Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

Yeni 2015 Vw Passat Tdi Sürüş incelemesi - iç Mekan Detayları Bol Fotoğraflı

Recommended Posts

Test araçlarının o an ellerinde olmadığı için sürüş notları henüz yok ama mümkün olan en kısa sürede buraya eklenecek bu sebeple video ile buraya gelen arkadaşlardan şimdilik bu konu için özür dilerim. Amaç sizi yanıltmak değil videoyu ileriye yönelik hazırlmaktı. 

Sürüldü: Tıklayınız

DİKKAT BOL FOTOĞRAF İÇERİR. KOTALILAR DAHA SONRA GELMEK ÜZERE HEMEN ÇIKABİLİR :) Yaklaşık 30 mb

Gelelim Passat'a.

Volkswagen'in Phaeton'dan sonraki sedan amiral gemisi olur kendisi, özetle önemli bir araç. 

Eskiden Golf'ün Passat'tan bile daha önemli olduğunu düşünürdüm ta ki bugüne kadar... Vw için tabi :P

Şuan şürüş şansı olmadığı için yorumlarım sadece iç dış mekan ve malzeme & işçilik hakkında olacak.

Eksiler çok az onlardan başlayalım;

- Eşya gözü

- Arka baş mesafesi

- Yüksek şaft tüneli

- Çok pahalı opsiyonlar (detaylı liste en altta)

 

Eşya gözü konusunda eli zayıflamış çünkü eski versiyonda bardaklıklar etrafında ekstra alan yer alıyordu ve kol dayama iç bölümü daha genişti bunlar azalıp yerine yeni bir yer açılmadığı için olan yerlerde azalmış oldu. 

Panaromik cam tavan (opsiyon 3.500 tl) seçeneği ile arka baş mesafesi 1.84 boylular için sınır durumunda.

Arka bölümü 2 kişiye mecbur kılacak yükseklikte şaft tüneli.

Büyük dijital gösterge ve navigasyon sistemi 9.500 tl. Sürücü destek opsiyonları tek tek alınıyor ve sadece şerit takip asistanı 2200 tl

 

 

Ciddi Artılar

+ Napa deri döşeme (fotoğraf)

+ Genel malzeme kalitesi

+ Rahat koltuklar

 

Detaylara fotoğraflar ile devam edeceğim, buyrunuz. Unutmadan şu kapak (aşağıda) hariç dış malzeme birleşim konusunda sıkıntı yer almamakta. Ayrıca diz mesafesi konusunda sorunu bulunmuyor.

Videolu Anlatım

 

 

FOTOĞRAFLARI GÖREMİYORSANIZ SEBEBİ YÜKLENDİĞİ ADRESİN ENGELLEDİĞİNDENDİR.

Yenilenene kadar buradan ulaşabilirsiniz

 

Genel görünüm yoruma açık bir tasarıma sahip bence 10 üzerinden 7-8 alır :)

 

GGEzh2n.jpg

 
DUEcXUy.jpg
 
hqMBhw1.jpg
 
HyeY3QR.jpg
 
Şansız 1.dakika golü :( Far yıkama kapağı içine kaçmış, ya biri zorladı ya da hatalı gelmiş.
 
Xu8491Y.jpg
 
1eHt2hF.jpg
 
OHNkPIy.jpg
 
Bu farlar Highline ile standart diğer donanımlarda 4.700 tl civarı
 
zM3HCwz.jpg
 
YfGZkt2.jpg
 
kIzoHKn.jpg
 
Sürücü kapısı ve diğerleri, ince bir beyaz aydınlatma ile şık biçimde karşılıyor.
 
Cvzqq8x.jpg
 
Gösterge High ve Comfort için bu şekilde
 
p6ng4FE.jpg
 
ihyLuYF.jpg
 
NVRyEx8.jpg
 
Direksiyon fiziki olarak Golf gibi
 
TYpstE4.jpg
 
Konsolda yer alan 6.5 inç'lik dokunmatik ekranın küçük kaldığını söylemem gerek bu tür araçlarda biraz daha detay istiyor insan dediğim gibi bunun için Discover Pro Navigasyon sistemini satın almanız gerekiyor; dijital gösterge ile 9.500 tl. Çoook pahalı.
 
J29tky7.jpg
 
jbfRESF.jpg
 
TZaTIud.jpg
 
A3CtCOY.jpg
 
ErgoActive Highline ile standart birde bunların havalandırmalısı var o birazcık pahalı :) Masaj özellikli bu koltuk yeterli olacaktır herhalde.
 
lPkMvEY.jpg
 
İçi kadife kaplı eşya gözleri
 
ZajaUjt.jpg
 
GXjDoAc.jpg
 
Far kumandası 
 
c1Qb4do.jpg
 
vwoxPWm.jpg
 
xTPJr3T.jpg
 
j6Dc7Cf.jpg
 
EdZZDWU.jpg
 
jYNe04K.jpg
 
0WThDaG.jpg
 
7SVu0gV.jpg
 
Led makyaj aydınlatma
 
UM1oEon.jpg
 
PwLXMGv.jpg
 
Fp2tH0j.jpg
 
ienENu6.jpg
 
XsprRVX.jpg
 
Tamamen kadife kaplı torpido gözü yine led aydınlatmalı fakat kapattığınızda eğer dışardan dokunursanız ileri geri oynama yapıyor video'da mevcut. Dış malzemesi sert fakat yumuşak doku kaplı kesinlikle sırıtmıyor.
 
pkORVfa.jpg
 
Direksiyon üzerindeki düğmeler kaliteli.
 
PSEAAzP.jpg
 
h3NmVlA.jpg
 
pYFccqs.jpg
 
0B8BpTJ.jpg
 
Perdeler opsiyon, yanlar manuel arkadaki elektrikli zaten karartmalı oldukları için almanızı tavsiye etmem.
 
xEoj3D8.jpg
 
nidwvQh.jpg
 
Çift taraflı akıllı tasarım, alt kısmı aydınlatırken arkadan gelenleri uyarıyor.
 
x8Rx61r.jpg
 
Sırası ile donanımlara 16 - 17 ve 18 inç alüminyum geliyor bu gördüğünüz oldukça şık.
 
xGMs4XP.jpg
 
Bagaj yükleme ağzı bir sedana göre iyi.
 
Uhyc6ic.jpg
 
Tutamaç, halı kaldırılınca koyulacak yer düşünülmemiz. Bknz Golf.
 
z8TioOy.jpg
 
2'ye 1 oranla yatabiliyor.
 
dDizqCJ.jpg
 
İsofix bağlantı noktaları
 
CwlSExQ.jpg
 
Gereksiz yüksek olan tünel ve arka sıra koltuklar.
 
b3W97Io.jpg
 
TMXETxa.jpg
 
Düğmeyi aşağı iterek koltuğu yatırıyorsunuz mekanizma sayesinde koltuk kendi düşüyor.
 
9EaRg1U.jpg
 
eVxwzW4.jpg
 
eYMhaSt.jpg
 
W5WlpnD.jpg
 
zlJSjEq.jpg
 
Ayıca koltuğun taban kısmı kalkmıyor bu şekilde yeterli düzlük sağlanabiliyor (yaklaşık 4-5 cm yükseklik var ama eğim ile çözülmüş)
 
7yjNVIx.jpg
 
Baganda led yerine klasik aydınlatma seçilmiş.
 
6n9GbDA.jpg
 
v20eZ8V.jpg
 
Çeşitli bağlantı noktaları mevcut.
 
JWIYhpJ.jpg
 
Km3RIeO.jpg
 
ZzPfMq8.jpg
 
Eskiye göre tasarımı değişen detaylardan bagaj bölümünden arka sıra koltukların sırtlıklarını yatırmanız mümkün.
 
DL6DMoZ.jpg
 
n7DR0lJ.jpg
 
mYeKgz9.jpg
 
Kol dayama içinden arka kısma ulaşmak mümkün ve kol dayama içinde 2 adet bardaklık mevcut.
 
qhQqGMZ.jpg
 
Bu bölümde kullanılan parçayı ince ve ucuz buldum.
 
YThQZMV.jpg
 
7avMlSH.jpg
 
VJJO6zz.jpg
 
GW6p4SB.jpg
 
z6eFjMx.jpg
 
PgBxx7Q.jpg
 
TGLrTBS.jpg
 
I138H4O.jpg
 
l2lhaIv.jpg
 
wGVFp7q.jpg
 
LPk1WTQ.jpg
 
Bu araç üzerinde herhangi bir sürücü destek sistemi yok bu sebeple cam üstü temiz.
 
oOwjOnH.jpg
 
aUBYAB4.jpg
 
0ODne9X.jpg
 
DqZ75M5.jpg
 
CjNU6bB.jpg
 
2lJI5Ao.jpg
 
Kgwma9C.jpg
 
ob0Sx2Y.jpg
 
2PU9xgn.jpg
 
LPawniY.jpg
 
jQl9h9O.jpg
 
Videoda bahsettiğim detay, çakmaklık bölümündeki kapak tutmacı tasarımı biraz kullanımı zorlaştırıyor, anlatılmaz yaşanması lazım :P 
 
ngDGtNF.jpg
 
Bu araç ise Comfortline donanımlı
 
4gfhoqk.jpg
 
SW76wUb.jpg
 
vqMTPud.jpg
 
JroFU4B.jpg
 
Jeei2dN.jpg
 
0H1a0Jn.jpg
 
FYWoNaK.jpg
 
n7xIyTg.jpg
 
Yukarda bahsettiğim geçiş bölümü ve kol dayama
 
gjBN7GC.jpg
 
eNb8fz2.jpg
 
rqpgaCN.jpg
 
rjXzvrH.jpg
 
High'a geri döndük; LED'leri görelim
 
RpG8bnF.jpg
 
UCpfAXr.jpg
 
GGsWAkg.jpg
 
QkDT1I8.jpg
 
CFxM3cZ.jpg
 
4EWlj4L.jpg
 
8tThvKE.jpg
 
Bu da Trendline donanım içi
 
CqCt681.jpg
 
b9oA4t7.jpg
 
HE3WkMw.jpg
 
FPjnjl8.jpg
 
Trend ve Comfort ile bu bölüm plastik Highline ile parlak kaplama ile geliyor.
 
5zAm47E.jpg
 
5DLYz0K.jpg
 
ze5cpan.jpg
 
kywmBOt.jpg
 
NZQj865.jpg
 
yb0eVFB.jpg
 
8jYyIw1.jpg
 
UbuWxYp.jpg
 
jLMzWLY.jpg
 
6VjXDrW.jpg
 
Koltuk altlarında cep yok.
 
8zunSF9.jpg
 
Variant Comfortline
 
s3KihkV.jpg
 
nA0K2Qn.jpg
 
vMUfJyL.jpg
 
T4aYLbL.jpg
 
gqr8ssG.jpg
 
sLWnysN.jpg
 
İnternette olmayan Opsiyon Listesi
 
58HmkKi.jpg
 
SwES7CT.jpg
 
ULIlmoG.jpg
 
Bonus Golf
 
V7Wnczf.jpg
 
hODSe7R.jpg
 
Bonus Jetta
 
JQyWSIU.jpg
 
En kısa sürede sürüşe dair notlar burada yer alacak.
Teşekkürler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kardeş incelemen çok güzel. Tespitlere aynen katılıyorum.

Bence VW'yi öne çıkaran ayrıntılara verdiği önem ve bu konudaki başarısı. 

Passat'ta da bunu iyi becermişler. Eleştirilerin de mantılı. Hele o şaft yüksekliği...

Bu arada ısıtmalı(rezistanssız) ön cam nasıl oluyor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yakupum, nasıl söylesem bilemedim,pek bir yavan geldi hani şöyle aracı kullanırken anlatımın, deniz kenarına çekip yine anlatımın cıkss olmamış

Şaka bir yana eline emeğine sağlık kardeşim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruhsuzluk akıyor ... (ford'çu olmam ile alakası yok.) sıfır heyecan verdi bana ... beğenmedim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruhsuzluk akıyor ... (ford'çu olmam ile alakası yok.) sıfır heyecan verdi bana ... beğenmedim. 

Ya dıştan bakınca bu sefer hiç de künt değil. Kendi çapında gayet de keskin spor duruyor. 

Ama bu modelde bari daha elegan bir iç mekan değişikliği yapsalardı. Golf ve polo direksiyonu aşağı yukarı aynı ekran aynı klima vs. 

Bir tek şu analog saat farklı ben de ona kılım zaten. 

Bu arada golf olsun passat olsun vitesin sol önündeki aluminyum renkli çalıştırma düğmesi beni o kadar rahatsız ediyor ki anlatamam. 

BU arada ben golfle perşembe günü yolda kaldım daha doğrusu araç hareket etmedi. Elektronik park freni bırakmıyordu arıza verdi. Zaten böyle bir risk vardı hatta VW güncelleme yayınlamıştı ve haziranda benim arabaya yüklenmişti. Neyse mecburen bi şekilde işe gittik akşam geldik mobil servisi çağırdık adam akü bağlantısını kesti. Park renini devreden çıkardı sabah ilk iş servise  git dedi. Gittik neyse düğme bozukmuş. Bir şanslarını denediler buna kola dökülmüş diye (bayağı oluyormuş). Yok kardeşim dedim tamam deyip  garantiden değiştirdiler. Bendekinin ışığı biraz genişti yerine bu passattakine benzer küçük ışıklı bir düğme koymuşlar. Pek sevindim ama. Şimdi aklıma Kaan geliyor hep.. Ben bu elektronik elfreni çok konforlu çok güzel dedikçe ben seni arıza yapınca göreceğim demişti. İnşallah passattaki golftekinden daha iyi bir sistemdir.

 

 

@Yakup Çağatay,

eline sağlık :) çok ayrıntılı teşekkürler.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

eline sağlık çok ayrıntılı teşekkürler.. 

 

Bir detay daha gelsin madem :P

 

Sizin Golf'ün yedek lastiğinin altında halı var değil mi ? Bunda yok.

 

6VjXDrW.jpg

 

 

 

Söylemeyi unuttuğum şeyler olmuş buraya yazayım;

 

- Kumaş döşemeli Comf. ve Trend'in; yer yer sünger desteğini yumuşak buldum.

- Zıt renkli döşemeler bazı siyah düğmeler ile ciddi göz alıyor alışamadım; tercihim siyah renkli iç döşeme olurdu veya koyu renk. 

 

 

Yakupum, nasıl söylesem bilemedim,pek bir yavan geldi hani şöyle aracı kullanırken anlatımın, deniz kenarına çekip yine anlatımın cıkss olmamış

 

Arabaları verseler bir de :) Hep beraber güzel şeyler çıkartırız da işte... Biraz da zaman lazım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bir tek şu analog saat farklı ben de ona kılım zaten. 

 

komik gelecek ama ben analog saatleri severim ... zevk meselesi işte.

 

Elektronik park freni bırakmıyordu arıza verdi.

 

seninle de konuştuğumuz gibi ... NEF-RET ediyorum elektrikli park frenlerinden. Herkes için sıkıntı ... üç kuruş keyif, beşbin dert.  :(

 

Ya dıştan bakınca bu sefer hiç de künt değil.
 

 

VW'yi marka olarak sevmediğim bir sır değil, özellikle son kullanıcılara sergiledikleri -tavır- beni kızdırıyor (sonuçta ben de bir tüketiciyim, hepimiz öyleyiz) ama yukarıda da belirttiğim gibi (bence) araç bir parça olsun heyecan vermeli (Volvo'yu da aynı neden ile sevmiyorum) ama bu passat üç parçalı takım elbise gibi olmuş, o kadar durağan .. bir o kadar da heyecan yoksunu (eski kasa daha çekiciydi) anlayacağın bu "şey" nabzımı hızlandırmıyor. hem de hiç ...  Satın alanlar iyi günlerde, sağlık sıhhat içinde kullansın ama benden uzak dursun. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Güzel inceleme olmuş Yakup eline sağlık. Stok durumu nasıl peki. Bekleme süresi uzun mu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Güzel inceleme olmuş Yakup eline sağlık. Stok durumu nasıl peki. Bekleme süresi uzun mu ?

Sormadım ama yakınlarımda alan var, misal Aralık Ocak gibi aldı Mart sonu teslim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babamda arkadaşıyla kendi arabasını takas etmiş :) 2013 Passat 1.4 tsi Highline. Aradaki 11 yaşdan ötürü çok beğenip kabul etmiş. 2002 E270 cdi verdi.

7e4d283fcf2c34a7fe4acfa00462c048.jpg

d68713cffd27c951b19bb8691b5628b9.jpg

Direksiyon dışında iç mekanda pek bariz bir fark yok sanki :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW'yi marka olarak sevmediğim bir sır değil, özellikle son kullanıcılara sergiledikleri -tavır- beni kızdırıyor (sonuçta ben de bir tüketiciyim, hepimiz öyleyiz) ama yukarıda da belirttiğim gibi (bence) araç bir parça olsun heyecan vermeli (Volvo'yu da aynı neden ile sevmiyorum) ama bu passat üç parçalı takım elbise gibi olmuş, o kadar durağan .. bir o kadar da heyecan yoksunu (eski kasa daha çekiciydi) anlayacağın bu "şey" nabzımı hızlandırmıyor. hem de hiç ...  Satın alanlar iyi günlerde, sağlık sıhhat içinde kullansın ama benden uzak dursun. 

Bu konuda haklısınız. Ford araçları özellikle tasarımsal noktada heyecan verici. Fakat en büyük eksiklikleri ayrıntılar. VW bu işi iyi yapıyor. Üstelik yapılacak şeyler zor da değil. daha önce bol bol bahsetmiştim, o yüzden yine söylemek istemiyorum bunları. Fakat siz de farkındasınızdır. Tüketici sadece ruha değil ayrıntılara da önem veriyor. En azından forumdakiler. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu konuda haklısınız. Ford araçları özellikle tasarımsal noktada heyecan verici. Fakat en büyük eksiklikleri ayrıntılar. VW bu işi iyi yapıyor. Üstelik yapılacak şeyler zor da değil. daha önce bol bol bahsetmiştim, o yüzden yine söylemek istemiyorum bunları. Fakat siz de farkındasınızdır. Tüketici sadece ruha değil ayrıntılara da önem veriyor. En azından forumdakiler.  

 

Makyajlı Fiesta, Focus ve Yeni Mondeo bu konularda yeterince iyi bunun biz farkındayız mesela :)

 

İmzamdaki ve kullandığınız araç ford'un en zayıf olduğu modelerden biri bu konuda. O devir geçti. 


Direksiyon dışında iç mekanda pek bariz bir fark yok sanki

 

Hayırlı olsun :) Bariz anlayışına göre değişir :D Yenisi daha iyi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
İmzamdaki ve kullandığınız araç ford'un en zayıf olduğu modelerden biri bu konuda.

 

Arabamdan soğutma beni. :) Bu arada müsait bir zamanda gidip inceleyeceğim yeni Focus'u.

Edited by Ramazan Çakır

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kendi aracımı teslim alırken görmüştüm gerçekten çok gösterişli bir araba olmuş.

o şaft tüneli golfte de çok yüksekte araba 5 kişilik olmuyor bu sebebten ve arkadaki yolcunun bir taraftan diger tarafa geçmesi oldukça zor arabadan inip geçse daha pratik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passat Passat Passat, 6 ay sonra sürmek nasip oldu. Vw'den belki araba isterim diye diye uzadı da uzadı neyse.

İlk bayim Ümraniye Rekor (vw), ikinci bayi Otokoç Ataşehir, üçüncü bayi Maltepe Erel (vw) ve dördüncü bayi Kadıköy Tepretoğulları (ford). Hep aynı araçları kullandım; Passat Comfortline 1.6 TDI DSG ve Mondeo Titanium 1.5 EB Otomatik. Kısa süreli sürüşler olduğu için hem Mondeo'yu zihnimde tazeledim hem de Passat'tan emin olmak istedim o yüzden Anadolu yakası turu attım gün içinde. (işsizlik böyle bir şey)

İncelemelerden önce bu dört bayii de olumlu izlenim bıraktı. (Otokoç soğukluğunu saymazsak)

Aynı lastik/jant ölçüleri ile sürüş gerçekleştiği için ve hatta araçların tamamı sıfır gibi  (300-500-300-2000 km) olduğundan kıyaslama yapmak hatalı olmacaktır diye düşünmekteyim.

Passat ile Mondeo'yu kıyaslayarak gidelim;

Konfor, Passat'ın amortisörleri özellikle arkası sesli çalışmakta ve bu her hızda aynı vaziyette. -Focus 2 kullanıcıları olaya daha hakimdir- Tümsek ve çukurlarda sanki bir boşluk varmış gibi sesli çalışıyor, bu sese benzer tepkiyi Mondeo'da 50-60 km/h ile geçerken alıyorsunuz alt hızlarda bu denli ses yok. Ayrıca kapınızı kapatma hissiniz ile başlayan, sizi izole eden yapı Mondeo'da daha üstün durumda; hem koltukların sizi daha fazla sarması/rahat olması hem de sessizliği daha iyi konumda. Yukarda bahsettiğim tümsek veya kasisli yollarda araç hızlandıkça salınımı artar malum bundan da Passat biraz daha oynak durumda. Özetle Konfor çatısı altında Mondeo bir adım ilerde diyebilirim. Passatın yaşadığı durumlar C sınıfı bir araçta olsaydı eğer kesinlik eksi olarak düşünülemezdi lakin D sınıfı olunca en az rakipleri kadar beklenti oluyor.

Yol Tutuş, Passat'ı sadece 2 kere zorlama şansım oldu onların ikisinde de yanlış veya eksik bir tepki görmedim bu konuda sorunu yok diyebilirim ilk izlenim için ama detaylı yorum yapamıyorum maalesef haliyle kıyaslamak da yanlış olur yalnız her iki araçta atikliğini sergilemekte güçlük çekmiyor.

Performans, hafifletilmiş Passat meyvesini kalkış anlarında almış. Kalkış anlarında zorlanırsa çekiş kontrol sistemi devreye giriyor ki bu da motorun aracı rahat taşıyabildiğini gösteriyor. Daha sonraki hızlanmalarda standart 120 ps bir araç gibi hızlanıyor ne yavaş ne de çok hızlı, babalara yeter diye düşünüyorum ama gönül istiyor şöyle bir; güçlü bir TSI veya 2.0 TDI. 

Şamzıman, artık geçiş hızından bahsetmeye gerek bile yok sanırım ve yeni eklenen otomatik fren sistemi şanzımanın rahatlaması için çok iyi olmuş. Çok düşük hızla ilerleme konusunda tedirginliği var biraz gazı iyi ayarlamak gerekiyor.

Yukarda bahsettiğim gibi yol sesi, rüzgar sesi, fren gibi detaylara giremiyorum, ilerde uzunca aracı alırsam inş video'sunu çekerim :yeah:   

Genel olarak hem parasının karşılığını vermek hem de D sınıfına daha hakim gibi görünen araç benim gözümde Mondeo oldu. Verimlilik konusunda Passat oldukça ilerde olmasına karşın bu hisleri gözardı edebilmek kimilerine göre zor olsa gerek. 

Test araçlarının ortalama tüketimleri şu vaziyetteydi; Passat 12-13 litre, Mondeo 18-19 litre. 

Detay olabilir ama, sunroof'lu Passat'ın cam altı örtüsü sadece bezden ibaretti, bunun böyle olmamasını bekliyordum görünce şaşırdım doğrusu, ama ucundaki metal malzeme ve hissi çok iyi. (Mondeo'da ve İnsignia'da yalıtım malzemeli kalın kapak mevcut)

1hrvEH8.thumb.jpg.73f5fcafb4f82344277917

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Serhat Sözen
      Merhabalar profilimdeki aracımızı yeni aldık ve bir takım eksikleri olduğundan dolayı bu eksikleri kendim tamamlamaya çalışıyorum. Malum en ufak bir sorunda 20 40 tl arası işçilik ücreti çıkıyo hal böyle olunca bizde kendimizce onarım yoluna gidiyoruz.
      Torpido ışığının yanmadığını görünce hemen bir ampül alıp takarım diye düşündüm ama kazın aya öyle değilmiş haliyle ustaya gittim usta bunu bu şekilde takamıyacağını ve torpidoyu sökmek gerektiğini söyledi 65tl ampülde dahil fiyat verdi koşarak uzaklaşım oradan eve geldim operasyona başladım.
      İşleme başlamadan önce foto almayı unutmuşum bunun için kusura bakmayın.
      torpido gövdeye 7 vida ile bağlı vida başları yıldız alyan, vidalar çıkarıldıktan sonra hafifçe kendinize çekin çünkü aux girişiniz orda olabilir(aux girişinin orda olmasına hiç bir anlam veremedim müsait bir zamanda onu oradan teybin altındaki boşdüğmelerin birine taşıyıcam )bildiğim kadarıyla hepsinde yok ama sizin aracınızda var ise, hafifçe çektikten sonra aux girişinin soketini çıkartıktan sonra torpido haznesi komple bir parça halinde yerinden çıkıyor bu arada tortido kapağıyla hiç işimiz olmuyor sadece açıp bırakıyoruz. Ayrıntılar fotoğrafta
       

       
      NOT:Fotoda kullanılan vida temsili olarak vida delikleri görünsün diye kullanılmıştır.
       
      Torpido haznesini çıkardıktan sonra torpido çerçevesindeki parçayı söküyoruz
      Parçayı sökerken dikkatli olun tırnaklar biraz ince tırnakları sıkıp ileri doğru bastırıyoruz.
      parça çerçeveden kurtulduğu halde bile ampülü takmak hala zor bir iş benim gibi kalın parmakları olan biri için bundan dolayı soketide söktüm ben ve ampülü yuvasına taktım

       
      Ve montaj montajda dikkat edilmesi gereken en önemli husus torpido haznesini yerine takarken soğutucu girişini (eğer varsa)  iyice oturtmak aksi halde vidalar yerine takılsa bile kapak kapanmıyor buna çok dikkat edin.

       
      ve sonuç
      akşam karanlığı çöktü tam toplayamadım ama çalışır duruma getirdim.
       

       
      Umarım faydalı olur selametle
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Bu videoda ST-Line versiyonuyla birlikte yeni Focus'a neler eklendiğini, nelerin değiştiğini anlattım. 
       
      Güncelleme: İstanbul'da 170 km daha yol alındı işte yeni yorumlar: https://www.focusclubtr.com/topic/17413-yeni-ford-focus-15-ecoblue-8-ileri-otomatik-test-sürüşü-neler-değişti-2018-2019/?do=findComment&comment=489670
       
       
      Video
       
      Bu yazıda ise nispeten daha düşük donanımlı sedan Titanium'da yakından bakmıştık.
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
       

       
      Şimdi Lansmandan Notlar
      2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi.  Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor.  Yeni şanzıman ve motorun tüketim zaafiyeti kesinlikle yok eskiyi aratmaz ve yer yer daha az tüketebilir. Geçişlerde gaza basmasanız dahi düşüşlerde hissedebiliyorsunuz özellikle S modunda. Motor sesi eskisi gibi, dizelin hafif zırıltısı hala var. Vites değiştirme kulakçıkları ile vites düşürme, yükseltmeden daha hızlı yapıyor yani aracın vites düşürmesi aktif. Motor gürültüsü ve yol gürültüsü yeni lastiğe rağmen eskiye benzerdi, aynı yolda ve şartta kullanmadıkça bunu yorumlama zor ama bence MCA dahil zaten iyilerdi. SLA ile daha iyi olacaktır onun izolasyonu daha iyi. Rüzgar sesi 120 ile başlıyor 140 sonrası belirgin hale geliyor.  HUD umduğumdan daha güzelmiş o varken gözün kadranı aramıyor Şerit ortalama sistemi ile şerit takip çok daha hoş olmuş, daha fazla güven veriyor. Adaptif Hız sabitleme yukardaki sistemle birlikte gayet iyi işler çıkartıyor bunun bol bol videosunu çekeriz. Trafikte dur kalk yapıyor. Tabela okuyup hızını ayarlayabiliyor.  Oturma pozisyonunda, ekrana erişmede vs sorun yok her şey el altında. Arkası ciddi anlamda geniş, özellikle artan omuz açıklığı ferah hissetiriyor Bagaj yeni haliyle gayet geniş ancak B&O törpülüyor ayrıca ses sistemi bu opsiyon olunca uçup kaçmıyor, bence almaya değmez. Otomatik park "2" artık pedal kullanımını da ortada kaldırıyor. Yavaş yavaş araba elden kayıyor tehlikenin farkında mısınız? ?  İlk gördüğüm sedanın (linkteki) bagajındaki bazı çirkin detaylar devam ediyor (eğilince gözüken) ancak yan kaplama halısı bu sefer yerine oturtulmuş, elinle zorlamazsan çıkmaz yerinden bu haliyle mükemmel olmasa da OK. Gözlüklük ve güneşlik içindeki aydınlatma panoramik cam tavan ile geliyor Thor'un çekici LED far ülkeye gelmeyecek. O sabit LED'di malum. Sedan ST-line diye bir seçenek yok. Titanium'daki jantın değiştirilmesi yönünde oldukça fazla baskı yapıldı, mümkün olduklarında bence değişirler. Ford PassConnect, henüz çok kısıtlı ülke için gerekli şartları sağlıyor. BTK vs bir sürü detayı varmış izinlerle alakalı bunlar sağlanınca -Avrupa'ya bağlı- ülkeye gelebilir. Orta konsoldaki yumuşak dizlik, gelmiyor. Şu an ST-Line donanımında manuel vites düşünülmüyor. Göğüsteki Titanium ile gelen açık renk kaplama, aslında EU Titaniumuna ait değil onlarda daha koyu benekli bir tasarım var. Zaten fazla zıtlık oluşturduğu için kötü duruyor. Bunun değişme ihtimalini sordum, böyle gelecek dendi bu da bir paketmiş. Devam ediyorum.  
      Herhangi bir test aracından tüketim ekranı. Bunu bilerek çektim sürekli denenen bir araç olması sebebiyle.

       
      Detayı gördünüz mü? Ne yapmış Fört ? 

       
      Dinamik led alınca sedan

       
      SW - SLA 
       

       

       
      SW bagaj - askı ve koltuk yatırma
       

       
      Wagon'a elektrikli bagaj kapağı eklendi 

       

       

       
      Tekrar SW SLA

       
      Sedan/HB torsiyon
       

       
      Geri vitesler beyaz LED, ancak fren ve sinyaller ampül
       

       

       
      Bu açıdan her şey çok iyi

       
      Jantlar güzel ve standart. Bu kombin ile araba konforsuz değil. Tabi ki bir 16" konforu yok ancak rahatsız etmez.
       

       

       

       
      Wagon ST-Line
       

       
      Yok canım ne Volvosu ? 

       
      SUV mu Wagon mu bu şimdi? ? 

       

       

       

       
      Gözlere cila
       


       

       

       
      Mutlu son  
       

    • By Yakup Çağatay
      İyi seyirler
       
      Yazısını hazırlıyorum geceye doğru ekleceğim.
       
       
       







    • By Yakup Çağatay
      Karşımızda İtalyan 147'nin yerine gelen Giulietta var
        Test Aracı: 
       
      Alfa Romeo Giulietta 1.6 litre 4 silindirli JTDM-2 105 ps güç ve 320 Nm tork'a sahip (EU5+). Brid. Potenza marka lastikler mevcut 225/45 R17 - 16.000 km'de
      Teknik olarak bu araç 1310 kg ağırlığa sahip, fabrika tüketim değerleri 5,0 - 3,4 - 4,0 lt / 0-100: 11.3 sn
       
       

         
      İç Mekan
      Boyut olarak hem ön hem arka sıra geniş, baş ve diz mesafelerinde sorun bulunmuyor; arka kısmın baş mesafesi 1.90'larda. Kalite olarak sınıf standartlarında ama bir Almanlar gibi değil. Yer yer kullanım zorluğu yaratan detaylar mevcut örneğin el freni, C.C. kolu gibi. Genel olarak iç kısımda yumuşak detaylara rastlamak zor. Eşya gözleri ciddi çok az neredeyse yok gibi her boşluk sonradan eklenmiş yani var olsun diye yapılmış gibi. Tasarım olarak ise kendine has olması sizi özel kılıyor artık bu sevgi ile eksileri unutacaksanız başka çaresi yok
       
      Ses
      Bu denli sert araca rağmen sadece kapıların cam açma kapama bölümündeki plastik parçalar ses yapıyor -o da değerseniz- geriye kalan bölümlerde hiç tıkırtı sesi gelmedi. Bu sebeple trim ve işçilik seviyesini yüksek buldum parça birleşim olarak ise yer yer sorunlar vardı ama bunlar kullanım ile orantılı olabileceği için çok dikkate almıyorum. Örnek vermek gerekirse; direksiyon altı, arka koltuk sırtlarının zemin ile birleşimi gibi yerlerde hatalar mevcuttu.
      Yol sesi maalesef yüksek son zamanlarda böyle gürültü yapan araca binmemiştim, bu ses ile birlikte motor sesi veya rüzgar sesi rahatsız edici seviyeye gelmiyor yine dış ses olarak da izolasyonu zayıf.
       
      Konfor
      Düz yol ve tümsek konusunda hiçbir sorunu yok yalnız iş kasislere gelince canınız sıkılıyor araç oldukça sert ayarlara sahip bir de iki tekeriniz birden düşerse vay halinize ama iyi yanı da var böbrek taşı düşürmek için güzel bir fırsat üzerinde daha 17 inç jant var biraz yükseltsek neler olacak acaba? Konforu bir paket halinde düşünürsek eğer yetersiz bulduğumu rahatlıkla söylebilirim 2015 model bir araç için özellikle.
       
       
      Motor & Sürüş & Tüketim
      Motorun 105 ps ürettiğine bakmayın 320 Nm tork size yeterince fazla güç verebiliyor özellikle Dinamik sürüş biçimi ile gaz tepkisi artıyor buna ek olarak direksiyon sertleşiyor ve sürüş keyfiniz artıyor buna karşılık tüketim bu denli artmıyor. Yüksek güç ve trafik ile 7.0 lt'yi geçmeden tamamlamanız mümkün eğer normal sürüş biçimi ile ilerlerseniz 6.0 lt altını görmeniz çok kolay. 
       
      Sürüşü anlatmak gerekirse Focus'u örnek vereceğim siz Focus ile gaza bastığınızda önce yumuşak bir tepki alırsınız ardından eğer araç uygun devirde ise gücü size yanstımaya başlar işte bu Giulietta tam tersi ;gücü sizi anında iletiyor ve bunu sert şekilde yapıyor kiminin hoşuna gitmeyebilir ama gücü hissetmek istetenler için giu güzel bir seçim. Aynı sertliği frenlerde de görüyoruz ilk anda yumuşak ve devamında çok sert bir frenleme yapıyor ama buna alışmak ve sürekli yumuşak ilerlemek %100 mümkün. Yine dinamik mod'a özel esp'nin sportif karaktere geçmesi, frenlerin yüksek basınca hazır olması ve elektronik dif. kilitlemenin devreye girmesi bir başka zevk detayları ama bu zevklerin de bir son noktası oluyor o ise önden kayma ile başlıyor fakat bunu gerek direksiyondan gerek şasi üzerinden hissedebiliyor ve müdehale edebiliyorsunuz. Son olarak motor 2 bin dd öncesi ölü gibi ama sonrası dediğim gibi yeterince iyi.
       
      Kısa Kısa
      - Park sensörü ve uyarı seslerinin müzik sisteminden bağımsız olması sebebiyle müzik dinlerden bunları algılayamıyorsunuz.
      - Hız sabitleme kolu direksiyonun solunda inanır mısınız aktif edemedim sistemi çalıştırmak çok kolay ama hızı bir türlü aktif edemedim -kullanım klavuzuna bakmadım- 
      - Sileceklerin hızını kolu yükseltmeyle değil -fasılası harici- kol üzerindeki kademeyi döndürerek yapıyorsunuz bu da ayrı bir zorluk oldu ama yağmur sensörü bu sorunu çözdü diyebilirim.
      - Yukardaki sorunlar haricinde iç kumanda elemanlarında sorun yok.
      - Müzik sistemi ve dokunmatik ekran oldukça iyi ve sesli kontrol sistemi güzel çalışıyor.
      - Dinamik mod içerisinde Launch kontrol mevcut yani gaza bastığınızda belirli bir devirde sizi tutuyor ardından kalkış yapıyorsunuz.
      - Katlanır aynalar, kapılar kilitlendiğinde değil siz düğmesine bastığınız anda kapanıyor.
       
      Fiyat: Bu donanım seviyesinde 2015 model gui 76 bin tl, 2014 model kaldıysa etrafta 72 bin tl.  Arka kol dayamanın bile sadece lüks paket ile geldiğini düşünürsek (9.200 tl) biraz fazla gibi gelebilir ama bu sportif araca lazım olan görüntüden ziyade güzel bir ses sistemi ve kuvvetli aydınlatmadır (premium paket) onlar da toplamda 5.700 lira yani 80 bin tl'ye Alfa denilebilecek araç alınabiliyor bence ederinde bir fiyat.
       
      Sonuç olarak; bir gence yakışacak bir araç ama aile babası için tercih eder miydim? Sanmıyorum.
       
       
      Artı
      + Performans
      + Tüketim
      + Yaşam alanı
      + Sürüş keyfi
      + Yol tutuş
       
      Eksi
      - Malzeme Kalitesi
      - Konfor
      - Yol sesi
      - Kullanışlılık
       
       



























      En çok beğendiğim detaylar
       


      Yukarıda anlatmaya çalıştığım silecek çalışma mekanizması.
       
       


























      Tavan kumaşı bu donanım ile siyah renk
       








       
      Anahtarı güzel ama buna buton ile çalıştırma yakışırdı.
       


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.