Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Cem Boneval

H7 Ampul Karşılaştırmalı İncelemesi

Önerilen Mesajlar

auto, motor & sport dergisi oldukça ayrıntılı bir H7 halojen far ampulleri karşılaştırmalı incelemesi yapmış.

Beyaz ve güçlü ışık isteyenlere yol gösterebilir diye alıntılıyorum.

Öncelikle test sonucu özellikle önerilenler grubunu alıyorum sadece.

Bunlar da şöyle:

  • Bosch Plus 90: Parlaklık ve aydınlatma mesafesi açısından normal ampulden belirgin iyi ve özellikle Ford Focus farları için en uygun olan. Ort. ömür 350 saat. image.png

 

  • Bosch Plus 120 Gigalight: 88 m ile karşılaştırmanın en uzağı aydınlatan ampullerinden biri. Ancak ort. ömür 300 saat ile kısa ve biraz pahalı. 
  • GE Megalight +90%: Parlak beyaz ışığı ile en güçlülerden. Fiyatı uygun ve ömür de öyle. 
  • Osram Night Breaker plus
  • Osram Night Breaker Unlimited: Bu da Focus için uygun bulunanlardan, 79 m menzilli, yakın alanda çok parlak ve geniş aydınlatma.

        image.png

 

  • Osram Night Breaker Laser: 92 m ile en uzun aydınlatma mesafesine sahip. Grubun en güçlüsü. Ancak ort. ömür 260 saat ve pahalı tarafta.
  • Philips X-treme Vision +100%
  • Philips X-treme Vision +130%: 86 m aydınlatma mesafesi ile başı çekenlerden. Ancak parlaklık yanında 400-450 saat lamba ömrü ile göz dolduruyor ve bu da göreceli yüksek fiyatını kabul ettiriyor. image.png

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Misafir

Eski aracımda osram night breaker laser kullanmış birisi olarak (burada belirtlen kullanım ömrünü görmezsek, her güzelin bir kusuru vardır hesabı) alınabilecek en iyi halogen H7dir kendisi.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok bilgilendirici Cem abi.

 

Bir de bunların arasında renk sıcaklıkları farkı da var sanırım. Bence bu da oldukça önemli. Beyaza yaklaştıkça (renk sıcaklığı arttıkça) özellikle yağışlı havalarda performans bir hayli düşünüyor malum.

 

Örneğin,

Osram Night Breaker Unlimited 4000 K

Philips X-treme Vision +130% 4500 K

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
34 dakika önce, Semih O. yazdı:

Bir de bunların arasında renk sıcaklıkları farkı da var sanırım. Bence bu da oldukça önemli. Beyaza yaklaştıkça (renk sıcaklığı arttıkça) özellikle yağışlı havalarda performans bir hayli düşünüyor malum.

Bu da ayrı ve karışık bir konu.

Her ne kadar "beyaz" ampuller gün ışığını anımsatsa da ıslak zeminlerde daha başarısız olabiliyorlar. 

Ayrıca halojende ne kadar uğraşırlarsa uğraşsınlar bir xenon beyazlığına yaklaşmaları zor. 

Diğer bir deyişle beyaz ışık hevesi ile bunu vaat eden halojen ampullerin peşinden gitmeye gerek yok. 

Ama bence 4000-4500 Kelvin arası optimal, xenon beyazlığı 4800'den sonra kendini göstermeye başlıyor.

image.png

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
9 saat önce, Cem Boneval yazdı:

        Philips X-treme Vision +130%: 86 m aydınlatma mesafesi ile başı çekenlerden. Ancak parlaklık yanında 400-450 saat lamba ömrü ile göz dolduruyor ve bu da göreceli yüksek fiyatını kabul ettiriyor. 

 

 

Bende xtreme vision %130 var. kısa farı en uzağa ayarlamış olmama rağmen öyle 86 m falan uzağı görmüyorum. Yağmurda da berbat .

Yalnız ömrü gerçekten iyi diyebilirim 2 yıl oldu daha patlamadılar (şom ağzımı açtım önümüzdeki hafta patlar eminim :( ) 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu h7 ler de arıza giderici sorunu var forumda kimsede yazmamış kisalara LED takmayin takiyorsanizda arıza gitmiyor ve verim alamıyorsunuz canbus falan hikaye arkadaşlar 10 farklı canbus denedim yine yok yine yok 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
3 saat önce, Fuat Yğ yazdı:

Bu h7 ler de arıza giderici sorunu var forumda kimsede yazmamış kisalara LED takmayin takiyorsanizda arıza gitmiyor ve verim alamıyorsunuz canbus falan hikaye arkadaşlar 10 farklı canbus denedim yine yok yine yok 

Konuyla alakasını anlamadım. 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çok güzel bilgilendirici bir yazı teşekkürler

Philips X-treme Vision +130 kullanıyorum uzun ömürlü memnunum aman aman bir parklığı yok.  Osram Night Breaker Laser merak ettim açıkçası :)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Philips xtreme vision %130 ampullerini 2.kez kullanıyorum. Bir öncekilerin ömrü 1,5 yıl kadar dayanmıştı. Benim için de gayet ideal bir süreydi. Aydınlatma kalitesi olarak ise çoğu fabrika çıkışlı bi xenon fara ait araçtan daha iyi verim alıyorum. Bu ampullerden iyi verim almak istiyorsanız kaput üstünden far ayarını yaptırırken 1-2 ufak detayı farklı yapmanız gerekiyor. Ampulleri alıp direkt araca takarsanız ekstra bir sonuç alamayabiliyorsunuz.

 

Bu ilk görselde ki aydınlatma far kumandasından 0.seviyesine ayarlıyken.. Çoğu kişinin uzun farları bile bu kadar ileriyi aydınlatmaz ki bunlar kısa.

414000317_2018-05-0511_26_37.thumb.jpg.ff6e307c3d9f87ed119f2421e579475a.jpg

 

 

Bu görsel de far kumandasından 4.seviyeye, yani en aşağı bakan konuma ayarlanmış hali.

1747506820_2018-05-0511_27_48.thumb.jpg.42100fda2df8d5978f3e3ad27add878b.jpg

 

Bu aydınlatmaların hiç birinde uzun far kullanılmadı. Zaten artık uzunlara da nadir durumlarda ihtiyacım oluyor. Dediğim gibi, bu yüksek performanslı halojen ampullerden tam verim almak istiyorsanız kaputu açıp far üzerinden ayarlama yaptırırken farklı türden ayar yaptırmanız gerekiyor.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
19 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

kaputu açıp far üzerinden ayarlama yaptırırken farklı türden ayar yaptırmanız gerekiyor.

Benim idrak yollarım tıkalı galiba, ne demek istediğini anlamadım.

Ne nasıl farklı ayarlanıyor?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
15 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Benim idrak yollarım tıkalı galiba, ne demek istediğini anlamadım.

Ne nasıl farklı ayarlanıyor?

Şöyle ki Cem bey; normalde far kumandasından 0-1.seviyeye yani en yukarıya bakan şekle getirilip kaputu açıp far üzerinden ayarlama yapıyorlar. Bu tarz bir ayar halojen ampullerde genellikle yetersiz kalıyor. 0-1.seviyede, yani en yukarıda bakarken ayar yapıldığı vakit 1'in altında ki diğer seviyeler kullanılamaz hale geliyor. Çünkü 2-3-4.seviyeye indirdiğinizde far iyice yere bakar oluyor.

 

Bu noktada, ben farları ayarlama yaptırırken kumanda da ki ayarı 1.seviyeye değil, 2 veya 3.seviyeye getiriyorum. Sonra ustaya kaputu açtırıp far ayarını kumanda da 2 veya 3.seviye seçiliyken yaptırıyorum. Böylece bu seviyelerden daha yukarısını da kullanabiliyorum, farlar daha yukarıya kalkıp iyice uzağı aydınlatabiliyor. Tabii bu şekil bir ayarlamadan sonra zifiri karanlık bir yolda bolca tur atıp karşıdan gelenlerin farlara tepkisini de ölçmek gerekiyor. İnsanların selektör yakmayacağı bir ayarı daha sonra kumandadan seçebiliyorsunuz. Biraz karışık gibi oldu ama umarım anlatabilmişimdir 🙂

Cenk Demirel tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: ER-OL Otomotiv
      Focus 3.5 Gündüz Farlı sis kapakları
       
      Fiyat :
      Takımı kdv dahil 340 tl. (25 Eylül 2018 Fiyatı ve stok mevcut)
       
      Açıklama :
      Kargo tarafımızdan karşılanacaktır.
      Ürün eşdeğerdir.

       

    • Yazan: MuratÖzçelik
      Herkese Merhaba;
      Aracıma zamanında internetten aldığım sis farlarını herhangi bir tesisat çekmeden sadece görüntü olsun diye takmıştım.Yani sis farları çalışmıyor.Muayeneye gittiğimde sis farları çalışmadığı için herhangi bir sıkıntı olur mu?
    • Yazan: Burak Aytek
      Uzun aradan sonra tekrar ufak eklentiler yaptım,
      Tavan döşeme değişiminden sonra sıra geldi kapılara yalıtım ve aydınlatma yapımına. Uzun zamandır aklımdaydı uğraştırıcı olduğu için ancak yapabildim. 
      Paneli sökmeden hemen öncesi...


       
      Bunlarda Sony hoparlörler,


       
      Siyah paneli yerinden çıkartabilmek için camı da sökmek gerekiyor sac kısmına ancak o şekilde ulaşılıyor,




      Yalıtım için kullandığım malzemeyse Adeself oto ses yalıtım malzemesi ve onun üzerine uyguladığım yanmaz yapışkanlı kauçuk köpüğü, Adeself 3mm kalınlıkta, 30cm x 10mt ölçülerinde 75TL. Kauçuk köpüğüyse 9mm kalınlıkta 5mt X 1mt uzunlukta 115TL. 


       
      Yalıtımdan sonra kapıları sökmüşken aydınlatmada yapmalıydım ve orjinal bir görünümü olmalıydı, en uygun Megane 2 ve Fluence lerin kapı aydınlatma lambasını buldum. Kapı altlarına tesisat torpidonun altındaki mevcut ayak aydınlatmalardan çekildi. Kesip biçmeden önce beklemedeler...


      Lambanın yanında gelen plastiği kalıp olarak kullandım ve falçatayla kestim,


       
      Arka kapılar...



       
      Kedi gözünün içi boştu onunda içine lamba taktım,


       
      Ve daha bitmedi pedallarıda orijinal st line setle değiştirdim,

       
      Arabada orijinal ambiyans aydınlatma var fakat ayak bölümünde yoktu ona da kapıdaki ambiyans aydınlatmadan hat çekildi ayak bölümünde de ambiyans aydınlatma olmuş oldu,

       
       
       
    • Yazan: Ahmet B.
      Merhabalar,aracım 2009 focus Titanyum Kapı kolu aydınlatma uygulamasını detaylı olarak anlatmaya çalıştım.3mm düz baş turuncu renk diyot led ve buna uygun 1.6k direnç kullandım.kablo olarak 20 awg kalınlıkta çiftli kablo kullandım. Açık ve anlaşılır bir çalışma yapmaya çalıştım umarım faydalı olur Videoyu beğenmeyi unutmayınız,başka projelerde görüşmek dileğiyle. ''BİLGİ PAYLAŞTIKCA GÜZELDİR''
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.