Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

az önce tel ettim. 8 dk konuşmuşum. 100 tl lik hortum için 10 bin tl lik motoru riske atıyorsunuz dedim. ayrıca eski hortumla yeni hortum arasında yapısal fark var, daha kaliteli olduğu ortada, bu yüzden de eskisininde sorunlu olduğu ortada dedim. 10-15 yıllık arabalarda dahi hortumu patlayıp motorunu yakanı ben çevremde duymadım, dedim. garantisi bitse dahi bu motorlara bu hortum yüzünden zarar gelirse, insanlar ford la uğraşacaklar diye belirttim.

bizden söylemesi doğan kardeş, gerisi onlara kalmış.

yahudi hesabı mı yapıyorlar acaba bilemem: "100 araba da 1 motor değişse biz yine karlıyız.". 100 hortum x 100 tl = 10.000 tl = bir motor parası..

(perakende bir hortum 153 tl)

İlginç olan Ankara Tan otodaki ustalar bu hortumu biliyorlar. Ama başka şehirlerde yasa servislerde durum bilinmiyor sanırsam. Hayırlısı abi.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mehmet Demir, ben olsam Şube Müdürü Cemil Beyden randevu alır ve durumu ayrıntılı anlatırdım.

Şahsuvaroğlu'nun uygulamasını örnek gösterir, bu nedenle yanan veya yanmak üzere olan motorun tek olmadığını, Avrupa'da da örnekleri olduğunu, böyle bir tehlike potansiyeli ile müşterinin kullanmasını beklemelerinin kabul edilemez olduğunu, dilim döndüğünce ve sabrım yettiğince nazikçe anlatır, Otosan ile bir kez daha görüşmesini ve onları ikna etmesini rica ederdim.

Olumsuz cevap gelirse iki seçenek var:

1. Servis kaydı açtırıp bir kopyasını almak ve saklayarak bir şeyler olmasını bekleyerek olduğunda her türlü gürültüyü çıkartarak, olumsuz medya bildirimleri de dahil, onarım için mücadele vermek, ki bu yol hoş olmasa da olumsuz cevap alındığında bir tehdit unsuru olarak da kullanılabilir.

2. Riske girmemek için parayı sineye çekip değiştirtmek, ki bu da çok rahatsız edici ve biraz da boyun eğici bir tutum. Yok ikincisini yazılmamış varsayalım.

Başka servislerin geçmişteki tutumlarını örnek göstererek tüketici mahkemesine gidilebilir belki de, bir hukukçumuz eğilebilir mi bunun üzerine?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mehmet Demir, ben olsam Şube Müdürü Cemil Beyden randevu alır ve durumu ayrıntılı anlatırdım.

Şahsuvaroğlu'nun uygulamasını örnek gösterir, bu nedenle yanan veya yanmak üzere olan motorun tek olmadığını, Avrupa'da da örnekleri olduğunu, böyle bir tehlike potansiyeli ile müşterinin kullanmasını beklemelerinin kabul edilemez olduğunu, dilim döndüğünce ve sabrım yettiğince nazikçe anlatır, Otosan ile bir kez daha görüşmesini ve onları ikna etmesini rica ederdim.

Olumsuz cevap gelirse iki seçenek var:

1. Servis kaydı açtırıp bir kopyasını almak ve saklayarak bir şeyler olmasını bekleyerek olduğunda her türlü gürültüyü çıkartarak, olumsuz medya bildirimleri de dahil, onarım için mücadele vermek, ki bu yol hoş olmasa da olumsuz cevap alındığında bir tehdit unsuru olarak da kullanılabilir.

2. Riske girmemek için parayı sineye çekip değiştirtmek, ki bu da çok rahatsız edici ve biraz da boyun eğici bir tutum. Yok ikincisini yazılmamış varsayalım.

Başka servislerin geçmişteki tutumlarını örnek göstererek tüketici mahkemesine gidilebilir belki de, bir hukukçumuz eğilebilir mi bunun üzerine?

Servis kaydı açtırdım da almak sonradan aklıma geldi, maalesef. Cemil bey kim, nerede abi. Ararım ben, en azından denerim. Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servis kaydı açtırdım da almak sonradan aklıma geldi, maalesef. Cemil bey kim, nerede abi. Ararım ben, en azından denerim.

Cemil abi adam gibi adamdır, mutlaka görüşün, ama otosan onay vermiyorsa yapacak birşey olacağını sanmam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu durum her yerde farklı sanırım bende geçen gün götürdüm illa basınç testi için arabayı bırakmamı istediler işten güçten bırakamadım ama pek değiştirecek gibi durmuyorlardı bakalım bir ay sonra zaten yıllık bakım geliyor orda ayrıca kayıt açtırıp kontrol isticem. bu arada izmir arkasta bu konudan bi haberdiler.

bide konuşmanın sonu bombaydı "sıkıntı olmaz nasılsa iki yıl daha garantiniz var" dediler :wacko:  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :wacko:  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sıkıntı olmaz nasılsa iki yıl daha garantiniz var

 

-- atarız bir sandık motor, oldu bitti-- demeye getirmişler.

 

Klasik arabacı ağızları bunlar, devamlı bu işler ile uğraşıyorsanız kafanızdaki tolerans çizgileri bir süre sonra bulanıklaşıyor.  Başkası için sıkıntı/endişe nedeni olacak şey tüm prosedürü bildiğiniz, daha önce de o yoldan geçtiğiniz için sizi etkilemiyor.  

Hani "kas hafızası" derler ya, onun gibi bir durum...

 

Son kullanıcının açık kalp ameliyatı şeklinde kafasında canlanan motor değişimi kıdemli servis çalışanı için araca benzin ve/veya mazot almak kadar heyecan verici. Bir o kadar da normal... kimi zaman yadırganan/yanlış algılanan pek çok davranış kalıbının arkasında yatan sorun da bu zaten. Deyim yerinde ise kafa nasır bağlıyor, o aracın son kullanıcı için ne kadar önemli/özel olduğunu kavrayamıyorsunuz.

 

...otomotiv'in meslek hastalıklarından birisi işte... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen hafta aynı sorun nedeniyle bende eskişehir yetkili servisi aradım, 1 hafta sonrasına randevu verebileceklerini söylediler, durumun acil olduğunu, hortumun çatlak olduğunu su eksilttiğini söyledim.(sadece hortum değişikliği olacağını uzun bir işlem olmayacağını söyledim)

Ozaman siz getirip bırakın ustalar boş olursa araya alırız ama büyük ihtimalle bikaç gün araç kalır burda dediler.

h.sonu aracı teslim ettim madem araç serviste kalacak sıkıntılı olduğunu öğrendiğim aks keçesinin kontorl edilmesini söyledim

Ayrıca ön orta park sensörü arasıra önünde engel var gibi sürekli uyarı veriyordu, onu da belirttim, temsilci bunun normal olduğunu ıslak havalarda su alıp  yapabileceğini söyledi :blink::wacko:

Sonuçta bu parça araç dışında ve sürekli suya maruz kalacak yerde üretiminin buna göre yapıldığını ve sorunun normal olmadığını söyledim ama o hala mercedeste bile oluyor normaldir dedi :wacko:

Araçta park pilot var bu şekilde çalışabilecekmi dedim bişey demedi :)

Katalogda da ön arka park sensörü var ama yağmurlu havada çalışmayabilir yazmıyor :)

Neyse not aldım kontrol edilecek dedi.

bikaç gün sonra aracın işlerinin bittiğini söylediler hortum tam set olarak değişmiş

aks keçelerinin ikisini değiştirmişler

sensöre dokunmamışlar, fakat gözlemlediğim şu plakalığın iki ucu ileri doğru kalkık duruyor dibindeki sensör onu görüp ötüyor olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen hafta aynı sorun nedeniyle bende eskişehir yetkili servisi aradım, 1 hafta sonrasına randevu verebileceklerini söylediler, durumun acil olduğunu, hortumun çatlak olduğunu su eksilttiğini söyledim.(sadece hortum değişikliği olacağını uzun bir işlem olmayacağını söyledim)

Ozaman siz getirip bırakın ustalar boş olursa araya alırız ama büyük ihtimalle bikaç gün araç kalır burda dediler.

h.sonu aracı teslim ettim madem araç serviste kalacak sıkıntılı olduğunu öğrendiğim aks keçesinin kontorl edilmesini söyledim

Ayrıca ön orta park sensörü arasıra önünde engel var gibi sürekli uyarı veriyordu, onu da belirttim, temsilci bunun normal olduğunu ıslak havalarda su alıp  yapabileceğini söyledi :blink::wacko:

Sonuçta bu parça araç dışında ve sürekli suya maruz kalacak yerde üretiminin buna göre yapıldığını ve sorunun normal olmadığını söyledim ama o hala mercedeste bile oluyor normaldir dedi :wacko:

Araçta park pilot var bu şekilde çalışabilecekmi dedim bişey demedi :)

Katalogda da ön arka park sensörü var ama yağmurlu havada çalışmayabilir yazmıyor :)

Neyse not aldım kontrol edilecek dedi.

bikaç gün sonra aracın işlerinin bittiğini söylediler hortum tam set olarak değişmiş

aks keçelerinin ikisini değiştirmişler

sensöre dokunmamışlar, fakat gözlemlediğim şu plakalığın iki ucu ileri doğru kalkık duruyor dibindeki sensör onu görüp ötüyor olabilir.

 

Otomatik park yan sensör ile görüyor o ayrı. Sonuçta yağmur ile sürekli ötmez (ötmemeli) Plakayı kontrol edin onlar soru yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Biraz önce tüv(Antalya) de çalışan eniştemle konuştum. Bu aralar çok fazla bir motor muayeneye gelmeye başladı hepside motor değişimi yüzünden geliyor dedi. Sadece bu gün 4 tane bir motor gelmiş motor değişiminin den dolayı. Geçen hafta Kırşehir bayine gittim durumu anlattım fazla ilgilenmediler, önemli bir konu olsa bilgilendirildik dediler. Ankara da bu konuya hakim bildiğiniz bir bayi var mı acaba karneleri dağıtınca gelecek ay detaylıca göstermek istiyorum ? Bizim de başımıza gelir mi diyerek beklemekten bi hal oldum. :wacko:

 

Konuyla alakalı değil ama " tepe çıkış yar. kullanılamıyor" yazısını tekrarladı ve bu sefer değişik olarak araba tekrar çalıştığında "normal" diye daha önce görmediğim bir yazı çıktı, yol bilgisayarında ki verilerin hepsi sıfırlandı. Ankara da bunu da göstermek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.6'larda yapısal bir sorun yok...

Ne yazık ki var sanırım, bir arkadaşımızın arabasında oldu bu olay, erken farkedilip düzeltildi. Bende kontrol ettim herhangi bir problem yok benim arabadakinde.

Ara ara kontrol ediyorum hatta.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Biraz önce tüv(Antalya) de çalışan eniştemle konuştum. Bu aralar çok fazla bir motor muayeneye gelmeye başladı hepside motor değişimi yüzünden geliyor dedi. Sadece bu gün 4 tane bir motor gelmiş motor değişiminin den dolayı. Geçen hafta Kırşehir bayine gittim durumu anlattım fazla ilgilenmediler, önemli bir konu olsa bilgilendirildik dediler. Ankara da bu konuya hakim bildiğiniz bir bayi var mı acaba karneleri dağıtınca gelecek ay detaylıca göstermek istiyorum ? Bizim de başımıza gelir mi diyerek beklemekten bi hal oldum. :wacko:

 

Konuyla alakalı değil ama " tepe çıkış yar. kullanılamıyor" yazısını tekrarladı ve bu sefer değişik olarak araba tekrar çalıştığında "normal" diye daha önce görmediğim bir yazı çıktı, yol bilgisayarında ki verilerin hepsi sıfırlandı. Ankara da bunu da göstermek istiyorum.

yukarıda ki mesaj, özgür bey in gitti yere gitmeye çalışın, anlaşılan adamlar ne istenirse yapıyorlar..(mesela aks keçesi, ilk değiştiren benzinli olmuştur sanırım daha çok ilk 1-1.5 yılda üretilen dizellerde çıktı bu sorun)

bizde maille şunla bunla uğraşıyoruz "tık" yok..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.