Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Doğan Kurban

Kaloriferin geç ısıtması ve elektrikli ek ısıtıcı (PTC)

Recommended Posts

Arkadaşlar öncelikle herkese saygılar.Benim sorum Ecoboost 1.0 motor kullanan arkadaşlara.Benim aracımın kalorifer ısıtması geç oluyor.Yani yaklaşık 10 dk kadar hareket ettikten sonra gelen hava ılınmaya başlıyor ve arkasından 5 dk geçince sıcak geliyor.Kafama takılan zaten küçük bir motor 0 derecelerde 15 dk da ısınmazsa ne zaman ısınacak.Zaten toplamda 30 dk kadar sürüyor yolculuğum ve yarısında maalesef üşümeyle geçiyor.Ben üşürüm sorun değil ama arabada oğlumda var ona üzülüyorum acaba arabada sorun mu var.Teşekkürler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kafama takılan zaten küçük bir motor 0 derecelerde 15 dk da ısınmazsa ne zaman ısınacak.

 

motor küçük olduğu için daha zor ısınıyordur diye bir tahmin yürütebiliyorum ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

benimki de aynı sabahları 10-15 dakika boşta çalıştırıyorum kaloriferde aynı anlattığınız gibi geç ısınıyor hararet yükselmiyor bile zaten motor yükte çalışmadan ısınması zor

 

diğer motor seçeneklerini kullananlarda  durum nedir bilemiyorum ama bir arıza olduğunu düşünmüyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben çabuk ısınsın diye makul bir devirde (2000) hareket ediyorum hareketli olduğumda 15 dk da ısınıyor bide.

Hocam benim araç 1.6 benzinli o kadar uzun sürmüyor ısınması aracımı çalıştırıyorum hareket etmeden önce 2-3 dk sonra sıcak hava geliyor dışarıda hava sıfırın altında olmasına rağmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koltuklara ısıtmalı kılıfmı alsak Ecoboost lular olarak.Ama onun içinde erkekler için hiç sağlıklı olmadığını söylüyorlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiesta'da 2-3 dakikada ılık üflemeye başlıyor, ama dış ısı 3-5 derece civarında iken, öyle eksileri görmüyoruz burada.

15 dakika bana fazla göründü. 

Rölantide beklemeden kalkmak ve başta zorunlu değilse havalandırmayı hiç açmamak, 3-5 dakika sonra devreye almak biraz hızlandırabilir. 

Yani kalorifer radyatörü sirkülasyona ne kadar geç girerse motor soğutma suyu o kadar çabuk ısınır. 

Termostat açma-kapama değerleri de kontrol ettirilebilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizim 1.4 tdci şirket Fiesta'sında da Adana'da olmamıza rağmen kışın tam sıcak hava vermesi 10 dk yı rahat buluyor. Hararet göstergesi olmadığı için harareti takip edemiyorum. Fakat benim Focus 2 çok daha kısa sürede sıcak hava veriyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizim 1.4 tdci şirket Fiesta'sında da Adana'da olmamıza rağmen kışın tam sıcak hava vermesi 10 dk yı rahat buluyor.
Dizel motor için bu normal, soğuk çalışıyor meretler...  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiesta'da 2-3 dakikada ılık üflemeye başlıyor, ama dış ısı 3-5 derece civarında iken, öyle eksileri görmüyoruz burada.

15 dakika bana fazla göründü. 

Rölantide beklemeden kalkmak ve başta zorunlu değilse havalandırmayı hiç açmamak, 3-5 dakika sonra devreye almak biraz hızlandırabilir. 

Yani kalorifer radyatörü sirkülasyona ne kadar geç girerse motor soğutma suyu o kadar çabuk ısınır. 

Termostat açma-kapama değerleri de kontrol ettirilebilir.

Cem abi inan hararet azcık kıpırdanana kadar açmıyorum kaloriferi. Bugün bu yazdıklarıma inanmayan arkadaşımda şahit oldu ve şaşırdı nasıl ısınmaz bu kadar sürede diye.Dikkat ettiğim birşeyde aracı stop ettikten sonra 2-3 saatlik bekleme ardından çalışınca bu sefer çabuk yükseliyor hararet.5 dk kadar sonra ısıtıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Klima kompresörü 0 derece ve altında devreye girmez.

2. Klima komprsörü sadece soğutmaya ve nem alamaya yarar, ısı motor soğutma suyunun içinden geçtiği kalorifer radyatörünün saldığı ısı ile olur.

Klima nem alma özelliği buğu önleyici olarak faydalıdır, aslında nemin azalması ısının etkisinin daha az hissedilmesini de sağlar ama düşük ısılarda ve araç içinde bunun hissedilir bir avantajı olduğunu söylemek zor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna katılmıyorum zira klima yoğuşma ve genleşme ilkesine göre çalışır.

yani akışkan genleşme fazında gaz halinde iken  ortamdan ısı çeker ve soğutur.

yoğuşma fazında akışkan basınçlandırılarak sıvı faza geçirilir sıcaklığı artar ve ortama ısı verir. klimanın çevrimi bu şekildedir.

Çevrimi tersine işletirsek soğutan klima ısıtır.

bunu no- frost olmayan bir buzdolabının arkasındaki tellere dokunarak görebilirsiniz. 

kompresör sadece akışkana hareket verir. soğutma işini daha doğrusu ısıtma ve soğutma işini evaporatör ve kondenser yapar.

resimli anlatmak isterdim ama beceremiyorum

bu sistemi tek taraflı kullandıysa ford hata etmiştir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Cenk İşler
      Merhaba focus severler, önceden evde kullanmak için aldığım Scholl marka minderin bugün çakmaklıkla çalıştığını hatırladım. (Öyle boşta duruyordu) Hemen araca yerleştirdim, çok ergonomik ve yumuşak oldu masaj+ısıtma özelliği ile kullanması keyifli, tavsiye ederim. 



    • By ER-OL Otomotiv
      1.0 Benzinli Ecoboost 5W-20 Motor yağı   Focus 3 araçlar için uygundur.
      Fiyat:
      Kdv dahil 240 tl. (18 Eylül 2019 fiyatı)
      Açıklama :
      Kargo tarafımızdan karşılanacaktır.
      Ürün orjinaldir.

    • By Yakup Çağatay
      Yeni gördüm şöyle bir sorgulama ekranı konulmuş. Deneyelim bakalım ? 
       
      Not: Zorunlu olanlar için sistemde kayıtlı olan numaralardan ulaşılıyor diye biliyorum.
       
      https://www.ford.com.tr/ford-sahipleri/aracim/gonullu-geri-cagirma-kampanyalari
       

    • By Yakup Çağatay
      18 Şubat 2019'da resmen tanıtıldı. 
      2.3 EcoBoost 280 ps 420 Nm 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik. 0-100 6sn altında.
      2.0 EcoBlue 190 ps 400 Nm 6 ileri manuel.
      Ford ilk kez önden çekişli elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sunuyor
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-focus-st/ 
       



       
       
       
       
      ——— eski ———-
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.