Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford 1.5 tdci Motor Yağı Şikayeti


Önerilen Mesajlar

Şimdi, Murat Kavuk said:

 

Yakup'un bahsettiği gibi bize özel bir durum yok. Tüm Avrupada kalktı ESP tuşu. Sadece spor modellerde kullanılmaya devam edildi. Genelde tesisatı da olmuyor. Hava yastığı iptal göstergesinin tesisatı oluyor, onu ESP tuşu tesisatı sanıyorlar. 

Öyle bi durum varsa eyvallah,, benim youtebe de gördüğüm videolar belki st filandır ama çokda benzemiyorlar..

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Yakup Çağatay said:

 

Aracınız 1.5 tdci ise makyajlıdır, makyajlı Fiesta'da eğer ESP opsiyonu satın aldıysanız (eskiden standart değildi) bunun ayarı müzik çaların ekranınından değişiyor. Dediğim gibi esp kapatılamıyor tcs ve hla'yı yönetebilirsiniz.

 

3. ve son kez yazayım kendi adıma, uygun 5w-30 koyarak aracın herhangi bir mekaniğine zarar veremezsiniz.

2014 ten itibaren standart geliyor esp sistemi, müzik sistemi menusundan açılıp kapatılıyor biliyorum,  ifade ettiğim sanki avrupa ve bizde çifte standart yapıyorlar diye, yoksa da ne mutlu bize. Şuana kadar hiç kapatmadım, nazik nazik sakin sakin araç kullanan biriyim.

 

Mekaniğe verdiğiniz zararı kısa vadade zaten ölçemek çok zor, belkide bu yüzden herkes o kadar dikkat etmiyor, normalde 100 -120 bin giden turbo daha erken arızalansa veya 300-400 binde aşınacak motor daha erken aşınsa bile yağ farkı anlaşılamaz çünkü diğer bütün değişkenler bu zaman boyunca sabit tutulamaz. Sizi anlıyorum 5W-30 kullanırsanız çokda sorun değil diyorsunuz, haksız değilsiniz, ama sizde beni anlayın bende fordun tavsiye ettiği 0W-30 yağ kullanmak istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Avrupa ile Türkiye arasında bu türde çifte standart olamaz zaten :) Merak etmeyin. 

Çoook eskiden olur derdi büyüklerimiz ama onları da ben şahsen bilmiyorum.

 

Hocam kılavuz ve Ford'un söylediği gayet açık ille de 0w-30 kullan demiyor. O yüzden servisiniz mutlaka bulundurması gereken bir şey değil.

İllede bunu istiyorsanız bu şartnameye uygun yağı alıp servisinize iletin onlarda faturanıza not düşer böyle böyle yağ kullanıldı diye.

İlerde problem olur şayet sorunu size yıkarlarsa dava açar kazanırsınız. 

 

Ford Türkiye'den bu yağı temin etmesini istiyorsanız bize ulaşın kısmından bu şekilde talebinizi tekrar iletin veya servisinizden talep edin açıkcası başka yapacak bir şey de yok.

 

FORD DİYOR Kİ: 

0W-30 - Şartname WSS-M2C950-A eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Türkiye üçüncü dünya ülkesi diye ayrım olmuyor, olmaz da. Ancak her ülkenin kendine has kuralları oluyor. Devletin belirlediği kurallar müsaade ediyorsa, o ülkeye göre araçlarda düzenleme yapılabiliyor. Mesela ESP'nin Avrupaya göre daha geç bizim ülkemizde standart olması bundan dolayıdır.

ESP tuşunun hikayesi basitçe şöyle. İlk nesil ESP'ler, performansı çok fazla törpülediği için bir buton koyulması anlamlı idi. Ancak zamanla ESP'de gelişti. Artık sıradan kullanıcı, normal trafik koşullarında farkını hissedemiyor. Öte yandan kazalarda da ESP'nin çok faydalı bir özellik olduğu zamanla daha fazla öne çıkınca, yavaş yavaş tüm markalar ESP tuşunu kaldırmaya başladı. Ford önce yol bilgisayarına aldı, sonra oradan da kaldırdı. Spor modellerde halen bu tuş varsa da, onlarda da ESP yüzde yüzde iptal olmuyor, sadece devreye girme eşiğini artırıyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çağatay bey, yazdıklarından titiz bir kişi olduğunuz anlaşılıyor. benim düşüncem, yağdaki bu küçük spesifikasyon farklarının çok önemli olmadığıdır. viskozite farkı olsa bile, bunun motor üzerindeki etkisini      gözlemlemek mümkün değil. en iyisi siz aracınızı gönül rahatlığıyla kullanamın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.5 tdci de kullanılacak yağla ilgili olarak, fordun istediği yağın Türkiye'de bulunmadığını  focus başlığında yazmıştım. Bence 5-30 kullanılması kesinlikle yakıt tüketimini arttıracaktır, onun yerine mobil 1 0-30 kullanmak daha doğru bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben ilk servise gittiğimde bu FORD finiş kodlu yağın getirilip getirilemediğini soracağım.

Olmadı fordpartsuk den getirmeye çalışacağım.  

Olmadı bu yaz yurtdışına çıkarsam oradan yanımda 5 litre getirmeye çalışacağım. 

Olmadı ford speclerini karşılayan şu MOTUL marka bulmaya çalışacağım. 

 

Kimse bana 5w-30u dayatamaz..

Benim bakıma daha çok var (ağustos sonu) vaktim var yani..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, H. Cenk said:

Kimse bana 5w-30u dayatamaz..

 

...eminmisin? :)

 

30 dakika önce, Hakan Saraylı said:

Peki bize bugün kadar 5-30 kullandırmışlar, bundan sonra Mobil 1 0-30 geçsek olur mu ?

 

...olur ama pahalı üstadım.

 

14 saat önce, Çağatay Özsoy said:

şuanda arayıp sorsam 1.5 tdci hangi yağ koyulmalı diye, 5W-30 abi diyecekler..

 

Doğrudur, Mobil - Shell ve Opet'in 5W30'ları (bu arada bütün 5W30'lar sertifikalı değil...) Ford-EU'ya örnek gönderip sertifikasyondan geçtiler ... hem AB/B5'i karşıladıklarını hem de triger uzaması! yaptırmadıklarını ispat ettiler, kül ve emisyon konusunda da da belirlenmiş tolerans değerlerinin içindeler.

 

Bu nedenle -sertifikalı- 5W30 kullanımı onaylandı / devreye alındı. Öyle ki Türkiye'de imal edilip Avrupa'ya, Afrika'ya ve hatta Kuzey Amerika'ya yollanan Araç - CKD ve motorlar'da 5W30 ilk dolumuna başlandı.  Anladığım kadarı ile 5W30 bir tür endüstri standart'ı haline geliyor.

 

Sonuç : İsterseniz 0w30 veya türevlerini (sertifikalı olanları) tabi ki kullanabilirsiniz,kimseyi ilgilendirmez .. 5w30 aracınızın ihtiyaçlarını karşılıyor + onaylı / sertifikalı ve fiyatı mantıklı ... biz de 5w30 tavsiye ediyor, kullandırıyoruz.

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yurtdisi standartlariyla Ulkemiz sartlari hep farkli olmustur zaten. Arabalar farkli gelir, eksik gelir, pahaliya gelir, sonra denirki arastirdik en uygunu bu, musteri bunu istiyor vs vs. Hass... ordan daha fazla kar edicem diye milleti yiyorsun, sonra gelmis lets talk about business.

 

5-20 koyulan motorlara alternatif yag olarak 5-30 yag koyuyoruz. Gerci 5-20 icinde pek bi celiskili tercubeler var herneyse. Periyodik bakimlar EU ulkelerinde 20k km bizde 15k km. Buna birsuru bahane bulan Otosan, ulkemizdeki sartlar geregi belkide bu yagi kullanmamizi oneriyordur :P

Ornegin FMY standartlari karsiliyor olarak gorunsede asla bir ayni standart kodlu Castrol'un yanindan bile gecemez. "Nasi olsa bu da oluyor yauu" diyen zihniyet aycicek yagi bile kullanabilir onlara diyecek birsey yok, fakat ben en azindan Castrol kullanmaya calisiyorum.

 

Velhasili siz saniyormusunuzki 'Memnunuyet' kelimesini bu sektordeki firmalar ozelliklede Otosan senin memnun olmani istedigi icin yapiyor. Adi memnuniyet, daha cok bakima gel, daha cok araba al. Yani senin arabana duzgunce binmen aslinda bir amac degil, sana daha cok nasil saplarim diye yol yapmaca.

 

Yani derleeer, FMY super derler, 5-30 kullan cok kral yag derler, baktik bir sorun yok derler, bizim ulkemizde boyle derler, bu arabalar hep boyle derler, derlerde derler.

 

Herneyse basligi acan arkadasin kafasindaki sorulara istinaden: hocam sen bu sorularinin cevabini muhtemelen "bu yag olur, uygundur, bize oyle soylendi, hep oyle kullaniyoz, kaynimdada var ayyyyni" dan baska bir sekilde alamayacaksin.

 

@Hakan Saraylı abi, belli bir km den sonra yag degistirmek beklenmedik sorunlara yol acabilir diye dusunuyorum, belkide evham yapiyorum. Ama tahminimce belli bir viskoziteye gore asinmis arac farkli viskozitelere gecince problem olabilir (bildigimden degil sadece tahmin). Sana bu konuda ford musteri hattindan ulu ford muhendislerine sormani tavsiye ederim. Ulvi bir cevap vereceklerdir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 dakika önce, Kaan Yagizer said:

 

Doğrudur, Mobil - Shell ve Opet'in 5W30'ları (bu arada bütün 5W30'lar sertifikalı değil...) Ford-EU'ya örnek gönderip sertifikasyondan geçtiler ... hem AB/B5'i karşıladıklarını hem de triger uzaması! yaptırmadıklarını ispat ettiler, kül ve emisyon konusunda da da belirlenmiş tolerans değerlerinin içindeler.

 

Bu nedenle -sertifikalı- 5W30 kullanımı onaylandı / devreye alındı. Öyle ki Türkiye'de imal edilip Avrupa'ya, Afrika'ya ve hatta Kuzey Amerika'ya yollanan Araç - CKD ve motorlar'da 5W30 ilk dolumuna başlandı.  Anladığım kadarı ile 5W30 bir tür endüstri standart'ı haline geliyor.

 

Sonuç : İsterseniz 0w30 veya türevlerini (sertifikalı olanları) tabi ki kullanabilirsiniz,kimseyi ilgilendirmez .. 5w30 aracınızın ihtiyaçlarını karşılıyor + onaylı / sertifikalı ve fiyatı mantıklı ... biz de 5w30 tavsiye ediyor, kullandırıyoruz.

 

Patron şimdi bu arabada hangi yağ var 0-30. Sen ilk bakımda bunu boşaltıp 5-30 koyarsan pek de doğru olmaz. 

Fabrikaya söyleyin o zaman baştan 5-30 koysunlar. 

 

Burada otosanın şark kurnazlığı var. Arabaları opet yakıtı ve yağlarına zorluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Marka zorunluluğu yok ... zaten o tür bir şey etik/yasal da değil.

 

Ford belirli üreticilerin sertifikasyondan geçmiş yağlarını tavsiye ediyor, kullanıyor / kullandırıyor.

 

Örnek : Ben Mobil kullanıyorum, özel talep gelmez ise 5W30 ile dolum yapıyorum ... son kullanıcı isterse de Mobil1 koyuyorum.

 

http://www.mobil1.com.tr/hangi-motor-yagi/ford-motor-yagi.aspx

 

Bu arada araçların 0w30 ile geldiğini kim söyledi? İlk dolum " Ford WSS-M2C913-A " yani SAE 5W30, " Ford WSS-M2C937-A" yani 0w30 sadece performans makinelerinde (mesela RS) ilk dolum ile geliyor. 

 

...arabadaki 0w30'u döküp yerine 5w30 doldurduğumuz kanısına nereden kapıldınız? :blink: kuZu'ların 0w30 ile geldiği bilgisinin kaynağını paylaşırsan ben de aydınlanayım. İrfan sahibi olayım. 

 

Yağ konusunda Avrupa'dan ayrıldığımız tek nokta motor üzerindeki -yağ dolum kapakları- unutmazsak / atlamazsak onları değiştiriyoruz. 

... Avrupa üzerinde "Castrol" yazan kapak ile yolluyor, bu yerel rekabet yasasına aykırı olduğu için biz o kapağı söküp yerine üzerinde hiç bir şey yazmayan yağ kapağı takıyoruz. 

 

...bir ara (2-3 yıl önce) araçlar 10w30 ile gelirdi ... işte biz o yağı Petder'e yollar, yerine 5w30 koyardık ... ama o günlerde geride kaldı. 

 

->  http://www.oilspecifications.org/ford.php 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

56961bc3e3d29_ScreenShot2016-01-13at11.3

 

0-30 yag kullanin veya alternatif! olarak 5-30 kullanin diyen ford kendi onerdigi birinci secenegi atlayip alternatif yag olarak 5-30 koyup gonderiyorsa dahada trajikomik. Milyon tane teorik aciklamasi olabilir bu durumun ama pratikte yine kar maksimizasyonu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Kaan Yagizer said:
4 saat önce, Kaan Yagizer said:

 

 

Bu arada araçların 0w30 ile geldiğini kim söyledi? İlk dolum " Ford WSS-M2C913-A " yani SAE 5W30, " Ford WSS-M2C937-A" yani 0w30 sadece performans makinelerinde (mesela RS) ilk dolum ile geliyor. 

 

 

 Ford eğer şu specli 0-30 kullanın deyip kendisi 5-30 ile yolluyorsa bu çok acaip bir şey olur. Patron burada yanlışın olmasın 1.5 tdci nin dolum yağını kesin öğrenip  bildirirsen sana minnettar kalırız. Fabrika dolumu 5-30 ise tabii ki ondan devam edelim. Ama 0-30 ise bu başlıktaki ilk mesajımda yer alan ford finiş kodlu yağı servisin getirme imkanı var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.