Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretim Başladı ! - Made in Germany


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bu motor için ilk olumsuzluk almanın risk olmasıdır. tamamen yeni ve karmaşık bir motor olması , turbosunu tedarik eden firmanın daha önce hiç turbo yapmamış olması gibi noktalar bu motoru almayı bir risk haline getirir. yüzbinlerce km test ediyorlar ama yine de dayanıklılık sorunları olabilir.

İkinci olumsuzluk söylendiği kadar ekonomik olmayabilir ve 1.6 ile mesela aynı tüketebilir. Bu da avantajını ortadan kaldırır.

"Paranoyak olmam takip edilmediğim anlamına gelmez" söylemini hatırlattı biraz bu yorum bana.

Bence araba almak zaten başlı başına bir risk, bazen öyle yorumlar oluyor ki aynı modeli kullandığınızdan bile şüphe duyuyorsunuz.

İmalat esnasında 100.000'de bir görülen sorun sizin aracınızda oluşmuşsa sizin için bu model %100 hatalı oluyor.

Sonuçta ufak tefek kusurlar olabilir, bunların imalat hatasından kaynaklandığı tespit edildiğinde zaten firmalar bunu tüketiciye yükleme lüksüne sahip değiller şu rekabet ortamında.

Kısacası bence ciddi bir risk söz konusu olmayacaktır, ben kendi adıma test sürüşünü yapar ve beğenirsem alırdım.

Tüketime gelince...

Nereye çeksen oraya gidecek bir konu ve kıyaslamalarda bence gene en nesnel bakışı fabrika verileri sağlıyor. Günlük hayatta bu verilere ulaşamasak bile sapma hemen tüm modellerde yakın oranlarda oluyor.

Kullanıcı izlenimlerini baz alırsak, iklimden yol şartlarına, kullanma alışkanlıklarında mesafeye o kadar çok değişken rol oynamaya başlıyor ki dağılıyorsunuz detaylarda.

Bu çerçevede bakınca fabrika verilerinde atmosferik hemcinsine göre şehir içi 2, şehir dışı 0,6 l/100 km daha az yakıyor gözüküyor, bu fark oluşacaktır.

Kaldı ki bilinçli kullanıldığında 1.6 EB bile atmosferikle eşit veya daha az yakıyor. Tork avantajını da unutmayalım.

Benzini kokluyor diyemeyiz ama kesinlikle bir benzinli için verimli ve avantajlı bir motor olacaktır. Bu açıklamamı burada kayıt altına almış oluyorum, gelince bakarız :lol:

Ben benzinlinin sıkışmadan 6000 dd'ye kadar tırmanmasını seviyorum, hala ulaşılabilir fiyatlardayken akaryakıt bu zevkin sonuna kadar kullanılmasından yanayım.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aslında sorularımı, merak ettiklerimi toplu halde yazsam daha iyi olacak:))

1-otomatik vites seçeneği olur mu? olursa yakıt sarfiyatı yine yüksek mi olur

2- taşıt pulu vergisi durumu nedir? daha hesaplı olur mu?

3- 1.0 ecoboost modelinde de donanım farkı bulunur mu, trend,style vb gibi?

4- fiyatı, 1.6 benzinli modelden daha mı uygun olur?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle mesajlarınızı Doğru konuya aldığımı belirtmek istiyorum, birde mesajlarınızı kontrol etmenizi rica ediyorum..

Sorulara gelirsek, bu başlık bir nebze teknik detay için yardımcı olacaktır..

  • Donanım vs gibi soruları biz içerden bilgi almadığımız sürece yorum yapmak zor yani ben bilmiyorum; bilen varsa yazar :)

  • Yakıt sarfiyatı yine yüksek derken ? Neye göre ? Manuel'e göre mi ? öyle ise, gelince göreceğiz...

  • Fiyat konusunda yine yorumlarımız bu başlıkta mevcut...Avrupa'da 400 500 tl gibi pahalı ama bizde vergi avantajı olabilir, 1.2 tsi gibi olur referans denilebilir.

  • MTV tabi ki daha uygun..768'den 480'e düşüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8.etap adlı programda tanıtımı yapılmış, .100 beygir olan modeli 4.8 lt diyorlar ama ortalama mı, şehir dışı mı, içimi bellisiz? benim aracım 1.6 otomatik powershift ve şu an 3500 km de, yakıt değeri 9.6 gösteriyor.. bana da yükleniyor bu değer:).. bu araç şehir içinde 5 litre yakar mı, yakarsa, ilk sırada ben olurum:))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şimdi baktım, inceledim. benzini çok da ekenomik kullanmıyor, şaşırdım.. 6.3 lt şehir içi kullanım diyor.. bu katalog değeri, kullanıca kesin 7 lt yi bulur.. pek bir fark yokmuş.. 2014 aralığında,nasipse ford takasa benimkini verip, almayı düşünüyordum:)).. vazgeçtim gibi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

(Cem beye katılmamak imkansız)

"Paranoyak olmam takip edilmediğim anlamına gelmez" söylemini hatırlattı biraz bu yorum bana.

Haklı olduğumu biliyordum yehhüüüü!!!! :wacko::cnvr:

Ben benzinlinin sıkışmadan 6000 dd'ye kadar tırmanmasını seviyorum, hala ulaşılabilir fiyatlardayken akaryakıt bu zevkin sonuna kadar kullanılmasından yanayım.

Yalnız olmadığımı da!! :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şimdi baktım, inceledim. benzini çok da ekenomik kullanmıyor, şaşırdım.. 6.3 lt şehir içi kullanım diyor.. bu katalog değeri, kullanıca kesin 7 lt yi bulur.. pek bir fark yokmuş.. 2014 aralığında,nasipse ford takasa benimkini verip, almayı düşünüyordum:)).. vazgeçtim gibi..

Pek bir fark yok derken ? En önemli fark emisyon yani temizliği..

Şuan 8.1 litre manuel'in değeri bunu da 6.3 litre hadi 6.5 olsun..

100 km'de 1.5 litre

1000 km'de 15 litre

10.000 km'de 150 litre yani yılda bu kadar gezen bir kişi 3 depo kar ediyor...300 lira'da vergiden kazanıyorsunuz ki ilerde co2 ile hesaplanınca fark artar..

Yaklaşık 1.000 TL demektir..(en az)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şimdi baktım, inceledim. benzini çok da ekenomik kullanmıyor, şaşırdım.. 6.3 lt şehir içi kullanım diyor.. bu katalog değeri, kullanıca kesin 7 lt yi bulur.. pek bir fark yokmuş.. 2014 aralığında,nasipse ford takasa benimkini verip, almayı düşünüyordum:)).. vazgeçtim gibi..

Aynı kullanım tarzında 1.6 atmosferik motora göre şehir içinde ort. 1,5 l/100km daha az yakacaktır. Uzun yolda bu fark 1.0l altına düşebilir.

Bu da yılda 15000 km yol yapan için ayda 100 TL tasarruf demektir.

1.6 EB'un da atmosferikle hemen hemen aynı olduğu var sayılırsa zevkine benzinli kullanan için 1,6 EB mükemmel bir seçenek... :)

Ve de EB'lar için LPG sistemleri de üretilmeye başlanmışken (benim işim olmaz ama tasarruf meraklıları sevinebilir)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.