Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Focus 1.0 Lt Ecoboost 125Ps Test Sürüşü - Türkiye


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

  • 2 hafta sonra...

GÜNCELLEME 2 - 22 Ağustos 1.0 EB Sürüş Günlüğü

Test,Ataşehir Otokoç'da yapıldı..

Parkur:

Benzin olmadığı için Kayışdağı'nda ki Opet'e gittik.Opet'e giderken tamamen şehir içi yollar ve ışıklardan geçiyoruz ayırca adı üzerinde dağ'a tırmanıyoruz :) dağ gibi olmasa da :P oldukça yukarı çıkıyoruz yer yer..Aracı test etmek için yine bu yokuşlarda gaz'a basarak çıkıyoruz :)

Daha sonra yeditepe üniversite'nden teğet geçerek gümrük Kontrol bölgesine oradan da ataşehir'e indik.. Burası 15 km...Geri kalan 10 km ise çevre yolunda geçiyor.Toplam da 25 km..

Ortalama Tüketim: 7.3 Lt

Sürüş Koşulları: 2 kişi, sürekli klima açık. (sadece Auto S.S denemesi için 2 kere kapattım ama çalışmadı sistem)

Burada Şerit Takip Sisteminin testini izleyebilirsiniz:

Burası opet. Yani sürekli çıkış mevcut.

IMG_6266.jpg

Opet'e gelirken katedilen yol 6 km

IMG_6267.jpg

Burası çevre yoluna indikten sonra

IMG_6270.jpg

Yol bitti 7.3 ile son buldu fakat yine park çalışması anında 0.2 litre arttı

:D Çekemedim tabi.

IMG_6271.jpg

Alınan toplam mesafe

IMG_6272.jpg

Aracımız yine Smart + Tekno

IMG_6274.jpg

Beyaz - Sedan

IMG_6275.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 3 hafta sonra...

bu gün resimdeki aracı test etme imkanım oldu. 180 lik ecoboosttan daha fazla zevk aldım. o 3 silindire ne yapmışlarsa o motor olmuş. önce kafamdaki 1.0 turbo en fazla atmosferik 1.6 tadında olabilcektir düşüncesi vardı. daha ilk gaza basışımla gerçekten haz bedenime doldu. bunu okuyan biri sanacakki bugatti felan sürdüm :) ama öyleydi. sonra o karmaşık ataşehir yollarında hızllı hızlı vites değiştirerek aracı ezeyim dedim. 1-2-3-4-5-6 :D alt devirlerde araç ezilmyor. ve hızımız birden 90 km ye çıkıyor :) sonra ilk ışıklarda biraz gaza yükleneyim dedim. ve birden kola kutusu kadar hacmi olan silindirlerden bi canavar kükremesi geldi. ( 180 likte böyle bir şey hissetmedim ses oyunu mu var motor mu o sesi çıkarıyor çözemedim ) devirlendikçe devirleniyor. devirlendikçe devirleniyor araç. 1-2-3 debrajdan ayağımı her çektiğimde ufak bi TCS ikazı beliriyor göstergede. benki öyle gazlayan bi tip değilim beni bile yoldan çıkarıyordu bu araç :D lansmanında 180 lik ecoboost aracı 125 ps atmosferik diye sürmüşlüğüm vardır. ama bu motorda başka bir oyun var. yukardaki resimlerde kaputun içini görmemiş olsam başka bir motoru 1.0 diye yutturdular derim.

bu arada B max i de gördüm o da ayrı güzel olmuş. cam tavan hariç x plus paketli felan bir araba style focustan bin lira daha uygun bi fiyat verdiler yanlış olmasın ama. bu motorlu b maxin alıcısı olurum illerleyen günlerde belki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Müşteri gibi düşünmeye çalıştım;

Bu 1.0 Litre EB motorlu Focus'un;

- Yakıt ekonomisine mi?

- Performansına mı?

- Fiyatına mı?

- A4 kağıdı kadar oluşuna mı?

hayran kalmamız gerekiyor bilemedim

Şu an bence tek seçenek A4 kağıdı kadar oluşu, o da eksik kullandıkları metal i fiyat avantajı olarak sunmadıkları sürece işime yarar mı bilemedim... :)

A.Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Müşteri gibi düşünmeye çalıştım;

Bu 1.0 Litre EB motorlu Focus'un;

- Yakıt ekonomisine mi?

- Performansına mı?

- Fiyatına mı?

- A4 kağıdı kadar oluşuna mı?

hayran kalmamız gerekiyor bilemedim

Şu an bence tek seçenek A4 kağıdı kadar oluşu, o da eksik kullandıkları metal i fiyat avantajı olarak sunmadıkları sürece işime yarar mı bilemedim... :)

Müşteri olarak düşününce doğrudan işine yaramayacak tek özelliğine hayran kalmışsın.

Teknolog gözüyle desen tamam, hibride yer açabilecek açık iki avucu ancak dolduran motor gerçekten iştah kabartıyor.

Müşteri olaraksa benzinli kullanma isteği olan ve ekonomi ile güç arasında uygun denge arayan biri için ideal bence.

Tabii rekabetçi bir satış fiyatı ön koşulu ile...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Müşteri olarak düşününce doğrudan işine yaramayacak tek özelliğine hayran kalmışsın.

Teknolog gözüyle desen tamam, hibride yer açabilecek açık iki avucu ancak dolduran motor gerçekten iştah kabartıyor.

Müşteri olaraksa benzinli kullanma isteği olan ve ekonomi ile güç arasında uygun denge arayan biri için ideal bence.

Tabii rekabetçi bir satış fiyatı ön koşulu ile...

Bence focuslar içinde fiyatı makul ama genel olarak FORD fiyatları çok yüksek. Çünkü 1.0 T style aşağı yukarı eski style plusa denk geliyor ve 1.0T style eski 1.6 style plus fiyatına satılıyor. Yani eski 1.6 ile aynı fiyat gibi.

Fakat ford fiyatları o kadar pahalı ki şöyle anlatayım. Hemen hemen donanımları birebir aynı olan ve aynı segment olup direk rakip olan Kuga 2.0tdci titanium PS 95 kaat iken tiguan 2.0 dizel otomatik 4 motion 84 kaat ve bunlar liste fiyatları ikisinden de indirim yaptırabilirsin. Yani fiyat avantajı başka markalara göre yok.

-Benzinin daha pahalı olduğu ülkemizde dizele göre avantajı yok. Hele ki bahsedildiği şekilde kullanırsan 11litreleri bulursun.

-Performansı 1.0 litreye göre iyi. 1.6 EB un yanına yaklaşamaz

- A4 işi de anca daha iyi ağırlık dağılımı nedeniyle biraz daha dengeli sürüşüne yarar onu da günlük kullanımda biz farkeder miyiz ya da her zaman farkeder miyiz muamma...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzinli alınacaksa (dizelde mecburen öyle aslında) turbosuz küçük hacim sadece alış fiyatında ekonomi söz konusu ise alınabilir veya lpg gibi amaçlar için. Kullanım zevki adına turbo veya 2lt üzeri motor gerekli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Müşteri olarak düşününce doğrudan işine yaramayacak tek özelliğine hayran kalmışsın.

Teknolog gözüyle desen tamam, hibride yer açabilecek açık iki avucu ancak dolduran motor gerçekten iştah kabartıyor.

Müşteri olaraksa benzinli kullanma isteği olan ve ekonomi ile güç arasında uygun denge arayan biri için ideal bence.

Tabii rekabetçi bir satış fiyatı ön koşulu ile...

Söylemeye çalıştığım sorunda bu ya; Fiyat desen makul değil, 1.0 Litre vs. derken gerçekten fark yaratacak derecede ekonomik gözükmüyor, ee performans arayanı tatmin edicek bi araçta değil... A4 kadar motoru için mi alayım bu aracı demek istedim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Uretim YOK, araç da yok zaten listede olsa ne olur. Eylül'den önce özel sipariş bulamazsın Ağustos gibi girecek ayrıca SUAN DA sipariş verebilirsin. Gayet açık. Siteye laf bulmaksa amac onu otosan'a soracaksın.

 

Arkadasşlar hepinizden özür diliyorum uzunca bir süredir uzak kaldım. Babam rahatsızdı internete bile giremedim uzun süre.

 

 

Benim aracım Titanium 1.0Lt ecoboost Smart paket + Tekno paket ve ben test aracı olarak üretilen aracımı kasım 2012 sonunda getirttim. 

 

Fotoğrafları da koyamamıştım. Onları da yakın zamanda koyacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadasşlar hepinizden özür diliyorum uzunca bir süredir uzak kaldım. Babam rahatsızdı internete bile giremedim uzun süre.

 

 

Benim aracım Titanium 1.0Lt ecoboost Smart paket + Tekno paket ve ben test aracı olarak üretilen aracımı kasım 2012 sonunda getirttim. 

 

Fotoğrafları da koyamamıştım. Onları da yakın zamanda koyacağım.

 

tekrar hoşgeldiniz.. babanız için de geçmiş olsun..

fotoğrafları bekliyoruz..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.