Jump to content

2016 Volkswagen Tiguan Resmi Olarak Tanıtıldı


Yakup Ç. A.
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

VW'nin yeni nesil (MQB) platformuna  sahip 2016 Tiguan tanıtıldı. Yeni platformu sayesin artık tüm özellikleri daha gelişmiş.

MQB sayesinde 50 kg'ın üzerinde hafifleme söz konusu buna ek olarak iç hacim ve bagaj kapasitesi de arttırılmış.Arka koltuklar yatık haldeyken 1655 lt, normal koltuk düzeninde 520 lt hacme sahip eski nesline göre 70 lt daha fazla.
Araç 60 mm uzun, 30 mm geniş ve 33 mm daha alçak.

Motor gücü olarak en az 115 Ps en fazla 240 ps üretebilecek.Eski nesline göre maksimum %24'lük bir yakıt tasarrufu mevcut. TDI'da en düşük 115 ps, 1.4 TSI'da en düşük 125 ps.
2500 kg'a kadar römork kapasitesine sahip Tiguan 4MOTION yani 4 çeker opsiyonu da yer alacak.

Yeni nesil güvenlik sistemlerine de yer verilmiş bunlardan birkaçı; Acil fren destek sistemi & yaya izleme, şerit takip sistemi ve çarpışma önleme & fren sistemi. (Bunlar Avrupa'da standart sunulacak)

Media ünitesi Apple ve Android dünyası ile çalışabilecek. Standart olarak 5'' dokunmatik ekran geliyor Navigasyon seçeneği ile birlikte 8''e yükseliyor. 

2016 Nisan'dan sonra satışa başlıyor. Ülkemiz içinde geç kalacağını sanmam yaz aylarında gelmiş olur.

Beyaz araç: R-Line
Bordo: Standart üst donanım

13809990201665166325.thumb.jpg.671db45351884120492108867356.thumb.jpg.4f1e3876f416423654771618747998.thumb.jpg.c0a4f41631460889681474560144.thumb.jpg.25f7c052686471530271514752337.thumb.jpg.72b6f2c88b20638307971284560863.thumb.jpg.0c396c3bd896666956618017466.thumb.jpg.a11066c04e51966559496820044398.thumb.jpg.04233fe861

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Passat ile Golf'ün karması olmuş özellikle kapı formu Passat; göğüs formu Golf'e ait.

Gösterge ekran Passat gibi 10 bin tl'lik navi opsiyonu ile geliyorsa bu kominasyonu piyasamızda görmek zor olur diğer ekran türlerini görünce de eskisine göre iç mekanda pek bir farklılık gözükmüyor gibi. Havalandırma ızgalarını saymazsak.

En büyük ilerleme MQB hiç kuşkusuz.
Tip olarak ise daha özgün bir şey çıkabilirdi diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fena değil gibi ama şu ön tampon gözümü tırmaladı, çok fazla hareket var, bilemiyorum çıplak gözle görmeli. 8" ekranı highline da standart yapabilirler, çünkü tüm rakipler artık üst donanımda büyük ekran vermeye başladı. İç tasarım golf'den pek farklı değil.

115HP olan TDI, 1.6 litre olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Başka türlüsü düşünülemez 1.6 115

vw her zaman yaptığı gibi 1.6 tdi dsg için bulunmaz hint kumaşı muamelesi yapacaktır,1.6 tdi dsg cam tavan navigasyon hayalet ekran derken 140 bin kayme sayan arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun

Laf paradan açılmışken vw i tanıyoruz ama Hondanın yaptıklarını anlamak mümkün değil 1.6 motorun vergi oranı belliyken CRV nin 150 bin e satılması nasıl bir mantıktır isterse silme donanım olsun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fena değil gibi ama şu ön tampon gözümü tırmaladı, çok fazla hareket var, bilemiyorum çıplak gözle görmeli. 8" ekranı highline da standart yapabilirler, çünkü tüm rakipler artık üst donanımda büyük ekran vermeye başladı. İç tasarım golf'den pek farklı değil.

115HP olan TDI, 1.6 litre olabilir mi?

Yok abi ekran olayı dediğim gibi; Doğuş güzellik yapmazsa tabi ama sanmıyorum Passat ve Golf'te de durum aynı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almanya golf opsiyonlarına baktım da. 6,5" renkli ekranlı araç alınca (vw dilinde "composition media" diye geçiyormuş), 8" navigasyonlu ekranın (ona da "discover pro" demişler) opsiyon fiyatı 1985 euro. 6-7 bin lira yapıyor sahiden.. Bir de discover media var, 6,5" olanın navigasyonlusu, o biraz insaflı 555 euro..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almanya golf opsiyonlarına baktım da. 6,5" renkli ekranlı araç alınca (vw dilinde "composition media" diye geçiyormuş), 8" navigasyonlu ekranın (ona da "discover pro" demişler) opsiyon fiyatı 1985 euro. 6-7 bin lira yapıyor sahiden.. Bir de discover media var, 6,5" olanın navigasyonlusu, o biraz insaflı 555 euro..

Gösterge grubundaki ekranı (12.3'') almak için; ünitede 8''e (pro) geçmen lazım. O Passatta 10 bin kağıt :)  Golf'de zaten yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eski nesile göre çizgileri çok daha güzel olmuş ama ilk izlenim aynen yeni Passat'ın ilk çıktığında ki gibi;  heyecan verici değil (çok büyük değişiklik yok / diğer modellere benzerlik) ama kaliteli ve olgun, sınıfının en iyilerinden.  Tahminim Passat ile benzer bir fiyatlandırma olacaktır.

Not : Buna Golf SUV dersek eğer kardeşi olacakmış (Polo SUV)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer İçerikler

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Hoş geldiniz.
      Öncelikle şu mesaj ve sonrasında toplu fiyat bilgilerine ve ilk yorumlara erişebilirsiniz.
      İki gün önce bayide ziyaret fırsatım oldu. Baz donanım hariç her üç donanım da mevcuttu. Impression-Life-Style-R-Line
      Özetle %80 vergi dilimindeki Golflere bakacağız hep beraber. Genel anlamda her araç için 30k indirim mevcut.
       
      Kadife kaplamalar Golf'te torpidoda gitmiş, kapı içlerinde var. 
      A3'te torpidoda var kapı içlerinde yok.
      Golf'te stepne yuvası halı kaplı A3'te çıplak. 
      İşçilik sınıfında zirvede. 
      Malzeme her zamanki gibi iyi, eskiye göre sert plastiklerin et kalınlığı azalmış, 1-2 mikro çaplı maliyet hesabı yapılan noktaları da var.
       
      Impression donanımını göremediğim için, Life'a bakarken Impression ile karşılaştırma yapacağım. 
       
      Öncelik Life donanımında. Bu donanım sadece hafif hibrit 1.0 eTSI 110ps ve 7-DSG ile satılmakta. 
       
      Renk çok dikkat çekici, her zamanki gibi.  🙂 
      Dışardan baktığımızda aslında 7. nesil ile çok da fark göremedim, çok ince detaylarda farklılıklar var. Kaput çizgisi belki biraz daha ilerlemiş olabilir, daha bi dik başlı diyebilirim. 
       

       
      Araya bazen donanımları da sıkıştıracağım 
      “Welcome Light” yan aynalarda ve kapı kollarında dış ambiyans aydınlatması Life ile var, Impression ile yok.
      Isıtmalı ön cam yıkama suyu nozülleri Life ile var, Impression ile yok.
       
      LED farlar herkesin ince çizgisi 🙂 Ancak her LED beklentiyi karşılayamayabilir, test etmemiz lazım.
      Impression ve Life donanımında merceksiz LED farlar mevcut. 
       
      Eve geliş-evden çıkış fonksiyonu Life ile var, Impression ile yok.
      Otomatik far yükseklik ayarı Life ile var, Impression ile yok.
      Otomatik yanan kısa farlar Life ile var, Impression ile yok.
       

       
      LED stop lambaları ve sinyal lambaları Impression dahil standart geliyor.
       
      Park mesafe sensörleri (ön/arka) ve Görsel park desteği  Life ile var, Impression ile yok.
      Geri görüş kamerası Life ile var, Impression ile yok.
       

       
      Impression ve Life donanımında 205/55 R16 lastiklerle birlikte bu jant geliyor. Alt donanımlar için, tasarım bence OK. 
       

       
       
      Anahtarsız giriş sistemi Life ile var, Impression ile yok.
      Yağmur sensörü Life ile var, Impression ile yok.
      Hız sınırlayıcı ve Sabitleyici Life ile var, Impression ile yok.
      Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası Life ile var, Impression ile yok.
       
      Maalesef kapıyı açmıyorlar, bakabildiğimiz kadar iç mekandayız, bilgi alabildiğim kadarıyla bahsedeceğim.
       
      Ön koltuklarda yükseklik ve bel destek ayarı Life ile var, Impression ile yok. 
      10 inçlik dijital kadran Impression'da giriş özelliğine sahipken Life ve üstünde aynı kadran özelliklerine sahip. Farkını ben bilmiyorum, şimdilik. (Bakıp güncelleyeceğim satırı)
      Ekran olarak opsiyon alınabilen "Discover Pro" alınmadığı sürece TÜM donanımlarda bu ekranları göreceğiz.
      Kablosuz App-connect, sesli ve/veya sezgisel kontrol vb tüm özellikler bu opsiyon ile geliyor.
      App-Connect ve kablosuz şarj pedi ise Life ile var, Impression ile yok. 
      Isıtmalı deri direksiyon ve ön koltuklar Life ile var, Impression ile yok. 
       

       
      Klimatronik (3 bölgeli tam otomatik klima) ve arka klima kontrol ünitesi Life ile var, Impression ile yok.
      Koltuk kumaşları bence güzel görünüyor, bi sıkıntısı olacağını sanmam ancak Impression ile daha da farklı geliyor. 
      10 adet ambiyans aydınlatması Life ile var, Impression ile yok.
      LED aydınlatmalı makyaj aynaları Life ile var, Impression ile yok. 
       

       

       
      Arka kol desteği, bagaja ulaşma bölümü ve bagajda 12 V soket Life ile var, Impression ile yok. 
       

       
      Sıra Style donanımında.
      Bu donanım şu an cam tavanlı geliyormuş genel olarak ama ilerde düzelir.  
       

       

       
      Ön farlardan Volkswagen logosuna kadar uzanan dekoratif LED aydınlatma Style ve R-Line standart.
       

       
      Yan camların altında ve arka tamponda dekoratif krom çıtalar Style ve R-Line standart.
      Egzoz formunda ilave krom çıtalar Style ve R-Line standart. Bu egzozmuş gibi tasarıma maalesef hala alışabilmiş değiliz muhtemele.  
       

       
      %65 karartılmış arka ve arka yan camlar Style ve R-Line standart.
      “Side Assist” kör nokta uyarı sistemi Style ve R-Line standart.
       

       
      Style donanımında 225/45 R17 lastikler geliyor. Tasarım ise gerçekten vasat, canlıda daha da Polo gibi olmuş.
       

       
      Style ve R-Line ile LED “Performance” farlar ve LED gündüz sürüş farları mevcut. Kısa farlar mercekli uzaklar merceksiz gördüğünüz üzere. Muhtemelen ilk seriden daha iyi aydınlatma sunuyor. 
       

       
      Şuradaki metalin gözükmesini pek uygun göremedim. 
      Katlanabilir yan aynalar Style ve R-Line standart.
       

       
      Göze batıyor bi tık.

       
      Ekranlar, dediğim gibi opsiyon alınmazsa hepsinde bu şekilde geliyor. 
      30 renk ambiyans aydınlatması Style ve R-line ile standart.
       

       
       

       
      Koltuklar nubuk-kumaş karışımı yapılmış. Her zamanki gibi kaliteli. 


       
      Son olarak R-Line
       

       

       
      “R-Line” özel tasarım ön ve arka tamponlar R-line ile standart.
      Ön radyatör ızgarasında “R” logosu R-line ile standart.
      Spor süspansiyon R-line ile standart.
       

       


       
      Jantlar maalesef R-Line için fazla mütevazi. 225/45 R17 lastikler
       

       
      Dinamik uzun far asistanı “Dynamic Light Assist” özelliğine sahip “IQ.LIGHT LED - Matrix” far sistemi opsiyon olarak mevcut bu araçta. Focus Mk4 ile opsiyon sunulan far sistemi buna ikame.
       

       

       

       

       

       

       
       

       

       

       

       
      “R” logolu spor ön koltuklar, alüminyum pedallar ve siyah tavan döşemesi
       

       
      Sürüş profil seçimi R-line ile standart.
      Progresif direksiyon sistemi R-line ile standart.
       

       

       

       

       

       
      Sunulan Opsiyonlar
       
      Head-up display
      Elektrik ayarlı ergoActive koltuklar
      “Discover Pro” Navigasyon sistemi (Kablosuz app-connect, sezgisel kullanım vb içerir)
      Harman/Kardon ses sistemi 480W
      Yarı otonom sürüş asistanı “Travel Assist”
      Adaptif hız sabitleyici “ACC”
      Ön bölge asistanı “Front Assist” (Yaya algılar)
      Şerit Takip Asistanı “Lane Assist”
       

       
       
    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Buradaki başlığımızda güç, tüketim, hızlanma gibi verileri girmiştim burada ise işin tekniğine giriyoruz. Click Click
      Türkiye'de satılan araçlara hemen ulaşmak ve karşılaştırmak için ideal olduğunu düşünüyorum.
      İçindekiler; motor tipi, sıkıştırma oranları, sübap düzeni, silindir bloğu, motor yönetimi, yakıt enjenksiyonu, emisyon kontrolü, turbo, soğutma sistemi, şansıman kodları ve vites oranları.
       

       
      Yedek-Tıkla büyüt fotosu
      Kısa kısa;
      Makyajsız versiyonun 1.6 dizelinde değişken geometrili garret turbo vardı.
      Makyajsız ile gelen 1.6 Ecoboostda Borg Warner (KP39) düşük ataletli turbosu vardı ve soğutma sistemi farklıydı.
       
    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Trend X Donanım
      Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar Deri kaplı direksiyon simidi & vites topuzu Elektrikli, sinyalli yan aynalar 16" Aluminyum Jantlar (205/55R) Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon Manüel 4 yönlü sürücü koltuğu Tek dokunuşta açılıp kapanan elektrikli ön/arka camlar Manüel far yükseklik ayarı Tek renk küçük boy yol bilgisayarı Vites arttırma ikazı Ford EcoMode Manuel Klima Fasılası ayarlanabilir ön cam silecekleri Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölgesi Ön koltuk arkası eşya cepleri Torpido aydınlatması Direksiyondan kumandalı radyo CD, MP3 çalar Portatif müzikçalar bağlantı soketi (USB) Halojen farlar Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları ABS + EBD Acil durum fren desteği (EBA) Elektronik Denge Programı (ESP) ve Gelişmiş Proaktif Denge (ETS) (altta detay mevcut) Çekiş Kontrol Sistemi (TCS) Dinamik Tork Kontrolü (TVC) Yokuş Kalkış Desteği (HLA) Kontrol kollu tam bağımsız arka süspansiyon Ford Kolay Yakıt Sistemi Akıllı Şarj Sistemi Disk frenler - ön / arka Ford MyKey Immobilizer Uzaktan kumandalı merkezi kilit Global Açma/Kapama ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları 16" Aluminyum Alaşımlı Jantlar Ön sis farları Karartılmış Arka Camlar Hız kontrol sistemi Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı Otomatik Start-Stop (1.0 Turbo ve 1.5 Tdci ile)
      Style Donanım (Trend X üzerine)
      Elektirikli, ısıtmalı, sinyalli, katlanabilir yan aynalar Gecikmeli Sönen Ön Farlar Yağmur sensörü Otomatik yanan farlar Otomatik kararan iç dikiz aynası Yan perde hava yastıkları  

      ST-Line Donanım (Trend X üzerine)
      Yan perde hava yastıkları 17'' Aluminyum Jantlar (215/50R W) ST-Line tarzı spor, delikli deri direksiyon Spor body kit Paslanmaz metal pedallar Spor süspansiyon LED'li siyah sürmeli ön far LED'li arka stop farı Spor koltuk Geri görüş kamerası SYNC 3 (Bluetooth) 8’’ dokunmatik ve 3.5" TFT renkli gösterge ekranı "Ford Power" Anahtarsız Çalıştırma Sistemi Direksiyondan Kumandalı Otomatik Vites (1.5TDCi 120PS PowerShift ve 1.0 Ecoboost 125 PS A/T ile) Acil Durum Yardımı Aktif Ön Izgara (1.0 Turbo ile)  
      Titanium Donanım (Style üzerine)
      Manüel 4 yönlü ön yolcu koltuğu Sürücü ve ön yolcu koltuğunda ayarlanabilir bel desteği Ön koltuk ayarlanabilir kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölmesi "Ford Power" Anahtarsız Çalıştırma Sistemi Çift Bölgeli İklim Kontrollü Otomatik Klima 8’’ dokunmatik multi medya ekranı 3.5" TFT renkli gösterge ekranı Ford SYNC 3 (Aux Girişi kapsamaktadır ve USB ile birlikte Kol Dayama içindedir) Direksiyondan Kumandalı Otomatik Vites (1.5TDCi 120PS PowerShift ve 1.0 Ecoboost 125 PS A/T ile) Acil Durum Yardımı Aktif Ön Izgara (1.0 Turbo ile) Arka park sensörleri Ön ve yan park sensörleri* Otomatik Paralel Park Sistemi* Otomatik Dikey Park Sistemi* Paralel Park Çıkış Yardımı* Spor Ön koltuklar LED'li siyah sürmeli ön far Krom kapı çıtaları Led İç Aydınlatma Lüks Tavan Kumaşı Yumuşak Dokulu Ön Trimler Not: * : 1.6 Ti-Vct 125 PS Powershift (Benzinli) ile sunulmamaktadır.
       
      GÜNCELLEMELER
      2014 ve 2015 modellerde, 'Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölgesi' Style ve üzerinde vardı. 2016 modellerin tamamında yer alacak. 2015 son dönem üretimlerinden sonra Titanium donanımına 'Halojen gündüz farları' eklendi. 2016'da Spor Paket opsiyonu geldi. Led Arka Stoplar (HB - SW), 2016 modelde artık yok. (Zaten donanım listesinde bulunmadan geliyordu) Eylül 2016 üretimi araçarda SYNC 3, öncesi araçlarda SYNC 2 mevcut. 2016 modellerde halojen gündüz farları vardı. 2017 modellerde LED'li gündüz farı Titanium'da standart oldu. 2018 model yılında Trend X'e konfor paketi eklendi. (Detayları opsiyon bölümünde) 2018 model yılında ST-Line donanım tamamen kalktı. 2018 model yılında 1.6 dizel (manuel) kalktı yerine 1.5 dizel geldi. 2018 yılında benzinli modellerde Style donanım kalktı, ayrıca 1.0 EcoBoost motor listeden tamamen çıkarıldı. 2018 model araçlarda Start&Stop sistemi bulunmuyor.  
      Donanım Listesini pdf olarak indirmek için buraya tıklayınız:  Yeni_Focus.pdf
      Türkiye Fiyat Listesi: Fiyat için Tıkla
      İncelemeler için Tıkla
      NOT: Buradan donanımlar hakkında isteklerinizi oylayabilirsiniz Anket için tıkla
      2016 sonu 2017 başında çıkan katalog: Yeni_Focus-38.pdf

      ST-Line hariç diğer donanımların üzerine eklenen Opsiyon
      -Spor Paket: 6.100 TL (Sadece HB ve Dizel olmak şartı ile)
      Full Body Kit
      Ön & Arka Eteklikler
      Yan Eteklik
      Ön & Arka Çamurluk
      17'' Alaşım Jant 
       
      Trend X 1.5 dizel üzerine eklenen Opsiyon (2018)
      -Konfor Paket: 6.100 TL (Sadece HB ve Dizel olmak şartı ile)
      Bluetooth
      SYNC 1 (Renkli multi medya ve gösterge ekranı)
      Arka park sensörü
       
      Titanium üzerine eklenen Opsiyon Listesi

      -Bi-Xenon Far ve Dinamik Ön Far Sistemi: 3.900 TL
      -Tekno Paket ( * ) 4.750 TL Bu özellikleri incelemek için tıkla  Özellik 2.başlık
      Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi Kör Nokta Uyarı Sistemi  Şerit Takip Sistemi  Şeritte Kalma Yardımcısı  Sürücü Dikkat Takip Sistemi  Otomatik Uzun far Çapraz Trafik Uyarı Sistemi - Navigasyon Paketi (2.000 TL)
      Navigasyon Sistemi Geri görüş kamerası Sony Hoparlörler - Elektrikli sunroof 2.500 TL
       
      Genel Bilgiler
      Kayma Önleme Teknolojisi ve Makyajsızdan farkları

      Motor Çeşitleri ile Donanım Kombinasyonları
      (üstü çizili modeller 2017 modellerde kaldırıldı diğer yıllar mevcut)
      Trend X
      Dizel: 1.6L TDCi 95PS 6 ileri M. & 1.5 TDCİ 120 PS  6 ileri PowerShift & 1.5 TDCİ 120 PS 6 ileri Manuel
      Benzinli: 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Style
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M. & 1.5 TDCİ 120 PS  6 ileri PowerShift & 1.5 TDCİ 120 PS 6 ileri Manuel
      Benzinli: 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Titanium
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M.  & 1.5 TDCİ 120 PS  6 ileri PowerShift & 1.5 TDCİ 120 PS 6 ileri Manuel
      Benzinli: 1.0L EcoBoost 125PS 6 ileri M. / 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Your (Makyajsız'a göre):
      Trend x'e; Deri direksiyon, mykey,yokuş kalkış eklenmiş.
      Style'a: Ön kol dayama ve yukardakiler
      Titanium'a: Ddokunmatik ekran ve oto park sistemleri eklenmiş yani standartlaşmış bunlar.
       
      2016 Katalog: Yeni_Focus-2016.pdf
       
      Son jant tasarım ve seçenekler

    • Ali Gök
      Yazan: Ali Gök
      yeni megane çıkalı epey oldu. mutlaka kullanan olmuştur. kredilerde düştü değiştirmek istiyorum artık. megane alınır mı yoksa 4'üncü focusu mu alayım. 110 000 tl ile başka ne önerirsiniz. sedan dizel olmak şartıyla
    • Muhammed E.
      Yazan: Muhammed E.
      2016 model Focus 3 Trend-X Benzinli Otomatik aracım son 4 ayda illallah ettirdi... Artık LANET OLSUN da dedim bu markaya!!!

      ? 4 ay önce 50.000km de araç Subap yaktı, değiştirdim, bu km de zor dediler ama sorun ondan çıktı, 2000TL gitti neyse bu olacak dedik.
       
      ? Subap değişiminden 1 ay sonra Katalizör hatası aldım, katalizörü de değiştirdik... Hadi bitti dedik, ama...

      ? Son 2 haftadır da motordan gelen seslerden sonra dün götürdüğüm bir usta "Motor Yatak Sarmış" dedi ve kafamdan aşağı kaynar sular döküldü. 3 yaşında, 57000km de aracın motoru nasıl yatar sarar!!!??? Şöyleydi böyleydi derken çekici ile başka bir özel servise götürdüm şu an tamirde!!! Ne kadar masraf çıkar belli değil ama şu Ford'a çok sinirliyim!!! Millet 20-30 yaşında arabaya biniyor sorunsuz, ben gidip sıfır aldığım araçta yaşadıklarıma bak!

      Garanti konusunu da anlatayım, aracın ilk sahibi benim ve şu an 3 yıl 2 aylık. Yani 2 ay ile garanti bitti ama zaten aldıktan sonra LPG taktırdığım için Ford Yetkili servisi garanti bitmese bile yapmazdık LPG var sizin aracınızda dedi. Yatak sarmanın LPG ile ne alakası var desem de kabul etmiyorlarmış zaten.

      Gelelim bu işin maddi çıkarına, Yetkili Servis kesin olmamakla birlikte 15.000-20.000 TL arası bişey çıkar ama görmeden bişey diyemeyiz, bakmak için de 400TL nizi alırız dediler, yuh dedim kapattım o kapıyı. Özelde ise 7000TL - 15000TL arasında fiyat verenler var. Şu an motor açılıyor bakalım ne masraf çıkacak belli olacak.

      Peki yatak neden sarar? Yağsızlıktan vs diye biliyorum. Araç full servis bakımlı ve hep km sinde zamanında serviste yağ değişimini yaptırdım, hiçbir yağ eksilmesi veya yağ lambası uyarısı yanmadı... Anlam veremiyorum!!!

       
  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.