Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Isıtmalı Yan Aynalar


saner can

Soru

Forumda aradım fakat böyle bir konu bulamadım.

Isıtmalı yan aynalar tam olarak ne işe yarar? Yani kullanma kılavuzunda buğuyu ve buzlanmayı önler diyor. Gerçekte ben hiç bir faydasını görmüyorum. Bu özellikten fayda gören var mı?

Isıtmalı yan aynaları devreye sokmak için arka cam rezistans düğmesine basıyorum. 2-3 dakika bekliyorum fakat hiç bir hareket yok. Aynanın üzerindeki kar taneleri öylece duruyor. Bu sistemin kontrolü nasıl yapılır? Kendimiz yapabilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kar çözemez ki o yani çok uzun sürer. Normal hava da ısınır ve dokununca anlarsınız. Su tanelerini giderir ve dediğiniz gibi buğuyu önler.

Elimle dokunuyorum bir ısı farkı yok sanki. Herhalde çok ısınmıyor değil mi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 3'ümde net şekilde yan ayna üzerinde su damlaları varsa bu ısıtma sayesinde gidiyordu. İzmirde kar olmadığı için karda deneyemedim. Şuanda astra da da yan aynalar ısıtmalı onda da yağmurlu sabahlarda cam resistansına basınca aynalardaki sular yok oluyor. Fakat Focusta biraz daha hızlı oluyordu bu iş, astrada daha yavaş oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynada yapışık kar taneleri var ise erimesi gerek. Zaten en büyük özelliği bu. Dışarıda sıcaklık sıfırın altında, ve kar tipisi gibi kötü bir havada araç kullanıyorsanız, aynanıza karlar yapışabilir. Ayna soğuk olduğunda erimeyeceğinden görüşünüzü olumsuz etkiler. İşte bu özellik ancak o zaman işe yarar. Bir de aracı ilk çalıştırdığınızda, buz falan tutmuş ise, aynayı da temizleme ihtiyacını ortadan kaldırır. Bildiğim kadarıyla bizim arabaların aynaları buğu yapmıyor (ben rastlamadım). O nedenle buğu için değildir ama olursa işe yarar. Yağmurda gerekli olduğunu ya da işe yaradığını hissettim diyemem.

 

Yalnız bu özellik focus 3'de sadece titanyumda vardı diye biliyorum, yanlış mı hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynanın arkasındaki rezistanslar çok güçlü değil, zaten öyle de olmaları gerekiyor. Aksi durumda ısıl işlem ile imal edilmiş ayna camlarında bozulma/yansıtma kaybı yaşanırdı ve/veya gövdeye, yani ABS plastiğe zarar verirdi.  Yağmur damlası buharlaşıyor, ayna üzerinde buzlanma oluşması engelleniyor mu? ...cevap evet ise sistem düzgün çalışıyordur.  Elinizi değdirdiğinizde belirgin bir sıcaklık hissi beklemeyin, hem arka planda gereğinden güçlü bir ısı kaynağı yok, hem de chill effect denen neden ile (kabaca rüzgarın dış yüzeydeki ısıyı alıp götürmesi) kayda değer bir fark hissedemezsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynanın arkasındaki rezistanslar çok güçlü değil, zaten öyle de olmaları gerekiyor. Aksi durumda ısıl işlem ile imal edilmiş ayna camlarında bozulma/yansıtma kaybı yaşanırdı ve/veya gövdeye, yani ABS plastiğe zarar verirdi.  Yağmur damlası buharlaşıyor, ayna üzerinde buzlanma oluşması engelleniyor mu? ...cevap evet ise sistem düzgün çalışıyordur.  Elinizi değdirdiğinizde belirgin bir sıcaklık hissi beklemeyin, hem arka planda gereğinden güçlü bir ısı kaynağı yok, hem de chill effect denen neden ile (kabaca rüzgarın dış yüzeydeki ısıyı alıp götürmesi) kayda değer bir fark hissedemezsiniz.

Efenim? Sizi esefle kınıyorum Kaan ağabey :) Nasıl bir ısıtmaymış ki o elini değdiğinde belirgin bir sıcaklık hissedilmiyor ama yağmuru buharlaştırma sıcaklığına getiriyor :)

 

Isıtmalı ayna, aynadaki donmayı ve buğuyu önlemek adına yapılmış bir sistemdir herhalde, hemfikir miyiz? :) Siz bir girdiniz yağmur damlasına bir türlü çıkamadınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynada yapışık kar taneleri var ise erimesi gerek. Zaten en büyük özelliği bu. Dışarıda sıcaklık sıfırın altında, ve kar tipisi gibi kötü bir havada araç kullanıyorsanız, aynanıza karlar yapışabilir. Ayna soğuk olduğunda erimeyeceğinden görüşünüzü olumsuz etkiler. İşte bu özellik ancak o zaman işe yarar.

 

Yalnız bu özellik focus 3'de sadece titanyumda vardı diye biliyorum, yanlış mı hatırlıyorum.

O zaman benimki bozuk olabilir. Kontrol ettireyim servise.

Isıtma Style Plus larda var. Diğerlerini bilmiyorum.

saner can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Siz bir girdiniz yağmur damlasına bir türlü çıkamadınız.
 

Yağmur damlasını giderdiği kesin yalnız. geçen Acityden çıkınca açmıştım herşeyi ayna pırıl pırıldı sonra sıcak oldu diye kapattım bi süre sonra aynadan yine bişey görünmeyince tekrar açtım ve temizlendi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Nasıl bir ısıtmaymış ki o elini değdiğinde belirgin bir sıcaklık hissedilmiyor ama yağmuru buharlaştırma sıcaklığına getiriyor

 

:)  dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım.

 

Araç üzerindeki en büyük aerodinamik -false- noktalarından birisi yan aynalardır. araç hareket halindeyken aynanın etrafında vortex denen bir hava girdabı oluşur, iyi bir tasarım ile bu girdap aynanın etrafından onun arkasına, yani araç B direği civarına alınır böylece sürücünün aynadan kaynaklanan -ıslık- sesi duyması engellenir.

 

Vortex işte böyle bir şey.

 

 

(umarım doğru dürüst yükledim)

 

... şimdi diyelim ki katya ile çalışan bir tasarımcısınız http://tr.wikipedia.org/wiki/CATIAve sizden vortex'in bir kısmını aynanın yüzeyine, ama gövdeye değil ... doğrudan aynaya aktarmanız isteniyor. Tasarımınızı buna göre geliştiriyor ve ayna kabının araca bakan tarafını azıcık oyuyorsunuz. Artık rüzgar geçerken bir kısmı aynanın yüzünü yalıyor.

 

Yani artık elimizde -bedavaya- aynayı temizlemek için bir gereç var. Ama bu yeterli mi? Hayır... çünkü yoğun su damlaları birleşme ve yüzeylere yapışma eğilimindedir. Neden? Çünkü gaz halinden yarı - katı hale geçerken enerjilerinin önemli kısmını yitirmişlerdir. Demek ki yapmanız gereken ikinci şey o su damlalarına birazcık, ama sadece birazcık -ısıl- enerji vermek ve onları :) cesaretlendirmek.

 

Burada aynanın arkasındaki rezistanslar devreye giriyor, siz parmağınızı kaldırıp arka cam rezistansınıza bastığınızda elektrik akımı direnç göstermeleri için özel olarak tasarlanmış devrelere gönderiliyor ve elektrik enerjisi ısıl enerjiye dönüştürülüyor.

 

Rezistanslar aynayı azıcık (yaklaşık 22 - 27 derece...) ısıtıyor ve bu kadarcık destek yağmur damlarını o ana kadar sergiledikleri -yapışkan- tutumdan vaz geçiriyor. Hava itkisi geri kalan işi görüyor ve tataaa ... aynanız temiz.

 

Yani bir buharlaşmadan daha ziyade aslında bilinçli şekilde yönlendirilmiş hava akımının -silecek- gibi çalışmasından bahsediyoruz.

 

...buzlanmada da aynı şey söz konusu. Ayna zaten ılık olduğu için buzlanma geç gerçekleşiyor, hava koşulları iyice sertleştiğinde de buz görece sıcak ayna yüzeyine tutunamadığı için (çünkü buz tabakası ile ayna yüzeyi arasında mikron kalınlığında bir su tabakası oluşuyor) biraz hava akımı buzu mekanik olarak hareketlendiriyor.

 

İşin içinde sihir falan yok, Tesla'nın bize öğrettiği temel elektrik direnç etkileri ve aerodinamik tasarım becerisi aynalarınızı temizliyor/temiz tutuyor.

 

...ve evet. Aynalarınız sıcakken onlara çıplak parmak ucu ile dokunduğunuzda söz konusu -ısıtma- etkisini hissetmeniz zordur. (nedenlerini yukarıda açıklamıştım) aksi enerjinin israfıdır, araçta yangın tehlikesine davet çıkarmaktır ve bundan da öte aynasını -yapma- deseniz de mıncıklayacak ve parmak uçları yandığı için sizi dava edecek tüketiciler ile uğraşmaktır.

 

bir kaç amper ile işi göreceksek neden aynalara daha fazla enerji harcayalım ki? dimi?  :)  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Nasıl bir ısıtmaymış ki o elini değdiğinde belirgin bir sıcaklık hissedilmiyor ama yağmuru buharlaştırma sıcaklığına getiriyor
 

 

Kaan Bey'in anlattıklarına ayrıca ek bilgi: Buharlaşma her sıcaklıkta olur. Isının yüksek olması buharlaşmayı hızlandırır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
bir kaç amper ile işi göreceksek neden aynalara daha fazla enerji harcayalım ki? dimi?    

Siz güncel teknolojide dahi %35-40 verim ile çalışan içten yanmalı motorların boşa atılan %60 enerjisini kurtardınız da ... ? 3-5 amperin fazla harcadığı enerjinin peşine mi düştünüz ?   :blink:   :kıhkıh:

O değil de fena kış geldi, webasto taktırmak lazım arabaya.

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.