Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Vites Düşürme


Guest Özcan B.

Soru

merhaba arkadaslar.Birşey merak ediyorum eski arabam benzinli 5 vites eski teknoloji bir arabaydı ve yavaslayacagım veya duracagım zaman eger müsaitse yol vites küçülte küçülte aracı yavaşlatıyordum ve bu işlemde hız düştükçe o hızın istediği vitese düşüyordum,eğer hız düşük vites yüksek kalırsa sanki araç hareket halinde stop edecekmiş gibi oluyordu...fren kullanmadan yavaslamak daha ekonomik ancak 5-4-3-2 vites inmek de sıkıntılı ve zahmetli...Focus tdci da bu durum nasıl.yine sırayla hıza göre vites düşürmek zorunda mıyım..geçen gün bu şekilde yaparak yavaslıyordum vites 4 te kalmıs hızımı da 30 a kadar düşürmüşüm farkında olmadan(gaz veya debriyaj basılı değil) ama motordan hiç stop etme tarzında bir ses,bir zorlanma hissetmedim.Bu vites düşürme kuralına focusda da uyulmak zorunlu mu aracta sıkıntı yaratır mı.biraz önceki örnekte oldugu gıbı hızım 20-30 iken vitesin 4 te durmasında bir sakınca var mı(tabi gaza basmıyoruz arac varolan hızıyla devam ediyor).sonucta gaza basmıyoruz ama devirsiz arac kullanmıs oluyoruz ama ben 1.veya 2.viteste aracların devirsizlikten dolayı stop ettiğini gördüm ama 3-4-5-6. viteslerde hiç görmedim

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Böyle yavaşlayacaksınız diye bir kural yokki zaten genel olarak ehliyeti alırken öğretirler bunu ama sırayla atmak veya atmamak önemli değil hızınıza göre vitesi değiştirmeniz kafidir.Yol bilgisayarınız sizi çok düşük ise hız uyaracaktır zaten oradan da kontrol edebilirsiniz. Aracınız ile rahatça 1500-1600 dd gibi devirlere inebilirsiniz sorun olmaz.

 

Sizin zamanla araca alışmanız gerekiyor bunlar için kural arayarak yorulmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

evet kural yok ama uzun sürede yavaşlıyorsanız yani azalan ivmeyi uzatıyorsanız frene basmamak için, bütün viteslere asagı dogru tek tek ugramamız gerekıyor ve bu cok yorucu..su arac beyninin enjöktörlere gaza basmasak da yakıt püskürtmeye devam etmesi durumu burada gerçekleşir mi..kısacası ben 100 km asagı dogru ınerken en fazla 4 e inip hızımı 20-30 kadar düşürmem durumunda benım vermedıgım gazı arac beynı verir mi,aracın biz gaza basmasak da belli bi devrin altına düştüğünde gazı kendı vermesi gibi


Rölanti devri altına düşmeyin asla, motor freninin ekonomik olduğu çok tartışılır. Fren ve vites küçültme beraber kullanılabilir, bu süreçte iki vites birden küçültülebilir, 5'ten 3'e gibi. 

evet frenle dediğiniz atlamayı yapabiliyoruz ama ben yol müsaitse frene çok az basarak yavaslamak istedıgımde bu atlamayı yapmak zorlasıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

motor freninin ekonomik olduğu çok tartışılır.

Bu konuda pek bilgim olmamakla beraber bazen bende kullanıyorum.

Bir ara isminin başında ileri sürüş teknikleri uzmanı yazan birisinin (ismini hatırlayamadım.) bu yöntemi yakıt ekonomisi için önerdiği bir video izlediğimi hatırlıyorum.

Yanılmıyorsam Renault aracımı aldığımda servisten verdikleri CD'de vardı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu yöntemi yakıt ekonomisi için önerdiği
4.vites 80 km/h hızla giderken 500m ötedeki ışığın kırmızı olduğunu fark ettiniz. Hangisi en ekonomiktir (salt yakıt tüketimi açısından)

1. Gaz kesmeden güvenli fren mesafesine kadar yaklaşıp sonra boşa atıp fren yapmak

2. Ayağı gazdan çekip viteste güvenli fren mesafesine kadar devam etmek ve boşa atarak fren yapmak.

3. Frene basmadan vitesleri sırayla küçültüp, güvenli fren mesafesine gelince boşa atıp fren yapmak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

4.vites 80 km/h hızla giderken 500m ötedeki ışığın kırmızı olduğunu fark ettiniz. Hangisi en ekonomiktir (salt yakıt tüketimi açısından)

1. Gaz kesmeden güvenli fren mesafesine kadar yaklaşıp sonra boşa atıp fren yapmak

2. Ayağı gazdan çekip viteste güvenli fren mesafesine kadar devam etmek ve boşa atarak fren yapmak.

3. Frene basmadan vitesleri sırayla küçültüp, güvenli fren mesafesine gelince boşa atıp fren yapmak.

 

 

ben 2 yi seçtim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor freni mecburi haller dışında anlamsız gereksiz ve ekonomik olmayan bir yöntem.. Araç ivmesini kaybedene kadar kranga ve dolayısı ile yataklara ters yönde moment uyguluyorsunuz. Tabi silindirin iç cidarına da.. Size hiçbir faydası olmayan bir iş için gerek yok. Eğer beşinci viteste ilerliyorsanız arabanız 1000 devir civarına düşene kadar onunla yavaşlayın sonrasında frene basın yeterli. Gereksiz fantaziye gerek yok bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

     motor frenini sadece uzun yolda, rampa aşşağı giderken özellikle virajlı yolda fazla hızlanmamak için kullanıyorum o da yakıt ekonomisi için değil güvenlik için, 

     yakıt ekonomisi içinse kırmızı ışıkta duracağını bilmene rağmen hala gaza basanlardan olmamak yeterlidir sanırım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor freni mecburi haller dışında anlamsız gereksiz ve ekonomik olmayan bir yöntem.. Araç ivmesini kaybedene kadar kranga ve dolayısı ile yataklara ters yönde moment uyguluyorsunuz. Tabi silindirin iç cidarına da.. Size hiçbir faydası olmayan bir iş için gerek yok. Eğer beşinci viteste ilerliyorsanız arabanız 1000 devir civarına düşene kadar onunla yavaşlayın sonrasında frene basın yeterli. Gereksiz fantaziye gerek yok bence.

Aman Mertol ne güzel anket yapıyorduk, herkes uygulamalı eğitim yapacaktık, bir çuval incirin tadını kaçırdın, son yazılacağı baştan yazarak.

Neyse özlemişim hedefe kitlenen tarzını! 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aman Mertol ne güzel anket yapıyorduk, herkes uygulamalı eğitim yapacaktık, bir çuval incirin tadını kaçırdın, son yazılacağı baştan yazarak.

Neyse özlemişim hedefe kitlenen tarzını! 

Pardon abi ben yazarken sen arada göndermişsin.. Kopya vermiş gibi oldum.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

4.vites 80 km/h hızla giderken 500m ötedeki ışığın kırmızı olduğunu fark ettiniz. Hangisi en ekonomiktir (salt yakıt tüketimi açısından)

1. Gaz kesmeden güvenli fren mesafesine kadar yaklaşıp sonra boşa atıp fren yapmak

2. Ayağı gazdan çekip viteste güvenli fren mesafesine kadar devam etmek ve boşa atarak fren yapmak.

3. Frene basmadan vitesleri sırayla küçültüp, güvenli fren mesafesine gelince boşa atıp fren yapmak.

 

 

salt yakıt tüketimi açısından bakarsak ayağımı gazdan çekip yaklaşık 35km hıza kadar 4. viteste (bu nokta da cutoff yapamayacaktır artık), bu hıza düştükten sonra vitesi 2'ye düşürüp 18-20km hıza kadar yine motor freni ve daha sonra boşa atıp fren yaparım. bu da 3. seçenek oluyor galiba.

 

bundan daha ideali vitesi boşa atıp arabanın rüzgar sürtünmesi ile 15-20km/sa hıza kadar düşmesini beklemektir. tabi yeterli mesafe 500 metremidir bilemeyeceğim şimdi.

 

ne kadar yakıt tasarrufu olur? şu an yazdıklarım için harcadığım enerjiyi bile karşılamayacak kadar :)   kırmızıyı görünce gaza basmayalım yeter.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2-4-6 hızlanırken de konuşalım bence. Dizelde pek olmuyor gibi. Benzinli turboda oluyordu :)

 

Ben ayağımı gazdan çekip yaklaşıyor ve yavaşlıyorum, fazlaca yavaşlarsa vitesi düşürüyorum. Son güvenli mesafede frene basıyorum. Ama 4-3-2-1 şeklinde uğraşmıyorum. Amaç daha çok viteste araba ilerlerken gaz vermeyerek yakıt tüketimini sıfırlamak. Arabayı yavaşlatmak bir sürü vites değiştirmeyi gerektiriyor gereksiz yere. Fren balatalarını 2000km az kullanalım bir şey olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.