Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretim Başladı ! - Made in Germany


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

OPTIMISED PERFORMANCE

A split cooling system features separate

circuits for the head and cylinder block,

enabling faster warm-up. Petrol engines

are typically 10 to 12 per cent less efficient

when cold – the 1.0-litre EcoBoost is just

7 per cent less efficient when cold.

Engine friction is reduced by specially

coated pistons, low tension piston rings,

low friction crank seals and a cambelt-inoil design, which also improves refinement.

An ECU-controlled variable displacement

oil pump tailors lubrication to demand and

optimises oil pressur

şu kısmı çevireyim dikkatimi çekti. parçalı soğutma sistemi silindir ve üst kapağı ayrı ayrı soğutuyor.petrol lü motorlar soğukken yüzde 10 daha kötü performans sağlar diyür.eco boostta bu kayıp yüzde 7 .özel kaplı pistonlarla sürtüne azaltılmış.çok sıkı olmayan segmanlar takılmış. düşük sürtünmeli krank muylu ları takılmış.(seal dediği yağkeçesi değildir o sürtünme yapmaz pek.yağın içinde çalışan ekzantrik kayışı var mış.yağlama için pompa talebe göre pompalıyormuş

işte yarım yamalak böyle bişeyler anlatmış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dsdaj.jpg

motorda çok ilginçtir blok dökümden yapılmış. halbuki döküm blok yapmayı bırakmışlardı 10 sene önce. focus 1 de mesela alu blok vardı.biyel kolunu uzun yapmışlar. bir yönden iyidir.silindirler arası yarım cm yapmışlar.bu noktada espriyi patlatayım bu motor rektefe olmaz :) eksoz manifoldunu motor suyu soğutuyomuş. manifolt contası yok yani. manifoldu kırarsanız yandınız. motor da yenilikçi bir volan ve alternatör kasnağı varmış titreşimi azaltıyormuş.

bir de direk enjeksiyon varmış gdi oluyordu oda sanırım

biyel kolu çok uzun olursa çok devir çeviremez ama zaten devir istenen seviyede olduğu için uzun kol titreşimi azaltır sürtünmeyi azaltır. verimli patlamayı sağlar.

Halil T. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bizim 1.6 benzinli motor kuş olup uçtu yani. bizim şansımız da bu olurdu ancak. :D aracı alırken bayiler boşuna demiyormuş, düz vites 1.6 focus uzun süre gelmeyecek diye...

çok özellikli bir motor. bakalım gelsin önce, biraz denensin ondan sonra düşünülebilir.

mehmet fatih tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • 3 hafta sonra...

Hımmm...Bir tahminimi ekleyeyim : Bence 125 liğin focusta 114 lük emisyonu (yani karma 5.0 şehir içi 6.7 gibi falan olur tüketimi) standart start stopsuz mümkün değil.. FORD tüm araçlarına start stopu standart yapmayı planlıyor zaten. Bu yeni nesil direk enjeksiyonlu motorlar rölantide eski nesil enjeksiyonlulara göre 2 katı falan fazla yakıyormuş, start stopu bunun için koyuyorlar.

Bir de motoru ilk kez 2 yıl kadar önce duydum. Katıldığım bir avrupa ford forumunda forda kalıpları veren bir firmada çalışan biri vardır, herşeyi öncedn çıtlatıyordu..Mesela ispanyaya 2 kalıp yolladık yeni Cmaxin 2 ayrı versiyonu olacak falan diyordu...Neyse bu adam bir cmax kullanmış. Nasıl falan demişler 1.6dan iyi demiş. O araba 1.0T imiş (cmaxte bile 1.6 dan iyi hissettiriyorsa ) ..

Ford bu yağ yakma işi için epey önlemler almış ama uzun km ler yapmadan anlaşılmaz herhalde..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Otosandan yetkili abimiz ; Bizde avrupa ile birlikte satmaya başlayacağız demişti, yani en geç Mart gibi bize de gelir ;)

Yakup muhtemelen Otosandaki tanıdığın daha iyi biliyordur ama şurada bir site var. otomobildünyam diye şöyle diyor.

ngiltere pazarında Şubat ayının ikinci yarısında piyasaya çıkacak olan yeni motorlarla donatılan Focus modellerinin başlangıç fiyatıysa 14.245 Sterlin olarak açıklandı. Ford kaynaklarımız bu motorun ülkemize geliş tarihinin 2013′ü bulacağını belirtiyor.

İngiltere satış fiyatına kadar yazmışlar ama kendi FORD kaynakları Türkiyeye 2013te geleceğini söylüyorlarmış.

Yani senin kaynağınla onlarınki çelişiyor.

Mümkünse kaynağınla bir daha konuşabilir misin?

Bu da sitenin linki

http://www.otomobildunyam.com/focus-1-0-ecoboostun-satisina-baslaniyor/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araştırmacı yazar Cenk Köse iş başında ;)

Aynı yazıya ben de rastladım.

Bence de Otosan pazarın pek de hazır olmadığı, rüstünü de daha ispat etmemiş bir motoru apar-topar ürün gamına ekleme riskini "bilinçli" bir şekilde almaz!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birazdan mail atacağım...Ama hiç sanmıyorum böyle bişey olacağını..çünkü özellikle motor konusunu görüştük bire-bir..vw'nin 0.8 lt'sini bile..Neyse soralım bakalım

Buarada o blog yazarıda bizim gibi insanlar ;) Bir çoğu ile zamanında görüşmüştük :D Neyse bekleyelim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.