Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Temmuz katılımı burada
Haziran anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

Şu An Hangi Ford Alınır? (güncel Satın Alma Rehberi) (2018)

Recommended Posts

Bu başlıkta şu an satılan araçların durumları hakkında bilgiler vereceğim. Bu sayede hangi modeli, ne zaman, nasıl alınabileceği hakkında fikir sahibi olmuş olacaksınız. Umarım yardımcı olabilirim.

Genel sonuçlar ile birlikte direkt motor olarak da değerlendirme olacak.

 

GÜNCEL VERİ İÇİN BURAYI DA TAKİP EDİNİZ LÜTFEN:

https://anasayfa.focusclubtr.com/hangi-ford-aliniralinmaz-guncel-satin-alma-rehberi/


Genel sonuçlar:
Alınabilir (Yakın gelecekte yenilenmesi beklenmeyen olgun model)
Nötr (Yakın gelecekte yenilenmesi beklenmeyen ilk seri model)
Dikkat Edilmeli (Yakın gelecekte yeni model gelebilir)
Alınmamalı (Çok yakında yenilenebilir/yenilenecek)

Ford Fiesta
GoFurther_New_Ford_Fiesta_03.jpg

6. Nesil Fiesta, 2008 yılında tanıtıldı ve 2012 Eylül'de makyajlanarak son şeklini aldı. Ayrıca bu yıl Mayıs ayında ufak bir güncelleme aldı. Bu güncelleme ile olgunlaşmış model görsel olarak da zenginleşmiş oldu. Bundan önceki nesillerinde 6-7 yılda bir güncellenen Fiesta artık son dönemlerine girmiş bulunmakta. MK7 (yeni nesil) tanıtıldı. 2017 3. çeyrekte Türyeki'de.
Sonuç olarak:  Alınmamalı
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller:  1.5 TDCI 75 PS Manuel & 1.0 PowerShift veya 1.6 PowerShift

Ford B-MAX
AllNewFordB-MAX02.jpg

İsim olarak kendileri ilk nesil fakat yerine geçtiği model Fusion olduğu için 2. nesil denilebilir. Fusion tam 10 yıl boyunca üretildi ve ucuz olması sebebiyle yeterince rağbet görmüştü.B-Max'in satışına ise 2012 yılında başlandı. 
MPV sınıfı artık değerini yitirerek yerini Crossover'lara bırakmakta bu sınıfta otomobil alırken normalden çok daha fazla dikkat edilmelidir. B-Max; B sütunu bulundurmadığı için arka koltuklara geçiş ve bebek koltuğu için güzel seçenek. B sütunu kapılara gizlendiği için sürgülü kapısı ise normalden ağırdır. Konuya dönecek olursak en son 2014 Ocak ayında makyaj gizli çekim ortaya çıktı fakat hala yenisi tanıtılmadı.
Sonuç olarak: Alınmamalı
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller:  
1.6 Tdci 95 PS Manuel & 1.6 Ti-vct PowerShift
 

Ford Focus
NewFocus_18.jpg

Ford'un Fiesta'dan sonra ikinci amiral gemisidir kendisi.Şu

an 3. nesli ile satışta ve geçtiğimiz yıl (2014) Şubat ayında makyaj duyuruldu ülkemizde ise kasım ayında satışa başladı. Model artık olgunluk döneminde diyebiliriz hatta şahsi görüşüm bu modelin direkt olarak 3.nesil olarak sunulması gerektiğinden yana.Yani Ford'un geç üretmiş/el atmış olduğu modeldir. Özellikle 2.neslinin (mk2) gereksiz üretilmiş olduğunu bile söyleyebilirim. Gereksiz bilgiyi geçerek; MK4 yani bir sonraki nesil Focus en erken 2017 sonu en geç 2018 başında üretilmesi beklendiğini söyleyebilirim.
Sonuç olarak: Alınabilir
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller: 
1.5 TDCI 120 PS PowerShift ve 1.6 Ti-VCT PowerShift. Manuel dizeller 2016 yılında yerini 1.5 tdci euro 6'ya bırakacağı için dikkat edilmelidir. 1.0 Ecoboost bu fiyatlar ile tercih edilmemelidir. C-MAX gibi 1.5 Ecoboost 182 ps otomatik gelene kadar 1.6 benzinli otomatik tercihi tek seçenek.
Donanım olarak: Trend x ve style arasında dikkat edilmeli bazı motor ve şanzıman gruplarında fark çok ciddi kapanıyor bu durumlarda trend x alınmamalıdır. Görsel ve kalite olarak fark Titanium ile başlamaktadır. Style'ı Trend x'e eklenmiş bir paket olarak görebilirsiniz. 2016 model Trend x modellerinde de kol dayama olacak bu da unutulmamalı.

 

Ford C-MAX
FordC-MAX_exterior19.jpg
C-Max 2. neslini yaşıyor geçtiğimiz yılın (2014) Eylül ayında makyaj duyuruldu.Bu yıl Haziran ayında satışa başladı. Bu modelde tam bir olgunluk abidesidir. Müşterilerinden memnun kalmayan sanırım pek yoktur (duymadım desem yeridir) üzerinde pek yazılacak bir şey yok. Buradan son model testini okuyabilir eksileri ve artılara bakabilirsiniz. Bu modelinde Focus gibi 2018'den önce yenilenmesi beklenmiyor. Önümüzdeki aylarda (Ekim) dizel otomatik seçeneği gelecek bu sebeple dikkat edilmesi gerekir eğer dizel müşterisiyseniz. 
Sonuç olarak: Alınabilir
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller: 1.5 Ecoboost 182 ps otomatik. Dizel manuel yine Focus gibi 2016 yılında Euro  6 destekli 1.5 TDCI'a geçecek manuel konusunda dikkat edilmeli.

 

FORD KUGA

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 13.JPG
Kuga, C-MAX gibi 2.neslini yaşıyor. İç mekan genişliği ve yapısı ile çok benzerlerdir. En dikkat çekici özelliği yeni satışa çıkan küçük hacim dizel otomatik kombinasyonudur. Ford'un şu an en olgun modelidir.
Sonuç olarak: Alınabilir
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller: 1.5 TDCI PowerShift ve Manuel

 

FORD MONDEO
FordMondeo-5Door_10.jpg

Ford'un Türkiye'de sattığı en kaliteli modeldir. 5. Nesli ile yollarımızda, bir kaza sonucu Avrupa'ya tam 2 yıl geç geldi bu sebeple Makyajlı modelin Avrupa'ya ne zaman geleceği büyük bir soru işareti. Abd ve Çin pazarı ile arasında çok fazla zaman farkı var ya bu fark kapanacak ya da azaltılarak devam edecek. Makyajın ufak değişiklikler içerdiğini gördüğümüz için bence aynı zamanda piyasaya sunulacaktır yani en geç 2017 başında yollarda görmeyi planlıyorum.
Sonuç olarak: Dikkat Edilmeli
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller: 1.5 Ecoboost 160 Ps otomatik. Manuel dizel motor seçeneği 2016 yılında yerini EU6 destekli 1.5 tdci'a bırakacak.Aciliyeti yoksa beklenebilir. Dizel otomatik planı şu an yok.

 

Okuduğunuz için teşekkür ederim, bol paylaşımlar :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zam geliyor, bir şeyler alınacak ise acele edilir .... (kesin bilgi)

Bilgi için teşekkürler abi bu zam bütün markaları kapsar mı , ford için mi geçerli acaba? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilgi için teşekkürler abi bu zam bütün markaları kapsar mı , ford için mi geçerli acaba? 

Avrupalılara kesin gelir ve geldi zaten hepsine.Ford bu ay 3 bin lira zamlandı, devam edecekmiş :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilgiler için teşekkürler Yakup bey. Bende zamlardan önce çok araştırdım. Alınabilecek en mantıklı araç dizel Focus. Nitekim ben öyle yaptım. ???

Zamlar tüm markalar için geçerli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zam geliyor, bir şeyler alınacak ise acele edilir .... (kesin bilgi)

Üstad, eylül başında yapılan zamların üstüne mi zam geliyor tekrar? Bütün modellere mi gelecek ki. Yaklaşık ne kadar geliyor, bilginiz var mıdır acaba? İkinci mondeo'ya niyetlenmiştik...

Edited by Volkan G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zam geliyor, bir şeyler alınacak ise acele edilir .... (kesin bilgi)

C-max için fiyat sabitleyelim diyeceğim, olmaz diyeceksin Kaan abi :) C-max'a geçen ay %3 ara zam geldi. Henüz indirim yok, kampanya indirimi de yok. Kur etkisi %20 civarında, yani daha %15-17 oranında zam gelebilir demek ki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

%15-17 oranında zam gelebilir demek ki.

bunun olması demek, ülkede bütün dükkanların kapanması demek. arabaya %20 zam mı gelirmiş canım... domates mi bu :) 

kur etkisini birebir yansıtamazlar, vatandaş kime yansıtacak etkisini... ütopik olur bu. 

ama sonuç olarak mutlaka zam gelecek ona şüphemiz yok.

 

hangi araç alınır konusunda ise hepsini okudum ve tekrar gördümki... ford şanzıman ve motor (vergi açısından işte anladınız siz) açısından o kadar geride kalmış ki gözlerime inanamadım yani... kuga çıkmış, çok güzel araba hala diolar ki dizel otomatik  "2017 sonu"! abi şaka mısınız siz ya? 2 sene var o da en iyi ihtimalle. çok kızıyorum bunları gördükçe. Kaan abinin premium konusu ile bu konuyu yanyana koyunca "kel başa şimşir tarak" misali bir durum oluştu...

Edited by Mert Yürüyen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diğer konularda da bahsettiğimiz Ford'un Avrupa'da sattığı otomatik ve manuel eğilimi ortada ve genel olarak Avrupa'nın eğilimi de ortada. Öyle aman aman geri kalmışlık diye dertleri yok. 

Hele 2015 yılında sunulan 120 ps araçların otomatik olması vs zaten premiumluktan öte bir beklenti. Diğer motorlarda zaten hepsinde otomatik seçeneği var. Ford'un yeni olayı premium olma derdinden çok özel araçlar özel yerlerde daha iyi satmak vs. BMW Mercedes rakibi olmak gibi söylemleri yok zaten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diğer konularda da bahsettiğimiz Ford'un Avrupa'da sattığı otomatik ve manuel eğilimi ortada ve genel olarak Avrupa'nın eğilimi de ortada. Öyle aman aman geri kalmışlık diye dertleri yok. 

Hele 2015 yılında sunulan 120 ps araçların otomatik olması vs zaten premiumluktan öte bir beklenti. Diğer motorlarda zaten hepsinde otomatik seçeneği var. Ford'un yeni olayı premium olma derdinden çok özel araçlar özel yerlerde daha iyi satmak vs. BMW Mercedes rakibi olmak gibi söylemleri yok zaten. 

konu premium olmak değil... bunu zaten hiç tartışmayalım, ortada n tane yenecek fırın ekmek var... olursa ne ala, olmazsa da öncelikle piyasadaki değişkenliklere 5 sene sonra adapte olmasın bence ilk aşamada bu yeterli.

Konu müşteri beklentilerine bir türlü cevap veremiyor olmak. O istediği çalışmayı yapsın hocam, diğer firmalar bu beklentileri incelemiyor mu? onlar beklentiler olmadan mı 1.4 / 1.5 / 1.6 dizel le beraber edc, dsg, vs vs vs çıkarıyorlar. Farklı bir gezegendeki beklentilerden mi bahsediyorlar :) mercedes bile kaç yıllık geleneklerini bıraktı da renault ile 1.6 mı 1.5 mi neyse artık dizel motor geliştirdi. 

Otosan/Ford sallar sallamaz... beğenmiyorsan kardeşim git gelme, alma bir daha ford der... der yani, ağzı torba değil ki büzesin. Ama piyasa teamüllerinin gerisinde kaldığı gün gibi ortada. 1.6 ecoboostun var (1,5 olarak revize olacak) tanıyan bilen yok bizden başka, arasan zaten bulamıyorsun. 1.0'ın var aslan gibi motor, ama otomatiği yok vs vs... donanımdaki uyumsuzluklara hiç girmek istemiyorum cidden o vakit keyfim kaçıyor.

Not: arabamı seviyorum, ama genel politikalarına gıcık kapıyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zam konusunda :  Kaynak kur (yani aracın millileşmesi için kullanılan maliyet çarpanı) daha yakınlarda 2,92 - 2,94TL/Euro'yu kullanıyorduk.  Euro 3,17-3,20'ye gitti , biz hesabımızı 3,05 üzerinden yaptık. Euro 3,20'de kemikleşti (destek seviyesi buldu) ve ay başında artan maliyet nedeni ile 2,5 ile 3 arasında değişen zam yaptık (malesef) kuru 3,20'den hesaplamayı sürdürdük ve Euro an itibarı ile 3,46 ... bence yakında (belki de yarın ... o kadar yakın yani) %3 civarında bir zam daha gelecek.

Bu oranlar tüm Ford modelleri için geçerli mi : Oran bazında ufak varyasyonlar olsa da ( Örnek : 2,5 - 3 aralığında) evet ... Ford'un tüm mamullerine zam geliyor.

Diğer Markalar Zam Yapacak mı? : Rekabet yasaları gereği markalar arasında pazarlama - fiyat vs. bilgisi paylaşılamıyor. Bu anlamda sizler (son kullanıcılar) diğer markaların pozisyonlarını öğrenmek adına bizden daha şanslısınız.  Kur artışı hem Dolar hem de Euro ile ithalat yapan herkes için geçerli ... (kişisel düşüncem) onlar da fiyatları kur artışına paralel şekilde ayarlayacaktır, ama ne oranda? ...işte o konuda bilgim yok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kadar çok konuştuk ki artık ben bıktım tek şunu diyebilirim; en az bizim kadar otosan'da bunların farkında ama yukarda dediğim şeyi kaçırmışsın Avrupa'da diyorum adamların sattığı arabaların sadece %17'si otomatik. Sen öncelik yatırımını buna mı yapardın? Focus'da makyajsız olarak neredeyse otomatik hiç yoktu bak şimdi tüm motorunda var demekki yapılıyor, yapılmıyor değil.Keza Fiesta ve Mondeo da aynı şekilde.

Dizel otomatik de aynı, millet 5-6 yıldır satıyor aha Ford'da şimdi koydu eninde sonunda mutlaka olur. Şuan için durum bu gıcık olsak da olmasak da istediğimiz kadar konuşalım Patron yapmadığı sürece farklı seçenekler öne çıkacaktır eğer ihtiyaç bu ise.

Şu donanım uyumsuzluğu nedir abi? Keyif kaçıracak bir durum yok bunu bile bile almak ve almamak var :yeah:  
Tek uyumsuzluk 1.6 ps'deki direksiyon sistemi.Bu olmadığı için destek sistemleri yok o kadar. Bunu büyütmenin de hiç anlamı yok.Neden?
Tekno paketi alan sayısı %2 bile değil belki %1 bile değil:D 

Bana kalırsa 1.5 Ecoboost 150 ps otomatik gelmeli ve 1.6 ti-vct'yi tamamen şutmaları gerek. 182 ps otomatiğe de gerek yok böylelikle en ucuz seçenek olmuş olur. 1.0 Ecoboost otomatik ise daha yeni fiyatlandırması yapıldı onunda satışı başlarsa şimdiden sonra ancak başlar. 1.6 ti-vct manuel ve pws neden var? Sadece ucuz olması için başka izahı yok.

Mercedes bmw yapıyor olayına girersek çıkamayız; orada rekabet daha fazla çünkü üst motorlara çıkınca fiyatları ulaşmak aşırı zor bu sebeple devşirme düşük litre motorlara geçtiler; ee premium alıyorum manuel mi alacağım sorunsalı çıkıyor bu sefer karşına. Bir mercedes ile kıyaslamak hatadır bence :) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Yakup Çağatay Katılıyorum :claps: ---bir çoğuna---

uyumsuzluk konusu şu şekilde; otomatik araç alıyorsun (benzinli powershift), titanium donanımda bu araç. Ve diğer motor şanzıman seçenekleri ile aldığında ---hatta senden daha az paraya alınan kombinasyonlarda--- bile olan otomatik park, arka/ön sensörler vs var iken ne hikmetse bizde yok...

E bizim hanım nasıl kullanacak? Tabi ki kullanacak ancak bu durum "otomatik" mantığına aykırı... az stres çok konfor için alıyorsun bu zıkkımı. Sen gelmişsin otomatik araca "arka park sensörü" dahi takmıyosun... 100 TL arkadaş bu 100 TL, daha fazla değil... 

Falaaaan filaaan... neyse bu böyle gider, yazdıkça bende sıkıldım, seni de şişirmeyeyim boş yere. Focus 4'te görüşürüz belki, bir nebze katkımız olursa ne mutlu bize :sofeer:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diğer konularda da bahsettiğimiz Ford'un Avrupa'da sattığı otomatik ve manuel eğilimi ortada ve genel olarak Avrupa'nın eğilimi de ortada. Öyle aman aman geri kalmışlık diye dertleri yok. 

Şimdi ford bizi yıllarca kandırdı. Benim müşterim otomatik istemiyor falan diye. Ulan sen iyi bir otomatik ver bakalım istiyor mu , istemiyor mu. Milletin Ford sevgisini sömürdü. Bir sürü insan başka markaya bakmıyor Ford ne verirse alıyor.

Peki Kaan ne dedi 1.5 tdci+ powershifte talep haddinden fazla olduğu için Kugada devreden çıkarıldı , 1.5 powershiftler Cmax ve focusa gömülecek demedi mi ? Dedi..Şimdi talep var mıymışşş ? Varmışşşş.. 

İnsanlar değişti. Şehirler değişti. Otomatik şanzımanlar ucuzladı eskisi kadar sorun yumağı değiller. Eskisi kadar pahalı değiller ve eskisi kadar çok fazla yakıt tüketmiyorlar. Otomobiller pahalılaştı . Bu kadar para veren bir de vites mi değiştireceğim diyor. 

Tüm markalarda otomatik talebi artıyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

otomatik park, arka/ön sensörler vs var iken ne hikmetse bizde yok...

 

 

 

Mert açıklık getirmelisin.Senin bu söylediklerin oto park ön park sensörü katlanır aynalar ve sony ses sistemi smart paket ile geldi.Benim aracımda bunlar var.Senin smart paket ise serzenişlerinde haklısın.Ama smart paket değilse belki ondan yoktur.Adam bunları parayla sattı bana 2 bin tl ye.Ha emin değilim titaniumlarda arka sensör standart ise sende olmaması gerçekten hoş değil tabi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Temmuz ayında tanıtılıyor.
       

    • By Yakup Çağatay
      Ford Kuga ön siparişi açıldı. İşte Türkiye donanım listesi.
       
      Tam liste: https://anasayfa.focusclubtr.com/2020-yeni-ford-kuga-turkiye-donanim-ve-fiyat-listesi/
       
      1.5 EcoBoost benzinli 120 ps 240 nm tork FWD 6 ileri manuel vites (Sadece Style donanım ile)
      1.5 EcoBlue dizel 120 ps 300 nm tork FWD 6 ileri manuel vites (Sadece Style donanım ile)
      1.5 EcoBlue dizel 120 ps 300 nm tork FWD 8 ileri tam otomatik vites (Tüm donanım seviyeleri ile)
      2.0 EcoBlue dizel 190 ps 400 nm tork AWD 8 ileri tam otomatik vites (Sadece Vignale donanım ile)
      2.5L Duratec PHEV 225 ps FWD CVT otomatik vites (Sadece ST-Line donanım ile) [Şarja takılabilir benzinli]
       
      Style - 1.5 EcoBoost Manuel 266.000 TL
      Style - 1.5 EcoBlue Otomatik 286.000 TL
      Titanium - 1.5 EcoBlue Otomatik 310.000 TL
      ST-Line - 1.5 EcoBlue Otomatik 344.000 TL
      ST-Line - 2.5L Benzin/Elektrik otomatik 779.300 TL
      Opsiyon fiyatları da linktedir.
       
      Benim gözüme çarpan anahtar donanımlar
       
      Style:
      LED Arka Farlar
      Ön Park Sensörler
      Arka Park Sensörleri
      2. Sıra Emniyet Kemeri Takip (Yol Bilgisayarı)
      İkincil çarpışma freni
      Şerit Takip Sistemi ve Şeritte Kalma Yardımcısı
      Çarpışma Önleme Yardımcısı
      E-Call Acil Durum Arama Yardımı (Ciddi bir kazadan sonra acil durum servislerini otomatik olarak arar.)
      Ford SYNC & 8” Renkli Dokunmatik Ekran
      4.2” Yol Bilgisayarı (Renkli)
      Anahtarsız Çalıştırma
      Kablosuz Şarj Ünitesi
      Elektrikli Park Freni
      2. Sıra Kayar koltuk
      Otomatik Tutunma Fonksiyonu
       
      Titanium:
      18” Alüminyum Alaşımlı Jantlar
      Geri Görüş Kamerası
      Açılabilir Panoramik Cam Tavan
      Aktif Park Asistanı
      12.3” Dijital Yol Bilgisayarı (Tam dijital)
      Ambiyans LED Işıklandırma
      Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi
      Trafik Levhası Tanıma Sistemi
       
      ST-Line:
      Ford Dinamik LED Ön Far Sistemi, Yansıma Önleyici Uzun Farlar ve Köşe Aydınlatma Fonksiyonu ile
      19” Alüminyum Alaşımlı Jantlar
      Renkli Fren Kaliperleri 
      Spor Süspansiyon
      Sürücü Dikkat Takip Sistemi
      Arka Kol Dayanağı ve Bardaklık
      4 Yönlü Elektrikli Sürücü
      B&O Premium Ses Sistemi
      Otomatik Yanan Uzun Far
      Göz Hizası Gösterge Paneli (Head-Up Display® / HUD)
       
      Vignale:
      Hafızalı Yan Aynalar
      20” Alüminyum Alaşımlı Jantlar
      Isıtmalı Ön Cam
      Akıllı Bagaj Kapağı
      Kör Nokta Uyarı Sistemi, Çapraz Trafik Uyarı Sistemi ile
      Vignale Tasarım Dikiş Detaylı Deri Direksiyon
      Isıtmalı Direksiyon
      Isıtmalı Ön / Arka koltuklar
      Vignale Deri Döşeme Koltuklar
       
      Titanium üzerine neler gelebiliyor?
       
      LED PAKETİ ve HUD : Ford Dinamik LED Ön Far Sistemi, Yansıma Önleyici Uzun Farlar ve Köşe Aydınlatma Fonksiyonu ile, LED Ön Sis Farları (Köşe Aydınlatma Fonksiyonu ile) ve Göz hizası gösterge paneli
      TEKNOLOJİ PAKETİ: 180 derece Ön Görüş Kamerası, Kapı Kenar Koruması, Dur& Kalk Özellikli Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Şerit Hizalama, Sürücü Dikkat Takip Sistemi, Çarpışma Önleme Yardımcısı, Gece Görüş, Mesafe Uyarı ve Yaya Algılama Özelliği ile, Acil Durum Manevra Destek Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Çapraz Trafik Uyarı Sistemi ile ve  Otomatik Yanan Uzun Far. [+9 donanım]
      KONFOR PAKETİ: Isıtmalı Ön Cam, Akıllı Bagaj Kapağı, Isıtmalı Direksiyon ve Isıtmalı Ön / Arka koltuklar.
      B&O Premium Ses Sistemi
       
      Jantlar Tasarımları

       
    • By Yakup Çağatay
      Trend X Donanım
      Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar Deri kaplı direksiyon simidi & vites topuzu Elektrikli, sinyalli yan aynalar 16" Aluminyum Jantlar (205/55R) Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon Manüel 4 yönlü sürücü koltuğu Tek dokunuşta açılıp kapanan elektrikli ön/arka camlar Manüel far yükseklik ayarı Tek renk küçük boy yol bilgisayarı Vites arttırma ikazı Ford EcoMode Manuel Klima Fasılası ayarlanabilir ön cam silecekleri Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölgesi Ön koltuk arkası eşya cepleri Torpido aydınlatması Direksiyondan kumandalı radyo CD, MP3 çalar Portatif müzikçalar bağlantı soketi (USB) Halojen farlar Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları ABS + EBD Acil durum fren desteği (EBA) Elektronik Denge Programı (ESP) ve Gelişmiş Proaktif Denge (ETS) (altta detay mevcut) Çekiş Kontrol Sistemi (TCS) Dinamik Tork Kontrolü (TVC) Yokuş Kalkış Desteği (HLA) Kontrol kollu tam bağımsız arka süspansiyon Ford Kolay Yakıt Sistemi Akıllı Şarj Sistemi Disk frenler - ön / arka Ford MyKey Immobilizer Uzaktan kumandalı merkezi kilit Global Açma/Kapama ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları 16" Aluminyum Alaşımlı Jantlar Ön sis farları Karartılmış Arka Camlar Hız kontrol sistemi Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı Otomatik Start-Stop (1.0 Turbo ve 1.5 Tdci ile)
      Style Donanım (Trend X üzerine)
      Elektirikli, ısıtmalı, sinyalli, katlanabilir yan aynalar Gecikmeli Sönen Ön Farlar Yağmur sensörü Otomatik yanan farlar Otomatik kararan iç dikiz aynası Yan perde hava yastıkları  

      ST-Line Donanım (Trend X üzerine)
      Yan perde hava yastıkları 17'' Aluminyum Jantlar (215/50R W) ST-Line tarzı spor, delikli deri direksiyon Spor body kit Paslanmaz metal pedallar Spor süspansiyon LED'li siyah sürmeli ön far LED'li arka stop farı Spor koltuk Geri görüş kamerası SYNC 3 (Bluetooth) 8’’ dokunmatik ve 3.5" TFT renkli gösterge ekranı "Ford Power" Anahtarsız Çalıştırma Sistemi Direksiyondan Kumandalı Otomatik Vites (1.5TDCi 120PS PowerShift ve 1.0 Ecoboost 125 PS A/T ile) Acil Durum Yardımı Aktif Ön Izgara (1.0 Turbo ile)  
      Titanium Donanım (Style üzerine)
      Manüel 4 yönlü ön yolcu koltuğu Sürücü ve ön yolcu koltuğunda ayarlanabilir bel desteği Ön koltuk ayarlanabilir kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölmesi "Ford Power" Anahtarsız Çalıştırma Sistemi Çift Bölgeli İklim Kontrollü Otomatik Klima 8’’ dokunmatik multi medya ekranı 3.5" TFT renkli gösterge ekranı Ford SYNC 3 (Aux Girişi kapsamaktadır ve USB ile birlikte Kol Dayama içindedir) Direksiyondan Kumandalı Otomatik Vites (1.5TDCi 120PS PowerShift ve 1.0 Ecoboost 125 PS A/T ile) Acil Durum Yardımı Aktif Ön Izgara (1.0 Turbo ile) Arka park sensörleri Ön ve yan park sensörleri* Otomatik Paralel Park Sistemi* Otomatik Dikey Park Sistemi* Paralel Park Çıkış Yardımı* Spor Ön koltuklar LED'li siyah sürmeli ön far Krom kapı çıtaları Led İç Aydınlatma Lüks Tavan Kumaşı Yumuşak Dokulu Ön Trimler Not: * : 1.6 Ti-Vct 125 PS Powershift (Benzinli) ile sunulmamaktadır.
       
      GÜNCELLEMELER
      2014 ve 2015 modellerde, 'Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölgesi' Style ve üzerinde vardı. 2016 modellerin tamamında yer alacak. 2015 son dönem üretimlerinden sonra Titanium donanımına 'Halojen gündüz farları' eklendi. 2016'da Spor Paket opsiyonu geldi. Led Arka Stoplar (HB - SW), 2016 modelde artık yok. (Zaten donanım listesinde bulunmadan geliyordu) Eylül 2016 üretimi araçarda SYNC 3, öncesi araçlarda SYNC 2 mevcut. 2016 modellerde halojen gündüz farları vardı. 2017 modellerde LED'li gündüz farı Titanium'da standart oldu. 2018 model yılında Trend X'e konfor paketi eklendi. (Detayları opsiyon bölümünde) 2018 model yılında ST-Line donanım tamamen kalktı. 2018 model yılında 1.6 dizel (manuel) kalktı yerine 1.5 dizel geldi. 2018 yılında benzinli modellerde Style donanım kalktı, ayrıca 1.0 EcoBoost motor listeden tamamen çıkarıldı. 2018 model araçlarda Start&Stop sistemi bulunmuyor.  
      Donanım Listesini pdf olarak indirmek için buraya tıklayınız:  Yeni_Focus.pdf
      Türkiye Fiyat Listesi: Fiyat için Tıkla
      İncelemeler için Tıkla
      NOT: Buradan donanımlar hakkında isteklerinizi oylayabilirsiniz Anket için tıkla
      2016 sonu 2017 başında çıkan katalog: Yeni_Focus-38.pdf

      ST-Line hariç diğer donanımların üzerine eklenen Opsiyon
      -Spor Paket: 6.100 TL (Sadece HB ve Dizel olmak şartı ile)
      Full Body Kit
      Ön & Arka Eteklikler
      Yan Eteklik
      Ön & Arka Çamurluk
      17'' Alaşım Jant 
       
      Trend X 1.5 dizel üzerine eklenen Opsiyon (2018)
      -Konfor Paket: 6.100 TL (Sadece HB ve Dizel olmak şartı ile)
      Bluetooth
      SYNC 1 (Renkli multi medya ve gösterge ekranı)
      Arka park sensörü
       
      Titanium üzerine eklenen Opsiyon Listesi

      -Bi-Xenon Far ve Dinamik Ön Far Sistemi: 3.900 TL
      -Tekno Paket ( * ) 4.750 TL Bu özellikleri incelemek için tıkla  Özellik 2.başlık
      Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi Kör Nokta Uyarı Sistemi  Şerit Takip Sistemi  Şeritte Kalma Yardımcısı  Sürücü Dikkat Takip Sistemi  Otomatik Uzun far Çapraz Trafik Uyarı Sistemi - Navigasyon Paketi (2.000 TL)
      Navigasyon Sistemi Geri görüş kamerası Sony Hoparlörler - Elektrikli sunroof 2.500 TL
       
      Genel Bilgiler
      Kayma Önleme Teknolojisi ve Makyajsızdan farkları

      Motor Çeşitleri ile Donanım Kombinasyonları
      (üstü çizili modeller 2017 modellerde kaldırıldı diğer yıllar mevcut)
      Trend X
      Dizel: 1.6L TDCi 95PS 6 ileri M. & 1.5 TDCİ 120 PS  6 ileri PowerShift & 1.5 TDCİ 120 PS 6 ileri Manuel
      Benzinli: 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Style
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M. & 1.5 TDCİ 120 PS  6 ileri PowerShift & 1.5 TDCİ 120 PS 6 ileri Manuel
      Benzinli: 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Titanium
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M.  & 1.5 TDCİ 120 PS  6 ileri PowerShift & 1.5 TDCİ 120 PS 6 ileri Manuel
      Benzinli: 1.0L EcoBoost 125PS 6 ileri M. / 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Your (Makyajsız'a göre):
      Trend x'e; Deri direksiyon, mykey,yokuş kalkış eklenmiş.
      Style'a: Ön kol dayama ve yukardakiler
      Titanium'a: Ddokunmatik ekran ve oto park sistemleri eklenmiş yani standartlaşmış bunlar.
       
      2016 Katalog: Yeni_Focus-2016.pdf
       
      Son jant tasarım ve seçenekler

    • By Çınar Tümerkan
      Herkese merhaba,
      Foruma pek yazamasam da genelde mk4 konularını stalkluyorum... Aracımın acm modulu ve start stopu aku sarj edildikten sonra bir daha sorun yaratmadı fakat bu kez de arka kapıların anahtarsiz giriş ozelliği bozuldu. Ön kapılarda çalışiyor arkalar aynı anda gidiverdi.. Bunun yine aküye bagli bir sorun olması muhtemel mi?
      Şimdiden teşekkürler...
       
    • By Yakup Çağatay
      Ford Fiesta – şirketin Avrupa’da en çok satan modeli – ilk kez elektrikli bir güç aktarma organı ile Avrupa'da sipariş edilebilebilir durumda.
       
      Tüm detay: https://anasayfa.focusclubtr.com/elektrikli-ve-iyilestirilmis-2020-ford-fiesta-siparise-hazir/
       
      Ayrıca çift kavramayı zaten yazmıştık, onu duyurdular: https://www.focusclubtr.com/topic/19915-2020-fiesta-mk7ye-10-ecoboost-ile-7-i̇leri-çift-kavrama-geldi/
       
      2020 Türkiye güncellemesi gelmişti ona da ilgililerin bakmasını öneririm: https://www.focusclubtr.com/topic/13948-2017-yeni-fiesta-motor-ve-türkiye-fiyat-donanımları-2020-güncellemesiyle/?do=findComment&comment=530614
       
      Gelelim makyaj öncesi güncellemeye. 2020 Fiesta ICA ile:
       
      48 voltluk hafif hibrit teknolojisi Dur & Kalk ve Hız Tabelası Tanıma özellikli Adaptif Hız Sabitleyici  Standart FordPass Connect modem Yeni kablosuz şarj pedi
      Dikey Park; Fiesta Active ve ST‐Line için
      Aktif Frenleme ile geliştirilmiş Çapraz Trafik Uyarısı
      Fiesta Active ek Spor ve Arazi Sürüş Modları
      B&O Ses Sistemi subwoofer artık tekerlek yuvasının içine yerleştirilmiş.
       
      Makyajı beklemeden gelen bu güncellemeleri beğendim. Bir de Türkiye'ye şöyle bir ST-Line da gelse.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.