Jump to content
  • Duyurular

    • Yakup Çağatay

      Görünmeyen Resimler - Imgur ve PhotoBucket   06-08-2015

      Türkiye'de i.imgur adresi engellemiş durumdadır, bu sorunu çözmek için ilk etapta öncelikli konuları yenilemeye başladık. Şuan görmek için yapmanız gereken basit bir DNS değişikliğidir; Google dns gibi 8.8.4.4 NOT: Bu sadece imgur'a yüklenen fotoğraflar için geçerlidir. PhotoBucket da diğer sitelerde görüntülemesini kapattı. Gözükmeyen bir resim/foto gördüğünüzde lütfen RAPOR düğmesini kullanarak bizlere bildiriniz eğer mümkünse görünür hale getireceğiz. İlginize Teşekkürler.
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Doğan Kurban

Kaloriferin geç ısıtması ve elektrikli ek ısıtıcı (PTC)

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar öncelikle herkese saygılar.Benim sorum Ecoboost 1.0 motor kullanan arkadaşlara.Benim aracımın kalorifer ısıtması geç oluyor.Yani yaklaşık 10 dk kadar hareket ettikten sonra gelen hava ılınmaya başlıyor ve arkasından 5 dk geçince sıcak geliyor.Kafama takılan zaten küçük bir motor 0 derecelerde 15 dk da ısınmazsa ne zaman ısınacak.Zaten toplamda 30 dk kadar sürüyor yolculuğum ve yarısında maalesef üşümeyle geçiyor.Ben üşürüm sorun değil ama arabada oğlumda var ona üzülüyorum acaba arabada sorun mu var.Teşekkürler

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benimki de aynı sabahları 10-15 dakika boşta çalıştırıyorum kaloriferde aynı anlattığınız gibi geç ısınıyor hararet yükselmiyor bile zaten motor yükte çalışmadan ısınması zor

 

diğer motor seçeneklerini kullananlarda  durum nedir bilemiyorum ama bir arıza olduğunu düşünmüyorum

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben çabuk ısınsın diye makul bir devirde (2000) hareket ediyorum hareketli olduğumda 15 dk da ısınıyor bide.

Hocam benim araç 1.6 benzinli o kadar uzun sürmüyor ısınması aracımı çalıştırıyorum hareket etmeden önce 2-3 dk sonra sıcak hava geliyor dışarıda hava sıfırın altında olmasına rağmen.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiesta'da 2-3 dakikada ılık üflemeye başlıyor, ama dış ısı 3-5 derece civarında iken, öyle eksileri görmüyoruz burada.

15 dakika bana fazla göründü. 

Rölantide beklemeden kalkmak ve başta zorunlu değilse havalandırmayı hiç açmamak, 3-5 dakika sonra devreye almak biraz hızlandırabilir. 

Yani kalorifer radyatörü sirkülasyona ne kadar geç girerse motor soğutma suyu o kadar çabuk ısınır. 

Termostat açma-kapama değerleri de kontrol ettirilebilir.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bizim 1.4 tdci şirket Fiesta'sında da Adana'da olmamıza rağmen kışın tam sıcak hava vermesi 10 dk yı rahat buluyor. Hararet göstergesi olmadığı için harareti takip edemiyorum. Fakat benim Focus 2 çok daha kısa sürede sıcak hava veriyor.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bizim 1.4 tdci şirket Fiesta'sında da Adana'da olmamıza rağmen kışın tam sıcak hava vermesi 10 dk yı rahat buluyor.
Dizel motor için bu normal, soğuk çalışıyor meretler...  

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiesta'da 2-3 dakikada ılık üflemeye başlıyor, ama dış ısı 3-5 derece civarında iken, öyle eksileri görmüyoruz burada.

15 dakika bana fazla göründü. 

Rölantide beklemeden kalkmak ve başta zorunlu değilse havalandırmayı hiç açmamak, 3-5 dakika sonra devreye almak biraz hızlandırabilir. 

Yani kalorifer radyatörü sirkülasyona ne kadar geç girerse motor soğutma suyu o kadar çabuk ısınır. 

Termostat açma-kapama değerleri de kontrol ettirilebilir.

Cem abi inan hararet azcık kıpırdanana kadar açmıyorum kaloriferi. Bugün bu yazdıklarıma inanmayan arkadaşımda şahit oldu ve şaşırdı nasıl ısınmaz bu kadar sürede diye.Dikkat ettiğim birşeyde aracı stop ettikten sonra 2-3 saatlik bekleme ardından çalışınca bu sefer çabuk yükseliyor hararet.5 dk kadar sonra ısıtıyor.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1. Klima kompresörü 0 derece ve altında devreye girmez.

2. Klima komprsörü sadece soğutmaya ve nem alamaya yarar, ısı motor soğutma suyunun içinden geçtiği kalorifer radyatörünün saldığı ısı ile olur.

Klima nem alma özelliği buğu önleyici olarak faydalıdır, aslında nemin azalması ısının etkisinin daha az hissedilmesini de sağlar ama düşük ısılarda ve araç içinde bunun hissedilir bir avantajı olduğunu söylemek zor. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

buna katılmıyorum zira klima yoğuşma ve genleşme ilkesine göre çalışır.

yani akışkan genleşme fazında gaz halinde iken  ortamdan ısı çeker ve soğutur.

yoğuşma fazında akışkan basınçlandırılarak sıvı faza geçirilir sıcaklığı artar ve ortama ısı verir. klimanın çevrimi bu şekildedir.

Çevrimi tersine işletirsek soğutan klima ısıtır.

bunu no- frost olmayan bir buzdolabının arkasındaki tellere dokunarak görebilirsiniz. 

kompresör sadece akışkana hareket verir. soğutma işini daha doğrusu ısıtma ve soğutma işini evaporatör ve kondenser yapar.

resimli anlatmak isterdim ama beceremiyorum

bu sistemi tek taraflı kullandıysa ford hata etmiştir.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap



  • Benzer Konular

    • Yazan: Aşkın K.
      Arkadaşlar merhaba, eskiden garaj kullandığım için sorun yoktu ancak evi taşıdık ve artık açık otoparka geçişimizi yaptık. Aracı hafta içi işe ve kreşe giderken eşim kullanıyor yani sabahları 7:15 de 3 yaşındaki kızım ile araca biniyorlar ki zaten amacım onların sorunlarını çözmek üzerine olacak.
       
      Araç dizel olduğu için sabahları geç ısınma konusunu PTC Heater ile kısmen çözmüş olacağız ufak bir işi kaldı sanırım yarın devrede olur. Sonucu zaten ayrıca paylaşırım. Konuyu çok dağıttım farkındayım ama amacımı net anlatırsam çözüm tavsiyeleri de yerinde olur, hemen sadede geliyorum.
       
      Sabah eşim ile kızım hem zaman kaybetmesin hemde daha az üşüsünler diye, eşim cam temizliği ile uğraşırken ufaklık bende yapacam bende inecem diye ağlamasın diye, camlarda ki donmayı engellemesi için branda almayı düşünüyordum.
       
      İlk başta sadece ön cam için satılan ürünlere bakarken, sonra üst tavanı ve yan camları örten modeli gördüm ki kışın rüzgarın yönüne göre yan camlar da da donma yaşayacağımı düşünüyorum. Kullanan yada tanıdıklarından tecrübesi olan arkadaşlar düşüncelerini söyleyebilir mi? Daha önce branda nın araç boyasına zarar verdiğini okumuştum başka yerler de ancak ben sadece kışın kullanacağım ve araç her gün kullanıldığı için zararı olmaz düşüncesindeyim.
       
      https://urun.n11.com/diger-kislik-urunler/tam-boy-arac-kar-buz-onleyici-arac-cam-brandasi-oto-branda-P146641329
       
      http://www.hepsiburada.com/dahice-on-cam-brandasi-kar-buz-onler-pm-oteg383
       
      Ben aslında ikinci ürünü yani sadece ön camı düşünüyordum sabah katlayıp poşete koyması kolay olur diye ama yan camlar sonradan aklıma geldi.
       
    • Yazan: Ismet Erdine
      2016 model 1.0 EB A/T SEDAN TITANIUM FOCUS la yaşadığım İlk 1500 km izlenimlerimi paylaşmak istedim. 
      Madde madde gidelim .
      1- Daha önce sorun olarak belirttiğim, MOTOR SERVİSE GÖTÜR ekranı, serviste yazılım yüklemesi neticesinde giderildi. 
      2- Daha önceki aracım; FIESTA 1.0 PWS 
      şanzımanından farklı olarak, bu araçtaki tam otomatik şanzıman biraz değişik gelse de alıştım. Aracın daha ağırbaşlı hali hoşuma gitti.
      3- Gaz tepkileri, bence mükemmel olan yalıtımı insana zevk veriyor. 
      4- Yol tutuşu, virajlardaki güven hissi gerçekten çok iyi. 
      5- Direksiyon hissiyatı mükemmel. Ne söylersen dinliyor:)))
      6- Gelelim yakıt tüketimine: Gaz pedalına doğru davrandığınız zaman, gerçekten ekonomik bir araç. İlk 600-700 km. 7.0-7.5/100km. olan tüketimi, gaz pedalı ile yaşadığımız seviyeli beraberliğimizin neticesinde 6.0 - 6.5 / 100 Km seviyesine geldi ki bence bu segmentte bir araç için bayağı iyi. Bu arada, bu sonuçlar pek de yoğun olmayan şehir içi İstanbul trafiği için geçerli.
      7- Start stop sistemi gerçekten önemli ve gerekli imiş, bunu anladım. 
      8- Yan aynalardan pek haz etmediğimi söylemeliyim. Görüş açılarını yetersiz buldum. Kör noktalar sorun oluşturuyor. Aynalar ufak kalmış.
      9- Aracı çevreleyen sensörler o kadar iyi çalışıyor ki, geri görüş kamerası vs gerekmiyor. Göremediğiniz yerleri sizin yerinize görmesi ve ekranda göstermesi mükemmel.
      10- Sync 2  ses kalitesi, radyosu ile beni gerçekten memnun etti. İlk başta değiştirmeyi düşünmüştüm. Kullandıkça fazlasıyla tatminkar bulduğumu söyleyebilirim.
       
      Sağlıkla kalın. Saygılar.
       
       
       
       
       
       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Mevcut kış lastiği testinde, iyi bilinen üreticilerin düşük maliyetli modelleri iyi sonuçlar aldı ve bazı durumlarda premium ürünleri geride bıraktı.
       
      Tamamı: https://anasayfa.focusclubtr.com/2017-adac-kis-lastigi-test-sonuclari-21565-r16-h/
       
      Ayrıca, ortasında kar taneciği bulunduran üç tırtıklı dağ piktogramı (Alpin), 1 Ocak 2018’den itibaren üretilen tüm kış lastiklerinde zorunludur. M+S yetersiz.
       
      İlk 4

       
      Ayrıca: Farklı boyut
       
    • Yazan: Umut Yıldız
      Merhaba arkadaşlar, B-Max 1.0 Ecoboost Titanium aracımı haftaya 60 bin bakımına sokacağım. Hazır servise gitmişken far ampullerini de değiştireyim diyorum. Kısalar mercekli malum. iki marka arasında kaldım. Osram Cool Blue intense mi almalıyım yoksa philips diamond vision mu, ya da hiç değiştirme mi dersiniz? Beklentim daha iyi bir aydınlatma ve daha az sarı renk. 

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Kurallarını kabul etmiş olursunuz.