Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1.6 Ecoboost Mu, Megane 1.6 Dci 130 Hp Mi?p


İsa

Önerilen Mesajlar

 

Bizde focus 1 (100hp145nm) varken 150 km ile çıktığım rampayı Focus 2 dizel ile de 145 km hızla çıkıyordum. (109hp240nm)

ee nerde bizim 9 hp ve 100 nm torq? Hani rampada dizel çekerdi. İki aracada 5 kişi yükleyip aynı rampaya dayansak Focus2 nin geçeceğinden eminim. 

Torq adı üstünden döndürme kuvveti. Herkes binmiştir şehir içi dolmuşlarına. Ayaktayken düşecek gibi oluruz ilk harekette. Koltuğa yapışırız eğer oturuyorsak. Kısa sürer ama bu. Ben hem atmosferik hemde turbo dizel kullanmış biri olarak bunları gözlemledim. 

Hiç bi şekilde megane dci130 un focus eb180 ile performans karşılaştırması olamaz. Adil değil bikere. 

Dci130 anca ti-vct125 ile karşılaştırılır. renonun dci'si kötü bir motor değil kötü demiyorum tüketimi olsun hacmine göre standart yazılımla ürettiği güç olsun sınıfının belkide lideri. Teknik verilerine bakılınca aktarımınında iyi olduğunu düşünüyorum. Yanılmayalım sonra hyundaide olduğu gibi :) denemeden bilemeyiz tabiki. 

Benim gözlemlerim, kişisel görüşüm bunlar :) Dci kick-out ecoboostun yanında :)

yalnız fatih kardeş ben focus 1 100ps ile 160km ile ciktigim rampayi focus 2 dizel 109 ile 170 ile çıkıyordum.o da beygir ve tork farkindan oluyor..tabiki tork yokuşta etkilidir ama focusunda 50 beygir fazlası var megane den .focusta 130-140ps olsa megane geçer yokuşta..ama focus 180 ps ve 270 torka sahip buda boru değil
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Günlük kullanımda, ortalama trafikte, şehir içinde fark yapmaz ile o buna ayar verir, şu şunu şöyle tokatlar, bu bunun içinden geçer aynı şey değildi diye hatırlıyorum.

 

Ama tabiki daha ateşli tartışmaları okumak da daha ilginç ve eğlenceli :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yalnız fatih kardeş ben focus 1 100ps ile 160km ile ciktigim rampayi focus 2 dizel 109 ile 170 ile çıkıyordum.o da beygir ve tork farkindan oluyor..tabiki tork yokuşta etkilidir ama focusunda 50 beygir fazlası var megane den .focusta 130-140ps olsa megane geçer yokuşta..ama focus 180 ps ve 270 torka sahip buda boru değil

Doğrudur Çağlar abi. Rampadan rampaya değişiyor. Focus 1 150km görüyor 3. viteste. Focus 2 4. viteste yürümüyordu çok uzun olduğundan kesiliyor. Denediğin rampa benim denediğimden az daha eğimsizdir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu tartışma böyle bitmiycek. Bence iki aracı karşılaştırmak içi şöyle yapalım. Hani youtube da videolar var ya güçlü spor arabalara dekolteli çıtır hatunları oturtup sonrada gaza olabildiğince abanıp bağırtıyorlar. Bizde bir ecoboosta birde 1.6 dci ye birer tane oturtup 0-200 yapalım, hangisi daha çok bağırtırsa o kazanmış olsun. Nasıl fikir. :kıhkıh:  :kıhkıh:

İsa tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Selamlar,

Performanslı orta düzeyde bir aile aracı alacak olsanız bu iki araçtan hangisini tercih ederdiniz? İki aracıda test eden kullanma imkanı olan arkadaşların performans, yakıt, konfor, sürüş zevki, sorunsuzluk, dayanıklılık, marka imajı vs ... gibi konulardaki karşılaştırmalı görüşlerini ve tespitlerini öğrenmek isterim. Paylaşımlarınız için teşekkürler.

Konu buydu cevap vereyim birde;

Focus 1.6 Ecoboost.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar dizelin daha ekonomik olduğu en baştan beri herkes tarafından kabul görmüşken Ecoboost'mu - dci'mi sorusundan ziyade turbo dizel mi - turbo benzinli mi daha performanslı? tartışması aldı başını gidiyor :) .Madem dizelin turbolusu torkundan dolayı daha başarılı, artık bundan sonra Formula1 yarışlarında turbo benzinli motor yerine turbo dizel motorlar görmek kaçınılmaz olacak. :kıhkıh:  Uçaklarda kullanılan uçak benzininin yerine pekala uçak mazotu kullanılabilecek.  :muha:  Ne dersiniz hoş olmaz mı?



Hatta Ferrari, Bugatti, Lamborghini, Porsche gibi otomobillerde de daha performanslı diye turbo dizel motorlar kullanılacak. Konunun buralara kadar gelmesi aslında hepimizin daha da bilgilenmesine vesile oldu.Bu sayede rampada 1.6 dci motorun (Scaina yanında halt etmiş) tonlarca yükü çekebildiğini, üzerimizden uçarak geçip gidebilen  (Kara Şimşek yanında halt etmiş) devasa torklu turbo dizellerin de olduğunu öğrenmiş olduk.Konuya katkısı olan arkadaşlara huzurlarınızda teşekkür ederim. :claps:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fordun ibresi daha hızlı kalkıyo sanki :)

burda ibrelerde farklı onu da göz ardında bulundurulım focus un ibresindeki hız aralığı daha az meganınkinde hız aralığı daha fazla bu nedenle meganın ibresi daha hızlı hareket edecektir ..önemli olan belirli bir hıza hangisinin önce geldiğidir .örneğin 150 km ye..nette birr tane dcı 130 ps scenic vardı megane ile aynı motora sahip 25 saniyede 150 km ye geliyordu..focus ecoboost 1.6 ise 17 saniyede geliyor 150km ye..hadi megane de 1 saniye önce gelsin scenic ten o da 24 saniye yapar

http://www.youtube.com/watch?v=RUM-Dv9TAbg

 

0-150 km hızlanmasına baksınlar megane iyi diyenler

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fordun ibresi daha hızlı kalkıyo sanki

 

tabi abi , megane vııın prtt yapıyor zaten çevirdiği 2-3000 devir : nefessiz ... 



0-150 km hızlanmasına baksınlar megane iyi diyenler

 

yanlız bu TONAY'ın arabası , pek standart olduğu söylenemez   :kıhkıh:  ....  emin değilim ama , standart halide olabilir kendisine danışalım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tabi abi , megane vııın prtt yapıyor zaten çevirdiği 2-3000 devir : nefessiz ... 

 

 

yanlız bu TONAY'ın arabası , pek standart olduğu söylenemez   :kıhkıh:  ....  emin değilim ama , standart halide olabilir kendisine danışalım :)

al o zaman burda standartı var benim aracım :)

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alemsiniz, Megane lehine konuşanlar torku ihmal etmeyin bu motor kolay teslim olmaz derken konuyu çarpıtıp kendi kendinizi eğlencenin doruklarına taşıyorsunuz.

Nihat F1 araçlarına bir gün yakıt sınırlaması gelirse hepsinin dizele ya da elektro-dizel hibride dönüşeceğinden kuşkun olmasın.

Eğlencenize engel olmak istemem ama kimse dizel daha güçlüdür daha hızlıdır demedi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alemsiniz, Megane lehine konuşanlar torku ihmal etmeyin bu motor kolay teslim olmaz derken konuyu çarpıtıp kendi kendinizi eğlencenin doruklarına taşıyorsunuz.

Nihat F1 araçlarına bir gün yakıt sınırlaması gelirse hepsinin dizele ya da elektro-dizel hibride dönüşeceğinden kuşkun olmasın.

Eğlencenize engel olmak istemem ama kimse dizel daha güçlüdür daha hızlıdır demedi...

nasıl demedi ya başta siz megane le yaptığınız yolculuktan örnek verdiniz focusun bu kadar tırmanmada etkili olamayacağını ,ara hızlanmada megane nın çok etkili olduğu focusun bu kadar etkili olamayacağını siz örnek vermiştiniz..diğer arkadaşlarda yok 320 nm tork yok bilmem ne diye bas bas bağırıp durdular nasıl demediler ???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alemsiniz, Megane lehine konuşanlar torku ihmal etmeyin bu motor kolay teslim olmaz derken konuyu çarpıtıp kendi kendinizi eğlencenin doruklarına taşıyorsunuz.

Nihat F1 araçlarına bir gün yakıt sınırlaması gelirse hepsinin dizele ya da elektro-dizel hibride dönüşeceğinden kuşkun olmasın.

Eğlencenize engel olmak istemem ama kimse dizel daha güçlüdür daha hızlıdır demedi...

Abi, insanoğlunun sıkıştığında yapamayacağı yoktur, zaten alternatif arayışlar sürekli yapılıyor gün gelecek belki daha nice enerji kaynakları bulunacak, kim bilebilir? Torkun önemini iyi ya da kötü çok iyi biliyoruz ve bunu da ifade etmeye çalışıyoruz zaten. Fakat bazı arkadaşlara aslında aynı şeyleri ifade etmeye çalıştığımızı, paralelinde güç ve yüksek devir etkenininde çok önemli olduğunu vurgulamaya çalışıyoruz. Amma ve lakin sadece tork deyip duruyorlar sanırım burada tıkanıyoruz, burayı aşabilsek anlaşırız gibime geliyor.Yaptığım tüm yorumlarda 130'luk dci motorun kolay teslim olacağı yönünde hiç bir yorumda bulunmadım, torkun bittiği yerde beygir ve yüksek devrin etkili olacağını belirttim o kadar.Yine de tork tork tork deniyor biz tamam dedikçe yine de tork neredeyse sürat göstergesinin yerine onların tabiriyle yakında torkmetre konacak  o kadar. Bu arada rampada 5 ton çekebilecek, üzerimizden uçarak gidebilecek 320 torkluk 1.6 dci etkisi ile tanışmış olduk bu bizim için güzel bir gelişme. :)  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Açın otto çevrimini , karma dizel çevrimini inceleyiniz. Uçak motorları ile karşılaştırılma yapılmış ahahahahaha :) :) dizelin benzinin lpg nin alt ısıl değerlerine bakın sonra karar verin. Burda ne ben nede başkası dci eb yi tokatlar demedi. Konuyu oraya kadar çektiniz. Ben sıkışmadım çünkü gerçekleri konuşuyorum. Gerçekler sıkışmaz. Dizelin ekonomik performans sunduğunu o torkunda boru olmadığını söyledim . Dediniz ki tork önemsizdir güç önemlidir. Uçak motorları gemi motorları örnek verildi. Kara taşıtları ile hava ve su taşıtları kıyaslandı :) Öncedende demiştim sevilla sitesinde real madrid iyidir diyoruz. Benzin sıkıntısı yoksa koymaz bana 700 kmde şehir içinde bir depo benZin diyorsanız eb alın dedim. Ben 55 litre mazotla şehiriçinde 1000 km yol yapacağım depomuda benzine göre daha ucuz dolduracağım diyorsanız dci alın. Ne ecoboost muş öve öve bitirilemedi. Galiba çok az yakıp çok performanslı uygun fiyata olduğu işin müşterilerin aklında soru oluştu nasıl oluyor bu sık arıza verir diye ondan tutulmadı ikinci elide sıfırıda. Dizel motorları ekonomi için üretiliyor. Yüksek performanslı gerçek dizel istiyorsanız bmw 123 d ye bakın. Remap ile 300 beygir veriyor 2000 cc de. Mehmet gazihanın meşhur duman manyağı polo dizeline bakın. 100 kmde 8 litreler gözden çıkarılınca dizel rakip tanımaz. Ama adamlar 1.6 dizelden 130 ps 320 nm çıkartıyor. Şehir içi 5 litre yakıyor. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çağlar cevapları gelişen soruları ile düşünmeni tavsiye ederim. Ayrıca bu söylemini anlamadım. Hem yakıt hem marka olayına giriyorsun. Sana engel olan biri mi oldu nedir bu ? Öyle bir baskı varsa söyle bana. Rahatsız etti beni böyle demen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.