Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Elektriğin Gücü Adına


Ahmet Özçelik

Önerilen Mesajlar


Ulkemizde kesinlikle sarj istasyonlarinin kurulmasi- yayginlasmasi gerekli. Bir de vergi indirimi sart. 
Tesla bu konuda oncu denilebilir, P90D yani performansli modelinin yaklasik 500km menzili var. Ama tabii fiyatlar super sport araclarla yarisiyor.
0-100 sadece 2.8 sn :) Malum benzin-dizel gibi yanmasina gerek yok, bastiginiz an direk gucu hissediyorsunuz.
 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hali hazırdaki akü teknolojisi ile menzilin uzatılması çok zor. 

Çalışmalar hızlı şarj üzerine.

Geçici çözümlerden biri hibridlerdeki gibi bir yanmalı motorun bu amaçla kullanılması. 

Diğer bir çözüm ise daha yüksek voltajlı ağların kullanıma girmesi. Söz gelimi Porsche 800V ile çalışıyor ve yarım saatte akülerin %80 şarjını sağlayabiliyor.

Ama bu seferde bu şebekenin bütün ülkeye dağılması ve kolay erişilebilir olması lazım.

Bir de bu süper sporlarda akünün tam performansla yapılan birkaç kalkış sonrasında gücünü önemli ölçüde kaybettiği ve ekonomik sürüş dışında bir sürüş moduna izin vermediğini unutmamak lazım. 

Yani piste çıkınca pek görkemli Rimac üç turdan sonra La Ferrari'den fark yer, on tur sonra da kenara çeker ve çekici bekler. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18.08.2016 - 10:29 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Hali hazırdaki akü teknolojisi ile menzilin uzatılması çok zor. 

Çalışmalar hızlı şarj üzerine.

Geçici çözümlerden biri hibridlerdeki gibi bir yanmalı motorun bu amaçla kullanılması. 

Diğer bir çözüm ise daha yüksek voltajlı ağların kullanıma girmesi. Söz gelimi Porsche 800V ile çalışıyor ve yarım saatte akülerin %80 şarjını sağlayabiliyor.

Ama bu seferde bu şebekenin bütün ülkeye dağılması ve kolay erişilebilir olması lazım.

Bir de bu süper sporlarda akünün tam performansla yapılan birkaç kalkış sonrasında gücünü önemli ölçüde kaybettiği ve ekonomik sürüş dışında bir sürüş moduna izin vermediğini unutmamak lazım. 

Yani piste çıkınca pek görkemli Rimac üç turdan sonra La Ferrari'den fark yer, on tur sonra da kenara çeker ve çekici bekler. 

 

Haklısınız Cem bey ama kısa sürede şarj etmek konusunda kısa sürede şarj edilebilmesi için akülere yüksek akım uygulanıyor buda belli bir süreden sonra akünün kapasitesini ve ömrünü ciddi manada bitiriyor.  Birde elektrikli araçların tam kapasiteli kullanımından sonra bataryadan daha çok motor sürücüleri yüksek akımı elektrikli motora dağıttıgından dolayı ısınıyor ve onları korumak için o önlemler alınıyor. 

Batarya geliştirme konusunda ise değişik çalışmalar mevzut bakınız : yüksek kapasiteli hidroliz 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Ben bu konuda yakıt pili (Fuel Cell) teknolojisini favori olarak görüyorum. @Cem Boneval abimizin dediği gibi kimyasal tepkimeli bu batarya teknolojisi ile menzili çok fazla geliştirebilmeyi ben de pek mümkün görmemekteyim. Yakıt hücrelerinin üretim maliyetleri düştükçe diğerlerinin önüne geçeceğini düşünmekteyim. Elektrolizin tersten çalışması mantığıyla, bahse konu yakıt hücrelerinin içinde, depolanan hidrojen ve havada ki oksijenin birleştirilmesi ile elde edilen suyun yan ürünü olarak elde edilen elektrik enerjisi ile aracın bataryası şarj edilirken, batarya ile aracı tahrik edilen elektrik motorlarının beslenmesi prensibiyle çalışan bir sistem. Bir depo hidrojen ile ortalama 600 km yol yapılabilmekte olup, deponun doldurulma süresi lpgli bir aracın deposunun doldurulması süresi kadardır. Havaya karbon salınımı 0 olması sebebiyle çevreci olup, içten yanmalı sistem değildir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Süleyman Ünal yazdı:

Peki bu arabalar kendi kendini şarj etmiyor mu? Ya da etmiyorsa buna kafa yormak gerekmez mi? En azından yolda bırakmasın :)

Senin için tepeye güneş paneli koyarız, aybettin abijim :D Olay bunun gibi kaymaz inş :D 

E09B4E89-9C81-4293-9631-6A7DE0B754FD.jpeg

  • Teşekkür 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kablosuz şarj kullanılamaz mı ? 

otoyola km ler boyunca kablosuz şarj istasyonu döşersin üstünden geçen arabayı şarj eder. 

Bunun üzerinde çalışan bir sürü grup hatta ülke var.

https://www.cnet.com/roadshow/news/qualcomms-inductive-charging-road-could-change-the-way-we-build-evs/

https://www.scientificamerican.com/article/israel-tests-wireless-charging-roads-for-electric-vehicles/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Peki bu arabalar kendi kendini şarj etmiyor mu? Ya da etmiyorsa buna kafa yormak gerekmez mi? En azından yolda bırakmasın :)

 

7 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Enerji kaynağı lazım şarj etmesi için.

Yakıt hücrelerinde bir oksijen ve iki hidrojen atomunu birleştirerek su elde edilirken çıkan yan ürün olan elektrikle, li-ion bataryalar şarj ediliyor zaten. Her hücre çok küçük volt elektrik ürettiği için bir den fazla yakıt hücresi kullanarak bataryanın şarj edilmesi için, gereken potansiyel fark elde edilmiş oluyor. Bu sistem ilk olarak, aya giden Apollo projesinde gayet başarılı olarak kullanılmış olmakla birlikte, önünde ki en büyük engel, yakıt hücrelerinde kullanılan platin elementinden kaynaklı, maliyetinin yüksek olmasıdır. Günümüzde Hyundai firması, ix-35 platformu üzerinde bir prototip üretmiş olup, henüz seri üretime geçebilmiş değildir. 

Bülent Aydemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.