Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Ecoboost Motor Yatak Sardı


Mehmet Korkut

Soru

iki hafta önce izmirden antalyaya gelirken su hortumunun bağlantı noktasından çıkması sonucu motor susuz kaldı ve motor iflas etti. motor üst kapagı ,piston ve sekman degişmesi geregi dogdu. üst kapak bulundu fakat piston ve sekman bulunamadı.nereden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim.fordun kendisinde pistonlar alt motorla birlikte veriliyor,o durumda motor no değişmek zorunda kalıyor.birde yurt dışından parçacının birisi 150 ps lik ecoboost getirtmiş önceden. o motoru alsam uyarmı turbonun dişında bi fark varmıdır.birde aracın garantisi biteli 3 ay olmuştu, bütün bakımları zamanında ford da yapılmıştı,ford yardımcı olurmu acaba.araç şuan sanayide tamirci arkadaş vardı ona bırakmıştım.motor açılmadan önce bu kadar büyük bir problemle karşılaşacagımı düşünmemiştim,. işim çok zor,yardımlarınızı bekliyorum acil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

...tamamen istatistiksel bir iş o. F/O'nun ilk sparişte parça karşılama oranı %92+ ve bu oranı korumak/arttırmak istiyorlar. O nedenle yeni gelen bir araç için bile (henüz o araç için hiç bir istatistik bilgi birikmemiş olsa dahi) otomatik sipariş oluşturuyorlar. Diyelim ki F4 geliyor ... geriye dönüp F3'ün 3-5 yıllık parça tüketim data'sını indiriyor, filtreliyor ve aynı kullanım alışkanlığının süreceğini farz ederek sipariş veriyor ve bayiler için de -tavsiye edilen- y.parça sipariş listeleri hazırlıyorlar.

...parça tipi/numarası değişiminde de aynı şey söz konusu. Özellikle kalitesiz antifreeze nedeni ile hortum talebinin ardı arkası kesilmiyor... yeni parça geldiğinde benzer boruların yıllar bazında tüketim adetlerine bakılmış ve sipariş verilmiştir. 

 

 

 

Teferruatlar F/O'ı bağlar :) İsterlerse Cern'e gidip karanlık madde ile karşılıklı bu hesaplamaları yapabilirler :)

Ben ürün geldi mi, ne zaman geldi, tekrar bozuldu mu ona bakarım  :smiley2k:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Naptınız? stoklara bu kadar yüklenilir mi hiç, Kaan abi'yi yaşlandırdınız bir anda, noldu abi sana öyle :)

Profil resmi güncel olunca olayı hortuma bağladık [emoji2][emoji2][emoji2]

Bir arkadaşa alıyorum ala alahhh :):)

Arkadaşa bakıp çıkacam gibi oldu abi [emoji2]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Oooo bir hortumlamadır gidiyor. 

Kaan Üstada fazla yüklenmeyin, biz ister istemez bardağın yarısını boş görenleriz. 

Ve fakat servisle konuştuğumda durumun sanıldığı kadar kontrol altında olmadığı görülüyor. 

Öncelikle 1.0 EB'larda hortum yırtılması nedeniyle motor yakanlar var ve hortum değişimi ile ilgili rutin bir uygulama bildirimi yok.

Bununla beraber servis hortumları kontrol ediyor.

1.6 EB ile ilgili ilk başvuru benden gelmiş, ama nedense hiç şaşırmadılar.

Öztürk sağ olsun akşam siparişi verdim ertesi gün öğlen kapıdaydı parça. Ederi 70 TL civarında sanırım.

Hortumda değişikliğe gitmişler.

Eskisi iki parça ve plastik kauçuk kelepçeli geçişli iken yenisinde tek parça, konumuna göre önceden farklı şekil verilmiş ve kalın kauçuktan yapılmış, koruyucu kılıfı da daha uzun.

Yani elinize alınca hortum dediğin böyle olur dedirtiyor.

Çıkmış hortumun plastiğini de biraz sıkıştırınca çıtır çıtır kırılmaya başlıyor.

Diyeceğim o ki eğer sizin motorda da aynı plastik hortum varsa er veya geç sorun çıkartacaktır değiştirin. 

Pardon @Kaan Yagizer, ama bence gerçekten durum bu. 

Bu arada fotoğrafın çok yakışmış.

 

Paranoya yaratmak istemem ama bir tespitimiz daha oldu. Yedek su haznesi bu hortumun girdiği yerin altında deforme olmuş, incelmiş ve bombeleşmiş. 

Su kaçırmıyor ama o potansiyeli taşıyor.görünüyor.  

Onun da zaman içerisinde değişimini önerdiler. Bu duruma da pek şaşırmadılar.

Sonuçta gerçekten sorun çıkartıp çıkartmayacağını bilmem imkansız ama uyarıldım.

O da stoklarda pek yok.

Orijinali 45 TL, yan sanayisi 35 TL imiş.

 

Görseller; önce eski hortumu takılı görüp yerini hatırlayalım

 

FocusClubTr--1426662248.jpg

 

Bu da yeni ve eski hortum yan yana

 

FocusClubTr--1426662265.jpg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Oooo bir hortumlamadır gidiyor. 

Kaan Üstada fazla yüklenmeyin, biz ister istemez bardağın yarısını boş görenleriz. 

Ve fakat servisle konuştuğumda durumun sanıldığı kadar kontrol altında olmadığı görülüyor. 

Öncelikle 1.0 EB'larda hortum yırtılması nedeniyle motor yakanlar var ve hortum değişimi ile ilgili rutin bir uygulama bildirimi yok.

Bununla beraber servis hortumları kontrol ediyor.

1.6 EB ile ilgili ilk başvuru benden gelmiş, ama nedense hiç şaşırmadılar.

Öztürk sağ olsun akşam siparişi verdim ertesi gün öğlen kapıdaydı parça. Ederi 70 TL civarında sanırım.

Hortumda değişikliğe gitmişler.

Eskisi iki parça ve plastik kauçuk kelepçeli geçişli iken yenisinde tek parça, konumuna göre önceden farklı şekil verilmiş ve kalın kauçuktan yapılmış, koruyucu kılıfı da daha uzun.

Yani elinize alınca hortum dediğin böyle olur dedirtiyor.

Çıkmış hortumun plastiğini de biraz sıkıştırınca çıtır çıtır kırılmaya başlıyor.

Diyeceğim o ki eğer sizin motorda da aynı plastik hortum varsa er veya geç sorun çıkartacaktır değiştirin. 

Pardon @Kaan Yagizer, ama bence gerçekten durum bu. 

Bu arada fotoğrafın çok yakışmış.

 

Paranoya yaratmak istemem ama bir tespitimiz daha oldu. Yedek su haznesi bu hortumun girdiği yerin altında deforme olmuş, incelmiş ve bombeleşmiş. 

Su kaçırmıyor ama o potansiyeli taşıyor.görünüyor.  

Onun da zaman içerisinde değişimini önerdiler. Bu duruma da pek şaşırmadılar.

Sonuçta gerçekten sorun çıkartıp çıkartmayacağını bilmem imkansız ama uyarıldım.

O da stoklarda pek yok.

Orijinali 45 TL, yan sanayisi 35 TL imiş.

 

Görseller; önce eski hortumu takılı görüp yerini hatırlayalım

 

 

 

Bu da yeni ve eski hortum yan yana

 

 

Cem Abi 1.0 la 1.6 nın hem hortumu hemde takıldıkları yerler çok farklı sanırsam.Hortum kesin farklı ama takıldığı yer kafamı karıştırdı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bizde bir anestezist var latütüt almıştı. daha 1 yıl olmadan fiesta ile gelmeye başladı. Böyle bir hortum patlamış ülkede yokmuş koreden gelmesi bekleniyormuş. Garanti dahilinde araba 1 ay yattı arkadaş ikame fiesta ile gezdi. 

 

Geçenlerde de bir arkadaş söylemişti garanti içindeki C-eliyssees de hortum bekliyordu aynı şekilde. Otosanı bu konuda hızlı bile sayabiliriz bence..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Pardon @Kaan Yagizer, ama bence gerçekten durum bu. 

 

...pardon'luk ne var canım? Senin de belirttiğin gibi bir TSB yok, sözlü/yazılı uyarı yayınlanmadı + ilk siparişi de senin arabaya verdiler. Herkes her şeyi bilemez ki, forum'ları bu yüzden de seviyorum. Türkiye'nin öbür ucunda biçimsiz bir şey olsa pek gecikmeden bilgi pat diye kucağına düşüyor. 

 

 

Otosanı bu konuda hızlı bile sayabiliriz bence..

 

...arabayı yatırmak marifet değil ki, önemli olan onu asfaltın üzerinde tutmak.  

 

bizde bir anestezist var latütüt almıştı.
 

 

Latitude'nin aslında "Samsung" olduğunu biliyorsun değil mi?  http://tr.wikipedia.org/wiki/Renault_Latitude   :)

 

biri çok güzel kadınları anlatır....biri de arabaları çok güzel anlatıyor sonuçta....
 

 

...üstadım sağolasın da keşke Ahmet Altan demeseydin. Ahmet bey'in yazılarına pek lafım yok ama Hazret'in son vak'a'lar sonrasında sergilediği tavrı pek beğenmiyorum.  

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.