Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Start Stop Sorunu


Ali H.

Soru

2011 model 1.6Tdci syle plus focus aracımda start stopta sorun yaşıyorum.uzun süredir boşta beklerken stop etmiyordu.Servise gösterdim,ilk başta yapamadılar,sonra hallettik diye aradılar.Aracı teslim aldım çalışıyordu ogün için ancak ertesi gün yine arıza verdi ve çalışmamaya başladı.Aynı şekilde sorun yaşayan ya da bilgisi olan varsa yardımını bekliyorum.Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Nereden çıkardınız özelliğin sorunlu olacağını.

Üretici motorun en ideal şartlarda çalışmasını sağlayacak düzeneği kurmuş.

Şu anda aktif çalışma kusuru olan bir arkadaş var, o da eminim servis tarafından halledilecek.

Birbuçuk senedir kullanıyorum ve şu günlerde hava ısınmaya başladığından devre dışı kaldığı için üzgünüm, sessiz sessiz ışıkta iki dakika beklemek bana çok medeni ve çevreye saygılı geliyor.

Marş motoruna kayda değer bir yük binmiyor, daha önce de yazdım, pistonu en yüksekte olan silindirde ateşleme başlatılarak motorun kendi ivmesi ile çalışması sağlanıyor, ayrıca sıcak motorda binen yük ihmal edilbilir düzeyde, çok yoğun dur kalk trafikte de debriyaj ayağı ile kontrol sağlanıyor zaten.

Açıkcası benim için vazgeçmek istemediğim bir özellik oldu, ve başka araç kullandığımda stop etmeyince hem şaşırıyor hem üzülüyorum.

Ayrıca Ford'un dizel araçlardan kaldırdığı falan yok.

Otosan muhtemelen üç kuruş daha tasarruf etmek için listeden silmiştir, Avrupa'da bütün dizel motorları SS ile alabiliyorsunuz.

Ayırca büyük olsaılıkla emisyon kontrol normları çerçevesinde en azından gelişmiş ülkelerde bu bir süre sonra zorunlu hale gelecek. 

Bence tamamen tahmine dayalı "zararlı" vb. yanıltıcı/caydırıcı/tedirgin edici açıklamalarda bulunmayın...

 

Bence zararı faydasından çok. Bu düşüncem değişmez. Ben dizel araçta asla tercih etmem. Marş motoru her defasında tekrar devreye giriyor mu? Giriyor. Mazot pompası her defasında devreden çıkıp tekrar giriyor mu? Giriyor. Ben aracımın stop etmesi yerine ışıkta 1 dk. fazla çalışmasını tercih ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence zararı faydasından çok.
Sevgili Soner böyle kesin açıklamalar için kanaat yetmez. Bence gereksiz diyebilirsin, bu bir kişisel tercihi belirler, ama bence zararlı dediğinde ne tür arızalar yaşanmış, kullanım sürecinde ne masraf açmış, kaç araçta marş motoru değişimi gerekmiş, bu oran SS olmayanlara kıyasla istatistiksel olarak anlamlı yüksek mi gibi soruların cevaplarını da kanıtlı olarak vermen gerekir. 

Senin tercihine saygı duyarım, ama bir sistemi töhmet altında bırakacak ve yanlış kanaat uyandıracak bir açıklamayı eleştirmekten de çekinmem. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Marş motoruna kayda değer bir yük binmiyor, daha önce de yazdım, pistonu en yüksekte olan silindirde ateşleme başlatılarak motorun kendi ivmesi ile çalışması sağlanıyor, ayrıca sıcak motorda binen yük ihmal edilbilir düzeyde, çok yoğun dur kalk trafikte de debriyaj ayağı ile kontrol sağlanıyor zaten.

 

Abi böyle bilgilere nereden ulaşıyorsunuz? Fordun kullanım kitapçığı dışında sistemlerinin çalışma prensiplerini detaylı verdiği bir döküman mı var?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2012 ford focus3 tit+tekno+smart araç var.star stop düğmesi ile arabayı çalıştırıyorum ama trafikte aracım durmuyor.herhalde benim araçta bu olay yok....

 

Aracı düğme ile çalıştırmak ayrı (anahtarsız çalıştırma sistemi) , Start-Stop sistemi ayrı şeyler. Sizin aracınızda Start Stop yok.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence zararı faydasından çok. Bu düşüncem değişmez. Ben dizel araçta asla tercih etmem. Marş motoru her defasında tekrar devreye giriyor mu? Giriyor. Mazot pompası her defasında devreden çıkıp tekrar giriyor mu? Giriyor. Ben aracımın stop etmesi yerine ışıkta 1 dk. fazla çalışmasını tercih ederim.

 

Düşüncem değişmez ne demek ? Aksini ispatlasak bile değişmez mi? 

 

Marş motoru buna göre dizayn edilmiş,Start&stopsuz bir focusla aynı marş motoru yok.Buna göre dizayn edilmiş bir yapısı var.Tabiki daha dayanıklı.Avrupada 2015 yılından sonra satılan her araçta S&S mecburiyeti olacak diye biliyorum.Gerekse emisyonlara,gerekse yakıt tasarrufuna hatta motor ömrüne bile katkısı var.Ve elinizin altında bir tuş var S&S'u iptal etmek için.Her sefer uğraşmam diyorsanız bazı servisler iptal ediyor sürekli devre dışı kalıyor.Arızalar oluyor tabiki ne kadar fazla donanım o kadar fazla sorun.Zamanla düzeleceğine inanıyorum.Eskiden ne elektronik ateşleme sistemi vardı nede commonrail dizeller.Zamanla hepsi gelişti ilerledi.Dizellerin sesi vuruntusu çekilmiyordu şimdi ise benzinli gibi çalışıyorlar.Renault 1.6 dCi 160 Beygirlik motor geliştirdi güçsüz denilen dizel motoruna :) Herşey zamanla düzeliyor zamanla gelişiyor.Her servise gittiğimde yazılımlarımı güncelletiyorum ki tüm gelişimlerden faydalanmak için.En basitinden iPhone telefonum ile usb kablosuyla araca bağlantı yapınca müzikleri araçta çalmıyordu.Yanında aux ses girişini veya bluetooth ile bağlamak gerekiyordu.Yazılım attılar şu anda usb ile direk bağlantı yaparak tüm parçalarımı tüm listelerimi görüyorum.Bunlar kaba taslak örnekler. Cem Bey gayet güzel açıklamış motorun hangi pozisyonda stop edip nasıl çalıştırdığını.

Mazot pompanız aşıntıyla bozulur, mazotu basıp basmamakla değil.Ki motor çalışırken pompaladığı için mazotu,stop edince aşıntı olmayacaktır. Bu konuda yanılıyorsunuz.

Mazot pompası tabiki sadece aşıntıyla bozulmaz.Uygun olmayan yakıt,imalat hatalı parça en büyük arıza sebepleridir.Ama kesinlikle motor stop edip,çalıştırmakla bozulmuyor emin olabilirsiniz.

 

Ve düşüncelerinize tam ters olabilir ama motorunuzun ömrü uzuyor!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Düşüncem değişmez ne demek ? Aksini ispatlasak bile değişmez mi? 

 

Marş motoru buna göre dizayn edilmiş,Start&stopsuz bir focusla aynı marş motoru yok.Buna göre dizayn edilmiş bir yapısı var.Tabiki daha dayanıklı.Avrupada 2015 yılından sonra satılan her araçta S&S mecburiyeti olacak diye biliyorum.Gerekse emisyonlara,gerekse yakıt tasarrufuna hatta motor ömrüne bile katkısı var.Ve elinizin altında bir tuş var S&S'u iptal etmek için.Her sefer uğraşmam diyorsanız bazı servisler iptal ediyor sürekli devre dışı kalıyor.Arızalar oluyor tabiki ne kadar fazla donanım o kadar fazla sorun.Zamanla düzeleceğine inanıyorum.Eskiden ne elektronik ateşleme sistemi vardı nede commonrail dizeller.Zamanla hepsi gelişti ilerledi.Dizellerin sesi vuruntusu çekilmiyordu şimdi ise benzinli gibi çalışıyorlar.Renault 1.6 dCi 160 Beygirlik motor geliştirdi güçsüz denilen dizel motoruna :) Herşey zamanla düzeliyor zamanla gelişiyor.Her servise gittiğimde yazılımlarımı güncelletiyorum ki tüm gelişimlerden faydalanmak için.En basitinden iPhone telefonum ile usb kablosuyla araca bağlantı yapınca müzikleri araçta çalmıyordu.Yanında aux ses girişini veya bluetooth ile bağlamak gerekiyordu.Yazılım attılar şu anda usb ile direk bağlantı yaparak tüm parçalarımı tüm listelerimi görüyorum.Bunlar kaba taslak örnekler. Cem Bey gayet güzel açıklamış motorun hangi pozisyonda stop edip nasıl çalıştırdığını.

Mazot pompanız aşıntıyla bozulur, mazotu basıp basmamakla değil.Ki motor çalışırken pompaladığı için mazotu,stop edince aşıntı olmayacaktır. Bu konuda yanılıyorsunuz.

Mazot pompası tabiki sadece aşıntıyla bozulmaz.Uygun olmayan yakıt,imalat hatalı parça en büyük arıza sebepleridir.Ama kesinlikle motor stop edip,çalıştırmakla bozulmuyor emin olabilirsiniz.

 

Ve düşüncelerinize tam ters olabilir ama motorunuzun ömrü uzuyor!

Tamam siz tercih edip kullanabilirsiniz. Ben etmem. Teknik verilere göre aracım toplamda 1 saat olduğu yerde çalışsa saatte 0,3 litre mazot yakıyor. Yani stop edip de ne tasarrufu sağlıyormuş. Ortalama bir hesapla 1 saat demek, 45 saniyelik 80 ışıkta duraklama demek. Yani 300 ml kar edeceğim diye 80 kez aracım stop edip tekrar çalışması demek. Bence o kadar yaksın ama 80 kez stop edip tekrar çalışmasın. Başka bir hesapla 3 saat sürekli çalışmak yerine aracım 250 kez stop edip tekrar çalışırsa 1 litre fazladan mazot harcar. Mazot 4,2 TL.  4,2 TL için ben aracımı 250 kez stop ettirip tekrar çalıştırmam. Kaldı ki araç her tekrar çalıştığında fazla yakıt harcar.  

saner can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

insanların şüpheleri vardır tercih etmez anlaşılır bir durum ama  1 saatte 0.3 litre yaktığı kısmı hatalı olabilir. çünkü ss un ş.içi yakıt tüketiminde %10-15, karmada %7 civarında tasarruf yaptığını ben değil ford söylüyor. tabi dizel ucuz ve az yakıyor ama benim aracım benzinli ayda 1 depo tüketiyorum, yaklaşık 40 litre(lamba yanıyor dolum yapıyorum 1 ayda), %10 demek 4 litre demek, buda kabaca ayda 20 tl yapar. yılda 20.000 binende; 40 tl, yılda 500 tl. aracın yasal ömrü 10 yıl, buda eder 5.000 tl.  işte size hesap :)

10 yılda aracınızın %10 nunu geri alırsınız, eğer ss yüzünden 2 yılda bir akü veya marş motoru değişmeyecekse..(pazarlamacıları düşünün veya kargocuları her 1 km de bir aracı stop edip çalıştırıyorlar sormak lazım araçlarının durumu nedir)

 

http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/performans  çevreci teknolojiler e bkz.

 

http://www.ford.co.uk/Cars/Focus/Performanceandefficiency

 

uk deki ss lu 115 bg lik dizel focus tüketimi: 3,7-4,2-5,1

ülkemizdeki ss yok  : 3.7-4,5-5,7

 

görüldüğü gibi ş.içi değeri %10-12 tasarruflu..

 

ecoboostlara gelecek olursak ss suz eb yok ama atmosferik motora göre eb %20 daha az yakıyor diyor ford.

1.6 125 bg lik benzinli motor, 1.0 lik eb dan ş.içinde %20 fazla yakıyor. biri 8.1 diğeri 6.4 litre. bunda eb daki ss önemli faktördür. ss olmasa belki ş.içi değeri 7 litre yazmak zorunda kalacaklardı.

 

ford kendi motorlarını kıyaslamış ben bindiğim iki aracı kıyaslayım. eski aracım Hyundai era 1.4 97 bg 1133 kg, 7 litre ile kullandım yazları..klimanın yoğun olduğu dönemlerde 7,2 yaktı 5 yıl boyunca, hala aynı güzargahta focus uma biniyorum. 1.0 125 bg 1300 kg. havalar daha yeni bu ay ısındı..şu andaki değerim 5.9..bilgisayar 5.7 gösteriyorda kışlık lastikte 0.3 sapma vardı, şimdi bu 0.2..geçen ağzına kadar doldurttum, yine bu şekilde doldurtup sapmanın olup olmadığını kesinleştireceğim ona göre forumdaki ayar işini yapacağım artık. bu motoru era ya taksak 170 kg hafifleyen araç 5.5 litre ancak yakar..işte motor ve ss farkı.

 

şimdi denebilirki bu değerler tutmaz, canım diğer motorun değeride tutmaz o zaman. eb a binen ben 5.9 tüketiyorsam, 1.6 ya binseydim 7.5 yakardım vb gibi uzayıp gider.

yukarıdaki basit hesaptan yola çıkarsak yakıttaki tasarruf aracın %10 nuna tekabül ediyor. bu da aylık bazda cüzzi ama toplamda ciddi yekündür, dünya ekonomisi için.

 

insanlar pc üretirken, bunlara işlemci-anakart üretirken, klasik hdd den ssd ye geçiş yaparken diyorki benim pc senin pc den %5 az elektrik harcar. nedir bu bir ev için elektrik faturanıza ayda 1 tl..ama bir şirket için 1000 tl, bir ülke veya dünyadaki kaynaklar için milyarlarca dolar demek anlamına gelebilir.

 

tasarruf tasarruftur :D

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tamam siz tercih edip kullanabilirsiniz. Ben etmem. Teknik verilere göre aracım toplamda 1 saat olduğu yerde çalışsa saatte 0,3 litre mazot yakıyor. Yani stop edip de ne tasarrufu sağlıyormuş. Ortalama bir hesapla 1 saat demek, 45 saniyelik 80 ışıkta duraklama demek. Yani 300 ml kar edeceğim diye 80 kez aracım stop edip tekrar çalışması demek. Bence o kadar yaksın ama 80 kez stop edip tekrar çalışmasın. Başka bir hesapla 3 saat sürekli çalışmak aracım yerine 250 kez stop edip tekrar çalışırsa 1 litre fazladan mazot harcar. Mazot 2,5 TL.  2,5 TL için ben aracımı 250 kez stop ettirip tekrar çalıştırmam. Kaldı ki araç her tekrar çalıştığında fazla yakıt harcar.  

 

Yazacaklarımın aynısını Mehmet Demir Bey yazmış.Tercih meselesi tabiki bende o yüzden gidip 1.6 dizel motorlu araç kullanıyorum :) Amacım düşük tüketim düşük vergi düşük kasko. Bu arada mazot 4,2 TL.Keşke 2.5 lira olsaydı.Az kaza olsun diye alkol düzenlemesi yaptıkları gibi mazotuda pahalılaştırıyor devlet sanırım millet gezipte kaza yapmasın diye :pist:  Tabi devlet kasasına giren vergiler yol su elektrik olarak dönse sıkıntı yok.Örtülü ödeneklere gidiyor canım paralarımız.

Devlet büyüklerine daha lüx uçaklar alınıyor.Neyse bu gezi parkı direnişleri derken emlak vergilerinde yeni düzenlemeler oldu.Otomotiv satışlarının düşmeyeceğini bilseler ötv oranlarında da artışları basacaklar.

3-5 günlük stresimi burda attım :blink:

 

Ne çektim be

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu arada mazot 4,2 TL.Keşke 2.5 lira olsaydı.

Ha o zaman düşünebilirim... :)

yukarıdaki basit hesaptan yola çıkarsak yakıttaki tasarruf aracın %10 nuna tekabül ediyor. bu da aylık bazda cüzzi ama toplamda ciddi yekündür, dünya ekonomisi için.

Abi ne yaptın. Biraz daha zorlarsak aracı bedavaya getireceğiz neredeyse... :)  Boşver keyfine bak, 10-15 yıl sonra kim öle kim kala...

saner can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.