Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kaloriferin geç ısıtması ve elektrikli ek ısıtıcı (PTC)


Doğan Kurban

Önerilen Mesajlar

Aktif ızgarayıda düşündüm kontrol ettim açılıp kapanıyor.Ama tam anlamıyla sıcak havayı 15 dk seyahattan sonra üflüyor.İçerinin ısınması değil sorunum iç kalorifer ızgarasından gelen havaya göre söylüyorum.

Nasıl kontrol ettiniz. Ben baktım ama anlamadım. Tarif edebilirmisiniz
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar bugün aracımı tam anlamıyla test etme şansı buldum.Malum 9 gün kadar serviste arızası giderildi.Bu esnada kaloriferin de geç ısıttığını iletmiştim.Kontrol etmişler normal dediler.Fakat işin ilginç tarafı arabamın arızası nedeniyle soğutma suyu tamamen değişti.Bunun etkisindenmidir bilmiyorum ama artık arabam 5 dk geçmeden ılık hava veriyor ve 10 dk çekmeden ciddi ısıtmaya başladı bugün.İlk kez arabamda üşümedim bugün :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çorum Kaloriferi ftw  :)  

 

... F1 Focus HB'e taktırmıştım, bir ara devamlı Erzincan - Kars - Erzurum yapıyordum ... ayakkabımın tabanının erimeye başladığını hissederdim diyeyim, gerisini siz anlayın.

 

https://www.facebook.com/pages/%C3%87ORUM-Kalorifer-Ankara/611195362281504

 

Aracın içine odun sobası koymak gibi bir şey bu ...

 

Not: Konu ile pek alakalı değil ama Ford özellikle kışı soğuk geçen illerde ticari/transit araçlara -mecburi- soğuk iklim paketi uygulamasına bu sene başladı. O noktalardaki bayi istese de artık bu paketi içermeyen araç sipariş edemiyor... (bkn.yakıt hattı ısıtıcısı)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 motorda ısıtma sorunu yok, hatta daha iyi.. benzer mesajı daha önce yazmıştım..

eşimi bazen işe bırakırım kendi işime giderken, onun iş yeri yüksekte tırmanıyoruz hafif ce 1 km kadar.. dışarısı 5 derece civarında iken gösterge 90 dereceye ulaşıp ılık havaya başlıyor, bir süre sonra daha sıcak veriyor.. eski arabamla kıyasladığımda bunun aktif ızgaranın yararı diye düşünüyorum.. malum birde demir blog gövde..ve motor çabuk ısınsın diye silindir yuvaları arasındaki mesafenin 7mm tutulması.. = az yakıt

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

1.0 Ecoboost dual termostata (dual split cooling) sahiptir. Birinci termostat blok ısınmadan soğutma sıvısını blok dışına vermez. Motor yeterli sıcaklığa ulaştıktan sonra birinci termostat açarak soğutma sıvısını kalorifer radyatörünün de dahil olduğu ikinci devreye verir. Sistem sıcaklığı ikinci termostat derecesine ulaştığında ise sıvı motor soğutma radyatörüne verilir.

 

Yani 1.0 ecoboost blok ısınmadan kaloriferi ısıtmaz. Boşuna antifriz, termostat vs değiştirmeyin, aracınızı kurcalatmayın.

post-8213-0-28131200-1419966006_thumb.jp

Osman Bahadır tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 10 ay sonra...

Arkadaşlar 1.0 ların kışın malumunuz ısınmak bilmeyen motürü yüzünden artık arabamı kolsuz mont ve deri eldivenle kullanmak zorunda kalmayacağım.Araştırmalarım sonucunda adı 11-14 FORD FOCUS & C-MAX ELECTRIC PRE HEATER ELEMENT diye oem bir parça buldum.Bu parça kalorifer motorunun olduğu kısıma takılarak motor ısısı yükselip araç içini ısıtacak konuma gelene kadar araç içine sıcak hava akışı sağlıyor.Araç elektiriği ile çalışıyor.Bir nevi saç kurutma mak. mantığı işte.Neyse parçayı bulup montajını bitirince konusunu ayrıca açarım.Detayları paylaşırım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Doğan Kurban said:

Arkadaşlar 1.0 ların kışın malumunuz ısınmak bilmeyen motürü yüzünden artık arabamı kolsuz mont ve deri eldivenle kullanmak zorunda kalmayacağım.Araştırmalarım sonucunda adı 11-14 FORD FOCUS & C-MAX ELECTRIC PRE HEATER ELEMENT diye oem bir parça buldum.Bu parça kalorifer motorunun olduğu kısıma takılarak motor ısısı yükselip araç içini ısıtacak konuma gelene kadar araç içine sıcak hava akışı sağlıyor.Araç elektiriği ile çalışıyor.Bir nevi saç kurutma mak. mantığı işte.Neyse parçayı bulup montajını bitirince konusunu ayrıca açarım.Detayları paylaşırım.

Koltuk isitma taktirsana yahu. Dertsiz tasasiz :]

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Servet Özkan said:

Oem al?

Su cakma cikma islerinden kurtul.

Aynen başkan oem olacak ama oem koltuk ısıtıcı ağır gelir. Şu kalörifier olayını bitirimde bakacam

BV6N-18D612-AA bak parça kodu ısıtıcının

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.