Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

2017 Makyajlı Ford Kuga 1.5 Tdci Powershift İncelemesi


Recommended Posts

Ford Türkiye, geçtiğimiz hafta Safranbolu’da Yeni Kuga lansmanı düzenledi. Davetli olarak katıldığım etkinlikte, Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü’nü gerçekleştirme fırsatı buldum.

 

Tüm detayları ve görselleri: https://anasayfa.focusclubtr.com/makyajli-ford-kuga-1-5-tdci-powershift-test-surusu-incelemesi/

 

-AŞAĞIDA SADECE BELLİ KESİTLER EKLİDİR, linki tıklayıp okunmasını öneririm anlaşılır olması için-

 

 

Bu bölümü uzatmayacağım çünkü detaylı olarak videoda bahsettim izlemenizi rica ediyorum, sadece 10 dakika  Dış mekanda ön tasarımı beğendim. ST-Line ile birlikte normalde siyah plastikler gövde rengine, gri ekler ise parlak siyah olarak boyalı geliyor bunları özellikle beğendim, yeterince modern gözüküyor. Arka tasarım ise Avrupa’dan biraz uzaklaşarak Amerika’ya göz kırpmış, çok ısınamadım.

 

......

 

Tanıtıldığı günden beri 1.5 tdci ve powershift kombinasyonu merak ediliyordu, nihayet deneme gününe geldik. Şahsen beklediğim bir performans ile karşılaştım. ‘Nedir bunlar?’ diye soruyorsunuz ama bundan önce biraz beyin jimnastiği yapalım, aracın ton başına düşen gücü sadece 75 PS. Başarılı bir hızlanma için bunun 100 ps ve üstünde olması beklenir. Bu düşük gücü bertaraf edebilecek tek hamlesi yüksek torku, ancak bununla birlikte Kuga’nın yüzünü yere düşmüyor.

 

.....

 

Hız 80 km/h üstüne gelince performans vasata düşüyor, 120 km/h üstüne gelince iyice düşüyor. Düz yolda ise son hıza yaklaşmak neredeyse imkansız gibi durmakta. Ara hızlanma konusunda ise düz yolda yeterli, yokuşlarda ise en azından hızını kaybetmeden devam edebiliyor, demek istediğim ne hızlanıyor ne de yavaşlıyor  Sonuç olarak şehir içinde ve otoyol hız sınırları dahilinde yeterli bir gücü sunuyor daha fazlasını beklemeyin.

 

.....

 

Tüketim konusunda AWD ve klasik otomatik şanzımanlı EcoBoost Kuga, oldukça iştahlı bir yapıya sahipti. Gücünü ve dört tekerden çekiş sistemini kullanmayan kişiler için gereksiz bir yük oluşturduğu aşikar işte bu kullanıcıları hedef alan 1.5 Tdci Powershift, şehir dışı hız kuralları dahilinde saatte ortalama 100-110 km/h hızla, 6.0-6.5 lt/100km tüketime sahip. Şehir içinde ise bu tüketim 8.5 lt‘ye kadar ulaşıyor.

İstanbul'da 300 km'de 7.0 lt/100 km ile dolaştık, uzun yolda 90 geçilmezse 5.5 lt'lere inebiliyorsunuz. 

 

.....

 

En beğendiğim noktası süspansiyon konforu oldu. Spor süspansiyonlu ve 19” jantlı ST-Line serisini kullanmama rağmen rafineliği çok çok iyidi bunu özellikle yolcu kısmında daha iyi anlıyorsunuz. Ufak çukur ve kasisleri çok iyi emiyor ve çok sessiz geçiyorsunuz sadece derinlerde çalışma aralığı bitiyor ama itici bir sesi yok bu konuda da.

 

.....

 

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 1.JPG

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 3.JPG

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 9.JPG

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 15.JPG

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 18.JPG

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 19.JPG

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 22.JPG

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 30.JPG

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 32.JPG

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 2.JPG

 

Navi ile gelen bir araçtan ana arayüz.

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 33.JPG

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

  • Yakup Ç. A. changed the title to 2017 Makyajlı Ford Kuga 1.5 Tdci Powershift İncelemesi
14 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Navi ile gelen bir araçtan ana arayüz.

Ford Kuga 1.5 TDCI PowerShift Test Sürüşü 33.JPG

 

vay arkadaş, bu görüntü nasıl opsiyon bile olmaz. Şimdi bunun yerine bunu nasıl kullanırız :) 

 

 

ekran.jpg

Link to comment
Share on other sites

5 dakika önce, Murat Kavuk yazdı:

vay arkadaş, bu görüntü nasıl opsiyon bile olmaz. Şimdi bunun yerine bunu nasıl kullanırız :) 

 

Klima kontrolü de yok :) Anlamadım ama kesmişler bunu, Focus ST'de de yoktu. Sadece galaxy ile gördüm :/  (Bunlardan eski üretim)

 

Screen Shot 2017-03-05 at 22.03.04.png

Link to comment
Share on other sites

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Klima kontrolü de yok :) Anlamadım ama kesmişler bunu, Focus ST'de de yoktu. Sadece galaxy ile gördüm :/  (Bunlardan eski üretim)

 

Screen Shot 2017-03-05 at 22.03.04.png

 

O benim de dikkatimi çekti, sanırım 2017'lerde kaldırılmış.

Link to comment
Share on other sites

Vay arkadaş rezil Ford şu içindeki dandik ampul görülen stoplardan ne zaman vazgeçecek. 150-160 bin verip şu stop la araba almak ne koyardı bana ? Alanyada içi görünen şeyler giyen 70lik turist teyzeler geldi aklıma :( Bırrrr  

kg.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eline, ağzına, emeğine sağlık Yakup.

Vurun abalıya oturumumuz açılmıştır.

Ben şimdilik kendi izlenimlerimi oluşturmadan pek yazmak istemiyorum. 

Genelde kalite hissi ancak vasat.

Ve fiyatları bu düzeye çıkartan değerli devletimizi de saygıyla anıyorum. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vuralım o zaman :) Cenk abi haklı, bazı açılardan ampuller çirkin görünüyor. C-max tarzı bir çözüm üretmek zor olmamalıydı. Kişisel çözüm olarak (hiç değilse biraz iyileştirmek adına), sarı ampuller osram chrome diadem veya philips silvervision ile değiştirilebilir. Zaten bu araç, bu tür "kalite hissi" anlamındaki detaylardaki beceriksizliğinden (ve de gereksiz cimriliğinden) bence epey müşteri kaybedecek. Ford Avrupa'ya lafım bu nedenle idi. Kendi pazarına uygun detaylar ekletmeliydi, vignale vs ile zaman kaybetmek yerine. Hala daha C segmentinde doğru düzgün bir led stop koymadılar. Oysa Avrupa için en önemli segment bu segment. Rakipler disko topu ledlerle sokaklarda dolaşırken, ford ampulleri bizim gözümüze gözümüze sokuyor.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Yakup Ç. A. changed the title to 2017 Makyajlı Ford Kuga 1.5 Tdci Powershift İncelemesi
Şimdi, Murat Kavuk yazdı:

Vuralım o zaman :) Cenk abi haklı, bazı açılardan ampuller çirkin görünüyor. C-max tarzı bir çözüm üretmek zor olmamalıydı. Kişisel çözüm olarak (hiç değilse biraz iyileştirmek adına), sarı ampuller osram chrome diadem veya philips silvervision ile değiştirilebilir. Zaten bu araç, bu tür "kalite hissi" anlamındaki detaylardaki beceriksizliğinden (ve de gereksiz cimriliğinden) bence epey müşteri kaybedecek. Ford Avrupa'ya lafım bu nedenle idi. Kendi pazarına uygun detaylar ekletmeliydi, vignale vs ile zaman kaybetmek yerine. Hala daha C segmentinde doğru düzgün bir led stop koymadılar. Oysa Avrupa için en önemli segment bu segment. Rakipler disko topu ledlerle sokaklarda dolaşırken, ford ampulleri bizim gözümüze gözümüze sokuyor.

Murat hocam navigasyon takılırsa eğer SD kart ilemi çalışıyor? Öyle ise kolçak içindeki bölümde değişmeli ve SD kart için tesisat çok zor. Çünkü BCM ayarlıyor galiba. Ayrıca adaptif sis farlarıda yok galiba. EDGE'de vardı.

Edited by Tuncay A.
Link to comment
Share on other sites

Şimdi, Tuncay A. yazdı:

Murat hocam navigasyon takılırsa eğer SD kart ilemi çalışıyor? Öyle ise kolçak içindeki bölümde değişmeli ve SD kart için tesisat çok zor. Çünkü BCM ayarlıyor galiba. Ayrıca adaptif sis farlarıda yok galiba. EDGE'de vardı.

 

Sync 3'de sd kart yok. Navigasyon sadece yazılım ile güncelleniyor. Zaten ben de bu nedenle fabrikasyon çıkışı navi olsun istedim. Aksi durumda nasıl bir sıkıntı olacak emin değilim. Ben her zaman ustasını nerede bulayım.

Adaptif far sadece zenon far alınca var benim bildiğim. Sis farları adaptif değil. Zenon alındığında; uzun ve kısa farlar ortak. Yandaki far dönüş farı oluyor. Buradaki yaklaşımı da tuhaf ford'un. Olay bir yazılımdan çok da öte bir şey değil.

Link to comment
Share on other sites

Şimdi, Murat Kavuk yazdı:

 

Sync 3'de sd kart yok. Navigasyon sadece yazılım ile güncelleniyor. Zaten ben de bu nedenle fabrikasyon çıkışı navi olsun istedim. Aksi durumda nasıl bir sıkıntı olacak emin değilim. Ben her zaman ustasını nerede bulayım.

Adaptif far sadece zenon far alınca var benim bildiğim. Sis farları adaptif değil. Zenon alındığında; uzun ve kısa farlar ortak. Yandaki far dönüş farı oluyor. Buradaki yaklaşımı da tuhaf ford'un. Olay bir yazılımdan çok da öte bir şey değil.

SD kart olmaması iyi bir olay, geçtiğimiz hafta benim araca makyajlı C-max'in kolçağını taktık, usb ve auxu bir türlü çalıştıramadık. 10 tane kablo geliyor fazladan hepsininde voltajını BCM veriyor. Bizde tadilat ile tek usb ve auxa yönlendik. Bu arada 2011 model puntoda bile led stop ve adaptif sis farı var ve fordun bu yaklaşımı ilginç, bir eleştirimde; C-max'te bagajda aydınlatma 2 tane bunda tek.

Link to comment
Share on other sites

41 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Kuganın stoplar Led.Park da led.

Tabii tabii Murat da zaten doğru dürüst bir LED koyamadı dedi. 

Görünen ampuller geri vites ve sinyal mi ? 

Link to comment
Share on other sites

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Araba güzel, tek dert bunlar olsa keşke, para eksik asıl :)

 

Hani nerde, yok ki araba. Niyetlendik ama, "senin istediğin konfigurasyon gelmiş/gelecek araçlar arasında yok" dediler (navisiz olarak bile). Otosan sipariş açsın, bakalım dediler. Onu bekliyoruz şimdi. Galiba en iyi ihtimal Nisan üretimi olacak, onun da gelişi Haziran'ı bulacak. Ben ihtiyarladım yahu bu arabayı beklerken :P 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Yakup Ç. A. changed the title to 2017 Makyajlı Ford Kuga 1.5 Tdci Powershift İncelemesi
  • Yakup Ç. A. pinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.