Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Fabrika Max. Hızını Geçmek Motora Zarar Verir Mi ?


Samet Çörekçioğlu

Soru

Öncelikle merhaba, 2014 benzinli trendx focus fabrika verilerinde maksimum hız olarak 198 km/h gözüküyor. Ancak otoban gibi yollarda bu hızın daha da üstüne çıkılıyor. Çevremdeki insanlar fabrika verilerinin belirlediği hızın üstüne çıkmak motoru yer diyorlar, sizin de fikirlerinizi almak istiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

ya bu ne saçma sapan bir tartışma oldu böyle...

 

8 dakika önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

konudan biraz bağımsız ama;

 

gerçek hız ile kadran arasında sapma var, peki gerçek hız ile yol bilgisayarında okuduğumuz sayısal hız değeri arasında da sapma var mıdır?

var abi, mesela benim aracımda kadran 120 km iken yandex üzerindeki hızım 115 km gözüküyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23.07.2016 - 18:34 tarihinde, Samet Çörekçioğlu yazdı:

Öncelikle merhaba, 2014 benzinli trendx focus fabrika verilerinde maksimum hız olarak 198 km/h gözüküyor. Ancak otoban gibi yollarda bu hızın daha da üstüne çıkılıyor. 

 

...başlığı okuyorum, önce bulaşmayayım dedim ama dayanamadım.

Neden o kadar hız yapılıyor? Mantıklı da değil, yasal da ...

Saatlerce araç kullanmaya tahammülünüz yok ise binin uçağa, THY artık neredeyse mahallelere bile uçuyor. 

...hem rahat edersiniz, hem de yolları kullanan ve kanunlara uyan bizleri öldürmezsiniz. Nedir yani? :angry:

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Kaan Yagizer Abi sende hep kızıyorsun ama :/ Geçen servislerle ilgili bir başlık açtığımda bile gelip kızacasın diye çekinerek açtım :D

 

@Servet Ö. Mesajımda bahsettiğim şu idi, (Senaryolandırıyorum) 180'e sabitleyip tam gaz ilerliyorsun. Mevcut hızın 220 diyelim, yavaşlaman gerekti gazdan ayağını çekip aracın 180 e düşmesini bekliyorsun 180 de düşük hız ile devam edip sonra tekrar tam gaz ilerliyorsun. Şimdi anlaşılabilir oldu sanırım. Hayret ettiğim de, net bir tanım olmaması. İdi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hız konusuna hiç girmeden bu konu şöyle bir soruya evrilebilir mi?; (hiç merak etmiyorum da gevezelik edesim geldi)

 

motorun sakıncasız sürdürülebilir en yüksek devri nedir? hangi devirden sonrasındaki süreklilik motor ömrünü kısaltır?

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Furkan Çiçek yazdı:

 

@Servet Ö. Mesajımda bahsettiğim şu idi, (Senaryolandırıyorum) 180'e sabitleyip tam gaz ilerliyorsun. Mevcut hızın 220 diyelim, yavaşlaman gerekti gazdan ayağını çekip aracın 180 e düşmesini bekliyorsun 180 de düşük hız ile devam edip sonra tekrar tam gaz ilerliyorsun. Şimdi anlaşılabilir oldu sanırım. Hayret ettiğim de, net bir tanım olmaması. İdi..

 

Carpe diem bi yere kadar. Yukarida yazilanlar gayet acik. 180 le gidersen %12.2 asinma olur 190 la gidersen %13 asinma 240 la gidersen %18 asinma olur gibisinden cevap almayi mi bekliyorsun?

 

Asil soruna daha net cevap vereyim: Yuksek devirde devamli gidiyorsan motorun daha cok asinir. Ne derece asindigini merak ediyor ve ogrenebilecegini dusunuyorsan eger Ford Muhendisleriyle gorusmeye calis derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Devirdi aşınmaydı gidiyoruz: Bende bir şey sorayım. Aracı dizel varsayalım. 2. vites 4000 d/d da gidilen 10 dk ile 5. vites 4000 d/d gidilen 10 dk. da aşınma aynı mı olur? Yani yüksek viteste daha uzun yüksek devirde gidilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ısı ve basınç yağ kesafetini doğrudan etkiler, sentetik katkılar (onaylı yağın içinde bulunan) belli limitler dahilinde görevini sürdürür, fiziksel tanım noktası aşıldığında ise normal (çalışan her parça aşınır, bak: termodinamiğin ikinci yasası "entropi") ötesi aşınma + metal yorgunluğu başlar.

 

...aracınızın gerçek limitlerini (tasarım toleransları dahilinde) öğrenmek istiyorsanız yapabileceğiniz en basit şey üreticinin (hangi marka olursa olsun) tavsiye ettiği motor yağının değerlerine bakmaktır. Yağ üreticisinin onaylı ürününde size performans vaat ettiği aralıkta yer alıyorsanız sorun yok demektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
35 dakika önce, Kaan Yagizer yazdı:

ısı ve basınç yağ kesafetini doğrudan etkiler, sentetik katkılar (onaylı yağın içinde bulunan) belli limitler dahilinde görevini sürdürür, fiziksel tanım noktası aşıldığında ise normal (çalışan her parça aşınır, bak: termodinamiğin ikinci yasası "entropi") ötesi aşınma + metal yorgunluğu başlar.

 

...aracınızın gerçek limitlerini (tasarım toleransları dahilinde) öğrenmek istiyorsanız yapabileceğiniz en basit şey üreticinin (hangi marka olursa olsun) tavsiye ettiği motor yağının değerlerine bakmaktır. Yağ üreticisinin onaylı ürününde size performans vaat ettiği aralıkta yer alıyorsanız sorun yok demektir.

 

Sogutma sivisinin sicakligindan ziyade keske araclarimizda EOT olsaydi YB'den yag sicakligini gorebilseydik, pek bi hos olurdu. Sahi Turkiyede satilmis hangi Ford araclarda EOT gorebiliyoruz? Yoksa fordun boyle bir aliskanligi yok mu?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Servet Ö. yazdı:

 

Sogutma sivisinin sicakligindan ziyade keske araclarimizda EOT olsaydi YB'den yag sicakligini gorebilseydik, pek bi hos olurdu. Sahi Turkiyede satilmis hangi Ford araclarda EOT gorebiliyoruz? Yoksa fordun boyle bir aliskanligi yok mu?

Yağa temas eden sensör olmadan zor iş Bro bir araştırayım Ids den bayağı bişeyler okunuyor fakat yağ müşürünün orda sıcaklık sensörü yok galiba :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.