Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.5 Tdci Powershift Devirlenme


Erkan C

Soru

Konuyu forumda arattım ama bulamadım. Sorulduysa önceden özür dilerim. Aracım 2015 1.5 powershift. D ve S modunda gazı köklediğimde 3900-4000 devir aralığında vites değiştiriyor. S modunda kulakçıklarla vites değişimi yapmak istediğim zaman da 4000 devirde kendisi vitesi arttırıyor. Yani kulakçıkların hiçbir fonksiyonu yok gibi. Youtubeden hız testlerine baktım. Birinci viteste 5000 devire yaklaşmış, diğer viteslerde de 4500 devirlerde değiştirmiş. Kulakçıklarla da yapmamış bunu sanırım. Bir sorun mu var acaba?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
45 minutes ago, Serkan Z. said:

Evet evet belli şartlar gerekiyor kesiciye kadar gidebilmek için. Dediğim gibi benim deneyerek bulduğum aracı en başta S modunda manuel kaldırıp 2'ye ve daha yukarıya manuel gitmek. Yoksa sürüş esnasında D'den S'ye alıp bir iki vites değişimini sürücü yaptıktan sonra bile sonraki bir viteste devir çok yükselince kendi yükseltiyor. 

Dizelde? Kesici? Aman diyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Bende durum şöyle gerçekleşiyor:

D modunda kulakçıklara alıp kullanırsam kendisi hem düşürmeye hem de yükseltmeye müdahalede bulunuyor bir süre sonra.

S modunda ise ilk kalkıştan itibaren kontrol bendeyse yani 1'den 2'ye de ben manuel attıysam ve devam ettiysem hiç müdahalede bulunmuyor kesiciye kadar gidiyor. Yalnızca durunca vites düşürüyor. Bunu ilk aldığımda 2 kere kendi aracımla denedim. Öncesinde 2 gün kadar da test aracı bendeydi aracı almadan önce. Onunla deneme yanılma yoluyla anlamıştım böyle olduğunu. Aslında bunu @Serkan Karakoca cevaplayabilir. Hız denemelerinde manuel olarak alt viteslerden itibaren yüksek devirlere çıkarak kullandığını yazmıştı. 

Fiesta ile de aynı şekilde S modunda 3 veya 4. viteslerde 6000 devre kadar gelmiştim. 

Bir diğer durum da şimdi aklıma geldi:

S modunda da olsanız hızınız yüksekse belli bir vitese kadar düşürebiliyorsunuz. Mesela 130 km/h ile giderken hiçbir modda veya kullanımda vitesi 2'ye alamıyorsunuz. Araç izin vermiyor. 

araç seyir halinde iken d den s konumuna alıp kulakçıklarla devam çok dikkat etmedim fakat 2. vitestenden sonra tamamen kontrol sürücüye geçiyor gibi aklmda kalmış devir 4000 gibi değiştiriyordu hatrımda kalan ...

bunun için zaten araç yazılımı standarttır 1. viteste bu kadar devir çevir 2. viteste bu kadar devir çevir .... vs gibi 

şanzıman dişli oranlarına bakıp araç testi yapmak lazım ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
43 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

P modunda D ye çekince kütleme sesi benim arabadada var benim arabanın servisde olmasından dolayı verdikleri 2017 model focus 1.5 tdci powershift de aynı araç heniz 16 bin km de.

Bu durum tamamen park etmeye bağlı. Vitesi boşa alıp el freni çekildikten sonra P'ye getirip bırakınca nispeten daha az oluyor o vuruntu. Aksi takdirde tüm yük şanzımanın üzerindeyken park edilmiş oluyor. Ancak ne kadar dikkat edilirse edilsin yine de sarsıntısız bir P'den D'ye geçiş sağlanamıyor. Sadece azaltılabiliyor.

Adem, bu arada senin arabanın şanzımanında önemli bir sorun çıkmamıştır umarım. 

Serkan Z. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Adem bütün 1.5 powershift sahiplerini korkuya sevkettin. Problemsiz şanzıman diye focus u tercih ettik çoğumuz. Şanzıman yüzünden vw uzak durmuştum. Umarım bu arıza kronik değildir. Ek garanti yaptırmayacaktım ama sendeki arıza beni korkuttu açıkçası. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Zafer abi, Sıfır sorun diye bişi olamaz.

Oto şanzıman manuele göre daha narindir. Kullanımı nekadar zevkliyse aynı zamanda ömrünü uzatmak için okadarda titizlikle kullanılması gerek. Aklında korku dolu soru işaretlerinin oluşmasına gerek yok. 

Manuel olsun oto. olsun imkan elveriyosa uzatabildiğin kadar garantiyi uzatıcan. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
47 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

Bu durum tamamen park etmeye bağlı. Vitesi boşa alıp el freni çekildikten sonra P'ye getirip bırakınca nispeten daha az oluyor o vuruntu. Aksi takdirde tüm yük şanzımanın üzerindeyken park edilmiş oluyor. Ancak ne kadar dikkat edilirse edilsin yine de sarsıntısız bir P'den D'ye geçiş sağlanamıyor. Sadece azaltılabiliyor.

Adem, bu arada senin arabanın şanzımanında önemli bir sorun çıkmamıştır umarım. 

Abi bugün sabah test etmişler soğukken bi sıkıntı yapmamış motor ısınınca üst viteslere geçmemiş takılıp kalmış,  bilgisayara bağlamışlar hata kodu veriyormuş, ilk arızanın oluşunda araba soğuktu evden çıktım 300 metre sonra ışıklarda oldu.

--2 dakika sonra eklendi--
38 dakika önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

Adem bütün 1.5 powershift sahiplerini korkuya sevkettin. Problemsiz şanzıman diye focus u tercih ettik çoğumuz. Şanzıman yüzünden vw uzak durmuştum. Umarım bu arıza kronik değildir. Ek garanti yaptırmayacaktım ama sendeki arıza beni korkuttu açıkçası. 

Abi bende  forumda okuduğum kadarıyla sizlerin memnuniyetinden ve arabayı kullanınca çok keyifli bulduğum için aldım, ayrıca Benim arıza Cumartesi oldu Cuma günüde aynı sıkıntıdan başka bi focus gelmiş servise oda Halen orda.

Adem Kazıl tarafından düzenlendi
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

Abi bugün sabah test etmişler soğukken bi sıkıntı yapmamış motor ısınınca üst viteslere geçmemiş takılıp kalmış,  bilgisayara bağlamışlar hata kodu veriyormuş, ilk arızanın oluşunda araba soğuktu evden çıktım 300 metre sonra ışıklarda oldu.

Geçmiş olsun kardeşim tekrar. İnşallah en kısa zamanda kavuşursun arabana. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu P'den D'ye geçişte o vuruntuyu bende yaşıyorum. Bunu genellikle ilk kalkışlarda araç soğukken yapıyor. Yükün şanzımana yüklendiğinden dolayı ilk kalkışlarda olduğunu düşünüyorum ben de. Ben artık bir problem olarak görmüyorum açıkçası,servise de gösterdim bakımda,normal olduğunu söyledi.Her ne kadar can sıkıcı da olsa , kafaya pek takmayıp aracın keyfini sürmek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu D için geçerli de S seçeneğinde böyle olmamalı. Kulakçıkları S'de kullandığımızdan eminiz değil mi?

Bir de dipgaz yapınca optimal hızlanma için 4000 dd civarında değişim, o devirden sonra tork ve gücün göreceli sert düşüşü nedeni ile, etkili ve verimli, yani öyle programlanmış olabilir. Düşük viteste yarım gazla aşmaya çalışın bir de. Tabii S konumunda. 

Eminim Cem abi. 

13 saat önce, Zafer Akbs yazdı:

Şahsi kanaatim aracınızda bir kusur bulunmadığı tekrar gözlemlemenizde yarar var, Youtube videoları gerçeği yansıtmayabilir.

S konumunda 4000rpm kadar çıkıyor ve siz değiştirmediğiniz taktirde vites değişim gerçekleşiyor. ( şanzımanda bir anormallik yoksa standartdı bu şekilde)

İlave olarak, aracınız performans arabası olmadığından sürekli sürekli 0km den bu şekilde dip gaz kalkmanız sonucunda volanınıza elveda diyebilirsiniz, bunuda belirteyim.

Foruma yeni girdim. Yorumları gördükten sonra video kaydı yapmak için anahtara yönelmiştim ki sizin yorumunuz vazgeçirdi. Volan deyince korkuttunuz :) Zaten rolantide titreme var :angry:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben hep aynı parkediyorum. Pye al, elfreni çek, kontağı kapa. 

genellikle aynı çeyrek dilim içinde KB-GD yönünde bırakıyorum. Fakat havanın çok soğuk olduğu günlerin bazısında Pden Dye çekmek çok zorlaşıyor ve bazen de D de freni bırakınca gaza basmadan rölanti ile ilerlemesini sağlarken 1 saniyeden kısa yığılmamsı bir şey olup bir ses çıkyor hemen toparlıyor. Tüm kış ya 3-5 kere toplam anca başıma geliyor. Ben bunun ideal yağ kullanılmamasından olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.