Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Tesla Model 3


Semih O.

Recommended Posts

Tesla Model 3 bugün Türkiye saati ile 18 gibi (yamulmuyorsam) tanıtılacak.

 

Kompakt segmente dahil olacak Model 3'ün $35 000 civarında fiyatı olması ve tam dolumla 300-350 km civarında menzile sahip olacağı düşünülüyor. Bunlar tabi spekülatif bilgi. Elon Musk amca alışılageldik araçlardan farklı, "garip bir araba" olacağını söylemişti. Tahmini teslim zamanı 2017 sonu olarak duyurulsa da eğer Model X'in akıbetine uğrarsa 2018'i zorlayacaktır. (Bu gecikmeye rağmen Model X'e Ağustos 2015'e kadar 30 bin civarında ön sipariş alınmış) :blink:

 

Model 3 rezervasyonları $1000 karşılığı internetten alınmaya başlayacak. Meraklı ahali Tesla önüne çadırları kurmuş bile.

 

Bakalım uzun menzilli, ucuz bir elektrikli otomobil rüyası bu sefer gerçek olacak mı?

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Tesla gerçekten prizden beslemeli elektrikli otomobiller konusunda teknolojik liderlik yapabilecek konum ve kapasitede, çıtayı belirlediler, Avrupa onlara ulaşmaya çalışıyor.

Tesla 3 ile de daha erişilebilir, orta - üst sınıfta rekabetçi bir model hazırlığı içindeler.

Doğrudan BMW 3 serisine rakip olacak gibi görünüyor.

Zaten tasarım modelindeki çizgiler de bunu hemen hissettiriyor.

Model3Concept-640x353.jpg

 

Şık ve dinamik görünümlü, S modelinin %20 küçülmüş hali. Ancak tamamen yeni bir platform, yeni motor teknolojisi ve batarya mimarisi kullanıyor. Tesla Nevada'da kurduğu dev batarya fabrikası ile otomobilin maliyetinin neredeyse üçte birini tutan enerji maliyetini düşürmeyi ve tedarik sorununu ortadan kaldırmayı hedefliyor.

Batarya demişken 300+ km menzile kesin gözüyle bakılıyor. Ancak daha önce de yazdığım gibi kullanım koşulları menzili ve enerjinin azalması motor performansını çok etkiliyor. Planlanan 60 kWh bataryalarla gerçek hayatta 200 km'lik menzil mantıklı görünüyor. Uzun yolu dikkate almazsak şehir içi kullanım için yeterli bir değer.

Bakalım başka ne tür yeni teknolojiler sunulacak, yakında burada...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bagajda (katlanır) çocuk koltukları "+" iyi fikir

...finishing fena değil(miş) "+"

kapılar teneke kapanıyor(muş) "-"

iç mekan plastikleri kötü his veriyormuş, sert/ucuz/hafif plastikmiş "-"

araç içi ferah ve geniş(miş) "+"

 

Cenevre'den edinilen (özel/kapalı gösterim) intibaları.

not:hayır, sürememişler ... sadece onlara sergilenen -katır'ı- mıncıklamışlar.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Bu arada Elon Bey bu modele de E kodunu kullanmak istemiş.

E ekonomiyi telkin etmek adına, ancak müseccel marka Ford'a ait olduğundan 3'ü tercih etmişler.
Böylelikle modeller S, E, X olmuş oluyor. :smiley2k: 

Edited by Cem Boneval
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ve tanıtım yapıldı.

Elon Musk şahsen sundu.

Yeni dünyanın en büyük Li-İon batarya fabrikasından bahsetti. Gigafactory'nin üretime başladığını söyledi.

3'ün temel donanımla 35.000$'dan satılacağını ve temel donanımın dahi yeterli ve iyi olacağına söz verdi.

Baz versiyonun dahi 0-100 km/h hızlanmasının 6 saniye ve altında olacağını söyledi.

Hem hızlı ve normal şarj istasyonlarını, hem de satış ve servis noktalarını tüm dünyada hızla arttıracaklarından bahsetti.

Son 24 saatte 150.000 Model 3 siparişi aldıklarını da belirtti.

Teslimatından büyük olasılıkla önümüzdeki yıl başlayacağını da ekledi. 

Lansman videosundan alınma fotoğraflar aşağıda, yakında düzgün fotoğraflar çıkar basında.

3-1.JPG3-5.JPG

3-2.JPG

3-3.JPG

3-4.JPG

  

 

 

Edited by Cem Boneval
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kendisiyle yıllar önce bir belgesel sayesinde tanıştım ve yapılanları hayranlıkla izledim,her yönüyle hayranlık uyandıran bu marka ismiyle de bilime olan saygısını yansıtıyor.Bahsettiğim marka TESLA ve bahsedeceğim model ortalama bir tüketicinin ilgisini çekecek özelliklere sahip olan Model 3

Model 3 bugün sabaha karşı Elon Musk tarafından tanıtıldı.Model 3 Tesla'nın 4. otomobili ama seri olarak üretilen 3. otomobil

Model 3'ün tüm teknik verileri henüz açıklanmadı ama ilgi çeken özellikleri şunlar

 

Model 3'ün ilgimizi çekebilecek özellikleri

 

-Safkan elektrikli olan model giriş seviyesinde bile tek şarjla 340 km menzile sahip olacak,bu rakam üst donanımlar için 500 km civarında olacak

-Giriş modelinde dahi 0-100 km/s hızlanması 6 saniyenin altında olacak

-Araç yine çift bagaja sahip olacak

-Tüm versiyonlarında autopilot standart

-Tüm donanımlarda supercharge standart

-Belkide en önemli özelliği fiyatı 35.000 dolardan başlıyor olması

 

Model 3 1000 euro karşılığında rezerve edilebiliyor,Siparişla alakalı bu sitede çok ayrıntılı detaylar mevcut

http://teslaturk.com/

 

Teslanın tüm araçları heyecan verici olsada en azında benim için ulaşılabilir değildi ama Model 3 bikaç yıl içerisinde keyfle kullandığım bir araç olabilir

Şunuda belirtelim şimdiden Model 3 siparişi 135.000 adedi geçmiş durumda

 

Sıkıcı detaylara boğulmadan işte Model 3 ün profesyonel olmayan fotoğrafları

 

 

20160331_210044.jpg

20160331_2054500.jpg

Ce7fXIFWsAEQcOr.jpg

Ce7jv8JW4AACN-f.jpg

image-976134-galleryV9-pllw-976134.jpg

model-3-unveil-1-e1459483286373.png

screen-shot-2016-04-01-at-04.56.12.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tesla motor yaptığı bu modelle elektrikli arabalarında menzilinin yeterli olabileceğini gösterdi. lakin benim için hala önemli kıstaslardan biri olan iç konsolunun, bu kadar berbat ötesi olduğunu görünce tüm hevesim kaçtı :/

 

Link to comment
Share on other sites

Yönetici arkadaşlar konuyu bununla birleştirebilir miyiz: 

 

6 dakika önce, Olcay Sert said:

benim için hala önemli kıstaslardan biri olan iç konsolunun, bu kadar berbat ötesi olduğunu görünce tüm hevesim kaçtı

Yeni teknolojiler izlenecek verilerin de farklılaşması anlamına geliyor. 

Klasik kokpit tasarımı beklememek lazım.

Ayrıca muhtemelen üretim maliyetleri de tercihte bir etken olmuştur.

Hala emekleme dönemindeyiz. 

Evrimleşecekler zamanla...

 

Birleştirme için teşekkürler...

Edited by Cem Boneval
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.