Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

Şu An Hangi Ford Alınır? (güncel Satın Alma Rehberi) (2018)

Recommended Posts

Bu başlıkta şu an satılan araçların durumları hakkında bilgiler vereceğim. Bu sayede hangi modeli, ne zaman, nasıl alınabileceği hakkında fikir sahibi olmuş olacaksınız. Umarım yardımcı olabilirim.

Genel sonuçlar ile birlikte direkt motor olarak da değerlendirme olacak.

 

GÜNCEL VERİ İÇİN BURAYI DA TAKİP EDİNİZ LÜTFEN:

https://anasayfa.focusclubtr.com/hangi-ford-aliniralinmaz-guncel-satin-alma-rehberi/


Genel sonuçlar:
Alınabilir (Yakın gelecekte yenilenmesi beklenmeyen olgun model)
Nötr (Yakın gelecekte yenilenmesi beklenmeyen ilk seri model)
Dikkat Edilmeli (Yakın gelecekte yeni model gelebilir)
Alınmamalı (Çok yakında yenilenebilir/yenilenecek)

Ford Fiesta
GoFurther_New_Ford_Fiesta_03.jpg

6. Nesil Fiesta, 2008 yılında tanıtıldı ve 2012 Eylül'de makyajlanarak son şeklini aldı. Ayrıca bu yıl Mayıs ayında ufak bir güncelleme aldı. Bu güncelleme ile olgunlaşmış model görsel olarak da zenginleşmiş oldu. Bundan önceki nesillerinde 6-7 yılda bir güncellenen Fiesta artık son dönemlerine girmiş bulunmakta. MK7 (yeni nesil) tanıtıldı. 2017 3. çeyrekte Türyeki'de.
Sonuç olarak:  Alınmamalı
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller:  1.5 TDCI 75 PS Manuel & 1.0 PowerShift veya 1.6 PowerShift

Ford B-MAX
AllNewFordB-MAX02.jpg

İsim olarak kendileri ilk nesil fakat yerine geçtiği model Fusion olduğu için 2. nesil denilebilir. Fusion tam 10 yıl boyunca üretildi ve ucuz olması sebebiyle yeterince rağbet görmüştü.B-Max'in satışına ise 2012 yılında başlandı. 
MPV sınıfı artık değerini yitirerek yerini Crossover'lara bırakmakta bu sınıfta otomobil alırken normalden çok daha fazla dikkat edilmelidir. B-Max; B sütunu bulundurmadığı için arka koltuklara geçiş ve bebek koltuğu için güzel seçenek. B sütunu kapılara gizlendiği için sürgülü kapısı ise normalden ağırdır. Konuya dönecek olursak en son 2014 Ocak ayında makyaj gizli çekim ortaya çıktı fakat hala yenisi tanıtılmadı.
Sonuç olarak: Alınmamalı
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller:  
1.6 Tdci 95 PS Manuel & 1.6 Ti-vct PowerShift
 

Ford Focus
NewFocus_18.jpg

Ford'un Fiesta'dan sonra ikinci amiral gemisidir kendisi.Şu

an 3. nesli ile satışta ve geçtiğimiz yıl (2014) Şubat ayında makyaj duyuruldu ülkemizde ise kasım ayında satışa başladı. Model artık olgunluk döneminde diyebiliriz hatta şahsi görüşüm bu modelin direkt olarak 3.nesil olarak sunulması gerektiğinden yana.Yani Ford'un geç üretmiş/el atmış olduğu modeldir. Özellikle 2.neslinin (mk2) gereksiz üretilmiş olduğunu bile söyleyebilirim. Gereksiz bilgiyi geçerek; MK4 yani bir sonraki nesil Focus en erken 2017 sonu en geç 2018 başında üretilmesi beklendiğini söyleyebilirim.
Sonuç olarak: Alınabilir
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller: 
1.5 TDCI 120 PS PowerShift ve 1.6 Ti-VCT PowerShift. Manuel dizeller 2016 yılında yerini 1.5 tdci euro 6'ya bırakacağı için dikkat edilmelidir. 1.0 Ecoboost bu fiyatlar ile tercih edilmemelidir. C-MAX gibi 1.5 Ecoboost 182 ps otomatik gelene kadar 1.6 benzinli otomatik tercihi tek seçenek.
Donanım olarak: Trend x ve style arasında dikkat edilmeli bazı motor ve şanzıman gruplarında fark çok ciddi kapanıyor bu durumlarda trend x alınmamalıdır. Görsel ve kalite olarak fark Titanium ile başlamaktadır. Style'ı Trend x'e eklenmiş bir paket olarak görebilirsiniz. 2016 model Trend x modellerinde de kol dayama olacak bu da unutulmamalı.

 

Ford C-MAX
FordC-MAX_exterior19.jpg
C-Max 2. neslini yaşıyor geçtiğimiz yılın (2014) Eylül ayında makyaj duyuruldu.Bu yıl Haziran ayında satışa başladı. Bu modelde tam bir olgunluk abidesidir. Müşterilerinden memnun kalmayan sanırım pek yoktur (duymadım desem yeridir) üzerinde pek yazılacak bir şey yok. Buradan son model testini okuyabilir eksileri ve artılara bakabilirsiniz. Bu modelinde Focus gibi 2018'den önce yenilenmesi beklenmiyor. Önümüzdeki aylarda (Ekim) dizel otomatik seçeneği gelecek bu sebeple dikkat edilmesi gerekir eğer dizel müşterisiyseniz. 
Sonuç olarak: Alınabilir
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller: 1.5 Ecoboost 182 ps otomatik. Dizel manuel yine Focus gibi 2016 yılında Euro  6 destekli 1.5 TDCI'a geçecek manuel konusunda dikkat edilmeli.

 

FORD KUGA

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 13.JPG
Kuga, C-MAX gibi 2.neslini yaşıyor. İç mekan genişliği ve yapısı ile çok benzerlerdir. En dikkat çekici özelliği yeni satışa çıkan küçük hacim dizel otomatik kombinasyonudur. Ford'un şu an en olgun modelidir.
Sonuç olarak: Alınabilir
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller: 1.5 TDCI PowerShift ve Manuel

 

FORD MONDEO
FordMondeo-5Door_10.jpg

Ford'un Türkiye'de sattığı en kaliteli modeldir. 5. Nesli ile yollarımızda, bir kaza sonucu Avrupa'ya tam 2 yıl geç geldi bu sebeple Makyajlı modelin Avrupa'ya ne zaman geleceği büyük bir soru işareti. Abd ve Çin pazarı ile arasında çok fazla zaman farkı var ya bu fark kapanacak ya da azaltılarak devam edecek. Makyajın ufak değişiklikler içerdiğini gördüğümüz için bence aynı zamanda piyasaya sunulacaktır yani en geç 2017 başında yollarda görmeyi planlıyorum.
Sonuç olarak: Dikkat Edilmeli
Öncelikle tercih edilmesi gereken modeller: 1.5 Ecoboost 160 Ps otomatik. Manuel dizel motor seçeneği 2016 yılında yerini EU6 destekli 1.5 tdci'a bırakacak.Aciliyeti yoksa beklenebilir. Dizel otomatik planı şu an yok.

 

Okuduğunuz için teşekkür ederim, bol paylaşımlar :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zam geliyor, bir şeyler alınacak ise acele edilir .... (kesin bilgi)

Bilgi için teşekkürler abi bu zam bütün markaları kapsar mı , ford için mi geçerli acaba? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilgi için teşekkürler abi bu zam bütün markaları kapsar mı , ford için mi geçerli acaba? 

Avrupalılara kesin gelir ve geldi zaten hepsine.Ford bu ay 3 bin lira zamlandı, devam edecekmiş :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilgiler için teşekkürler Yakup bey. Bende zamlardan önce çok araştırdım. Alınabilecek en mantıklı araç dizel Focus. Nitekim ben öyle yaptım. ???

Zamlar tüm markalar için geçerli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zam geliyor, bir şeyler alınacak ise acele edilir .... (kesin bilgi)

Üstad, eylül başında yapılan zamların üstüne mi zam geliyor tekrar? Bütün modellere mi gelecek ki. Yaklaşık ne kadar geliyor, bilginiz var mıdır acaba? İkinci mondeo'ya niyetlenmiştik...

Edited by Volkan G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zam geliyor, bir şeyler alınacak ise acele edilir .... (kesin bilgi)

C-max için fiyat sabitleyelim diyeceğim, olmaz diyeceksin Kaan abi :) C-max'a geçen ay %3 ara zam geldi. Henüz indirim yok, kampanya indirimi de yok. Kur etkisi %20 civarında, yani daha %15-17 oranında zam gelebilir demek ki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

%15-17 oranında zam gelebilir demek ki.

bunun olması demek, ülkede bütün dükkanların kapanması demek. arabaya %20 zam mı gelirmiş canım... domates mi bu :) 

kur etkisini birebir yansıtamazlar, vatandaş kime yansıtacak etkisini... ütopik olur bu. 

ama sonuç olarak mutlaka zam gelecek ona şüphemiz yok.

 

hangi araç alınır konusunda ise hepsini okudum ve tekrar gördümki... ford şanzıman ve motor (vergi açısından işte anladınız siz) açısından o kadar geride kalmış ki gözlerime inanamadım yani... kuga çıkmış, çok güzel araba hala diolar ki dizel otomatik  "2017 sonu"! abi şaka mısınız siz ya? 2 sene var o da en iyi ihtimalle. çok kızıyorum bunları gördükçe. Kaan abinin premium konusu ile bu konuyu yanyana koyunca "kel başa şimşir tarak" misali bir durum oluştu...

Edited by Mert Yürüyen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diğer konularda da bahsettiğimiz Ford'un Avrupa'da sattığı otomatik ve manuel eğilimi ortada ve genel olarak Avrupa'nın eğilimi de ortada. Öyle aman aman geri kalmışlık diye dertleri yok. 

Hele 2015 yılında sunulan 120 ps araçların otomatik olması vs zaten premiumluktan öte bir beklenti. Diğer motorlarda zaten hepsinde otomatik seçeneği var. Ford'un yeni olayı premium olma derdinden çok özel araçlar özel yerlerde daha iyi satmak vs. BMW Mercedes rakibi olmak gibi söylemleri yok zaten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diğer konularda da bahsettiğimiz Ford'un Avrupa'da sattığı otomatik ve manuel eğilimi ortada ve genel olarak Avrupa'nın eğilimi de ortada. Öyle aman aman geri kalmışlık diye dertleri yok. 

Hele 2015 yılında sunulan 120 ps araçların otomatik olması vs zaten premiumluktan öte bir beklenti. Diğer motorlarda zaten hepsinde otomatik seçeneği var. Ford'un yeni olayı premium olma derdinden çok özel araçlar özel yerlerde daha iyi satmak vs. BMW Mercedes rakibi olmak gibi söylemleri yok zaten. 

konu premium olmak değil... bunu zaten hiç tartışmayalım, ortada n tane yenecek fırın ekmek var... olursa ne ala, olmazsa da öncelikle piyasadaki değişkenliklere 5 sene sonra adapte olmasın bence ilk aşamada bu yeterli.

Konu müşteri beklentilerine bir türlü cevap veremiyor olmak. O istediği çalışmayı yapsın hocam, diğer firmalar bu beklentileri incelemiyor mu? onlar beklentiler olmadan mı 1.4 / 1.5 / 1.6 dizel le beraber edc, dsg, vs vs vs çıkarıyorlar. Farklı bir gezegendeki beklentilerden mi bahsediyorlar :) mercedes bile kaç yıllık geleneklerini bıraktı da renault ile 1.6 mı 1.5 mi neyse artık dizel motor geliştirdi. 

Otosan/Ford sallar sallamaz... beğenmiyorsan kardeşim git gelme, alma bir daha ford der... der yani, ağzı torba değil ki büzesin. Ama piyasa teamüllerinin gerisinde kaldığı gün gibi ortada. 1.6 ecoboostun var (1,5 olarak revize olacak) tanıyan bilen yok bizden başka, arasan zaten bulamıyorsun. 1.0'ın var aslan gibi motor, ama otomatiği yok vs vs... donanımdaki uyumsuzluklara hiç girmek istemiyorum cidden o vakit keyfim kaçıyor.

Not: arabamı seviyorum, ama genel politikalarına gıcık kapıyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zam konusunda :  Kaynak kur (yani aracın millileşmesi için kullanılan maliyet çarpanı) daha yakınlarda 2,92 - 2,94TL/Euro'yu kullanıyorduk.  Euro 3,17-3,20'ye gitti , biz hesabımızı 3,05 üzerinden yaptık. Euro 3,20'de kemikleşti (destek seviyesi buldu) ve ay başında artan maliyet nedeni ile 2,5 ile 3 arasında değişen zam yaptık (malesef) kuru 3,20'den hesaplamayı sürdürdük ve Euro an itibarı ile 3,46 ... bence yakında (belki de yarın ... o kadar yakın yani) %3 civarında bir zam daha gelecek.

Bu oranlar tüm Ford modelleri için geçerli mi : Oran bazında ufak varyasyonlar olsa da ( Örnek : 2,5 - 3 aralığında) evet ... Ford'un tüm mamullerine zam geliyor.

Diğer Markalar Zam Yapacak mı? : Rekabet yasaları gereği markalar arasında pazarlama - fiyat vs. bilgisi paylaşılamıyor. Bu anlamda sizler (son kullanıcılar) diğer markaların pozisyonlarını öğrenmek adına bizden daha şanslısınız.  Kur artışı hem Dolar hem de Euro ile ithalat yapan herkes için geçerli ... (kişisel düşüncem) onlar da fiyatları kur artışına paralel şekilde ayarlayacaktır, ama ne oranda? ...işte o konuda bilgim yok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kadar çok konuştuk ki artık ben bıktım tek şunu diyebilirim; en az bizim kadar otosan'da bunların farkında ama yukarda dediğim şeyi kaçırmışsın Avrupa'da diyorum adamların sattığı arabaların sadece %17'si otomatik. Sen öncelik yatırımını buna mı yapardın? Focus'da makyajsız olarak neredeyse otomatik hiç yoktu bak şimdi tüm motorunda var demekki yapılıyor, yapılmıyor değil.Keza Fiesta ve Mondeo da aynı şekilde.

Dizel otomatik de aynı, millet 5-6 yıldır satıyor aha Ford'da şimdi koydu eninde sonunda mutlaka olur. Şuan için durum bu gıcık olsak da olmasak da istediğimiz kadar konuşalım Patron yapmadığı sürece farklı seçenekler öne çıkacaktır eğer ihtiyaç bu ise.

Şu donanım uyumsuzluğu nedir abi? Keyif kaçıracak bir durum yok bunu bile bile almak ve almamak var :yeah:  
Tek uyumsuzluk 1.6 ps'deki direksiyon sistemi.Bu olmadığı için destek sistemleri yok o kadar. Bunu büyütmenin de hiç anlamı yok.Neden?
Tekno paketi alan sayısı %2 bile değil belki %1 bile değil:D 

Bana kalırsa 1.5 Ecoboost 150 ps otomatik gelmeli ve 1.6 ti-vct'yi tamamen şutmaları gerek. 182 ps otomatiğe de gerek yok böylelikle en ucuz seçenek olmuş olur. 1.0 Ecoboost otomatik ise daha yeni fiyatlandırması yapıldı onunda satışı başlarsa şimdiden sonra ancak başlar. 1.6 ti-vct manuel ve pws neden var? Sadece ucuz olması için başka izahı yok.

Mercedes bmw yapıyor olayına girersek çıkamayız; orada rekabet daha fazla çünkü üst motorlara çıkınca fiyatları ulaşmak aşırı zor bu sebeple devşirme düşük litre motorlara geçtiler; ee premium alıyorum manuel mi alacağım sorunsalı çıkıyor bu sefer karşına. Bir mercedes ile kıyaslamak hatadır bence :) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Yakup Çağatay Katılıyorum :claps: ---bir çoğuna---

uyumsuzluk konusu şu şekilde; otomatik araç alıyorsun (benzinli powershift), titanium donanımda bu araç. Ve diğer motor şanzıman seçenekleri ile aldığında ---hatta senden daha az paraya alınan kombinasyonlarda--- bile olan otomatik park, arka/ön sensörler vs var iken ne hikmetse bizde yok...

E bizim hanım nasıl kullanacak? Tabi ki kullanacak ancak bu durum "otomatik" mantığına aykırı... az stres çok konfor için alıyorsun bu zıkkımı. Sen gelmişsin otomatik araca "arka park sensörü" dahi takmıyosun... 100 TL arkadaş bu 100 TL, daha fazla değil... 

Falaaaan filaaan... neyse bu böyle gider, yazdıkça bende sıkıldım, seni de şişirmeyeyim boş yere. Focus 4'te görüşürüz belki, bir nebze katkımız olursa ne mutlu bize :sofeer:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diğer konularda da bahsettiğimiz Ford'un Avrupa'da sattığı otomatik ve manuel eğilimi ortada ve genel olarak Avrupa'nın eğilimi de ortada. Öyle aman aman geri kalmışlık diye dertleri yok. 

Şimdi ford bizi yıllarca kandırdı. Benim müşterim otomatik istemiyor falan diye. Ulan sen iyi bir otomatik ver bakalım istiyor mu , istemiyor mu. Milletin Ford sevgisini sömürdü. Bir sürü insan başka markaya bakmıyor Ford ne verirse alıyor.

Peki Kaan ne dedi 1.5 tdci+ powershifte talep haddinden fazla olduğu için Kugada devreden çıkarıldı , 1.5 powershiftler Cmax ve focusa gömülecek demedi mi ? Dedi..Şimdi talep var mıymışşş ? Varmışşşş.. 

İnsanlar değişti. Şehirler değişti. Otomatik şanzımanlar ucuzladı eskisi kadar sorun yumağı değiller. Eskisi kadar pahalı değiller ve eskisi kadar çok fazla yakıt tüketmiyorlar. Otomobiller pahalılaştı . Bu kadar para veren bir de vites mi değiştireceğim diyor. 

Tüm markalarda otomatik talebi artıyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

otomatik park, arka/ön sensörler vs var iken ne hikmetse bizde yok...

 

 

 

Mert açıklık getirmelisin.Senin bu söylediklerin oto park ön park sensörü katlanır aynalar ve sony ses sistemi smart paket ile geldi.Benim aracımda bunlar var.Senin smart paket ise serzenişlerinde haklısın.Ama smart paket değilse belki ondan yoktur.Adam bunları parayla sattı bana 2 bin tl ye.Ha emin değilim titaniumlarda arka sensör standart ise sende olmaması gerçekten hoş değil tabi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      📍Yeni Ford Kuga SUV, Euro NCAP bağımsız çarpışma test otoritesi tarafından mümkün olan en yüksek 5 yıldızlı güvenlik derecesine layık görüldü, yetişkinlerin korunması için yüzde 92 puan aldı ve hem yan bariyere hem de daha şiddetli yan direğe çarpışma testinden tam puan aldı.
       
      📍 Kuga’nın yapısı, iskelet boyunca yüksek mukavemetli çelikten ayrıca her A sütununa ve çatı hatlarına dahil edilmiş ultra yüksek mukavemetli 3D haddelenmiş çelik borular dahil olmak üzere darbe korumasını geliştirmek için akıllı tasarımlar kullanmakta.
       


       
      Detay: euroncap-2019-ford-kuga-datasheet.pdf
       
       
      Canavar sağlam şekilde geliyor. 😛  
      Bu da IIHS testi.
      https://www.iihs.org/ratings/vehicle/ford/escape-4-door-suv/2020
       
       
    • By Gürkan Çakıroğlu
      Milyon km ye çok yaklaşmış bir Connect, 13 yıldır sahibini Türkiye yollarında başarıyla taşımış.
      Bravo diyorum, turbonun bu kadar km dayanmasına şaşırdım sadece...
       
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Tamamen elektrikli SUV, Ford Mustang Mach-E Tanıtıldı
       
      Ford 55 yıldan beri ilk kez, Mustang serisini tamamen elektrikli Mustang Mach-E ile genişletiyor. Tamamen yeni, tamamen elektrikli model, Ford için yeni bir elektrikli çağın başlangıcını sembolize ediyor; 2020 yılı sonuna kadar Avrupa’ya gelen 14 elektrikli Ford aracından biri olacak.  
      Tüm detayları barındıran link: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-mustang-mach-e-tanitildi-elektrikli-suv/
       
      255 hp'den 459 hp'ye kadar güç seçeneği sunuyor.
       
      İç dış detaylı video
       
       






       
      Mavisi GT versiyon
       



    • By Mustafa Şen.
      Merhaba
      Yeni aldığımız ancak daha teslim almadığım 2019 Kuga için orijinal paçalık kodlarını nerede bulabilirim.
      Fordaksesuar.com da sadece ST Line için olan var.
      Saygılarımla
    • By Murat Zorkol
      Arkadaslar merhaba, 
      2009 1.6 tdci focus mks2 aracimla, uzun yola ciktigimda rampada cikarken devir dusuyor ve turbo cekmiyor, sonra 2 bin e kadar dusup tekrar hizlaniyor ve tekrar 2.5 de geri cekiyor ve tekrar turbo devreye giriyor ve sonra tekrar dusuyor ve anlayacaginiz turbo devreye giriyor ve cikiyor surekli ama cekisten cok dusuyor. 
      1.2.3. Viteste herhangi bir sorun yok sadece uzun yolda 4.5. Viteste rampa cikarken yapiyor, duz yolda herhangi bir cekisten dusme de yok.. 
      makineye bagladigimda turbo yuksek basinc arizasi veriyor fakat ekranda hicbir isik yanmiyor. 
      servisler bilginiz gibi herseyi degistirmek icin egr den girip, turbodan cikiyorlar. Malum fatura cok kabarik oluyor. 
      internette wastegate, n75 veya turbo valfi gibi bircok video var ve bir turlu bulamiyorum cozumu.
       Daha once basina boyle birsey gelmis ve yardimci olabilecek var mi ? 
       Tesekkurler
       
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.