Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Turbodan Dolayı Nasıl Çalıştırmalıyım


Mehmet Akyer

Soru

Aracımı alalı 2-3 ay oluyor. Ecoboost 1.0 Focus III benzinli

 

Aracta bilindiği üzere turbo var. Geçenlerde bir arkadaş turbolu araçların çalıştırılmasından hemen sonra hareket etmemesi turbonun  sağlığı için gerekliymiş dedi. Turbo olayan araçlardaki gibi kontağı çevirir çevirmez hareket etmemde sıkıntı var mı? Ne dersiniz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

ilk çalıştırmada ... marş'a bas, emniyet kemeri takmayı unutma, park yerinden çıkarken gelen trafiğe dikkat et yeter.

 

... motor'u kapatırken ... dur, emniyet kemerini çıkar, araçta alacağın değerli eşyaları toparla, radyo'yu kapat ... o arada motor rölanti'de çalışır durumda kalsın, 30 - 40 saniye yeter, fazlasına gerek yok ... bu sürenin sonunda kontağı kapat ve araçtan in üstadım.

 

... Motor rölantide çalışırken turbo salyangozunun içinde biriken aşırı sıkıştırılmış + sıcak hava boşaltılır, böylece turbo'nun ... daha doğrusu turbo pervanesinin ömrü uzar. Bu tüm -turbo- beslemeli araçlar için geçerli ve gerekli bir tedbir'dir ... sanırım arkadaşınız bu husus'u hatırlatmak istemiş. 

 

...keyifli sürüşler efendim. 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Turbolu araçların çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmesinde bir mahsur olduğunu ben duymadım, fakat turbo araçla yol yaptıktan sonra aracı stop etmeden bir süre beklemek iyidir, bu bekleme için bir kaç dakika yeterlidir (turbonun içindeki basıncın düşmesi ve yağlanması) birde ilk çalıştırmadan sonra motor belli bir sıcaklığa ulaşana kadar araca yüklenmemekte motor sağlığı açısından fayda vardır, sanırım arkadaşınız bu iki konuyu birbirine karıştırmış.

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

start stop lu araba trafikte birden duruyor

 

...o konuda sorun yok, kısa sürekli duraklama olduğu için turbo milinde hala yağ var, yani yataklar kuru değil ... evet salyangoz hala dolu ama kırmızı ışık süresince dişini sıkar :) turbo pervanesi, o kadar da çıtkırıldım değil.

...zaten olay aynı şeyin binlerce kere tekrar etmesi ile ortaya çıkıyor. Örnek vermek gerekirse standart bir amortisörün ömrü min.500,000 darbe olarak hesaplanır, o patladığında amortisör'ün katili "o son çukur" mudur? Yoksa daha önce ziyaret ettiği 499,999 kardeşinin de bu eser'de payı var mıdır?

...turbo için de benzer bir mantık söz konusu, rica edilen şey basit aslında ... "aracı park edecekseniz motor 30-40 saniye kadar çalışsın" bunu yaparsanız turbo ömrünü pozitif anlamda uzatırsınız ... yapmazsanız da ... paranıza geçer hükmünüz  :)

...sonuçta o amortisör her durumda patlayacak, o turbo her durumda kanatçık kıracak veya yatak saracak, biz de her durumda ölüp gideceğiz. Ama olay şu ... ne zaman? Ölüm / İşlevsizlik kaçınılmaz, ama biraz dikkat ve biraz özen ile bu "son" geciktirilebilir (bence) 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha önce çok yazıldı, ben de yazdım: http://www.focusclubtr.com/topic/2379-tdci-motorlarda-uzun-ömürlü-turbo-kullanımı-için-tavsiye/?do=findComment&comment=84792

 

Özetle soğuk çalışmada beklemeden ama motoru da fazla sıkıştırmadan hareket edin, motoru aşırı sıkıştırmadığınız sürece de stop etmeden önce beklemek için özel bir özen göstermeye gerek yok. Park ederken geçen zaman dahi fazlası ile yeterli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de bir kaç yere yazdım burada da bulunsun. 

Bütün arabaların kitapçık motor ısıtmaya gerek yok. Çalıştırınca devam et,  sadece motor ısınana kadar yüksek devir çevirme yazıyor.

 

Başka bir forumdan tanıdığım varlıklı genç bir kardeşimiz kendisinde Porsche Carrera Turbo var. Daha önce M6sı vardı. Şehiriçine uygun değil diye satıp en şehir içine uygun olarak turboyu aldı.

Bu kardeşim bir gün doğuş servise gitmiş tesadüfen ogün oarada almanyadan gelen porsche   baş mühendislerinden biri varmış. Adamda da aynı model turbo varmış. Neyse bizimki bu ısıtmadan hemen yola çıkmayı sormuş. Adam da demiş ki "hükümetler ve AB eksoz emisyonlarını düşürmek tüketimi azaltmak için o yazıyı mecburen koyduruyor biz de mecburen koyuyoruz. Ben en az 1-2 dk rölantide ısıtmadan yola çıkmıyorum."  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

... emisyon düşer, doğru ... soğuk motor görece daha zengin karışım yakar, dpf/kat/egzost geri kazanım vs. soğukken o kadar verimli çalışmaz vs. Boxer makina için yağlama sorunu yok ama dik makinalarda silindir kapağına hemen yağ gitmez, turbo'nun da yağlanmaya ihtiyacı var ... yakıt tüketimi / emisyon adına hafifçe ısıtıp ilerlemek mantıklı, en azından Alamanya gibi soğuk bir ülke için ... Türkiye'de mi? Bence gerek yok ... pek çok üstat'ın bu ve benzeri başlıklar altında belirttiği gibi ... çalıştır, hararet göstergesi oynayana kadar da (yani bir kaç dakika) fazla sıkıştırma / bağırtma yeter. 

 

Not : Porsche özelinde sadece motoru ısıtmak yetmiyor, lastikler ve frenler performans için yapıldığında soğukken ikisi de -yalan dünya- araç zorlanacaksa onları ayrıca ısıtmak lazım ... işte sırf bu yüzden -süper sport- sınıfı araçlara soğuk bakıyor, onları almıyorum  :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Not : Porsche özelinde sadece motoru ısıtmak yetmiyor, lastikler ve frenler performans için yapıldığında soğukken ikisi de -yalan dünya- araç zorlanacaksa onları ayrıca ısıtmak lazım ... işte sırf bu yüzden -süper sport- sınıfı araçlara soğuk bakıyor, onları almıyorum  

 

:D  :D  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kaan abiye katılıyorum.. Turbo motorlu araçlarda çalışma bildiğim kadarıyla şu şekilde;

-marşa bastığınızda önce motor parçaları yağlanır daha sonrasında turbo parçaları yağlanır.. 20-30 saniye beklemezseni ne olur ? eğer beklemezseniz turbo devreye girdiğinde içindeki türbin yağsız döner ver aşınma yağlıya göre daha çok olur. 20-30 saniye ile birşey kaybetmezsiniz ben çalıştırdığımda da stop etmeden önce de 1 dakika bekliyorum... 

-Aracı stop etmeden önce neden beklemeliyiz sorusunun  cevabı da bildiğim kadarıyla şu ;

-Araç ile gezdiniz tozdunuz geldiniz , park ettiniz, turbonun içindeki türbin dönmeye devam ediyor , eğer siz 20-30 saniye beklemeden stop ederseniz yağlama sistemi yağı kesiyor doğal olarak, ve türbin yağsız bir şekilde dönmeye devam ediyor. Bunun sonucunda da aşınma yine fazla oluyor...

...--Altını çizerek söylüyorum, 20-30 saniye ile birşey kaybetmezsiniz, eğer  aracı bu şekilde kullanırsanız turbo ömrü kullanmayanlara nazaranla çok daha uzun ömürlü olacaktır...

 

                saygılar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
eğer beklemezseniz turbo devreye girdiğinde içindeki türbin yağsız döner ver aşınma yağlıya göre daha çok olur. 20-30 saniye ile birşey kaybetmezsiniz ben çalıştırdığımda da stop etmeden önce de 1 dakika bekliyorum... 

Yazık çünkü esas siz daha fazla aşındırıyorsunuz motoru.

Aracınız yük binince (yani daha şiddetli patlamalar olduğunda) çok daha çabuk ısınır.

Yağlanmayan turbo rölantide dönmüyor mu?

Yağın turboya ulaşması bir-iki saniye ancak sürer, yani ekstra beklemenin koruyucu etkisi olmayacaktır. 

Ayrıca rölantide yağ basıncı daima 2000 dd'ya göre daha düşüktür, yağlanma optimal olmaz.

Stop etme sürecinde de yumuşak kullanmış, zorlamadan akşam vakti eve dönmüşseniz turbo ısısı rölantidekinin çok üstünde olmaz.

Beklemekle fazladan bir kazancınız olmaz. 

Kaldı ki start-stop sistemi küt diye kesiyor boşa attığımızda. 

Biri ona da bu hikayeleri anlatsın.

Ayrıca turbo yapısı ve çalışma koşulları nedeniyle ağzınızla kuş tutsanız aşınacak ve bir süre sonra değişim gerektirecek bir parçadır

Ve emin olun az rölantide çalıştırıyor olmak yıpranma nedenleri listesinde pratikte önem arz etmez.

Neyse ben yazacağımı yazdım. 

İsteyen istediği gibi kullansın ama bu mesnetsiz ve demode ve büyük ölçüde de takıntılı beklemeli kullanma tarzını değişik mesajlarımda özel şartlar dışında gerekli görmüyorum.

 

@H. Cenk, Porsche mühendisleri takıntılı olmaz diye bir kural yok ki... 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazık çünkü esas siz daha fazla aşındırıyorsunuz motoru.

Aracın ısınması yük binince (yani daha şiddetli patlamalar olduğunda) çok daha çabuk ısınır.

Yağlanmayan  turbo rölantide dönmüyor mu?

Yağın turboya ulaşması bir-iki saniye ancak sürer, yani ekstra beklemenin hiç koruyucu etkisi olmayacaktır. 

Ayrıca rölantide yağ basıncı daima 2000 dd'ya göre daha düşüktür, yağlanma optimal olmaz.

Stop etme sürecinde de yumuşak kullanmış, zorlamadan akşam vakti eve dönmüşseniz turbo ısısı rölantidekinin çok üstünde olmaz.

Beklemekle fazladan bir kazancınız olmaz. 

Kaldı ki start-stop sistemi küt diye kesiyor boşa attığımda. 

Biri ona da bu hikayeleri anlatsın.

Ayrıca turbo yapısı ve çalışma koşulları nedeniyle ağzınızla kuş tutsanız aşınacak ve bir süre sonra değişim gerektirecek bir parçadır

Ve emin olun az rölantide çalıştırıyor olmak yıpranma nedenleri listesinde pratikte önem arz etmez.

Neyse ben yazacağımı yazdım. 

İsteyen istediği gibi kullansın ama bu mesnetsiz ve demode ve büyük ölçüde de takıntılı beklemeli kullanma tarzını özel şartlar dışında gerekli görmüyorum.

 

@H. Cenk, Porsche mühendisleri takıntılı olmaz diye bir kural yok ki... 

bu konuda kendinden emin, ikna olmayacak o kadar çok adam var ki anlatmakla bitmez :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu konuda kendinden emin, ikna olmayacak o kadar çok adam var ki anlatmakla bitmez :)

Ben ikna oldum. [emoji106] [emoji2]

Zaten benim turbom yok.

Sadece motor ısısını kontrol eder kontağı öyle kapatırım.

Bir araç hergun kullanılsa yılda 365x2: 730 arada bakkal da falan durdun deki 1000 koktak açıp kapama. 2 dk kalkmadan 2 dk durunca motoru beklesem. 4000 dk eder. Benim zamanım kıymetli [emoji6]

Volkan Ö. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Turbo dediğin nedir, illaki bozulur. Sadece Ss değil, çalıştırma ve park kuralları da değil. Sen denesiz kullanırsan arabanı devir üstünde saçma vites değişimlerinde yüksek performans elde ederim Kafası varsa eğer dur kalktan vs den daha çok ömrünü yersin inceden inceye. Bence insanoğlu arabadan daha çok kendi ömrünü nasıl uzatır nasıl daha iyi Yaşar ona takmalı kafayı. Turbo Dediğin nedirki....

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.