Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 Ecoboost Focus'a 17'' Jant, K&n Filtre, Yazılım Ve Spor Yay Modifiyesi


Okan Karakocalı

Önerilen Mesajlar

30 dakika önce, Ercan Altunbaş said:

Şanzuman takozu ile alakalı ivmelenmede hiçbir etkisi yok demek iddalı bir yaklaşım olmuş. Vites geçişlerindeki yığılmaları minimuma indirip ara hızlanmalarda dahil hızlanmasına 0.5 0.6 gibi değerler kazandırmakta olduğunu iyi kondisyonlu bir focus ile görebilirsiniz. İlk çalıştırmada standart'a göre farkı göreceli fakat çalışma esnasında standart focus'a nazaran daha dingin. hadi diyelim etkisi yok flatshifting mantığını çöpe atalım o zaman :) yol tutuş ve yay konusundaki doğru şeyler ve yanlış bilgileri açmamışsınız. Sürüş aksamında iyileştirme yapılmadan yay ile focusdan virajlarda iyi bir performans beklemek çok yersiz olur. :) Kendi fiestam da esp siz iyi lastikler ile standart kombinde girdiğim virajda önden açılmazken, yaylı kombin ile girdiğimde önden açılmayı nasıl açıklarsınız tüm şartlar aynı idi. :)

 

Wheel hop nedir? Tutuş kaybı, bunu nerede yaşarsınız? Kalkışta? Kalkışta ivmelenmenin başıdır haklısın. Fakat sadece bu kadar. Viteslerde yığılmaya herhangi ciddi bir etkisi yoktur (kaldı ki turbolu arabanın lagında hemde hiç yoktur). Bu veriyi nereden edindin bilmiyorum ama 0.5 0.6sn gibi bir değere yakından uzaktan yaklaşamaz birkaç (5-10) ms den öteye gidemez, ki uprated takozları üreten hiçbir firma bunu iddia dahi etmiyor. Flatshifting ile zaten yakından uzaktan alakası yok bu durumun. Ben zaten 3 senedir uprated takoz kullanıyorum. Ya körüm ya hissiz :) Overoptimize bilgileri ana konu gibi aktarmana gerek yok bence ne dersin?

 

Sürüş aksamında iyileştirme? Ne gibi mesela? Viraj demiri, bushlar, diferansiyel? Bunların en başında zaten süspansiyon gelir ki zaten tekerden sonra en başı çeker? Virajlardaki performanstan kasıt? İyi viraj almak için hangi etmenleri neyle değiştirmek konusunda bize biraz fikir verir misin, yani neyi yapmıyor yada yanlış yapıyoruz biz? WRC standartlarına mı koşturuyorsun bizi nedir yani? :) 

 

Senin fiestanı veya sürüşünü ve hatta yol şartlarını bilmeden fikir yürütemem, ilgimide çekmedi açıkcası. Kaldı ki önden açılma dediğin önden kopma mı? Ha buraya niye geldik bize ne katacak bilemedim. Ürik asit yarışında isem ben yavaştan uzayayım bana bir faydası olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

28 dakika önce, Servet Özkan said:

 

bu alıntı işini yapamadım sanırım :)  overoptimize bilgileri verdiğimi düşünüp hyperoptimize konular açıyosun ve cevap vermemi de istemiyorsun be abicim senin görüşlerinede saygı duyuyorum arkadaşında kafasını daha fazla karıştırmiyim :) 

Ercan Altunbaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Cem Boneval said:

Nedenmişti?

Nedenlerden birini sen söylemişsin Cem Abi zaten birde  o ölçü fabrikanın vermiş olduğu bir ölçü  de değil demekki fabrikanın bi bildiği var .Bunun dışında konforu düşüreceği de kesin sadece yol tutuşuna artısı olur o da fazla birşey fark edeceğini sanmıyorum bunun dışında birde görsel açıdan hiç hoş durmuyor bu ebat ,yani arabanın orijinal ebatı olmadığı bariz belli oluyor . Bana göre Focus 3 ün ideal ölçüsü 215/55/16 ile 215/50/17 ...200 beygir üstü focuslar hariç 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Başlıkta cevaplandırılacak çok şey var. 

Aklım erdiği dilim döndüğünce yazayım. 

On 21.05.2016 at 12:40, Okan Karakocalı said:

Bide şu lastiklere ne diyorsunuz ? Turanza T001 serisine ?

Ortalama bir yüksek performans lastiği, ama Sport Contact 5, P Zero veya F1 aymm2 ayarında değil. 

Artık alınmış bu saatten sonra muhasebeye gerek yok. İş görür, sizi mahcup etmez. 

On 21.05.2016 at 12:40, Okan Karakocalı said:

kafam yorumlardan çok karıştı ..

Çok normal çünkü süspansiyon komplike bir mekanizma ve olayı salt yaya indirgeyerek bunun üzerinden tartışmak konuyu ıskalamak olur. 

İdeal bir dünyada yaşıyor olsaydık yollar cam gibi düz olur ve arabaların da yaya maya ihtiyacı olmazdı, çocukken manavdan yürüttüğümüz kasalar ve hurdacıdan bulduğumuz rulmanlarla yaptığımız arabalarda olduğu gibi mutlu mesut sürüyor olurduk.

Ama gelgelelim yollar düz değil ve lastiklerin bu engebeli arazide sürekli ideal konum açısı ve kuvvetle yere basması gerekiyor. 

Bunu da süspansiyon yapıyor. Özellikle süspansiyon diyorum, çünkü birbirinden ayrılamayacak işlevleri olan bir dizi ekipman söz konusu.

Herkesin aklına ilk gelen yaylar engebeleri sönümleyerek lastiğin yoldan kopmasını engelliyor, bir yandan tümseklerde darbeyi emerek konfor sağlarkendiğer yandan çukurlarda lastiği zemine ulaştırarak temas yüzeyinin sürmesini sağlıyor. Bunları yaparken de ikincil salınımlarla yoldan kopmamasını amortisörler üstleniyor. Salıncak ve rotil sistemi ile lastikler olabildiğince zeminle düz temasta olacak şekilde konumlandırılıyor ve viraj demirleri hem gövde yatışını hem de süspansiyonun geometrisini dengeliyor. 

Bu kadar şeyi niye yazdım?

Bir tek yay değişip mucize beklemek anlamsız.

Yay performansı kötüleştirir demek de amacını aşar. 

Şöyle ki; üreticiler çoğu kişinin arabalarını zorlamaktan çok güzel ve performanslı göstermek istediğinin farkında, bu nedenle de orta yolu bulup aracı biraz alçaltan, ama progresif kesimle yol uzadıkça sertliği artan ve böylelikle amortisörleri koruyan ılımlı ürünler üretiyorlar. 

Hal böyle olunca aracı limitlerde zorlamadıkça olumlu olumsuz performans farkını algılamak kolay değil ve görsel yönü tatmin edici oluyor.

Limitleri zorlarsanız ne olur?

Düz zeminde aracın ağırlık noktasının aşağıya düşmesi kuşkusuz yol tutuşa olumlu katkı sağlar. Beri taraftan biraz engebeli yolda yayın zıplamalarını amortisörler yeterince kontrol altında tutamayacağı için kopmalar/kaymalar başlar. Ve emin olun burada bahsettiğim engebelerin daha yumuşak malum bölgeniz hissetmeden süspansiyona yansıması olacaktır. 

Bu durumda gerçekten performans aranıyorsa yay ve amortisörün birlikte değişmesi zorunlu olacaktır, ki bunlara da da coil-over sistem deniliyor ve bütçede ciddi bir delik açıyor. 

Tabii ağırlık noktasının alçalması ve yayların sertleşmesi de öne ve arkaya yığılmaları da azaltacak ve hem ivmelenme hem de fren performansına "teorik olarak" olumlu katkıda bulunacaktır.

Bu arada yayın yolunun kısalması süspansiyon geometrisini de biraz bozacak ve en azından ideal kamber açısından "teorik olarak" uzaklaşılacaktır.

E ne demeye çalışıyorsun be adam diye hala soruyorsanız:

Havasına alçak bir araba peşindeyseniz ve limitlerde kullanmayacaksanız görsellik adına konfordan biraz ödün vermeye razı iseniz ve dönüp dönüp durduğu yerde arabanıza bakıp "Vay be" diyen kişilerdenseniz Eibach Pro Kit zarar vermeden manzara verir. Yok ben yolun ustasıyım, virajın hastasıyım, merkezkaçtan besleniyorum diyorsanız para biriktirip coil-over sisteme geçiş yapın. 

Ama ben de 225/45-17 lastik kullanıyorum, normal yaylarla aracın alçaklığı (!) ve yol tutuşu bana çok yeterli geliyor. Hem sırt ağrısı çekmiyorum hem de param cebimde kaldı.

On 21.05.2016 at 13:42, Ercan Altunbaş said:

Kendi fiestam da esp siz iyi lastikler ile standart kombinde girdiğim virajda önden açılmazken, yaylı kombin ile girdiğimde önden açılmayı nasıl açıklarsınız tüm şartlar aynı idi.

Tüm koşulların ancak benzer olacağını asla aynı olamayacağını yazar geçerim. Kaldı ki yol tutuşun değerlendirmesini tek bir virajdaki kayma şekli ile değerlendirmek pek bir yetersiz olur.

On 21.05.2016 at 21:24, çağlar çetinkaya said:

görsel açıdan hiç hoş durmuyor bu ebat ,yani arabanın orijinal ebatı olmadığı bariz belli oluyor . Bana göre Focus 3 ün ideal ölçüsü 215/55/16 ile 215/50/17

Bence çok güzel duruyor ve Ford bu ebadı kullanmamakla yanlış yapmış... 

İlgili konu başlığında detayları var: 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Cem Boneval said:

Başlıkta cevaplandırılacak çok şey var. 

Aklım erdiği dilim döndüğünce yazayım. 

Ortalama bir yüksek performans lastiği, ama Sport Contact 5, P Zero veya F1 aymm2 ayarında değil. 

Artık alınmış bu saatten sonra muhasebeye gerek yok. İş görür, sizi mahcup etmez. 

Çok normal çünkü süspansiyon komplike bir mekanizma ve olayı salt yaya indirgeyerek bunun üzerinden tartışmak konuyu ıskalamak olur. 

İdeal bir dünyada yaşıyor olsaydık yollar cam gibi düz olur ve arabaların da yaya maya ihtiyacı olmazdı, çocukken manavdan yürüttüğümüz kasalar ve hurdacıdan bulduğumuz rulmanlarla yaptığımız arabalarda olduğu gibi mutlu mesut sürüyor olurduk.

Ama gelgelelim yollar düz değil ve lastiklerin bu engebeli arazide sürekli ideal konum açısı ve kuvvetle yere basması gerekiyor. 

Bunu da süspansiyon yapıyor. Özellikle süspansiyon diyorum, çünkü birbirinden ayrılamayacak işlevleri olan bir dizi ekipman söz konusu.

Herkesin aklına ilk gelen yaylar engebeleri sönümleyerek lastiğin yoldan kopmasını engelliyor, bir yandan tümseklerde darbeyi emerek konfor sağlarkendiğer yandan çukurlarda lastiği zemine ulaştırarak temas yüzeyinin sürmesini sağlıyor. Bunları yaparken de ikincil salınımlarla yoldan kopmamasını amortisörler üstleniyor. Salıncak ve rotil sistemi ile lastikler olabildiğince zeminle düz temasta olacak şekilde konumlandırılıyor ve viraj demirleri hem gövde yatışını hem de süspansiyonun geometrisini dengeliyor. 

Bu kadar şeyi niye yazdım?

Bir tek yay değişip mucize beklemek anlamsız.

Yay performansı kötüleştirir demek de amacını aşar. 

Şöyle ki; üreticiler çoğu kişinin arabalarını zorlamaktan çok güzel ve performanslı göstermek istediğinin farkında, bu nedenle de orta yolu bulup aracı biraz alçaltan, ama progresif kesimle yol uzadıkça sertliği artan ve böylelikle amortisörleri koruyan ılımlı ürünler üretiyorlar. 

Hal böyle olunca aracı limitlerde zorlamadıkça olumlu olumsuz performans farkını algılamak kolay değil ve görsel yönü tatmin edici oluyor.

Limitleri zorlarsanız ne olur?

Düz zeminde aracın ağırlık noktasının aşağıya düşmesi kuşkusuz yol tutuşa olumlu katkı sağlar. Beri taraftan biraz engebeli yolda yayın zıplamalarını amortisörler yeterince kontrol altında tutamayacağı için kopmalar/kaymalar başlar. Ve emin olun burada bahsettiğim engebelerin daha yumuşak malum bölgeniz hissetmeden süspansiyona yansıması olacaktır. 

Bu durumda gerçekten performans aranıyorsa yay ve amortisörün birlikte değişmesi zorunlu olacaktır, ki bunlara da da coil-over sistem deniliyor ve bütçede ciddi bir delik açıyor. 

Tabii ağırlık noktasının alçalması ve yayların sertleşmesi de öne ve arkaya yığılmaları da azaltacak ve hem ivmelenme hem de fren performansına "teorik olarak" olumlu katkıda bulunacaktır.

Bu arada yayın yolunun kısalması süspansiyon geometrisini de biraz bozacak ve en azından ideal kamber açısından "teorik olarak" uzaklaşılacaktır.

E ne demeye çalışıyorsun be adam diye hala soruyorsanız:

Havasına alçak bir araba peşindeyseniz ve limitlerde kullanmayacaksanız görsellik adına konfordan biraz ödün vermeye razı iseniz ve dönüp dönüp durduğu yerde arabanıza bakıp "Vay be" diyen kişilerdenseniz Eibach Pro Kit zarar vermeden manzara verir. Yok ben yolun ustasıyım, virajın hastasıyım, merkezkaçtan besleniyorum diyorsanız para biriktirip coil-over sisteme geçiş yapın. 

Ama ben de 225/45-17 lastik kullanıyorum, normal yaylarla aracın alçaklığı (!) ve yol tutuşu bana çok yeterli geliyor. Hem sırt ağrısı çekmiyorum hem de param cebimde kaldı.

Tüm koşulların ancak benzer olacağını asla aynı olamayacağını yazar geçerim. Kaldı ki yol tutuşun değerlendirmesini tek bir virajdaki kayma şekli ile değerlendirmek pek bir yetersiz olur.

Bence çok güzel duruyor ve Ford bu ebadı kullanmamakla yanlış yapmış... 

İlgili konu başlığında detayları var: 

 

Bugüne kadar 2 tane focusta gördüm bu ebattaki lastiği birini serviste birisini yolda gördüm ...Bence hiç hoş durmuyor hatta servisteki ustada benimle aynı şeyleri söyledi bu ebat bu araca hiç olmamış .Hatta bu ebatta arkadaşta çok uygun fiyata satış fiyatının üçte biri fiyatına sadece 2bin km yapmış  pirelli lastik vardı alsam mı almasam mı diye kararsız kalmıştım serviste focusta bu ebattaki lastikleri görünce vaz geçmiştim.Sonra sıfır 215 50 17 petlas velox serisi aldım son derece memnunum iyiki almışım diyorum 

On 21.05.2016 at 21:44, Yakup Çağatay said:

Yahu fabrika verileri sınıfına uygun spek şeyler. Pek tabii lastik ölçüsünü keyfine göre değişebilirsin.Uygun ölçüler dahilinde zararı olmaz.

Demekki fabrika bu ebatı önermediğine göre uygun ölçü değil .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval Abi eline sağlık .. Gayet iyi anlatmışsın . Anlamış oldum. Lastik s001 aldım bridstone değiştirdimm arada 120 lira fark oynadı içim rahat etmedi turanzada ..  Şu aracın lastik ebatları nedir ?

image.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Okan Karakocalı muhtemelen 215/50/17 

Zetec S jantları bunlar, fabrika çıkışı alındıysa (ki kaliper boyasından öyle olma ihtimali yüksek duruyor) bu ölçülerdedir... Bende bu jant ve lastik ölçüsünü kullanıyorum bu arada.

 

 

jant.thumb.jpg.70e216973d7df447ed0dbda1503c0527.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Okan Karakocalı muhtemelen 215/50/17 

Zetec S jantları bunlar, fabrika çıkışı alındıysa (ki kaliper boyasından öyle olma ihtimali yüksek duruyor) bu ölçülerdedir... Bende bu jant ve lastik ölçüsünü kullanıyorum bu arada.

 

 

jant.thumb.jpg.70e216973d7df447ed0dbda1503c0527.jpg

Sadece sen mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arabanın lastik ebatını 215-50-17 olarak değiştirdim ..  Ve uygun fiyata denk geldiği için yay takmayıda düşünüyorum araca . Sormak istediğim yayların uygunluğu . Anlayanlar bana uyumlu olup olmadığını söyleyebilirlermi acaba ? Olay şöyle olmuş yayın şimdiki sahibi daha önce focus 2.5 sahibiymiş dikkatsizce yayı 2. El olarak almış fakat takamamış . Bende yayın kodunu ve fotoğraflarını istedim . Yayın kutusu üzerinde yazan kodu internetten sorguladığımda dizel focus 3 için olduğu ortaya çıkıyor fakat yayların üzerindeki seri numaralarından eibachın sitesinden sorguladığımda kutunun üzerinde yazan koddan farklı bir kod ortaya çıkıyor. Şimdi burdan fotoğrafları paylaşıyorum . Anlayanlar lütfen yardımcı olabilirler mi ? Teşekkürler şimdiden . Kutu üzerinde yazan kodu , seri numalarının yazılı olduğu vede seri numarasını sorgulattığımda çıkan sonuçların fotoğraflarını ekledim .. 

image.png

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.