Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1.6 Ecoboost Mu, Megane 1.6 Dci 130 Hp Mi?p


İsa

Önerilen Mesajlar

ne diyeyim..skoda yı sevemiyorum..tek sevdiğim dönem yaşım 23 iken skoda favorit i olan bir akrabam vardı..belki türkiye de o dönemde doğru dürüst araba yoktu, o da zırt pırt marş dinomosu arızası ile sanayiye giderdi..meğer çoğunda varmış o kronik ağrıza..sonra vw aldı ama teybi, kliması, motoru vw olunca araba iyi oluyor mu bilemiyorum..belki ön yargılıyım..3-5 kez binmişliğim var octavia ya..görüntüde güzel..işin içine girip; binip kalitesini değerlendirmek lazım.. çok iyi bir araçta olsa, konya daki skoda servisi yüzünden yinede gidip almam..bazı mesajlarımda bahsederim yeti si olan arkadaşım var diye..onun çektiklerini bende bilirim..geçen antalya servsini aradı 45 bin için..oraya gitmeyi göze aldı yani..belki ankaraya gider..

 

yeni octavia yı beyendim ben de !

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanirim okudugunuzu anlamakla ilgili bir sikintiniz var. Tamam haklisiniz, ecoboost asrin en buyuk icadi.. Ondan buyuk yok. Ondan az yakan ondan cok giden de yok. Dizelde neymis? Zaten dunya uzerindeki milyonlarca insan gerizekali, ekonomi yapmak icin tor tor tor traktor sesine katlaniyorlar. Ford ecoboost motoru yapmamis olsaydi nasil yasardik bilemiyorum.. Serefsiz VW 5-6 senedir kullaniyormus falan bunlar hep hikaye... Varsa yoksa en buyuk ecoboost.

 Arabanizi sevin ama ona tapmayin.. 

bizde arabamızı seviyoruz zaten ona tapmıyoruz.gerçekleri söylüyoruz..evet asrın icadı ecoboost motor ,boşuna yılın motoru ödülünü almadı..piyasada ecoboost gibi 1.6 motor olup 180 ps güç üretip ,benzinli olup az yakan çok kaçan  araç varsa söyleyin  vw nin tsı motoru ecoboost kadar az yakmıyor ...tr deki halkın çoğu tabiki ekonomi için dizele biniyor bundan 10yıl önce yakıt fiyatları bu kadar yüksek değildi ve TR de bu kadar dizel araç yoktu .ne zamanki benzin -mazot fiyatları arttı millet dizele yöneldi ..benzin litre fiyatı 1lira olsun dizelin yüzüne kimse bakmaz millet ekonomik turbo benzinliye biner o zaman..dizel tabiki torku nedeniyle özellikle yokuşlarda fazla performans verir 110 ps benzinli ile 110 ps dizel iki aracı karşılaştırdığımızda tabiki dizel daha iyi performans verir özellikle yokuşlarda ama 130ps dizel 320nm tork ve 1.6 EB  180ps 270 nm torklu bir aracı karşılaştırdığımızda durum farklıdır 50 beygir güç farkı var arada zaten fabrika verileri ve Yakup'un paylaştığı teknik veriler ortada sizde megane 1.6 130ps nin ara hızlanmalarını paylaşın bizde görelim...megane 1.6 dizel 130 ps  ara hızlanmada focus 1.6 ecoboostu geçsin aracımı satıp hiç sevmediğim bir markanın magane 130ps  modelini  alacağım...biri maksimum hız 200km diğeri 224 km ,birisi 8 saniyede 100km ye , 17 saniyede 150km ye çıkıyor ,diğeri 9,8 saniyede 100km ye çıkıyor 150 km ye de 20 saniyenin altında çıkacağını sanmıyorum,nasıl oluyorda ara hızlanmada focus EB  dan iyi olacak onu anlayamadım ben  anlayan varsa alsın megane 1.6 dcı130 ps gelsin yanıma 

magane ara hızlanmada focustan daha iyi olsaydı megane dan daha güçlü ve daha fazla torka sahip olan passat 2.0 tdı  ara hızlanmada 1.6 ecoboost focustan daha iyi olurdu...başka bir  ara hızlanmayı birde volvo s 40 dizel  115ps 270 nm tork ile test ettim volvo s40 ile focus ecoboost 1.6 arasındaki  ara hızlanma farkı daha da fazlaydı ...birgün de megane 1.6 130 ps ile edeceğim inşallah :)

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bizde arabamızı seviyoruz zaten ona tapmıyoruz.gerçekleri söylüyoruz..evet asrın icadı ecoboost motor ,boşuna yılın motoru ödülünü almadı..piyasada ecoboost gibi 1.6 motor olup 180 ps güç üretip ,benzinli olup az yakan çok kaçan  araç varsa söyleyin  vw nin tsı motoru ecoboost kadar az yakmıyor ...tr deki halkın çoğu tabiki ekonomi için dizele biniyor bundan 10yıl önce yakıt fiyatları bu kadar yüksek değildi ve TR de bu kadar dizel araç yoktu .ne zamanki benzin -mazot fiyatları arttı millet dizele yöneldi ..benzin litre fiyatı 1lira olsun dizelin yüzüne kimse bakmaz millet ekonomik turbo benzinliye biner o zaman..dizel tabiki torku nedeniyle özellikle yokuşlarda fazla performans verir 110 ps benzinli ile 110 ps dizel iki aracı karşılaştırdığımızda tabiki dizel daha iyi performans verir özellikle yokuşlarda ama 130ps dizel 320nm tork ve 1.6 EB  180ps 270 nm torklu bir aracı karşılaştırdığımızda durum farklıdır 50 beygir güç farkı var arada zaten fabrika verileri ve Yakup'un paylaştığı teknik veriler ortada sizde megane 1.6 130ps nin ara hızlanmalarını paylaşın bizde görelim...megane 1.6 dizel 130 ps  ara hızlanmada focus 1.6 ecoboostu geçsin aracımı satıp hiç sevmediğim bir markanın magane 130ps  modelini  alacağım...biri maksimum hız 200km diğeri 224 km ,birisi 8 saniyede 100km ye , 17 saniyede 150km ye çıkıyor ,diğeri 9,8 saniyede 100km ye çıkıyor 150 km ye de 20 saniyenin altında çıkacağını sanmıyorum,nasıl oluyorda ara hızlanmada focus EB  dan iyi olacak onu anlayamadım ben  anlayan varsa alsın megane 1.6 dcı130 ps gelsin yanıma 

magane ara hızlanmada focustan daha iyi olsaydı megane dan daha güçlü ve daha fazla torka sahip olan passat 2.0 tdı  ara hızlanmada 1.6 ecoboost focustan daha iyi olurdu...başka bir  ara hızlanmayı birde volvo s 40 dizel  115ps 270 nm tork ile test ettim volvo s40 ile focus ecoboost 1.6 arasındaki  ara hızlanma farkı daha da fazlaydı ...birgün de megane 1.6 130 ps ile edeceğim inşallah :)

Loop a girdik.. Bosverin binin arabaniza.. En buyuk ecoboost. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Overboost durumunu işin içine  karıştırmamak lazım.Fabrika verisi kaç yazıyorsa o geçerlidir.Yok bir anlık şu torku veriyormuş ta bilmem ne boş o işler. eb torku 240 dci torku 320.Aradaki tork farkıyla bugün 1000 kg lık arabaları yürütüyorlar.  Birkaç sene içinde 1.6dci 160 ps 380 nm çift turbo söylentileri var. O zamanda yok remap ile eb 220 ps oluyor diye yorumlar gelirse şaşırmam  bu marka fanatikliği olduktan sonra.Zaten yanlış yerde yorumlar yapıyorum farkındayım.Sevilla sitesinde Real Madrid iyidir diyoruz :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gerçi konu hakkında en doyurucu bilimsel yaklaşımı Cem Abi konu başlığının 10. sayfasında, teknik veriler tablosunu da Yakup 8. sayfada paylaşmış, ben yine de yazmak ihtiyacı hissettim..İşin içine performans girince zaten ister istemez ilk overboost devreye girecektir çünkü tork anlık ivmelenmelerde etkilidir overboostta bunun için vardır zaten.Devir arttıkça torkun pekte bir hükmü kalmayacak iş beygirlere düşecektir.Kimse ne torku ne de beygir gücünü görmezden gelebilir, hoş bunlardan biri görmezden gelinse küsüp devreye girmeyecekler mi?  :D  Yalnız bizler sanırım otomobillerden bahsediyoruz, kamyon misali araya rampada 5 ton çekebilir mi muhabbeti de girmiş onu anlayamadım.Bahsedilen bu megane bunu başarabiliyor mu acaba? 

Nihat Abukan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Overboost iyi araştırılmalı. Overboost ile elde edilen anlık(0,2-,0,5) saniyelik tork pekte fayda sağlamasa gerek. En azından 1.6 ebta böyle.Overboost maximum tork bandındaki devir aralıklarında oluşur diye birşey yok tüm araçlarda. Bundan olsa gerek ki motor teknik verilerinde önemsiz sayılır. Kaldı ki günümüz araçların çoğunda overboost torku vardır. 0-100 hızlanmasındaki overboost torkunun ne kadar katkısı olur bilinmez bu benzinli eb 1.6 larda  :)

 

5 ton örneğini beygirde beygir diyenlere hediye ettim. Hani beygir torktan daha önemli ya tork pek iş yapmaz ya :)  O yüzden ''Yılların yükünü çeken as900 kamyonlar 20 ton çeker dağ bayır ve 150 mi 160 mı o değerde beygire sahip :) İş torkta bitiyor'' dedim.  

 

Halbuki bilinmiyor ki esas iş torktur.Tork döndürme etkisidir.

 

İşin özeti nedir biliyor musunuz ?

 

Drag yapılmayacaksa,düşük tüketim isteniyorsa,rampalarda koltuktaki kılıfın deseni hissedilmek isteniliyorsa aynı zamanda ara hızlanmalar ekonomik yapılmak isteniliyorsa dCi çok iyidir.

 

Hayır ben drag yapacağım,ekonomi önemli değil iyi gitsin yeter diyorsanız yurtdışından ithal 2.0 ecoboost getirmeye kadar yolu var.

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ecoboost'um olsa valla renault forumlarına gidip atar gider yapmıştım dizellere sırf şu konu açıklığa kavuşsun diye :D
Sanki her gün drag, roll, yokuşta roll, ki öyle bir şey yok aslında da biz yine de değerlendiriyoruz, yapıyor gibi devam ediyoruz :)

Bunları düşünen insanlar EB almazlar. Almama sebepleri EB'nin kötü bir motor olması değil, yeni bir motor olmasıdır. VAG grubunun motorları daha eski ve modifiye örnekleri daha çok olduğundan doğal olarak daha çok tercih ediliyor. Havada karada harcamak istiyorsanız en ucuz yollu ve giden araçlardan biri olan Polo GTI alıp gözünüz kapalı stage 2 yapmalısınız bence. En fazla otobanda sıkıntı yaşayabilirsiniz o da %1-2 ihtimal.
Ya da dizel alıp "Kara Tren Spec" de yapabilirsiniz  :kıhkıh:

 

5 ton örneğini beygirde beygir diyenlere hediye ettim. Hani beygir torktan daha önemli ya tork pek iş yapmaz ya :)  O yüzden ''Yılların yükünü çeken as900 kamyonlar 20 ton çeker dağ bayır ve 150 mi 160 mı o değerde beygire sahip :) İş torkta bitiyor'' dedim.  
 
Halbuki bilinmiyor ki esas iş torktur.Tork döndürme etkisidir.

Cem abi de zaten hesaplama yapılırken şanzıman oranlarının ve viteslerin de değerlendirilmesi gerektiğini bu yüzden söylüyor. O kamyonlarda boşuna 18 vites yok. Yapıları günümüz örneklerinden aşırı farklı olduğu için çok yüzeysel kalıyor bence bu örnek ancak teorik olarak doğru  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Overboost iyi araştırılmalı. Overboost ile elde edilen anlık(0,2-,0,5) saniyelik tork pekte fayda sağlamasa gerek. En azından 1.6 ebta böyle.Overboost maximum tork bandındaki devir aralıklarında oluşur diye birşey yok tüm araçlarda. Bundan olsa gerek ki motor teknik verilerinde önemsiz sayılır. Kaldı ki günümüz araçların çoğunda overboost torku vardır. 0-100 hızlanmasındaki overboost torkunun ne kadar katkısı olur bilinmez bu benzinli eb 1.6 larda :)

5 ton örneğini beygirde beygir diyenlere hediye ettim. Hani beygir torktan daha önemli ya tork pek iş yapmaz ya :) O yüzden ''Yılların yükünü çeken as900 kamyonlar 20 ton çeker dağ bayır ve 150 mi 160 mı o değerde beygire sahip :) İş torkta bitiyor'' dedim.

Halbuki bilinmiyor ki esas iş torktur.Tork döndürme etkisidir.

İşin özeti nedir biliyor musunuz ?

Drag yapılmayacaksa,düşük tüketim isteniyorsa,rampalarda koltuktaki kılıfın deseni hissedilmek isteniliyorsa aynı zamanda ara hızlanmalar ekonomik yapılmak isteniliyorsa dCi çok iyidir.

Hayır ben drag yapacağım,ekonomi önemli değil iyi gitsin yeter diyorsanız yurtdışından ithal 2.0 ecoboost getirmeye kadar yolu var.

Çağlar olay bu zaten biz kamyon sürmüyoruz .

Ayrıca herşeyi rahatça yazıp gelen farklı yorumlar sonucunda sonra niye yazıyorum ki deyip sonuçlandıramaman bana biraz garip geldi onu da geçtim overb'u boşver diyorsun ama gerçek torku da hatalı biliyorsun. Madem kamyondan gideceksin sen birde gemileri araştır. Sonra gel yine tork iyidir de. Bekliyorum. Kimse tork kötüdür de demiyor ayrıca. Herkese cevap yetiştirme eğer böyle niye yazıyorum ki diyeceksin :) yıpratma kendini :zha:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1596 cc, 4 silindir, DOHC, Ti-VCT, turbo, 16v, 180 bg 5700 d/dak, 240 Nm 1600- 5000 d/dak, 270 Nm overboost 1900- 4000 Nm.

 

Buradaki değerlere bakıldığında overboost 1900 ile 4000 devir aralığında devreye giriyor ki, bu da 0,2-0,5 saniye aralığında gerçekleşemeyecek 10-15 sn aralığında olabilecek bir durumdur. Bir önce ki yorumumda Cem Abi'nin paylaşımının konuya ne denli ışık tuttuğundan bahsetmiştim, mesele sadece tork ise yük taşınacaksa o zaman kamyon almak lazım. Bizler orta da hemfikir olmaya çalıştıkça ısrarla tork demenin bir anlamı yok bence. Dediğiniz o kısa sürede biten o döndürme etkisi kamyon için söylemiyorum otomobillerde bittiği zaman iş yüksek devir ve beygirlere kalıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tork diyen sevgili arkadaşlar; performans için DEVİR(rpm) olmadan TORK işe yaramaz.

Hayat 4bin devirden sonra başlar  :)

 

Honda Civic atmosferik motor 128hp torku 154nm 0-100km 9,7sn

Megane DCI turbo dizel 130hp 320nm tork 0-100kg 9,8sn

 

Torku yüksek arabaya binince performans aracı almış olmuyorsunuz. Sahte performans 4bin devirde nefesi kesiliyor aracın. Samimi olarak cevap verin aranızda kaç kişi en az 2-3km yolu 5000 devirden aşağı düşmeden 6500 devir aralığında gitti. Mitsubishi lancer veya Honda civic devirli kullanan var mı aranızda? “VTEC böyle kullanılır” diye youtube’de videolar var onları izleyebilirisiniz.

 

Şimdi gelelim turbo benzinli 1.6EB focus motoruna, muhteşem,ödüllü son teknoloji(turbosu malzemesi uzay mekiği teknolojisine sahip) bir motor. Evet gerçekten üst segment araçlarla performans olarak kıyaslayabilirsiniz. Yazılımla performansı çok daha açılabilir (güç:200hp tork:314nm rahat çıkıyor) yakıt tüketimi için dizginlenmiş zaten. Hiçbir yolda, hiçbir koşulda,(arkasına kamyon bağlamadığınız sürece) megane dci ‘nin 1.6EB’yi geçme şansı yok. Bu araçların performansları kıyaslanamaz birisi ağır siklet kalıyor çünkü diğerinin yanında.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuyu ben çok sevdim...

Saf alanlar da iyi savunuyorlar, güç taraftarı Çağlar ile tork taraftarı Çağlar'ın savunmaları da oldukça başarılı.

 

Şu var ki tork ve güç birbirinden bağımsız olamıyorlar. İdealde yarışacaksanız torkun yüksek devirde artması güç ve torkun birlikte en verimli kullanımını sağlar ki çoğu yarış motorlarında durum budur ve bu yüzden de Honda'nın 1.6 VTi motoru çok başarılı bulunur, torkunu 5000 dd'da, gücünü 7000 dd'da tabii yaklaşık verir.

Ancak bu tür değerler trafikte kullanışlı olmuyor. Çünkü çok nadir yüksek devirlerde ve gaza yüklenip gidiyoruz. Yeri geldiğinde sakin sürüşümüzden ateşli bir ivmelenmeye geçmek durumunda kalıyoruz ki tork bu gibi durumlarda önemini hissettiriyor.

Torkçu Çağlar'ın OB eleştirisine kısmen katılıyorum. Gaz pedalı köklendiğinde 15 saniye süre ile turbo basıncının geçici olarak arttırılması ile elde edilen tork her an ve koşulda elimizin altında hazır olmuyor, özel şartları var. Tabii hiç olmamasından iyidir ayrı....

 

Bir de yazmayı unutmuştum Renault dCi 5000 dd'ya kadar gayet güzel çekiyor, yani çok erken vites değiştirmek gereken standart bir dizelden daha fazla devir seviyor.



 

Şimdi gelelim turbo benzinli 1.6EB focus motoruna, muhteşem,ödüllü son teknoloji(turbosu malzemesi uzay mekiği teknolojisine sahip) bir motor. Evet gerçekten üst segment araçlarla performans olarak kıyaslayabilirsiniz. Yazılımla performansı çok daha açılabilir (güç:200hp tork:314nm rahat çıkıyor) yakıt tüketimi için dizginlenmiş zaten. Hiçbir yolda, hiçbir koşulda,(arkasına kamyon bağlamadığınız sürece) megane dci ‘nin 1.6EB’yi geçme şansı yok. Bu araçların performansları kıyaslanamaz birisi ağır siklet kalıyor çünkü diğerinin yanında.

Eyvah bir fanatik daha...

1.6 EB'un ödül kazandığını hatırlamıyorum, yoksa yanılıyor muyum?

Bir de hangi uzay teknolojisi kullanılmış? Aya gidebilecek miyiz benim araba ile...

 

Mertol haklı "blind loop" durumları 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.