Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Ecoboost Motor Yatak Sardı


Mehmet Korkut

Soru

iki hafta önce izmirden antalyaya gelirken su hortumunun bağlantı noktasından çıkması sonucu motor susuz kaldı ve motor iflas etti. motor üst kapagı ,piston ve sekman degişmesi geregi dogdu. üst kapak bulundu fakat piston ve sekman bulunamadı.nereden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim.fordun kendisinde pistonlar alt motorla birlikte veriliyor,o durumda motor no değişmek zorunda kalıyor.birde yurt dışından parçacının birisi 150 ps lik ecoboost getirtmiş önceden. o motoru alsam uyarmı turbonun dişında bi fark varmıdır.birde aracın garantisi biteli 3 ay olmuştu, bütün bakımları zamanında ford da yapılmıştı,ford yardımcı olurmu acaba.araç şuan sanayide tamirci arkadaş vardı ona bırakmıştım.motor açılmadan önce bu kadar büyük bir problemle karşılaşacagımı düşünmemiştim,. işim çok zor,yardımlarınızı bekliyorum acil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

geçmiş olsun..Valla ucuz yırtmışsınız.. 

 

bir an kendimi hatırladım. 2004 cmaxte turbo borusu etrafında yağ görmüştük. Pek bilinmiyordu . Yabancı forumlara sorduk . Sonra Kaan turbo borusu dedi. TSB si var dedi. Kaanlar talep etti ama boruda stok sorun vardı. Başka bir forumdan (şimdi test videolarını izlediğiniz bizin Kaanla tanışmamıza vesile olan otopark com) bir kardeşimiz (Kaan belki hatırlar Spectrum nickli Veysel) ford yedek parça merkezinde çalışıyordu. Ben ona ulaştım . Abi dedi boru o kadar sıkıntılı ki önce biz parçayı sipariş ederiz parça gelir sonra ödderiz. Bu boruyu acil kaydıyla (rakamları şimdi hatırlamıyorum atıyorum) 400 tane acil uçakla istiyoruz parasını peşin veriyoruz. Bize yine de sadee 20 tane yolluyorlar oysa 250 kesin sipariş var sıraya göre gönderiyoruz demişti. Sonra alternatifleri çıkmıştı , veya beklerken kaynakla  güçlendiriyorlardı. 5 yılda 2 kere daha değişti o boru.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tüm geçmiş olsun dileklerine teşekkürler, neyse ki sıkıntılı bir durum olmadı, ne yolda kaldım ne de hasar oluştu.

Ama daha önce de yazdığım gibi uzun yolda rahatlıkla motor yakmaya varabilecek sonuçları olabilirdi.

 

 

Boru aslında sert plastikten yapılmış gibi, tam emin olamadım, yanı kauçuk değil. Büyük olasılıkla hem içeriden sıcak suyun etkisi hem de motor bloğunun ısısına yakın olması zamanla plastiğin genleşme özelliğini yitirmesine ve bağlantı yerinden kırılmasına neden oluyor. 

Su haznesine yakın yerde klipsli bir bağlantısı var, motor tarafında da kauçuk daha geniş bir hortumun içine giriyor ve burada kelepçe üzerine sıkılabilsin diye ağzına pirinç bir kılavuz takılıyor. 

Bir de 180 derecelik bir dönüşle çıkıyor, ve boru bu şekilde üretilmiş.

Yine de pratikte aynı çapta daha sağlam bir ürünle metre bazında kesilmek suretiyle değişmesinde zarar yok bence.

Servislerde ve yedek parçacımda parça yok ama sipariş geçecekler yarın elimizde olur dediler. 

Bu arada parça kodu da değişmiş, olasıdır ki parça uygunsuzluğu fark edilerek niteliği değiştirilmiş.

Eski kod: BV618K012DH

Yeni kod: CV618K012AA

Fiyatı da 70 TL civarında.

Şu durumda 1.6 EB kullanıcılarının yeni kodlu parçadan bir tane getirtmelerinde yarar var.

Niteliği gerçekten değişmişse sorun hallolacaktır. 

İzlenimlerimi aktarırım. 

 

@Kaan Yagizer, takip edebildin mi?

Ne dersin?

 

@Ümit Vaysaloğlu, dizeller göreceli soğuk motorlar olduğundan sıkıntı yaratacağını sanmıyorum. Hortum konfigürasyonu nasıl onu da bilmiyorum.

 

Cem Bey merhaba,

 

Bu hortum problemi 1.6 ecoboost kugalarda da mevcut mu yoksa saha önceki üretim yılları için geçerli bir problem mi bu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Bey merhaba,

Bu hortum problemi 1.6 ecoboost kugalarda da mevcut mu yoksa saha önceki üretim yılları için geçerli bir problem mi bu?

Önceki derken? 1.6 Ecoboost'lu herkes baksın 1.0 da baksın özellikle 2011 2012. Ford ka 1.6 eco bile olsa o da kontrol etmeli özetle.

Üretim tarihine net çizgi koyulması için TSB'nin çıkması lazım; olsa yazılırdı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sonra Kaan turbo borusu dedi. TSB si var dedi. Kaanlar talep etti ama boruda stok sorun vardı.

 

...hatırladım ve ürperdim.

 

Tüm Avrupa'yı saran bir kabustu resmen. Üstelik sadece Ford'da değil, Ford'un CommonRail sistemini sattığı her marka'da yaşanmıştı. Allah bir daha göstermesin,

 

Almanya'dan geri dönerken rica minnet aldığı 20 - 30 boruyu bavuluna koyup yanında getiren yönetici biliyorum diyeyim, o yoklukta parça temini için ne kadar debelendiğimizi sen düşün. Bir de şimdiki gibi değil, atıyorum FedEx falan o günlerde (bkn.geçmiş zaman) şu an olduğu gibi kapsamlı çalışmıyor ... parça'nın tedariki bir sorun, tedarik edilen parça'yı hızla getirmek ise bambaşka bir sorun.  

 

Sonunda perakende satışı olmayan ve sadece fabrika'ya mal yapan İsveç'te ki kaynağı bizim yöneticilerin Almanya ile olan ilişkileri sayesinde bulup bir anlamda -short cut- yapmış ve Köln'ü devre dışı bırakıp boruları direkt İsveç'ten almıştık.  Ne kabustu yahu ... pıFFF. 

 

NOt: İşin komik yanı o dönemde TSB'ye tabi olup olmadığına bakmadan elimize geçen bütün TDCI'ların turbo borularını değiştirmiştik.  :)  (bkn.sütten ağzı yanan servisçi)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bu hortum problemi 1.6 ecoboost kugalarda da mevcut mu yoksa saha önceki üretim yılları için geçerli bir problem mi bu?

Bilmiyorum, hortumu ellesem  kuşku yaratabilirim ama şu anda hiç bir fikrim yok.

 

Benim 2000 model Focus 2000 cc Sport Trend'de de araç 8 yaşındayken başıma benzer bir şey gelmişti.

Trafik ışıklarında durduğumda bir anda çevre kaput altından gelen dumana boğuldu.

Kaput klipsini açtım dışarı çıktım, çevreden yangın söndürücü ile gelen yardımsever halkımı "dokunmayın, kaskosu var, istesem de bu fiyata satamam" diye durdurdum.

Sonra merakıma yenilip kaputu dikkatlice açtım. Radyatörün üstünden giden bakalit bir su borusu çatlamış ve sıcak bloğa su püskürtüp bol buhar üretiyordu. Bir sakız ve bez flasterle onarıp bir hafta parça gelene kadar öyle kullanmıştım.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.