Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

1.5 Tdci PWS Trend-X ya da 1.6 Tdci Style; Aynı Kriterlerde Hangisi


Recommended Posts

Sadece muhabbet olsun amaçlı iki sorum var.

a-) 1.5 TDCI Pws Trend-x ya da 1.6 TDCI Style; aynı model yılı ve birbirine yakın km lerde. Tercihiniz ne olurdu? Neden?

b-) 6DCT450 - MPS6 şanzımana sahip 1.5 TDCI araç sahibi olup şanzıman sorunu yaşamadan en fazla kaç km gitmiş araç biliyorsunuz? Bendeki 53K (Allah nazardan saklasın)

Link to comment
Share on other sites

  • Yakup Ç. A. changed the title to 1.5 Tdci PWS Trend-X ya da 1.6 Tdci Style; Aynı Kriterlerde Hangisi

İmkan dahilinde dolu olanı alırım tabiki, dolusunu alıpta üstüne eklemeler yapan biri olarak. Hoş biz oem ci olduğumuz için bi halt bilmeyen amcalar olarak görenlerde var ?

Şirket aracı olarak 110K km de (uzun yol kullanımlı) sorunsuz araç biliyorum.

Malum sitede de satışa sunulmuş 80-100K araçlar mevcut...

Link to comment
Share on other sites

Yeni herzaman yenidir, bu nedenle Oyum 1.5 tdci pws. TrendX' e. (Bknz. 1.6 tdci ünite sıfır itibari ile tamamen mazi oldu)

Düzgün kullanıldığı takdirde uzun kmler götürür.

Link to comment
Share on other sites

Çift kavrama şanzımanların sorun çıkartmamak gibi bir lüksü yok. Günün birinde sorunla kar şı la şa cak sı nız! Ancak bu kesinlikle şu km de bozulacak anlamına gelmez. 

50 bin km de de bozulabilir. 250 bin km de de. Bu da şanzımanın tutarsızlığından değil, sürücünün kullanım tarzı ve aracın kullanıldığı trafik yoğunluğundan kaynaklanır. 

Ama arıza çıkarma zamanını geciktirmek birazcık bizim elimizde. Örneğin çok yoğun trafikte manuel modda kullanıp çift kavrama şanzımanın sürekli vites değiştirmesinin önüne geçilebilir. Ne alaka diyebilirsiniz. Şöyle izah etmeye çalışayım. Çift kavrama şanzımanlar motoru en düşük devirde tutup ekonomi yapmak gibi bir amaçla çalışıyorlar. DSG için 50 ile giderken 7 ye atıyor yahu şeklinde çok duymuşuzdur etrafımızdan. Halbu ki biz 50 ile 3., 4. viteste gideriz. Yani bizim 3 kere vites değiştirdiğimiz yerde çift kavrama şanzıman 7 kere vites değiştiriyor. Yani 7 kere debriyaja basıyor, dişlileri 7 kere ileri geri artık her neyse hareket ettiriyor, 7 kere yeniden kavrıyor vs vs... Yada şöyle diyebiliriz. Biz 100 bin km ye kadar 500 bin kez vites değiştiriyorsak çift kavrama şanzıman 1 milyon kez hatta çok çok daha fazla vites değiştirecektir. 

 

Sırf otomatik vites ve daha teknolojik bir motor nedeniyle 1.5 tdci yi tercih ederdim. Ayrıca bildiğim kadarıyla da trend x donanımında temel güvenlik ve konfor donanımlarının hemen hemen hepsi bulunuyor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 saat önce, Zafer Akbs yazdı:

Yeni herzaman yenidir, bu nedenle Oyum 1.5 tdci pws. TrendX' e. (Bknz. 1.6 tdci ünite sıfır itibari ile tamamen mazi oldu)

Düzgün kullanıldığı takdirde uzun kmler götürür.

peki bunları yazarken aracındaki 1.5 tdci ünitenin blok dahil olmak üzere 1.6 tdci ile aynı olup iç kısımdaki piston iticiler piston kolları subapların  aynı olduğunu söylesem sadece silindir üst kapağının değişik olduğunu sıkıştıma oranının fazla olduğunu  üzerindeki enjektörlerin bosch olduğunu turbonunda 1.6 tdci ile aynı iç kısmındaki pervanenin 1 mlm büyük ve pervanenin ve  milinin çelik olduğunu söylesem ne düşünürsün acaba :D

uzun oldu biraz :D

demem o ki 1.5 tdci ile 1.6 tdci hemen hemen motor olarak aynı gibim bişey 2018 de gelmeyecek olmasının nedeni euro 6 emisyon olayı sadece bilgin olsun :)

sıfır almam ama alacak olsam 2018 de tercihim 1.5 tdci manuel olur yine benim :) motordan bagaja  kadar doldurum :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

59 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

peki bunları yazarken aracındaki 1.5 tdci ünitenin blok dahil olmak üzere 1.6 tdci ile aynı olup iç kısımdaki piston iticiler piston kolları subapların  aynı olduğunu söylesem sadece silindir üst kapağının değişik olduğunu sıkıştıma oranının fazla olduğunu  üzerindeki enjektörlerin bosch olduğunu turbonunda 1.6 tdci ile aynı iç kısmındaki pervanenin 1 mlm büyük ve pervanenin ve  milinin çelik olduğunu söylesem ne düşünürsün acaba :D

uzun oldu biraz :D

demem o ki 1.5 tdci ile 1.6 tdci hemen hemen motor olarak aynı gibim bişey 2018 de gelmeyecek olmasının nedeni euro 6 emisyon olayı sadece bilgin olsun :)

sıfır almam ama alacak olsam 2018 de tercihim 1.5 tdci manuel olur yine benim :) motordan bagaja  kadar doldurum :) 

Doğrudur, zaten yeniden kastım euro 6 olması.

Manuel bende seviyorum fakat otonun rahatlığı bir başka gerçekden.

2018 demişken, eğer mk4 ün manuel şanzımanı fiestanınki gibi olacaksa pratiklik bakımından eksik puan alabilir. 

Bknz. geri vites geriye doğru :( hiç pratik gelmedi bana.

Fısıltılar gerçek olurda 7 ileri oto. 150lik tdci gelirse, salla manueli  :rocks:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

5 dakika önce, Zafer Akbs yazdı:

Doğrudur, zaten yeniden kastım euro 6 olması.

Manuel bende seviyorum fakat otonun rahatlığı bir başka gerçekden.

2018 demişken, eğer mk4 ün manuel şanzımanı fiestanınki gibi olacaksa pratiklik bakımından eksik puan alabilir. 

Bknz. geri vites geriye doğru :( hiç pratik gelmedi bana.

Fısıltılar gerçek olurda 7 ileri oto. 150lik tdci gelirse, salla manueli  :rocks:

fiestada 6 ileri manuel yok onun için rahaat ol 1.5 tdci manuel  focusta muhtemelen 1.6 tdci şanzıman aynı b6 :) 

Link to comment
Share on other sites

1 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

fiestada 6 ileri manuel yok onun için rahaat ol 1.5 tdci manuel  focusta muhtemelen 1.6 tdci şanzıman aynı b6 :) 

Yeni fiestanın manueli 6 ileri :) Geri vitesi mandallı geriye doğru :) 

Link to comment
Share on other sites

Şimdi, Zafer Akbs yazdı:

Yeni fiestanın manueli 6 ileri :) Geri vitesi mandallı geriye doğru :) 

en son kasa fiestadan bahsediyorsak onu bilmiyorum gidiyim bir test edeyim fırsat olunca ama geçenlerde tanotodaydım bir  focus sw geldi dopdolu life kaldırıp baktık 1.5 tdci manuel şanzıman b6 dıydı elçilik aracıymış koltuk ısıtma ön cam ısıtma adaptif cruise control direksiyon ısıtma herşey vardı :)

Link to comment
Share on other sites

3 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

en son kasa fiestadan bahsediyorsak onu bilmiyorum gidiyim bir test edeyim fırsat olunca ama geçenlerde tanotodaydım bir  focus sw geldi dopdolu life kaldırıp baktık 1.5 tdci manuel şanzıman b6 dıydı elçilik aracıymış koltuk ısıtma ön cam ısıtma adaptif cruise control direksiyon ısıtma herşey vardı :)

Umarım mk4 b6 ile gelir.

Ama kasa değişti hadi şanzımanıda değiştiriyoruz diyip fiesta tarzı geri çekmeli olursa, pratiklik olarak kullanıcı biraz zorlanabilir.

Şahsen ben fiestada zorlandım.

Link to comment
Share on other sites

11 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

iki türlüsünüde kullandım, alışkanlıktan başka bir şey değil.

Alışkanlıkdan ziyada pratik değil. 

Mandalı çekip geriye takmaya çalıştığında bileğini kırmak zorunda kalıyosun.

Link to comment
Share on other sites

Manuelin ameleligini çeken biri olarak şuan ki 1.5 tdci powershift aracımdan oldukça memnunum.  Bir daha manüel almam sanırım.  1.5 tdci powershift trend x araç iyi bir seçim olur kanaatimce . Mümkünse trendx alacaksanız kol dayama olanını tercih edin benim tek arayacağım o olur style ile arasında motor hariç.  

Link to comment
Share on other sites

Bu arada bilgi olarak kalsın,

Eylül 2015 öncesi kayıtlı arabalarda (makyajlar için) EU6 motor getirmek gibi bir zorunluluk yer almıyor.  Bu yıl getirilme sebebi rekabettir veya Almanya benim düzenimi bozma demiştir veya keyif. :) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.