Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Tesla Model S ve Bmw i3 IIHS Çarpışma Testi Sonuçları


Yakup Ç. A.

Recommended Posts

Tamamen elektrikli bu iki araç, IIHS güvenlik ödülünün kazanamadı ama yeterli bir sonuçla ayrıldı.

Plug-in hybrid modeller olan Chevrolet Volt ve Toyota Prius Prime'ın bu ödülü alabildiğini de baştan söylemek gerekir.

 

Lüks sedan Model S, Small overlap çarpışma testinden kabul edilebilir derecelendirme ile ayrılırken diğer çarpışma testlerinden en yüksek derecelendirme olan iyi notunu aldı.

Model S'in yan perde hava yastılarının ileriye doğru uzanmasına rağmen, emniyet kemerinin sürücü gövdesinin çok ileriye gitmesine izin verdiği için dummy kafasını hava yastığının üzerinden direksiyona sert şekilde çarpmış.

 

Bu Model S çarpışma testi, Ekim 2016'dan sonra üretilen 2016 ve 2017 model otomobiller için geçerlidir. Tesla, kafa teması sorununu ele almak için 23 Ocak'ta bir üretim değişikliği yaptığını söylemiş. IIHS, small overlap koruması için güncellenmiş aracı tekrar test edecek.

 

i3, Volt ve Prius, Model S'ye kıyasla small overlap değerlendirmesinde daha başarılı olmasına rağmen, Model S diğerlerinden daha büyük olduğu için sonuçlar karşılaştırılamaz. Bir çarpışmada, kinetik enerji aracın hızına ve ağırlığına bağlı olduğundan, Tesla'nın kabul edilebilir derecelendirmesi hafif araçların iyi derecelendirmelerinden daha şiddetli bir kazaya dayanır.

 

Model S'in bir modeli olan P100D (En ağırı) bir devrilme kazasında insanları korumak için önemli olan çatı dayanımı üzerinde de yetersiz kaldı.

 

Model S'in bir diğer zayıf kaldığı nokta farları oldu. Tesla, farları geliştirmek için tedarikçisiyle birlikte çalıştığını ve satışa sunulduğunda IIHS'ye yenilerini ileteceğini de belirtti.

 

Küçük bir otomobil olan BMW i3, ödülü kazanamadı; çünkü arkadan kazalarda boyun yaralanmalarına karşı koruma yeteneğini ölçen baş destek ve koltuk değerlendirmesinde kabul edilebilir sonucunu aldı. Bu yaralanmalar nadiren ölümcül olsa da, bunlar çarpma yaralanmalarının en yaygın türüdür ve ağrıya neden olabilir. 

i3, diğer çarpışma testlerinden ise iyi derecelendirme ile ayrıldı.

Ayrıca i3 mevcut far sistemi ile kabul edilebilir derecesini aldı.

 

Model S detayları: http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/tesla/model-s-4-door-hatchback

İ3 detayları: http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/i3-4-door-wagon

 

 

 

 

 

 

2017 Elektrikli Araçlar Sonuç Tablosu

 

2017 Elektrikli Araçlar.png

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • Yakup Ç. A. changed the title to Tesla Model S ve Bmw i3 IIHS Çarpışma Testi Sonuçları

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.