Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Eskiyle Yeni Amerikan Çarpışırsa Hangisi Dağılır?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Eski Amerikanların neredeyse yarım parmak kalınlığındaki sacı hep imrendirmiştir sağlamlık konusunda.

Ölmez, dağılmaz, eskimez diye düşünülürdü, evladiyelik denirdi 60'larda bu arabalara.

Günümüzde ise teneke gibi incecik saçlar, parmakla bassan deforme olur, asla güven vermez ama standart bu diye kabul edilir işte... 

Peki hangisi daha sağlam, hangisi daha güvenli sizce?

 

IIHS değişik bir çarpışma testi yapmış Chevrolet'nin farklı nesilleriyle biri 59 BelAir diğeri 2009 Malibu. 

Kim dağılır?

 

Buyrun

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu test yanlış hatırlamıyorsam 2009'un son çeyreğinde düşmüştü piyasaya ve yapılan bir röportaj sırasında bu kaza testinin diğer kaza testlerinden 180.000$ daha pahalıya maâl olduğu söylenmişti, sebebi ise Bel-air'in içerisinde kaza testi mankeninin ömrünün yetmediği şeklinde olmuştu. 2010 senesinde chevrolet ile ilgili bir forum sitesi kurmuştuk, halen aktif olarak işliyor bu site fakat ben baya bir uzak kaldım :) o zamanlar baya bir araştırma yapmıştık chevrolet hakkında o araştırmalar esnasında denk gelmiştik bu konuyada... 2009 malibu ne yazık ki Türkiye pazarına getirilemeyen ender güzelliklerden birisidir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şimdi şöyle bir durum var; eski araçların sac kalınlığı şimdikilerden kalın fakat yeni araçlar darbe emici şekilde tasarlandığından ön taraf ön cama kadar dağılıyor ama sürücü mahalinin zarar görmesi engelleniyor. İlk aracım 87 ford tanus ta motor kaputunun üstünde 3 kişi iskambil oynardık :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

burada önemli olan o zaman ki ve bugünkü demir çelik alaşımı

1980 lerde bodrumdan eve kömür çıkardığım tenekeler arsında bile dağ gibi fark vardı. biri kağıt gibi ezilirdi, ve rengi siyahtı,

diğeri daha beyazdı ve esnerdi.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

can güvenliği konusunda,malibu`nun üstün olduğu aşikar.diğer taraftan koşullar eşit deil bence,bel air den çıkan pas bulutu,acımasız bir test yapıldığını gösteriyor.bel air açısından.Yeni üretim bir bel air olsa durum daha farklı olurdu bence. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Okuduklarımdna anladığım buradaki insanların da genel çoğunluk gibi aracın hasarı üzerinden güvenlik yorumu yapması. Daha fazla dağılan araba her zaman daha güvenlidir. Arabanın değil içindekinin durumu önemli. Araba ne kadar parçalanırsa, o kadar enerji sönümler, siz o kadar az ernejiye maruz kalırsınız. Bu istinasız olarak böyle.

Kaza sonrası sağlam kalan arabam olacağına parçalanıp yamulan arabayı her zaman tercih ederim. Arabanın değil kaza sonrası içindekinin sağlamlığı önemli ise tabiki.

 

Admin'in paylaştığı örnek de bunu doğrulamakta zaten :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.