Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kaloriferin geç ısıtması ve elektrikli ek ısıtıcı (PTC)


Doğan Kurban

Önerilen Mesajlar

27 dakika önce, Mehmet Demir said:

olur mu canım bunlar böyle(servise kızıyorum-araba çalışıyorsa sorun yoktur mantığı), termostat ta sıkıntı vardır.. 65 derece olamaz.. (gerçi arıza olsa bu motor ya çok soğuk gider yada hararet yapar) rolantide 1 saat çalışsa anlarım ama 1500 devir üzeri yürüyerek çalışan arabada illaki kalorifer sıcak hava verir. bak bugün sabah -4 gösteriyordu, her zaman hatunu bırakınca ısınan motor, 1 km daha gidince gösterge 90 a çıktı.. 2 km yani, ılık hava olarak başladı..

bu adamlarda turbo bnzinli araba 2000 devir yerine 1500 devirle yürüyecek, ısınsın diye o kadar dizayn yapmışlar.. dizellerinde zor ısınmasının sebebi düşük devir ve az yakıt..bizim 1.0 da 4 lt yaksa o da çok geç ısınır.. daha önce yazmışımdır bu motor benim önceki motor dan en az 1-2 km önce ısınıyor, o motor 1.4 tü ve 2000-2200 devir, 7 lt ile binerdim.. sistemsel sıkıntı olsa, adamların dizaynında hata olsa, 6 lt yakan ve 1600 devirle yürüyen motor öncekinden geç ısınması lazım..ama erken ısındığından eminim..

 

@Doğan Kurban  sen konya ya gel bir ara, aynı güzargahta gidip test edelim..  :)

gauge menü sürekli açık gitsen ve gözlemlesen..kaçıncı km de kaç dereceye çıkıyor.. gelecek hafta ben öyle yapayım yazarım buraya..

Tmm abi bakıyım yarın kaçabilirsem farklı servise gidip direk termostat değiştirin ulen diyecem.Artık gerçekten sıkıldım 3 kış olacak ve ben kışın ısınamıyorum.25 dk seyahatin son 5 dk sı sıcak ( bana göre sıcak ama ılıktan bir tık üstte) hava alıp ısınıyorum.İyi de adama gülmezlermi koskoca firma bu kadar saçma sistem yapar mı diye.İşte bunu bir türlü anlatamadım serviste.Arkadaş ısınmak için ben 1 saat arabamı sürecem manyakmıyım ben motor ısınsın diye gezecekmiyim ben.Bu araba benzinli, 5 değil hadi 10 dk sürsün ama sıcak versin artık.Aktif ızgara çalışıyor sıkıntı görmedim.Sanırım tek olasılık termostat kaldı.

3 dakika önce, Bekir B. said:

 

Davuthan şimdiden hayırlı olsun..

Sıra sende hadi yarın git taktır abi.Parça benden sana hediye olsun. :)

37 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Far kumandası altındaki göz.

Konu başlığı aslında ecoboost geneline değil de 1.0 a mı hitap etse.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün misafirleri otogara götürdüm. Dışarı 0 hissedilen -2. 300 mt de durup kısa bir alışveriş o ara stop edip çalıştırdım. Rolantide hex 19, motor 20. Eşimi beklerken 7 dak. Motor 30 a çıktı. Otogara geldik 6 km. Motor 65. 15 dak stop. Tekrar yol motor 50. Varış 9 km çarşı. 1750 devir 70 km. Motor 82, hex 40. Havalandırma açınca 2. Kademe 85 den 82 ye düştü yükselmedi son belki 5 km de

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 saat önce, Doğan Kurban said:

Davuthan anahtar takınca gem modülü sapıtmasın? Gem modülü araba soğukken anahtar kapalıyken cihazı arızalı görüp sıkıntı çıkarabilir mi acaba. Bunlarıda düşün bence. Sonuçta oem parça. Sıkıntı çıkacak olsa hiçbir araca konmazdı. Cihaz çok ısınsa bile zaten o bölümden sürekli hava akımı var. Sen cihazı kapatsan dahi oradan sıcak hava geçecek. Cihaz kapalıda olsa sıcak olacak.

Abi bugün arabayı servise soktum. İlk önce hararet 90 gösterirken radyatör hortumu soğuk dediler. Aslında ısrarlarım sonucu kaputu açıp baktık. Sonra gauge menüye baktık araba 1 saattir çalışmasına rağmen 65 dereceydi motor suyu. Bu yüzden sıcak değil ılık veriyordu. Sonuç itibariyle bunlar böyle tespiti gene karşıma çıktı.

Yani arabamın sıkıntısı motor suyunun ısınmaması çıktı. Çözüm? Valla bende artık bişey kalmadı. Başka servis deneyeceğim

Benim yorumum senin aracin termostati kapanmiyor. Su surekli dolasimda oldugundan yeterince isinamiyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 saat önce, Doğan Kurban said: Davuthan anahtar takınca gem modülü sapıtmasın? Gem modülü araba soğukken anahtar kapalıyken cihazı arızalı görüp sıkıntı çıkarabilir mi acaba. Bunlarıda düşün bence. Sonuçta oem parça. Sıkıntı çıkacak olsa hiçbir araca konmazdı. Cihaz çok ısınsa bile zaten o bölümden sürekli hava akımı var. Sen cihazı kapatsan dahi oradan sıcak hava geçecek. Cihaz kapalıda olsa sıcak olacak.

Abi bugün arabayı servise soktum. İlk önce hararet 90 gösterirken radyatör hortumu soğuk dediler. Aslında ısrarlarım sonucu kaputu açıp baktık. Sonra gauge menüye baktık araba 1 saattir çalışmasına rağmen 65 dereceydi motor suyu. Bu yüzden sıcak değil ılık veriyordu. Sonuç itibariyle bunlar böyle tespiti gene karşıma çıktı.

Yani arabamın sıkıntısı motor suyunun ısınmaması çıktı. Çözüm? Valla bende artık bişey kalmadı. Başka servis deneyeceğim

Benim yorumum senin aracin termostati kapanmiyor. Su surekli dolasimda oldugundan yeterince isinamiyor

Bunu herkes diyor ama bir tek servis demiyor. Haftaya başer e gidecem. Hem termostat hem motor takozlarını kontrol ettircem

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugun benim aracimada yapmaya niyetlenerek dosemeyi soktuk. Hat mevcut fakat guc kablolarinin ucundaki soket bambaska birsey ciktigi icin baglantiyi yapamadik. Ya aracimdaki sokete uygun girisli heather bulcam yada aracimdaki guc kablolari uzerinde oynama yapcam. Simdilik rafa kalkti ptc heather isi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Özgür Yıldız said:

Benim yorumum senin aracin termostati kapanmiyor. Su surekli dolasimda oldugundan yeterince isinamiyor

 

benim aracında devir daimi sürekli açık..  ben aracı ilk çalıştırdığımda soğutma kabının içine soğutma suyu lıkır lıkır akıyor..

ha bizim soğutma suyu hortumu üstteki; Y şeklinde (şu malum değişen hortum); biri motorun sağ aşağısından çıkıyor, biri kalorifer tesisatının, motorun üst bölümünden çıkıyor, birleşip kaba gidiyor.. ilk çalıştırmada kaba gelen su nereden geliyor o meçhul.. sonuçta 2 (yanılıyorsam 3 de olabilir) termostatlı sisteme sahip bir motor.. kısaca ilk andan itibaren dolaşım var.. ama bu dediğim normal havalardaki ilk çalıştırma, 0 derecede daha hiç bakmadım.. bakarım bir ara..eminim su akar..

@Doğan Kurban

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

epey uğraştım hala çalıştıramadım...

tesisat var, kalın kablolardan biri doğrudan aküye diğeri doğrudan şasiye bağlı olması gerekiyor. Bende akü bağlantısı tamam ama şasi kablosu bağlı değil. Geçici olarak şasi verip denediğim de de çalışmıyor. BCMden gelen 2 kablo var, birisi kontağa bağlı, diğeri tetik kablosu. Ya parça bozuk yada bi nedenden dolayı BCM açmıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dun gece araştirirken bi sitede tam hatirlamiyorum ama ya sinyalden yada gucten bahsediyordu cihaza gelen. %10un altindaysa ve %95in ustundeyse cihaz calismaz yaziyordu. Akuden dolayi calismamis olabilir ozan. Yada dedigin gibi cihaz arizali. Cihazi test etmenin bir yolu var mi ozan?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence bu elektrikli ısıtıcı konusu önemli. Bu konu çözülürse büyük konfor demek. Htta neredeyse klima kadar önemli. Otosanda tanıdığı olan yokmu. Bu konuyu detaylı sorup öğrense hangi arabalara sorunsuz takılıyor, hangilerinde tesisat hazır. Orjinalini servis vasıtasıyla getirtip taktırmak mümkünmü.  Bu konu aydınlığa kavuşursa çok iyi olur. Bu konuda emek sarf eden ve bizi aydınlatan herkese teşekkür ederiz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Doğan Kurban said:

 

ben otosan yetkilileriyle görüştüm. Kesinlikle takılamaz dediler. Ama takıp kullanan arkadaşımız var. Montajını testini serviste beraber yaptık

Parçayı servis vasıtasıyla almak mümkünmü.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.