Jump to content

H7 Ampul Karşılaştırmalı İncelemesi


Cem Boneval
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

auto, motor & sport dergisi oldukça ayrıntılı bir H7 halojen far ampulleri karşılaştırmalı incelemesi yapmış.

Beyaz ve güçlü ışık isteyenlere yol gösterebilir diye alıntılıyorum.

Öncelikle test sonucu özellikle önerilenler grubunu alıyorum sadece.

Bunlar da şöyle:

  • Bosch Plus 90: Parlaklık ve aydınlatma mesafesi açısından normal ampulden belirgin iyi ve özellikle Ford Focus farları için en uygun olan. Ort. ömür 350 saat. image.png

 

  • Bosch Plus 120 Gigalight: 88 m ile karşılaştırmanın en uzağı aydınlatan ampullerinden biri. Ancak ort. ömür 300 saat ile kısa ve biraz pahalı. 
  • GE Megalight +90%: Parlak beyaz ışığı ile en güçlülerden. Fiyatı uygun ve ömür de öyle. 
  • Osram Night Breaker plus
  • Osram Night Breaker Unlimited: Bu da Focus için uygun bulunanlardan, 79 m menzilli, yakın alanda çok parlak ve geniş aydınlatma.

        image.png

 

  • Osram Night Breaker Laser: 92 m ile en uzun aydınlatma mesafesine sahip. Grubun en güçlüsü. Ancak ort. ömür 260 saat ve pahalı tarafta.
  • Philips X-treme Vision +100%
  • Philips X-treme Vision +130%: 86 m aydınlatma mesafesi ile başı çekenlerden. Ancak parlaklık yanında 400-450 saat lamba ömrü ile göz dolduruyor ve bu da göreceli yüksek fiyatını kabul ettiriyor. image.png

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok bilgilendirici Cem abi.

 

Bir de bunların arasında renk sıcaklıkları farkı da var sanırım. Bence bu da oldukça önemli. Beyaza yaklaştıkça (renk sıcaklığı arttıkça) özellikle yağışlı havalarda performans bir hayli düşünüyor malum.

 

Örneğin,

Osram Night Breaker Unlimited 4000 K

Philips X-treme Vision +130% 4500 K

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı H7 Ampul Karşılaştırmalı İncelemesi olarak değiştirdi
34 dakika önce, Semih O. yazdı:

Bir de bunların arasında renk sıcaklıkları farkı da var sanırım. Bence bu da oldukça önemli. Beyaza yaklaştıkça (renk sıcaklığı arttıkça) özellikle yağışlı havalarda performans bir hayli düşünüyor malum.

Bu da ayrı ve karışık bir konu.

Her ne kadar "beyaz" ampuller gün ışığını anımsatsa da ıslak zeminlerde daha başarısız olabiliyorlar. 

Ayrıca halojende ne kadar uğraşırlarsa uğraşsınlar bir xenon beyazlığına yaklaşmaları zor. 

Diğer bir deyişle beyaz ışık hevesi ile bunu vaat eden halojen ampullerin peşinden gitmeye gerek yok. 

Ama bence 4000-4500 Kelvin arası optimal, xenon beyazlığı 4800'den sonra kendini göstermeye başlıyor.

image.png

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Cem Boneval yazdı:

        Philips X-treme Vision +130%: 86 m aydınlatma mesafesi ile başı çekenlerden. Ancak parlaklık yanında 400-450 saat lamba ömrü ile göz dolduruyor ve bu da göreceli yüksek fiyatını kabul ettiriyor. 

 

 

Bende xtreme vision %130 var. kısa farı en uzağa ayarlamış olmama rağmen öyle 86 m falan uzağı görmüyorum. Yağmurda da berbat .

Yalnız ömrü gerçekten iyi diyebilirim 2 yıl oldu daha patlamadılar (şom ağzımı açtım önümüzdeki hafta patlar eminim :( ) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 4 hafta sonra...
3 saat önce, Fuat Yğ yazdı:

Bu h7 ler de arıza giderici sorunu var forumda kimsede yazmamış kisalara LED takmayin takiyorsanizda arıza gitmiyor ve verim alamıyorsunuz canbus falan hikaye arkadaşlar 10 farklı canbus denedim yine yok yine yok 

Konuyla alakasını anlamadım. 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Philips xtreme vision %130 ampullerini 2.kez kullanıyorum. Bir öncekilerin ömrü 1,5 yıl kadar dayanmıştı. Benim için de gayet ideal bir süreydi. Aydınlatma kalitesi olarak ise çoğu fabrika çıkışlı bi xenon fara ait araçtan daha iyi verim alıyorum. Bu ampullerden iyi verim almak istiyorsanız kaput üstünden far ayarını yaptırırken 1-2 ufak detayı farklı yapmanız gerekiyor. Ampulleri alıp direkt araca takarsanız ekstra bir sonuç alamayabiliyorsunuz.

 

Bu ilk görselde ki aydınlatma far kumandasından 0.seviyesine ayarlıyken.. Çoğu kişinin uzun farları bile bu kadar ileriyi aydınlatmaz ki bunlar kısa.

414000317_2018-05-0511_26_37.thumb.jpg.ff6e307c3d9f87ed119f2421e579475a.jpg

 

 

Bu görsel de far kumandasından 4.seviyeye, yani en aşağı bakan konuma ayarlanmış hali.

1747506820_2018-05-0511_27_48.thumb.jpg.42100fda2df8d5978f3e3ad27add878b.jpg

 

Bu aydınlatmaların hiç birinde uzun far kullanılmadı. Zaten artık uzunlara da nadir durumlarda ihtiyacım oluyor. Dediğim gibi, bu yüksek performanslı halojen ampullerden tam verim almak istiyorsanız kaputu açıp far üzerinden ayarlama yaptırırken farklı türden ayar yaptırmanız gerekiyor.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

kaputu açıp far üzerinden ayarlama yaptırırken farklı türden ayar yaptırmanız gerekiyor.

Benim idrak yollarım tıkalı galiba, ne demek istediğini anlamadım.

Ne nasıl farklı ayarlanıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Benim idrak yollarım tıkalı galiba, ne demek istediğini anlamadım.

Ne nasıl farklı ayarlanıyor?

Şöyle ki Cem bey; normalde far kumandasından 0-1.seviyeye yani en yukarıya bakan şekle getirilip kaputu açıp far üzerinden ayarlama yapıyorlar. Bu tarz bir ayar halojen ampullerde genellikle yetersiz kalıyor. 0-1.seviyede, yani en yukarıda bakarken ayar yapıldığı vakit 1'in altında ki diğer seviyeler kullanılamaz hale geliyor. Çünkü 2-3-4.seviyeye indirdiğinizde far iyice yere bakar oluyor.

 

Bu noktada, ben farları ayarlama yaptırırken kumanda da ki ayarı 1.seviyeye değil, 2 veya 3.seviyeye getiriyorum. Sonra ustaya kaputu açtırıp far ayarını kumanda da 2 veya 3.seviye seçiliyken yaptırıyorum. Böylece bu seviyelerden daha yukarısını da kullanabiliyorum, farlar daha yukarıya kalkıp iyice uzağı aydınlatabiliyor. Tabii bu şekil bir ayarlamadan sonra zifiri karanlık bir yolda bolca tur atıp karşıdan gelenlerin farlara tepkisini de ölçmek gerekiyor. İnsanların selektör yakmayacağı bir ayarı daha sonra kumandadan seçebiliyorsunuz. Biraz karışık gibi oldu ama umarım anlatabilmişimdir ?

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer İçerikler

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      2018+ Focus Mk4 farlarının parça numaraları.
       
      ÖN
      Tip1: Halojen
      İçi gümüş (Türkiye'de ST-Line hariç standart idi, daha sonra sunulmamaya başladı)
      Sağ: JX7B 13W029-AE
      Sol: JX7B 13W030-AE
       
      İçi siyah (Türkiye'de ST-Line ile standart idi, daha sonra tümünde standart oldu)
      Sağ: JX7B 13W029-CE
      Sol: JX7B 13W030-CE
       
      Tip2: Sabit Full LED (Türkiye'de sunulmuyor.)
      Kenarı gümüş
      Sağ: JX7B 13E014-AE
      Sol: JX7B 13E015-AE
       
      Kenarı siyah (Ben olsam bunu alır geçerdim 🙂  )
      Sağ: JX7B 13E014-CE
      Sol: JX7B 13E015-CE
       
      Tip3: Hareketli Full LED  (Türkiye'de bu opsiyon olarak sunuluyor, sonradan aktif etmesi zahmetli olacaktır ve ekstra donanımlar da lazım hareketli olması için)
      İçi gümüş
      Sağ: JX7B 13E016-AF
      Sol: JX7B 13E017-AF
       
      İçi siyah
      Sağ: JX7B 13E016-CF
      Sol: JX7B 13E017-CF
       
      ARKA
      5 kapı - Hatchback
      Tip1: Led'siz
      Sağ: JX7B 13404-CD
      Sol:  JX7B 13405-CE
       
      Tip2: Led'li
      Sağ: JX7B 13404-DC
      Sol: JX7B 13405-DC
       
      4 kapı - Sedan
      Tip1: Led'siz
      Sağ: JX7B 13404-AD
      Sol: JX7B 13405-AD
       
      Tip2: Led'li
      Sağ: JX7B 13404-BD
      Sol: JX7B 13405-BD
       
      Station Wagon
      Tip1: Led'siz
      Sağ: JX7B 13404-EC
      Sol: JX7B 13405-EC
       
      Tip2: Led'li
      Sağ: JX7B 13404-HC
      Sol: JX7B 13405-HC
    • Mustafa Şen.
      Yazan: Mustafa Şen.
      Merhaba
      Aracım 2018 mca titanyum geri viteste gece aydınlatması çok az geliyor. Kameradan bakınca az mesafe aytınlatıyor. Ayna ve gözlede durum aynı.
      Eşimin Kuga ise gece arkayı çok güzel aydınlatıyor. 
      Bu sorunumu yaşayan arkadaşlar var mı? Çözüm önerilerinizi bekliyorum.
      Saygılarımla
    • Enes Durmaz
      Yazan: Enes Durmaz
      Arkadaşlar merhaba yeni üyeyim ve ilk focus aracım için bir sorum olacak. Far yıkama kapağım düşmüş sol tarafın internetten istemiştim fakat makyajsız kasa için gelmiş benim hatam sanırım seri numarasına dikkat etmedim. Başka nerede bulabilirim bu kapaktan makyajlı kasalar için bulamadım internette ve buradaki servis/parçacılarda. Orjinali bir hayli pahalı ithal olanı var mıdır bildiğiniz ? (ekteki görsel sağ taraftır)

    • Muhammed E.
      Yazan: Muhammed E.
      2016 Focus'um için Çin'den Aliexpress üzerinden verdiğim gündüz ledi geldikten sonra yaptıracak yer bulamayınca kendim yaptım ve alacak olanlar için faydalı olur ümidiyle sizlerle de paylaşayım.
       
      Öncelikle gündüz led'lerini şu linkten pazarlıkla 80 dolara (yaklaşık 300TL) aldım. Bu arada benim aldığım ürün gündüz BEYAZ, gece MAVİ yanıyor. ( https://tr.aliexpress.com/item/Gloss-Model-12v-LED-Auto-Car-DRL-daytime-running-lights-Bumper-Front-Fog-lamp-with-dimming/32505538798.html?detailNewVersion=&categoryId=200000226 )
       
      Gerekli Malzemeler:
      - Gündüz LED
      - Düz tornavida
      - 12-13 (sanırım) anahtar veya ingiliz anahtarı
      - Elektrik bandı
       
      NOT: Başka hiçbir kablo vs gerekmiyor, gönderilen ürün tamı tamına uyuyor
       
      1. Öncelikle aracımızdaki eski sis farının çerçevesini söküyoruz. Yeni ledli çerçeveleri kablolar aradaki boşluktan içeri girecek şekilde takıyoruz
       
      2. Farları sökmemiz gerekiyor, aslında sağdakinin sökmek de yeterli de sökmesi kolay, alttan kabloyu almamız daha kolay olduğundan ikisini de sökün. Bunun için Yakup beyin Youtube'da paylaşmış olduğu videoyu izleyebilirsiniz.
       
      3. Soldaki (akü tarafındaki) farı çıkardıktan sonra far soketindeki 12 numaralı kablonun biraz gerisinden dışını soyup LED lere giden kablonun birinde mavi kablo var headlight yazan onu oraya bağlıyoruz.

       
       
      4- LED'in kontrol cihazından toplamda 4 kablo + 2 ledlere kablo gidiyor. Bunlar GÜÇ+(Battery+) / TOPRAKLAMA (Ground) / ACC FUSE / Far (Headlight) şeklinde ve ingilizce olarak üzerine kağıt yazıp göndermişler zaten.

       
      5- Motor kısmındaki sigorta kutusunu açıyoruz ve aşağıdaki resimdeki gibi 3 kabloyu oraya bağlayacağız. Sigortanın resmini de ekledim yeterince anlaşılır sanırım.
       

       
      6- Sigortanın içine 2 kablo girecek, sigortayı tutan vidayı gevşetip oraya da topraklamayı sabitliyoruz.

       
      7- Modülü sigorta kutusunun yanına sıkıştırdım ve ledlerin kablo bağlantılarını da tamamlayınca farları yerine takabilirsiniz. İşte bu kadar kolay
       
      Birkaç örnek foto (Gece modunda yani far açıkken mavi renkte yanıyor, onu da çekince eklerim)

       

       
       

    • ER-OL Otomotiv
      Yazan: ER-OL Otomotiv
      Focus 3.5 Gündüz Farlı sis kapakları
       
      Fiyat :
      Takımı kdv dahil 340 tl. (25 Eylül 2018 Fiyatı ve stok mevcut)
       
      Açıklama :
      Kargo tarafımızdan karşılanacaktır.
      Ürün eşdeğerdir.

       

  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.