve diz mesafelerinde sorun bulunmuyor; arka kısmın baş mesafesi 1.90'larda. Kalite olarak sınıf standartlarında ama bir Almanlar gibi değil. Yer yer kullanım zorluğu yaratan detaylar mevcut örneğin el freni, C.C. kolu gibi. Genel olarak iç kısımda yumuşak detaylara rastlamak zor. Eşya gözleri ciddi çok az neredeyse yok gibi her boşluk sonradan eklenmiş yani var olsun diye yapılmış gibi. Tasarım olarak ise kendine has olması sizi özel kılıyor artık bu sevgi ile eksileri unutacaksanız başka çaresi yok :)

 

Ses

Bu denli sert araca rağmen sadece kapıların cam açma kapama bölümündeki plastik parçalar ses yapıyor -o da değerseniz- geriye kalan bölümlerde hiç tıkırtı sesi gelmedi. Bu sebeple trim ve işçilik seviyesini yüksek buldum parça birleşim olarak ise yer yer sorunlar vardı ama bunlar kullanım ile orantılı olabileceği için çok dikkate almıyorum. Örnek vermek gerekirse; direksiyon altı, arka koltuk sırtlarının zemin ile birleşimi gibi yerlerde hatalar mevcuttu.

Yol sesi maalesef yüksek son zamanlarda böyle gürültü yapan araca binmemiştim, bu ses ile birlikte motor sesi veya rüzgar sesi rahatsız edici seviyeye gelmiyor yine dış ses olarak da izolasyonu zayıf.

 

Konfor

Düz yol ve tümsek konusunda hiçbir sorunu yok yalnız iş kasislere gelince canınız sıkılıyor araç oldukça sert ayarlara sahip bir de iki tekeriniz birden düşerse vay halinize ama iyi yanı da var böbrek taşı düşürmek için güzel bir fırsat üzerinde daha 17 inç jant var biraz yükseltsek neler olacak acaba? Konforu bir paket halinde düşünürsek eğer yetersiz bulduğumu rahatlıkla söylebilirim 2015 model bir araç için özellikle.

 

 

Motor & Sürüş & Tüketim

Motorun 105 ps ürettiğine bakmayın 320 Nm tork size yeterince fazla güç verebiliyor özellikle Dinamik sürüş biçimi ile gaz tepkisi artıyor buna ek olarak direksiyon sertleşiyor ve sürüş keyfiniz artıyor buna karşılık tüketim bu denli artmıyor. Yüksek güç ve trafik ile 7.0 lt'yi geçmeden tamamlamanız mümkün eğer normal sürüş biçimi ile ilerlerseniz 6.0 lt altını görmeniz çok kolay. 

 

Sürüşü anlatmak gerekirse Focus'u örnek vereceğim siz Focus ile gaza bastığınızda önce yumuşak bir tepki alırsınız ardından eğer araç uygun devirde ise gücü size yanstımaya başlar işte bu Giulietta tam tersi ;gücü sizi anında iletiyor ve bunu sert şekilde yapıyor kiminin hoşuna gitmeyebilir ama gücü hissetmek istetenler için giu güzel bir seçim. Aynı sertliği frenlerde de görüyoruz ilk anda yumuşak ve devamında çok sert bir frenleme yapıyor ama buna alışmak ve sürekli yumuşak ilerlemek %100 mümkün. Yine dinamik mod'a özel esp'nin sportif karaktere geçmesi, frenlerin yüksek basınca hazır olması ve elektronik dif. kilitlemenin devreye girmesi bir başka zevk detayları ama bu zevklerin de bir son noktası oluyor o ise önden kayma ile başlıyor fakat bunu gerek direksiyondan gerek şasi üzerinden hissedebiliyor ve müdehale edebiliyorsunuz. Son olarak motor 2 bin dd öncesi ölü gibi ama sonrası dediğim gibi yeterince iyi.

 

Kısa Kısa

- Park sensörü ve uyarı seslerinin müzik sisteminden bağımsız olması sebebiyle müzik dinlerden bunları algılayamıyorsunuz.

- Hız sabitleme kolu direksiyonun solunda inanır mısınız aktif edemedim :D sistemi çalıştırmak çok kolay ama hızı bir türlü aktif edemedim -kullanım klavuzuna bakmadım- 

- Sileceklerin hızını kolu yükseltmeyle değil -fasılası harici- kol üzerindeki kademeyi döndürerek yapıyorsunuz bu da ayrı bir zorluk oldu ama yağmur sensörü bu sorunu çözdü diyebilirim.

- Yukardaki sorunlar haricinde iç kumanda elemanlarında sorun yok.

- Müzik sistemi ve dokunmatik ekran oldukça iyi ve sesli kontrol sistemi güzel çalışıyor.

- Dinamik mod içerisinde Launch kontrol mevcut yani gaza bastığınızda belirli bir devirde sizi tutuyor ardından kalkış yapıyorsunuz.

- Katlanır aynalar, kapılar kilitlendiğinde değil siz düğmesine bastığınız anda kapanıyor.

 

Fiyat: Bu donanım seviyesinde 2015 model gui 76 bin tl, 2014 model kaldıysa etrafta 72 bin tl.  Arka kol dayamanın bile sadece lüks paket ile geldiğini düşünürsek (9.200 tl) biraz fazla gibi gelebilir ama bu sportif araca lazım olan görüntüden ziyade güzel bir ses sistemi ve kuvvetli aydınlatmadır (premium paket) onlar da toplamda 5.700 lira yani 80 bin tl'ye Alfa denilebilecek araç alınabiliyor bence ederinde bir fiyat.

 

Sonuç olarak; bir gence yakışacak bir araç ama aile babası için tercih eder miydim? Sanmıyorum.

 

 

Artı

+ Performans

+ Tüketim

+ Yaşam alanı

+ Sürüş keyfi

+ Yol tutuş

 

Eksi

- Malzeme Kalitesi

- Konfor

- Yol sesi

- Kullanışlılık

 

 

93SaWk9.jpg

FVfRNE9.jpg

RYOSHVP.jpg

8o2H6Kw.jpg

Q9Xte8K.jpg

4Hnl9Cz.jpg

dLxcVO7.jpg

xySZoNy.jpg

ePqvKG5.jpg

XQzwV85.jpg

pqzrPH9.jpg

XqVTIPD.jpg

hJcvo7f.jpg

i4O7F2c.jpg

vUMQgQc.jpg

7XiDPNu.jpg

IP9xBai.jpg

iBwVVFW.jpg

vmElPB9.jpg

SECTNY4.jpg

tU1EkxQ.jpg

qLgBSjn.jpg

SaQi1aH.jpg

rYmi0Ex.jpg

FwnLk3B.jpg

SxcQnZN.jpg

TLEwLlY.jpg

En çok beğendiğim detaylar

 

QOklOw3.jpg

lcrQeNC.jpg

Yukarıda anlatmaya çalıştığım silecek çalışma mekanizması.

 

 

dk2bkjR.jpg

f8KEYa3.jpg

JQqnFoZ.jpg

zzRdz0M.jpg

dM65b5I.jpg

wfj1B6m.jpg

PWT4sco.jpg

3HZmlsB.jpg

8zp0U8L.jpg

L9SJDTf.jpg

3LnOgRb.jpg

JorTqH9.jpg

VDOHGrc.jpg

oO3fVMQ.jpg

NjPxQcR.jpg

mm7v1u2.jpg

64s2sug.jpg

tqDqoAO.jpg

CpwJs2h.jpg

vTrdX0M.jpg

X4LO00W.jpg

rlFvvFB.jpg

p2OvWW7.jpg

uZV7oFb.jpg

hgtd0xW.jpg

cVb9LjE.jpg

Tavan kumaşı bu donanım ile siyah renk

 

kdzeOwl.jpg

SoT7vpo.jpg

GdmtBvz.jpg

e44qXKi.jpg

NV9w3Jc.jpg

5KilUfV.jpg

FfddI5p.jpg

nUVX6G6.jpg

 

Anahtarı güzel ama buna buton ile çalıştırma yakışırdı.

 

ghBq5Js.jpg

03jb75M.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam anlamıyla çekici... Abi arabayı bir yıkasaydınız..  :kıhkıh:

 

Bende çekerken aynı şeyi düşündüm ama bir de ona gitseydim hava çok kararırdı. Artık bir dahakilerine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eline sağlık. Kasis performansı nedeniyle caydım :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eline sağlık Yakup yine güzel bir inceleme olmuş. DNA modu bildiğimiz Sprintbooster gaz tepkimesi olayı ama iyi hissettiriyor değil mi ?  ama yinede Sprintbooster bence daha alt devirlerde ve hızlanma konusunda daha etkili.

Konu mankenine Bonus dedik çocuğun adı Bonus kaldı :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eline sağlık Yakup yine güzel bir inceleme olmuş. DNA modu bildiğimiz Sprintbooster gaz tepkimesi olayı ama iyi hissettiriyor değil mi ? ama yinede Sprintbooster bence daha alt devirlerde ve hızlanma konusunda daha etkili.

Konu mankenine Bonus dedik çocuğun adı Bonus kaldı :)

Biraz araç ile alakalı, alfi için alt devir ölü adamlar zaten iyi gitmesi işin ayarlamış haliyle orada fark etmiyor pek, üstte fark ediyor. (alt dediğim 1500 aşağısı)

Bonus mutlu oluyor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olum teşekkür ederim herkes biliyor zaten alınması gereken ve niye alınamadığına dair...Yinede emek ve zahmetin için teşekkür ederim...Zaten yakında bu yüzüde değişecek sanırım Seat Leonun kasa gibi dıştasarım harikası ama için bana tırt geldi...donanımla zenginleştirildiği zamansa fiyatı 90 larda dolaşıyor...gerek yok...şu yapılabilir 2.el temiz bişi bulunup 6 aylığına alıpyada 1 yıl için....alınıp satılmalık...evet ya bunada bindim...denip dünya hevesi alınabilir...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yakup Bey yıllardır bir çok otomobil sitesini takip ederim. Siz gibi test yapan görmedim gerçekten emeğinize sağlık. Testleriniz mükemmel. Birde yapma ihtimaliniz olan testleri önceden yayınlama ihtimali olursa süper....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yakup Bey yıllardır bir çok otomobil sitesini takip ederim. Siz gibi test yapan görmedim gerçekten emeğinize sağlık. Testleriniz mükemmel. Birde yapma ihtimaliniz olan testleri önceden yayınlama ihtimali olursa süper....

Teşekkür ederim, ekipmanları güncelledim daha iyi olacak inş.

Son zamanlarda Facebook gibi sosyal ağlarımızda paylaşmaya başladım. Buradan da yapacağım onun için ayrı bir planım var.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yavrumu pist'e sokmuşlar (birebir kendisi olur)

Çizgisi fena değil, ama frenleme hem erken hem yumuşak. Zaten düşük hacimli dizel araba bu pistte sadece can sıkar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugün 5 kişi bindiğimiz Giulietta deneyiminden sonra iyiki de almamışım dedim. Kapalı alan fobisi olanların kesinlikle bu arabaya binmemesi gerekir. Ben bile bu halimle nefes almakta güçlük çektim. Spor arabada bir yere kadar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Beklentiler her zaman karşılanmıyor: Birinci sınıf ürünlerin “iyi” sonucu yalnızca Dunlop ve Pirelli‘ye verilmiş. İyiler arasında bir de Michelin markası olan Kleber mevcut.
       
      2019 kış lastiği testinin bir parçası olarak ADAC, küçük sınıfı araçlar için en çok satan boyut olan 185/65 R15 T‘nin 16 lastik modelini kapsamlı bir şekilde test etti.  Sınırlı olarak, test sonuçları sınıfındaki “komşu” boyutlara da aktarılabilir. Buradan yola çıkarak test sonuçlarını 175/65 R15 T, 195/60 R15 T ve 205/60 R15 T için de geçerli olarak düşünebilirsiniz.
       
      Tavsiyeler ve tam liste: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-adac-kis-lastigi-test-sonuclari-185-65-r15-t/
       
      Ayrıca, ortasında kar taneciği bulunduran üç tırtıklı dağ piktogramı (Alpin), 1 Ocak 2018’den itibaren üretilen tüm kış lastiklerinde zorunludur. M+S yetersiz.
       
      İlk 3

       
    • By Yakup Çağatay
      Yeni Donanımlar eklendi bazı standartlar ve paketler değişti. 

      Üyelerimizin yaşayabileceği karışıklığı gidermek adına tüm listeyi aktarıyorum..

      Değişiklik olursa ilk mesaj güncellenecektir.Son Güncelleme: Haziran 2013
       
      Comfort Donanım
      Bu donanımda bir istisna yapacağım çünkü çok kısa sürede, çok az araç satıldı. Trend'e göre OLMAYANLARI listeliyorum.
      Elektirikli ön ve arka camlar Yol bilgisayarı Ford Eco Mode Sürücü bilgilendirme sistemi Direksiyondan kumandalı Radyo/CD/MP3 çalar
      Elektronik Denge Programı (ESP)
      Gövde rengi kapı kolları
      Trend Donanım
      Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar Elektrikli, sinyalli yan aynalar 16" çelik jant kapakları Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon Manüel 4 yönlü sürücü koltuğu Tek dokunuşta açılıp kapanan elektrikli ön/arka camlar Yol bilgisayarı Vites arttırma ikazı Ford EcoMode Manuel Klima Direksiyondan kumandalı radyo CD, MP3 çalar Portatif müzikçalar bağlantı soketi (USB) Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları ABS + EBD Acil durum fren desteği (EBA) Elektronik Denge Programı (ESP) Çekiş Kontrol Sistemi (TCS) Dinamik Tork Kontrolü (TVC) Kontrol kollu tam bağımsız arka süspansiyon Ford Kolay Yakıt Sistemi Disk frenler - ön / arka Uzaktan kumandalı merkezi kilit ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları  
       
       
      Trend X Donanım (Trend üzerine)
      16" Aluminyum Alaşımlı Jantlar Ön sis farları Karartılmış Arka Camlar Hız kontrol sistemi Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı Otomatik Start-Stop (Sadece EcoBoost motorlar ile sunulmaktadır - 1.0T) Aktif Ön Izgara (1.0 Turbo ile)  
       

      Yeni Style Donanım (Trend X üzerine)
       
       
      Elektrikli katlanan yan aynalar* Ön ve arka park sensörleri* Otomatik Park Sistemi* Gecikmeli Sönen Ön Farlar Yağmur sensörü Otomatik yanan farlar Otomatik kararan iç dikiz aynası Yan perde hava yastıkları Otomatik Start-Stop (Sadece EcoBoost motorlar ile sunulmaktadır - 1.0T) ( * = Manuel şanzımanlı araçlarda sunulmaktadır.)
       
       

      Titanium Donanım (Style üzerine)
       
       
      Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar Deri kaplı direksiyon simidi & vites topuzu Manüel 4 yönlü sürücü ve ön yolcu koltuğu Sürücü ve ön yolcu koltuğunda ayarlanabilir bel desteği Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölmesi "Ford Power" Anahtarsız Çalıştırma Sistemi Çift Bölgeli İklim Kontrollü Otomatik Klima Led iç ortam aydınlatması Yokuş Kalkış Desteği (HLA) Ford SYNC (Aux Girişi kapsamaktadır ve USB ile birlikte Kol Dayama içindedir) Isıtmalı ön cam - Manuel araçlarda "Tekno Paket" içerisinde sunulmaktadır. Otomatik Start-Stop (Sadece EcoBoost motorlar ile sunulmaktadır - 1.0 T - 1.6 T) Aktif Ön Izgara (1.0 ve 1.6 Turbo ile) Parlak siyah ön alt ızgara Spor ön koltuklar Lüks Tavan Kumaşı Yumuşak Dokulu Ön Trimler Led Arka Stoplar (Hatchback ve StationWagon) Isıtmalı Silecekler (Püskürtme memesi)  
      Not: Titanium serisinde Otomatik Park Sistemi, elektrikli katlanır yan aynalar ve ön & arka park sensörleri ayrı bir opsiyon paketi içerisinde sunulmaktadır. (''Style üzerine'' açıklamasına uymadığından açıklanmıştır.)
      Not 2: Üç farklı Titanium ve opsiyon oldu 2012 model ve civarında! (Yazı 2013'te eklendi)
      1. Eski Titanium+(OP)
      İlk araçlarda şu anki Titaniumda olmayan aktif şehir içi güvenlik ve ısıtmalı ön cam vardı.
      Bu araca otomatik park paketi adı altında katlanır ayna park sensörleri ve otomatik park eklenebiliyordu.
      2. Yeni Titanium+(Plus)
      Aktif şehir içi güvenlik ve ısıtmalı ön cam titanium içersinden çıkartılıp otomatik park paketi ile birleştirilip plus paket adıyla sunuldu.
      3. Titanium + (smart)
      Titanium değişmedi, plus paket kaldırıldı. Isıtmalı ön cam ve aktif şehir içi güvenlik tekno pakete taşındı. Otomatik park Sony ses sistemi ile birleşip Smart paket olarak sunuldu
       
      Titanium üzerine alınabilecek Paketler - Titanium harici donanımlara ekstra paket alınamıyor.(Spor Paket ve sunroof hariç)

      X Paket 5430 TL (Temmuz)  (2013 Nisan 5810 TL )
      Parçalı Deri koltuklar Elektrikli 4yöne ayarlanabilir sürücü koltuğu Isıtmalı Ön Koltuklar Bi-Xenon Farlar (far yıkama sistemi ile) Gündüz yanan LED farlar Led çok renkli iç ortam aydınlatması Smart Paket (Manuel şanzımanlı araçlarda sunulmaktadır) 1800 TL (Temmuz) (2013 Nisan 2085 TL )
      Sony Müzik Sistemi Otomatik Park Sistemi Elektrikli katlanır yan aynalar ön ve arka park sensörleri Not: Smart paket ile teyp ekranı 4.2 inç ve renkli tft olarak gelir. Gösterge arasında, 2012 ve 2013'te satılan ilk modellede büyük TFT renkli ekran sonra gelenlerde küçük renksiz ekran mevcut.
       
      NOT: Sony Müzik Sistemi --> PowerShift Otomatik araçlarda ayrı opsiyon olarak sunulmaktadır. 900 TL (Temmuz) (2013 Nisan 1170 TL )

      Tekno Paket (Manuel araçlarda ve Smart Paket ile sunulmaktadır) 4500 TL (Temmuz) (2013 Nisan 4810 TL )
      Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi  Kör Nokta Uyarı Sistemi  Şerit Takip Sistemi  Şeritte Kalma Yardımcısı Sürücü Dikkat Takip Sistemi Otomatik Uzun Far Isıtmalı Ön cam Not: Tekno Paket ile Kadran ortasındaki ekran Renkli TFT olarak gelir. (Büyük)
      Navigasyon Paketi (Manuel şanzımanlı araçlarda Smart Paket ile; PowerShift araçlarda Sony Müzik Sistemi Paketi ile sunulmaktadır) 2.250TL (Şubat 2013) 
      Sony Navigasyon Sistemi Geri görüş kamerası  
      Opsiyon: Elektrikli sunroof (4Kapı ve 5Kapılı modellerde sunulmaktadır). 1800 TL (Temmuz) (2013 Nisan 1925 TL )
       
      Opsiyon: Spor Paket (Sadece 5 Kapılı modellerde) (Tekno Paketle birlikte sunulmamaktadır) (2013 Haziran 2900 TL) Trend x ve üzeri donanımlar'a eklenebilir.
      Bal peteği görünümünde ön ızgara Ön ve arka eteklik, yan etekler Arka spoiler 17” Alaşım jant Renkli kaliperler  
      Son Paket için örnek görsel
       

       
      Jant 17 olacak bu görseldeki DEĞİL. 
       

       
       

       
      Focus Güncel ve Eski Fiyatları
      yer almaktadır.

      Motor Çeşitleri ile Donanım Kombinasyonları

      Trend
      Dizel:1.6L TDCi 95PS 6 ileri M.
      Benzinli: 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Trend X
      Dizel: 1.6L TDCi 95PS 6 ileri M.
      Benzinli: 1.0L EcoBoost 125PS 6 ileri M. / 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Style
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M.
      Benzinli: 1.0L EcoBoost 125PS 6 ileri M. / 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Titanium
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M.
      Benzinli: 1.0L EcoBoost 125PS 6 ileri M. / 1.6L EcoBoost 180PS 6 ileri M. / 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

       
    • By Yakup Çağatay
      Bu yıl ilk kez ülkemize gelen Ford Sürüş Akademisi geçtiğimiz günlerde İTÜ'de gençlere eğitim vermişti. Sizler ise yaşınızdan ve konumunuzdan dolayı gidememiş olabilirsiniz! Canlı olarak eğitimi kaçırdınız ama bilgileri kaçırmadınız. Video'lu şekilde eğitime katılmak için tıklamanız yeterli.
       
      Baş eğitmen, Murat Bostancı ile...
      En iyi sonucu elde edebilmek için kahvenizi hazırlayın, kulaklığınızı takın ve birazdan seyredeceğiniz 11 videoya yoğunlaşın. Keyfini çıkartın!
      Not: Videolar niye açılmıyor demeden önce yüklenmesini bekleyiniz, otomatik olarak başlayacaktır.
       
      0- Başlarken
      Murat Bostancı ile akdemi hakkında kısa bir tanıtımı
       
      1- Ellerin Direksiyon Üzerindeki Konumu ve Hava Yastığı
      Yüzünüzü saatte 320 km hızla tokatladığınızı düşünün, zaten neden böyle bir şey yapasınız ki?
      Ellerinizin direksiyonun üzerinde nerede olduğuna dikkat etmezseniz başınıza gelecek olan şey de bu.
       
      2- En Uygun Oturma Pozisyonu
      Aracınızda oturma pozisyonunuz sizi düşündüğünüzden daha çok etkiler!
       
      3- ABS İle Fren Yapma
      Fren yapmak zor olabilir ancak tamamen farklı bir fren yapma tarzını ve bu freni nasıl yapacağınızı öğrenmek için işte Ford Sürüş Akademisinin kılavuzu
       
      4- Daha Güvenli Fren
      İlginizi çekecek bir bilgi... Kuru bir yolda saatte 75 km. hızla giderken frene bastığınızda yaklaşık 20 metre daha hareket edersiniz ki bu da arka arkaya 5 araba uzunluğu demektir! 
       
      5- Kilitlenen Frenler
      Frenleme sırasında arabanızın arkasının kaymaya başladığını hissediyorsanız ve ABS'niz yoksa bu tekerleklerin tekrar dönmesini sağlamanız gerekir. Çok ama çok kolay gözüküyor. Ama çok ama çok zor. 
       
      6- Tehlikenin Tanınması
      Dikkat edin! Yoldaki tehlikeler ve bu tehlikelerden nasıl uzak durabileceğiniz hakkında detaylı bilgiyi bu online akademi videosunda izleyebilirsiniz.
       
      7- Sürüş Mesafesi
      Akademinin bu bölümü, sürüş mesafesi yönetimine ve önünüzdeki arabayla aranızda güvenli bir mesafe bırakmaya odaklanıyor.
       
      8- Hız Yönetimi
      Aniden durmanız veya dönmeniz gerektiğinde hızınızdaki hafif bir artış neye yol açar?
      Hızın etkileri hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız bu akademi videosunu izleyin. Her şey fizikten ibaret!
       
      9- Direksiyon Hakimiyeti
      Aracınızın kaydığını hissetmek ve gerçekleştiğini bilmek kolay, ama sonraki adım kolay değil... Direksiyon hakimiyetini kaybettiğinizde nasıl kontrol edebileceğinizi burada öğrenin.
       
      10- Yol Tutuş
      Güvenli bir sürüş için aracınızın basınç altında nasıl hareket ettiğini öğrenin.
       
      GÜVENLİ SÜRÜŞLER
    • By Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Bu videoda ST-Line versiyonuyla birlikte yeni Focus'a neler eklendiğini, nelerin değiştiğini anlattım. 
       
      Güncelleme: İstanbul'da 170 km daha yol alındı işte yeni yorumlar: https://www.focusclubtr.com/topic/17413-yeni-ford-focus-15-ecoblue-8-ileri-otomatik-test-sürüşü-neler-değişti-2018-2019/?do=findComment&comment=489670
       
       
      Video
       
      Bu yazıda ise nispeten daha düşük donanımlı sedan Titanium'da yakından bakmıştık.
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
       

       
      Şimdi Lansmandan Notlar
      2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi.  Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor.  Yeni şanzıman ve motorun tüketim zaafiyeti kesinlikle yok eskiyi aratmaz ve yer yer daha az tüketebilir. Geçişlerde gaza basmasanız dahi düşüşlerde hissedebiliyorsunuz özellikle S modunda. Motor sesi eskisi gibi, dizelin hafif zırıltısı hala var. Vites değiştirme kulakçıkları ile vites düşürme, yükseltmeden daha hızlı yapıyor yani aracın vites düşürmesi aktif. Motor gürültüsü ve yol gürültüsü yeni lastiğe rağmen eskiye benzerdi, aynı yolda ve şartta kullanmadıkça bunu yorumlama zor ama bence MCA dahil zaten iyilerdi. SLA ile daha iyi olacaktır onun izolasyonu daha iyi. Rüzgar sesi 120 ile başlıyor 140 sonrası belirgin hale geliyor.  HUD umduğumdan daha güzelmiş o varken gözün kadranı aramıyor Şerit ortalama sistemi ile şerit takip çok daha hoş olmuş, daha fazla güven veriyor. Adaptif Hız sabitleme yukardaki sistemle birlikte gayet iyi işler çıkartıyor bunun bol bol videosunu çekeriz. Trafikte dur kalk yapıyor. Tabela okuyup hızını ayarlayabiliyor.  Oturma pozisyonunda, ekrana erişmede vs sorun yok her şey el altında. Arkası ciddi anlamda geniş, özellikle artan omuz açıklığı ferah hissetiriyor Bagaj yeni haliyle gayet geniş ancak B&O törpülüyor ayrıca ses sistemi bu opsiyon olunca uçup kaçmıyor, bence almaya değmez. Otomatik park "2" artık pedal kullanımını da ortada kaldırıyor. Yavaş yavaş araba elden kayıyor tehlikenin farkında mısınız? ?  İlk gördüğüm sedanın (linkteki) bagajındaki bazı çirkin detaylar devam ediyor (eğilince gözüken) ancak yan kaplama halısı bu sefer yerine oturtulmuş, elinle zorlamazsan çıkmaz yerinden bu haliyle mükemmel olmasa da OK. Gözlüklük ve güneşlik içindeki aydınlatma panoramik cam tavan ile geliyor Thor'un çekici LED far ülkeye gelmeyecek. O sabit LED'di malum. Sedan ST-line diye bir seçenek yok. Titanium'daki jantın değiştirilmesi yönünde oldukça fazla baskı yapıldı, mümkün olduklarında bence değişirler. Ford PassConnect, henüz çok kısıtlı ülke için gerekli şartları sağlıyor. BTK vs bir sürü detayı varmış izinlerle alakalı bunlar sağlanınca -Avrupa'ya bağlı- ülkeye gelebilir. Orta konsoldaki yumuşak dizlik, gelmiyor. Şu an ST-Line donanımında manuel vites düşünülmüyor. Göğüsteki Titanium ile gelen açık renk kaplama, aslında EU Titaniumuna ait değil onlarda daha koyu benekli bir tasarım var. Zaten fazla zıtlık oluşturduğu için kötü duruyor. Bunun değişme ihtimalini sordum, böyle gelecek dendi bu da bir paketmiş. Devam ediyorum.  
      Herhangi bir test aracından tüketim ekranı. Bunu bilerek çektim sürekli denenen bir araç olması sebebiyle.

       
      Detayı gördünüz mü? Ne yapmış Fört ? 

       
      Dinamik led alınca sedan

       
      SW - SLA 
       

       

       
      SW bagaj - askı ve koltuk yatırma
       

       
      Wagon'a elektrikli bagaj kapağı eklendi 

       

       

       
      Tekrar SW SLA

       
      Sedan/HB torsiyon
       

       
      Geri vitesler beyaz LED, ancak fren ve sinyaller ampül
       

       

       
      Bu açıdan her şey çok iyi

       
      Jantlar güzel ve standart. Bu kombin ile araba konforsuz değil. Tabi ki bir 16" konforu yok ancak rahatsız etmez.
       

       

       

       
      Wagon ST-Line
       

       
      Yok canım ne Volvosu ? 

       
      SUV mu Wagon mu bu şimdi? ? 

       

       

       

       
      Gözlere cila
       


       

       

       
      Mutlu son  
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.