Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1.6 Ecoboost Mu, Megane 1.6 Dci 130 Hp Mi?p


İsa

Önerilen Mesajlar

Tartışmalarda tork mu güç mü sorusu vardı ya, rakamlarla gelin diyenlerde vardı...

Olaya başka bir açıdan bakalım, biraz fizik olsun.

Biliyorsunuz güç torkun devirle çarpılıp 9549 sabitine bölünmesi ile elde edilir, formül olarak yazarsak:

 

Güç (kW) = [Tork (Nm) x Devir/dak] / 9549

 

Bu formülü Renault 1.6 DCi ve Ford 1.6 EB'a uygulayalım:

Renault 2000 dd'da 320 Nm veriyor, Focus ise 1600-5000 dd arasında OB ile 270 Nm veriyor.

Bu durumda 2000 dd'da Renault'nun gücü 67 kW, Ford'un 57 kW.

Ancak Renault'da zamanla tork düşüp devir yükselmesi ile güç kazanılsa bile Ford'da 5000 dd'ya kadar uzanan aynı torkun varlığı güç eğrisinin Ford lehine dönmesine neden oluyor.

Bu nedenle ara hızlanmaların önemli olduğu virajlı yollar, sollamalı akıcı trafik vb. durumlarda maksimum tork devirleri civarında dolaşırken Renault avantajlı durumdadır, ancak yol açılırsa Ford uzar gider.

 

Baştan beri iddia ettiğimi yeniden yazayım, EB iyi bir motordur ama 1.6 DCi'ye her şart ve koşulda bariz bir üstünlük sağlaması kolay olmaz, ekonomiden hiç söz etmiyorum bu arada.

Elma armut kıyaslaması bile olsa performanslı kullanmayı seven birisi için İsa'nın hangisi dediği bu iki araç arasında gidip gelmek olasıdır.

 

Konuya katkıları için herkese teşekkürler...

 

 

düz ve boş bir yolda mercedes e serisi kalantor bir aracın, kısa sürede yüksek hızlara çıkmamla, bana yetişmeye çalışıp da beceremediğini anlamlandıramamıştım, uzayıp gitmiştim şimdi anladım  :guitar:

kemal kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tartışmalarda tork mu güç mü sorusu vardı ya, rakamlarla gelin diyenlerde vardı...

Olaya başka bir açıdan bakalım, biraz fizik olsun.

Biliyorsunuz güç torkun devirle çarpılıp 9549 sabitine bölünmesi ile elde edilir, formül olarak yazarsak:

 

Güç (kW) = [Tork (Nm) x Devir/dak] / 9549

 

Bu formülü Renault 1.6 DCi ve Ford 1.6 EB'a uygulayalım:

Renault 2000 dd'da 320 Nm veriyor, Focus ise 1600-5000 dd arasında OB ile 270 Nm veriyor.

Bu durumda 2000 dd'da Renault'nun gücü 67 kW, Ford'un 57 kW.

Ancak Renault'da zamanla tork düşüp devir yükselmesi ile güç kazanılsa bile Ford'da 5000 dd'ya kadar uzanan aynı torkun varlığı güç eğrisinin Ford lehine dönmesine neden oluyor.

 

 

Konuya katkıları için herkese teşekkürler...

 

 

ne güzel izah etmişsiniz işte abi, fizik formüllerini unutalı çok olmuştu.. o mesajı yazarkende hesaplamadan yazdım zaten..

sıkışık istanbul trafiğinde her ki arabada bir şey yapamaz..istanbuldan ankaraya giderkende 3 şeritli otoban..durum ortada..

dediğiniz ekstrem durumlarda ..mesela marmaris ten çıkınca tırmanılan virajlı dik yokuş, veya bartın karabük arası..yine virajlı dik yokuş..arabayı 2. vites e kadar düşürüp, dönüyorsunuz sonra gaza basıp tırmanmaya çalışıyorsunuz..eğim belkide 40 derece..reno önde olur..e bu yol hep böyle değil ya..ş.dışı yollarda illa bu virajlı dik yokuşlar bitiyor. (1-3 kez 5-10 km, sonrası ağırılık tatlı iniş ve çıkışlardır-tabi sürekli dağlık yerlerde seyahat edenler için her zaman viraj da vardır yokuşta) biri öyle iyi, diğeri böyle iyi..

herkesin canı saolsun..araba yarışına katılmıyoruz..bir önceki mesajımda yazmıştım..isteyen hesabını yapar alır, isteyen zevkine göre..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tartışmalarda tork mu güç mü sorusu vardı ya, rakamlarla gelin diyenlerde vardı...

Olaya başka bir açıdan bakalım, biraz fizik olsun.

Biliyorsunuz güç torkun devirle çarpılıp 9549 sabitine bölünmesi ile elde edilir, formül olarak yazarsak:

 

Güç (kW) = [Tork (Nm) x Devir/dak] / 9549

 

Bu formülü Renault 1.6 DCi ve Ford 1.6 EB'a uygulayalım:

Renault 2000 dd'da 320 Nm veriyor, Focus ise 1600-5000 dd arasında OB ile 270 Nm veriyor.

Bu durumda 2000 dd'da Renault'nun gücü 67 kW, Ford'un 57 kW.

Ancak Renault'da zamanla tork düşüp devir yükselmesi ile güç kazanılsa bile Ford'da 5000 dd'ya kadar uzanan aynı torkun varlığı güç eğrisinin Ford lehine dönmesine neden oluyor.

Bu nedenle ara hızlanmaların önemli olduğu virajlı yollar, sollamalı akıcı trafik vb. durumlarda maksimum tork devirleri civarında dolaşırken Renault avantajlı durumdadır, ancak yol açılırsa Ford uzar gider.

 

Baştan beri iddia ettiğimi yeniden yazayım, EB iyi bir motordur ama 1.6 DCi'ye her şart ve koşulda bariz bir üstünlük sağlaması kolay olmaz, ekonomiden hiç söz etmiyorum bu arada.

Elma armut kıyaslaması bile olsa performanslı kullanmayı seven birisi için İsa'nın hangisi dediği bu iki araç arasında gidip gelmek olasıdır.

 

Konuya katkıları için herkese teşekkürler...

Cem Abi, şahsım adına ben teşekkür ederim böylesine güzel ve anlaşılır bir şekilde olaya ışık tutmuşsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Aha işte benim de felsefem bu...

..... Kemal bu yeni yazı stili ne anlam taşımakta?

..... gerçekten merak ettim  :)

 

abi stilden kast ettiğin ne anlamadım, cevaplama içeriğimde çok bir değişiklik yok ama, üslubu kast ediyorsan, sanırım, olayın (tartışma polemiğin) heyacanına ve akışına kendimi kaptırmam ile ilişkili olmalı, bilinç altı işleyen bir süreçtir herhal, daha içten ve samimi;      ama kast ettiğiniz teknik anlamda yazı tipi ise ?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hımm sende algıda seçicilik var, seni taklit ettiğimde bile fark etmemişsin:

..... bunu kast ediyorum (ve arada da olsa buraya katkı sağlamana seviniyorum, devamını bekleriz, zaman zaman mesleki yorumlarına ihtiyaç duyulacak durumlar bile oluyor :kıhkıh: )

Neyse konuyu dağıtmayalım...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hımm sende algıda seçicilik var, seni taklit ettiğimde bile fark etmemişsin:

..... bunu kast ediyorum (ve arada da olsa buraya katkı sağlamana seviniyorum, devamını bekleriz, zaman zaman mesleki yorumlarına ihtiyaç duyulacak durumlar bile oluyor :kıhkıh: )

Neyse konuyu dağıtmayalım...

 

teşekkürler abi, anladım da, salağa yatıyorum.... hani yırtabilir miyim?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tartışmalarda tork mu güç mü sorusu vardı ya, rakamlarla gelin diyenlerde vardı... Olaya başka bir açıdan bakalım, biraz fizik olsun. Biliyorsunuz güç torkun devirle çarpılıp 9549 sabitine bölünmesi ile elde edilir, formül olarak yazarsak:   Güç (kW) = [Tork (Nm) x Devir/dak] / 9549   Bu formülü Renault 1.6 DCi ve Ford 1.6 EB'a uygulayalım: Renault 2000 dd'da 320 Nm veriyor, Focus ise 1600-5000 dd arasında OB ile 270 Nm veriyor. Bu durumda 2000 dd'da Renault'nun gücü 67 kW, Ford'un 57 kW. Ancak Renault'da zamanla tork düşüp devir yükselmesi ile güç kazanılsa bile Ford'da 5000 dd'ya kadar uzanan aynı torkun varlığı güç eğrisinin Ford lehine dönmesine neden oluyor. Bu nedenle ara hızlanmaların önemli olduğu virajlı yollar, sollamalı akıcı trafik vb. durumlarda maksimum tork devirleri civarında dolaşırken Renault avantajlı durumdadır, ancak yol açılırsa Ford uzar gider.   Baştan beri iddia ettiğimi yeniden yazayım, EB iyi bir motordur ama 1.6 DCi'ye her şart ve koşulda bariz bir üstünlük sağlaması kolay olmaz, ekonomiden hiç söz etmiyorum bu arada. Elma armut kıyaslaması bile olsa performanslı kullanmayı seven birisi için İsa'nın hangisi dediği bu iki araç arasında gidip gelmek olasıdır.   Konuya katkıları için herkese teşekkürler...

 

1.6EB tırt araba diyorsunuz yani. :kıhkıh: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuyu çeşitlendirmek konusundaki gayretleri saygı ile karşılıyorum.

Bu arada Tolga'nın dediği gibi 2.eline bakarsak oldukça "tırt" 1.6 EB. Ancak meraklısına gider bu tür araçlar. Ön yargıları kırmak kolay değil...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dün kabaca net ten baktıkda..diğer markalar bölümüne açılmadıysa başlık açayım, izlenmlerimi paylaşayım..

 

yeni octavia yı beyendim ben de !

Konuyu çeşitlendirmek konusundaki gayretleri saygı ile karşılıyorum.

Bu arada Tolga'nın dediği gibi 2.eline bakarsak oldukça "tırt" 1.6 EB. Ancak meraklısına gider bu tür araçlar. Ön yargıları kırmak kolay değil...

 

     bir süredir satmaya çalıştığım için biliyorum, o kadar da facia değil, arabayı bilip soran da çok oldu, biraz da 2. el satışlarda genel bir durgunluk var, insanlar haklı olarak 0 araç almaya meyilliler, fiyatlar da uygun kampanyalar oluyor, ford un EB motoru diğer modellerinde de kullanması ve motorun bilinirliliğinin artması ile belli bir 2. el değerinin oturacağını düşünüyorum, örneğin vw tsi motor satışlarında bir sıkıntı yok, biraz süreye ihtiyaç var aslında

 

     misal ben şu an focus almaya niyetlensem, dizel araç almayı düşünsem bile 2. el çok temiz x paket olmayan 1.6 eb  lar 40-45000 bandında, arada üzerine kalan parayı da yakıt masrafı yapar keyfime bakarım doğrusu, çok da güzel hareket etmiş olurum,

 

     diğer markalar da ciddi anlamda turbo motorlar kullanmaya başladılar, insanlar bu işi ister istemez öğrenecek ve rahatlayacak, sıkıntı yok...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.