Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Doğan Kurban

Kaloriferin geç ısıtması ve elektrikli ek ısıtıcı (PTC)

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar öncelikle herkese saygılar.Benim sorum Ecoboost 1.0 motor kullanan arkadaşlara.Benim aracımın kalorifer ısıtması geç oluyor.Yani yaklaşık 10 dk kadar hareket ettikten sonra gelen hava ılınmaya başlıyor ve arkasından 5 dk geçince sıcak geliyor.Kafama takılan zaten küçük bir motor 0 derecelerde 15 dk da ısınmazsa ne zaman ısınacak.Zaten toplamda 30 dk kadar sürüyor yolculuğum ve yarısında maalesef üşümeyle geçiyor.Ben üşürüm sorun değil ama arabada oğlumda var ona üzülüyorum acaba arabada sorun mu var.Teşekkürler

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benimki de aynı sabahları 10-15 dakika boşta çalıştırıyorum kaloriferde aynı anlattığınız gibi geç ısınıyor hararet yükselmiyor bile zaten motor yükte çalışmadan ısınması zor

 

diğer motor seçeneklerini kullananlarda  durum nedir bilemiyorum ama bir arıza olduğunu düşünmüyorum

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben çabuk ısınsın diye makul bir devirde (2000) hareket ediyorum hareketli olduğumda 15 dk da ısınıyor bide.

Hocam benim araç 1.6 benzinli o kadar uzun sürmüyor ısınması aracımı çalıştırıyorum hareket etmeden önce 2-3 dk sonra sıcak hava geliyor dışarıda hava sıfırın altında olmasına rağmen.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiesta'da 2-3 dakikada ılık üflemeye başlıyor, ama dış ısı 3-5 derece civarında iken, öyle eksileri görmüyoruz burada.

15 dakika bana fazla göründü. 

Rölantide beklemeden kalkmak ve başta zorunlu değilse havalandırmayı hiç açmamak, 3-5 dakika sonra devreye almak biraz hızlandırabilir. 

Yani kalorifer radyatörü sirkülasyona ne kadar geç girerse motor soğutma suyu o kadar çabuk ısınır. 

Termostat açma-kapama değerleri de kontrol ettirilebilir.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bizim 1.4 tdci şirket Fiesta'sında da Adana'da olmamıza rağmen kışın tam sıcak hava vermesi 10 dk yı rahat buluyor. Hararet göstergesi olmadığı için harareti takip edemiyorum. Fakat benim Focus 2 çok daha kısa sürede sıcak hava veriyor.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bizim 1.4 tdci şirket Fiesta'sında da Adana'da olmamıza rağmen kışın tam sıcak hava vermesi 10 dk yı rahat buluyor.
Dizel motor için bu normal, soğuk çalışıyor meretler...  

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiesta'da 2-3 dakikada ılık üflemeye başlıyor, ama dış ısı 3-5 derece civarında iken, öyle eksileri görmüyoruz burada.

15 dakika bana fazla göründü. 

Rölantide beklemeden kalkmak ve başta zorunlu değilse havalandırmayı hiç açmamak, 3-5 dakika sonra devreye almak biraz hızlandırabilir. 

Yani kalorifer radyatörü sirkülasyona ne kadar geç girerse motor soğutma suyu o kadar çabuk ısınır. 

Termostat açma-kapama değerleri de kontrol ettirilebilir.

Cem abi inan hararet azcık kıpırdanana kadar açmıyorum kaloriferi. Bugün bu yazdıklarıma inanmayan arkadaşımda şahit oldu ve şaşırdı nasıl ısınmaz bu kadar sürede diye.Dikkat ettiğim birşeyde aracı stop ettikten sonra 2-3 saatlik bekleme ardından çalışınca bu sefer çabuk yükseliyor hararet.5 dk kadar sonra ısıtıyor.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1. Klima kompresörü 0 derece ve altında devreye girmez.

2. Klima komprsörü sadece soğutmaya ve nem alamaya yarar, ısı motor soğutma suyunun içinden geçtiği kalorifer radyatörünün saldığı ısı ile olur.

Klima nem alma özelliği buğu önleyici olarak faydalıdır, aslında nemin azalması ısının etkisinin daha az hissedilmesini de sağlar ama düşük ısılarda ve araç içinde bunun hissedilir bir avantajı olduğunu söylemek zor. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

buna katılmıyorum zira klima yoğuşma ve genleşme ilkesine göre çalışır.

yani akışkan genleşme fazında gaz halinde iken  ortamdan ısı çeker ve soğutur.

yoğuşma fazında akışkan basınçlandırılarak sıvı faza geçirilir sıcaklığı artar ve ortama ısı verir. klimanın çevrimi bu şekildedir.

Çevrimi tersine işletirsek soğutan klima ısıtır.

bunu no- frost olmayan bir buzdolabının arkasındaki tellere dokunarak görebilirsiniz. 

kompresör sadece akışkana hareket verir. soğutma işini daha doğrusu ısıtma ve soğutma işini evaporatör ve kondenser yapar.

resimli anlatmak isterdim ama beceremiyorum

bu sistemi tek taraflı kullandıysa ford hata etmiştir.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Orhan Özgür
      Focus 1.0 Eb A/T Vites Değişirken Gelen Vızıltısı Şeklinde Elektrik Motoru Sesi
      Başlıktaki gibi bir ses gelen var mı normal midir daha önce otomatik kullanmadım.
    • Yazan: Onur Gözütok
      Merhabalar,
       
      Bir araç arayışım sürüyor uzun zamandır, zira yoğun saatlerde Metrobüs kullanıyorsanız anlarsınız bu durumu
       
      Daha önce 2008 makyajsız Focus MKII 1.6 TDCi ile kulübe üyeydim ama hesaplar silinmiş demek zaman geçince.
      2010-2012 arası keyifli maceralardan sonra maalesef Focus ile vedalaşmıştık.
       
      İhtiyaçlarıma göre Opel Astra J-K 1.4T uygun olacak gibi görünüyordu, ancak Astra K'larda sık karşılaşılan "piston kırma" sorununa denk geldim.
      İkinci el araç alırken de emin olamıyorum tabi, önceki kullanıcısı nasıl davrandı, sorunlar kapıya dayanır mı gibi, hatta Focus'u aldığım ilk hafta debriyaj balatasından çıkan dumanlar o gün beni iki üç saat geriye atmıştı.
      Astra J'lerin de ağır olması sebebiyle yakıt tüketimi biraz yorucu oluyor.
       
      Focus için sempatim hala duruyor, makyajlı MKIII'lerin eğlence sisteminin telefonlarla (Spotify vb.) iyi geçinmemesi beni soğuttu, ama makyajsız MKIII'leri zamanında çok beğendiğimi anımsadım
      Şöyle bir ilanda temiz görünen, pazarlıkla beraber bütçeme uyacağını düşündüğüm bir 1.6 EcoBoost'a denk geldim, ancak ilanda boyasız olan araba için telefon açınca çamurlukta işlem olduğunu öğrendim, biraz garip geldi mesele. Tabii ki niyet ciddiye binerse ekspertizden geçireceğiz aracı
       
      55-70 bin bandında, düşük kilometreli olarak bulabileceğim araç öneriniz var mıdır?
      Ya da Focus 1.6 EcoBoost için yorumlarınız nasıl olur?
       
      Çok teşekkür ederim.
    • Yazan: tamer beştek
      merhaba, 8 sene MK 2 kasa manuel bir focus kullandıktan sonra ilk kez heves edip 1.0 tam otomatik ecoboost fiesta aldım. Araçtan çok memnun olmama rağmen malesef sarfiyat konusunda ciddi canımı sıkan gelişmeler oldu. Aracın deposu 42 lt ve İstanbul trafiğinde 400-430 km ancak yol yapıyor ki bu da 10 lt / 100 km değerini veriyor servis araç normal diyip duruyor ve bu aracın katalog verisi 6,9 lt/100km !! hayatımda başka marka kullanmamama rağmen ford 'la sanırım mahkemelik olacağız gibi konuyu yorumlayabilirmisiniz lütfen . Zira buradaki herkes ciddi bir 1.0 ecoboost kullanıcısı yorumlarınız benim için çok kıymetli (NOT:Bu arada aracı ilk aldığımda sarfiyat 14lt/100 km lerde idi buaralara kadar azaldı şu anda 1500 km de yol yapıldı , Aracı servis uzun yolda denedi onlarda 6 lt/100 km buldu bu denemeninde katalog verisi 4,2 lt/100 km)
    • Yazan: Aşkın K.
      Arkadaşlar merhaba, eskiden garaj kullandığım için sorun yoktu ancak evi taşıdık ve artık açık otoparka geçişimizi yaptık. Aracı hafta içi işe ve kreşe giderken eşim kullanıyor yani sabahları 7:15 de 3 yaşındaki kızım ile araca biniyorlar ki zaten amacım onların sorunlarını çözmek üzerine olacak.
       
      Araç dizel olduğu için sabahları geç ısınma konusunu PTC Heater ile kısmen çözmüş olacağız ufak bir işi kaldı sanırım yarın devrede olur. Sonucu zaten ayrıca paylaşırım. Konuyu çok dağıttım farkındayım ama amacımı net anlatırsam çözüm tavsiyeleri de yerinde olur, hemen sadede geliyorum.
       
      Sabah eşim ile kızım hem zaman kaybetmesin hemde daha az üşüsünler diye, eşim cam temizliği ile uğraşırken ufaklık bende yapacam bende inecem diye ağlamasın diye, camlarda ki donmayı engellemesi için branda almayı düşünüyordum.
       
      İlk başta sadece ön cam için satılan ürünlere bakarken, sonra üst tavanı ve yan camları örten modeli gördüm ki kışın rüzgarın yönüne göre yan camlar da da donma yaşayacağımı düşünüyorum. Kullanan yada tanıdıklarından tecrübesi olan arkadaşlar düşüncelerini söyleyebilir mi? Daha önce branda nın araç boyasına zarar verdiğini okumuştum başka yerler de ancak ben sadece kışın kullanacağım ve araç her gün kullanıldığı için zararı olmaz düşüncesindeyim.
       
      https://urun.n11.com/diger-kislik-urunler/tam-boy-arac-kar-buz-onleyici-arac-cam-brandasi-oto-branda-P146641329
       
      http://www.hepsiburada.com/dahice-on-cam-brandasi-kar-buz-onler-pm-oteg383
       
      Ben aslında ikinci ürünü yani sadece ön camı düşünüyordum sabah katlayıp poşete koyması kolay olur diye ama yan camlar sonradan aklıma geldi.
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.