Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford'dan Elektrikli Araçlar için 4.5 Milyar$'lık Yatırım


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ford'dan elektriğe yatırım.

 

  • 2020 yılına kadar elektrik çözümleri için ek 4.5 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıkladı. 
  • Bu yatırıma sahil olan, tamamen yeni hızlı şarj özelliğini Yeni Elektrikli Focus'a eklemişler. 30 dakikalık şarj ile bataryanın %80'ini doldurabiliyor ve tahmini menzili ise 160 km.
  • Ford 2020 yılına kadar, portföyüne 13 yeni elektrikli araç eklemiş olacak. 10 yılın sonunda ise Ford'ların %40'ı elektrikli olacak.
  • Ayrıca bu yıl batarya araştırmalarına hız katacaklarını ilettiler.

 

Yeni Elektrikli Focus gelecek yıl yola inecek;

- EcoGuide'lı akıllı göstergesi ile sürücü araç verimliliğini maksimize edebilecek.

- Fren asistanı ile yine maksimum verimliliği sağlayabilecek.Düzgün frenleme ile daha fazla enerji yakalaması için.

- Eğlenceli sürüş karakterine sahip olacak. Yolu daha iyi okuyup hissettirebilmesi için daha çevik direksiyon kullanılmış. (Makyajlı focus dokunuşları eklenmiştir muhtemelen)

 

ford-advancing-electrified-vehicle-program.jpg

 

fast-charge.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elektrikli araçların yaygınlaşmaya başlayacağını düşündükçe kullandığımız araçlar elimizde mi patlayacak diye düşünüyoruz ya. Acaba bizim araçlara elektrik çözümü uygulanabilecek mi? Mesela hibrite çevirme gibi. Bununla ilgili bilgi okudunuz mu hiç?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Fatih Mehmet USLU said:

Elektrikli araçların yaygınlaşmaya başlayacağını düşündükçe kullandığımız araçlar elimizde mi patlayacak diye düşünüyoruz ya. Acaba bizim araçlara elektrik çözümü uygulanabilecek mi? Mesela hibrite çevirme gibi. Bununla ilgili bilgi okudunuz mu hiç?

 

Firmaların buna bulaşacağını pek sanmıyorum lakin bu yapılan çalışmaların bir hedef için yapıldığını biliyorum.

 

Tüm Ford'ların emisyon ve tüketim değerlerinin bir sınır altında kalma vaadi var ortada. Kamyonetinden fiesta'sına kadar. Bu ortalamayı tutturmak benzin ve dizelle olacak gibi değil :D  

 

Elektrik desteğini 3.parti şirketler yapabilir ama hatta Türk firmaları var bunu yapan.

DMA (Derindere Motorlu Araçlar)  (Tamamen elektrikli yaptılar ama diğerini de halledebilirler)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Fatih Mehmet USLU said:

Elektrikli araçların yaygınlaşmaya başlayacağını düşündükçe kullandığımız araçlar elimizde mi patlayacak diye düşünüyoruz ya. Acaba bizim araçlara elektrik çözümü uygulanabilecek mi? Mesela hibrite çevirme gibi. Bununla ilgili bilgi okudunuz mu hiç?

DMA firması aracın motor şanzımanını söküp tamamen elektrikliye çeviriyor diye biliyorum, bu da menzil yüzünden kesin çözün değil bence, en iyi çözüm otomobil üreticilerinin kendi çıkardığı/çıkaracağı hybrit sistemler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hepsinin bir alıcısı olacaktır hala murat 124 ler el değiştirdiğine göre.. çöp olması için yakıt satışının kalkması lazım  ki bu seferde başka kaçak yollar devreye girer.. tüpten lpg devşirildiği gibi..

 

100 km ortalama hız, 500 kg yük, 250 km menzil ve 30 dak da şarj yada, boşu bırak doluyu tak sistemi gelmedikçe pek işe yaramaz bu araçlar..

700 km lik yalıkavak yolculuğumda da 2, 900 km de de 2 mola veriyorum.. hadi 900 lükte 4 verelim ama 30 dak da %100 şarj olsun..

 

reno malum 100 euro kira aldı pillere almasaydı arabayı 60 yerine 80 bin e satardı.. 100 euro 300 tl, ben ayda 300 tl yakmıyorum ki.. ne oldu.. 170 km menzille cortladı malum..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sadece elektrikli araçların kısa - orta vadede yayılmasını beklemek anlamsız çünkü pek çok sorun var.

Araçların var olan pil teknolojisi ile menzilleri çok kısa. Bakmayın 150-200 km arasında telaffuz edilen değerlere. Siz büyük şehir trafiğinde 0 derecede arabayı ısıtarak dur-kalk trafikte gece yol alıyor olursanız o menzil en iyi ihtimalle 50-60 km'dir. 

Şarj istasyonları ayrı bir dert, hızlı şarj için yüksek akımlı trifaze 220 V çıkış lazım. Her köşebaşında, her apartman otoparkında bunu kim, hangi bedelle, nasıl sağlayacak?

Piller çok pahalı, son 10 yılda 1250$/kWh'ten 300$ düzeyine indi ise de ve bunun 2020'de 125$ civarında olacağı tahmin ediliyorsa da ya alırken ciddi bir bedel ödenecek ya da aylık kira verilecek ki bunun Renault'da tutmadığını Mehmet Hoca yazdı zaten. 

Ayrıca araçlar piller nedeniyle ister istemez çok ağır ve bu da hafif metallerin ya da karbon alaşımlarının kullanılmasını zorlayacak ki bu da ekstra maliyet demek yine.

Almanya'da 400 veya 800V üzerinden hızlı şarj çalışmaları var ki bunların alt yapısını yaygınlaştırmak da başlı başına bir dert.

Sonra elektrik üretiminin getirdiği yük ve kirlilik var, düşünün ki bugün ABD'de bile elektrik santrallerinin %40'ı kömürle çalışıyor. 

Yani çevreyi temiz tutma konusu zaman zaman kendini aldatma düzeyinde olabiliyor.

Konu daha uzar gider de sıkmayayım şimdilik.

Kendi elektriğini üreten hibrid modeller pil teknolojisinde mucizevi bir gelişme olana ve/veya fosil yakıtları sıfırı tüketene kadar şimdilik en makul çözüm. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

Chevy Bolt ve Tesla Model 3 iş birliği.

320 km menzilli otomobiller gelecek. Eskiye göre 2 kat.

 

http://www.autonews.com/article/20160428/OEM05/160429821/fields-confirms-ford-planning-ev-to-compete-with-chevy-bolt-tesla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bizim işin yakın geleceği Full Hybrid, orta vadede de yakıt hücreleri  ... plug-in'ler felan sayfa kenar süsü. Otto makina kendisini ispatlarken ona alternatif üretilen "hava basınçlı" veya dıştan yanma motorlar gibi wikipedia sayfalarına gömülecekler. 

 

...piller pahalı olmanın yanı sıra -fecasi- kirli.

 

Diyeceksiniz ki nasıl?

 

Lityum-iyon piller ağaçta bitmiyor, üretimleri sırasında yeraltı suları kirleniyor ... hidrolik kırma ile çıkartılan hammadde nedeni ile verimli toprak katmanları yok oluyor. Hadi diyelim ki o sorunu aştınız, arabanızdan çıkan -ölü- piller ne olacak? Şarj tutmuyor olsalar da bu onların hala çok kirli konumlarını değiştirmiyor.  Ya elektrik? Trifaze priz buldunuz, şarj ediyorsunuz ... o elektrik nereden geliyor? Hala kömür yakarak elektrik üreten bir ülkeyiz biz ... 

 

İşin dibine bakarak yapılmış bir incelemeye göre 5,3lt V8 motorlu Chevrolet Tahoe "çevreci" olarak tanıtılan Toyota Pirius'tan çok daha az "toplam kirlilik" kaynağı oluyor.

 

İnanmıyor musunuz? ... alın size bir kaynak -> Pirius'mu daha çevreci? Hummer mi? http://www.thecarconnection.com/tips-article/1010861_prius-versus-hummer-exploding-the-myth 

 

...kendi adıma full hybrid'e geçene kadar aşırı beslemeli, fakir karışımlı makinalara devam edeceğim.

Sonu. : Full Elektrikli = PaSS

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Kaan Yagizer said:

Bizim işin yakın geleceği Full Hybrid, orta vadede de yakıt hücreleri  ... plug-in'ler felan sayfa kenar süsü. Otto makina kendisini ispatlarken ona alternatif üretilen "hava basınçlı" veya dıştan yanma motorlar gibi wikipedia sayfalarına gömülecekler.

 

...piller pahalı olmanın yanı sıra -fecasi- kirli.

 

Diyeceksiniz ki nasıl?

 

Lityum-iyon piller ağaçta bitmiyor, üretimleri sırasında yeraltı suları kirleniyor ... hidrolik kırma ile çıkartılan hammadde nedeni ile verimli toprak katmanları yok oluyor. Hadi diyelim ki o sorunu aştınız, arabanızdan çıkan -ölü- piller ne olacak? Şarj tutmuyor olsalar da bu onların hala çok kirli konumlarını değiştirmiyor.  Ya elektrik? Trifaze priz buldunuz, şarj ediyorsunuz ... o elektrik nereden geliyor? Hala kömür yakarak elektrik üreten bir ülkeyiz biz ...

 

İşin dibine bakarak yapılmış bir incelemeye göre 5,3lt V8 motorlu Chevrolet Tahoe "çevreci" olarak tanıtılan Toyota Pirius'tan çok daha az "toplam kirlilik" kaynağı oluyor.

 

İnanmıyor musunuz? ... alın size bir kaynak -> Pirius'mu daha çevreci? Hummer mi? http://www.thecarconnection.com/tips-article/1010861_prius-versus-hummer-exploding-the-myth

 

...kendi adıma full hybrid'e geçene kadar aşırı beslemeli, fakir karışımlı makinalara devam edeceğim.

Sonu. : Full Elektrikli = PaSS

Aynen katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.