Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Vites Düşürme


Guest Özcan B.

Soru

merhaba arkadaslar.Birşey merak ediyorum eski arabam benzinli 5 vites eski teknoloji bir arabaydı ve yavaslayacagım veya duracagım zaman eger müsaitse yol vites küçülte küçülte aracı yavaşlatıyordum ve bu işlemde hız düştükçe o hızın istediği vitese düşüyordum,eğer hız düşük vites yüksek kalırsa sanki araç hareket halinde stop edecekmiş gibi oluyordu...fren kullanmadan yavaslamak daha ekonomik ancak 5-4-3-2 vites inmek de sıkıntılı ve zahmetli...Focus tdci da bu durum nasıl.yine sırayla hıza göre vites düşürmek zorunda mıyım..geçen gün bu şekilde yaparak yavaslıyordum vites 4 te kalmıs hızımı da 30 a kadar düşürmüşüm farkında olmadan(gaz veya debriyaj basılı değil) ama motordan hiç stop etme tarzında bir ses,bir zorlanma hissetmedim.Bu vites düşürme kuralına focusda da uyulmak zorunlu mu aracta sıkıntı yaratır mı.biraz önceki örnekte oldugu gıbı hızım 20-30 iken vitesin 4 te durmasında bir sakınca var mı(tabi gaza basmıyoruz arac varolan hızıyla devam ediyor).sonucta gaza basmıyoruz ama devirsiz arac kullanmıs oluyoruz ama ben 1.veya 2.viteste aracların devirsizlikten dolayı stop ettiğini gördüm ama 3-4-5-6. viteslerde hiç görmedim

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

4.vites 80 km/h hızla giderken 500m ötedeki ışığın kırmızı olduğunu fark ettiniz. Hangisi en ekonomiktir (salt yakıt tüketimi açısından)

1. Gaz kesmeden güvenli fren mesafesine kadar yaklaşıp sonra boşa atıp fren yapmak

2. Ayağı gazdan çekip viteste güvenli fren mesafesine kadar devam etmek ve boşa atarak fren yapmak.

3. Frene basmadan vitesleri sırayla küçültüp, güvenli fren mesafesine gelince boşa atıp fren yapmak.

Daha çok bulunduğum bölgede bulunan rampaların sonundaki virajlara yaklaşırken kullanmışlığım oldu. Fokusta da aynı yerlerde kullandım. 

Bu arada eksik bilgi verdim, benim yaptığım araç devirliyken vites küçültmek olarak değil ayağı gazdan çekerek uygun hıza düşünce vitesi küçültmek şeklinde oluyor. Yani durmak için değil yavaşlayacağım zamanlarda kullanıyorum, o da minimum 5 ten 3. vitese düşerken 5-4-3 şeklinde.

Onun dışında ışıklar için konuşursak seçimlik sorularınıza göre 2. maddeyi daha çok uygularım.

Ahmet Polat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

evet kural yok ama uzun sürede yavaşlıyorsanız yani azalan ivmeyi uzatıyorsanız frene basmamak için, bütün viteslere asagı dogru tek tek ugramamız gerekıyor ve bu cok yorucu..su arac beyninin enjöktörlere gaza basmasak da yakıt püskürtmeye devam etmesi durumu burada gerçekleşir mi..kısacası ben 100 km asagı dogru ınerken en fazla 4 e inip hızımı 20-30 kadar düşürmem durumunda benım vermedıgım gazı arac beynı verir mi,aracın biz gaza basmasak da belli bi devrin altına düştüğünde gazı kendı vermesi gibi

evet frenle dediğiniz atlamayı yapabiliyoruz ama ben yol müsaitse frene çok az basarak yavaslamak istedıgımde bu atlamayı yapmak zorlasıyor

Ayağınızı gazdan çekip aracı pasif sürüşe bıraktığınızda yakıt kesilir.

Ne zamana kadar?

Araç rölanti devrine yaklaşıncaya kadar, yani yaklaşık 1000 dd'dan sonra hafiften yakıt vermeye başlar stop etmesini önlemek için.

Bu nedenle sorduğum sorudaki ışığa yanaşma şeklinde en ekonomik ve kullanışlı olan sürmekte olduğunuz viteste ayağınızı gazdan çekip 1000 dd'ya kadar yavaşlamasını beklemek sonra da boşa atıp fren yapmaktır. Ne sizi ne aracı yorar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu hortlamış oldu biraz arkadaşlar kusura bakmayın , yeni konu açmamak için, sorum bu konu ile ilgili olduğu için bu başlıktan soracağım.

Geçen gün düğün konvoyu nedeni ile düşük hızda 5-6 km ilerlemek zorunda kaldım.Tabi sıkıcı bir durum olduğu içinde bazı sorularım olacak.Bu arada aracım 1.6 dizel tdci focus III

 

  2. viteste ilerlediğim sürede devir saati 2000rpm de idi . 3 istiyordu . 3 e taktığımda ise devir saati 1600-1700rpm de geziyordu ama arada balans yapıyordu teklemeye müsaitti ama duracak kadar değildi.Çünkü yavaş ilerliyorduk.

Bu durumda sorum şu, hangi durumda yakıt sarfiyatı fazla olur ve esas önemli olan turbo , motor sağlığı ve ömrü için hangi devir ve viteste ilerlemek mantıklı olur.

şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakıt sarfiyatı devir düştükçe azalır ta ki yetersiz güç olana kadar örneğin siz gaza bastığınız da çok geç tepki alıyorsanız düşük kalmıştır. Sizin gibi durumda olsam 2.vitesi tercih ederdim. Örneğin sizin durumunuz 1-2 arasında olsaydı yine 2. ile gezerdim. Vites düşür uyarısı gelmedikçe ömür konusunda sorun olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hangi durumda yakıt sarfiyatı fazla olur ve esas önemli olan turbo , motor sağlığı ve ömrü için hangi devir ve viteste ilerlemek mantıklı olur.

Az tüketim için birinci kural düşük devir, ikinci kural sakin gaz ayağı....

Motor sağlığı ve ömrü açısından çalışma ısısına ulaşmış motorda 1000 dd altı ve 4000 dd üstünde olmadıkça pratikte bir fark olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Slm.Sonuç olarak  bınek&hatcback artık her neyse ufak aracları kullanıyoruz.Aracın sırtrında 30 ton mıcır falanmı cekıyoruz da sıra sıra 4-3-2-1 yapalım yavaşlamaya calısalım :) Oldu olacak 5 kademe retarder falan taktıralım  daha ıyı olur.Hani balata tasarrufu yapıyoruz gibi düşündüysenız, bence aracı yormaktan baska bısey degıl bu tıp yavaşlamalar .Bir alt vıtesın yuksek devrı debrıyaj-şanzıman dahada kotusu trıgere kadar kuvvet bındırıyo. Her ne kadar araç yenıde olsa sente atlar motor perişan olur.Yuksek vıteste duracak gıbı yavaşlamalar malum aracı ileri geri zıplatıyo en ufak civataya kadarda sarsıyo.Sen cıktıgın viteste rampa in,uzun solukluda boşa atma dizel aracı keyfıne bak....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anladım Cem bey o zaman 1000dd üzerinde olduğum sürece motora zarar vermez diyorsunuz, Peki uzun yolda sürüşlerde 6.viteste iken 2000rpm  de oluyor hızımızda 100-120 km de oluyor. 90 km hıza inince 2000rpm in altına iniyor. 2000rpm altı 1700-1800rpm de 90k m sabit hızda yakıt sarfiyatımız malumunuz inecek , lakin motora herhangi bir zararı da olmaz di mi? teşekkürler.

Bu arada Yakup bey bende 2.vitesi tercih edeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

lakin motora herhangi bir zararı da olmaz di mi?

Bir daha yazayım: OLMAZ 

Rahat olun, motora kullanıcnın kolay kolay zarar vermesi mümkün değil vicdan ve izan sahibi ise...

Özellikle soğuk motorda uç devirlerden, üst ve alt, kaçının yeter...

Gerisi teferruattır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.