Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretim Başladı ! - Made in Germany


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Valla bu motorun teknik verileri dehşet !

Özellikle 170 nm/torq'un 1300-4500 dd gibi geniş bir bantta sunulması harika !

Eğer kağıt üzerindeki veriler pratikte de tutarsa değmeyin milletin keyfine :D

Overboost'u unutmayalım :D 200 Nm sayılır o :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

karıya bak sanki bakınca anlayacak :)

motorda 3 silindirliymiş. 100kg gelmez . bunun turbosunu söküp tüp takıp bisiklet niyetine işe gideceksin :)

Bu motor ödül alabilir benden demesi ! :)

--- iPhone Yolladı ---

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

http://1l-ecoboost.fordmedia.eu/documents/factsheets/FS_Ford1.0-litreEcoBoostEngine_EU.pdf

şöyle genel olarak biraz bir şeyler yazayım.

mesela bu motor da 1.0 +0.6 bar lık turbo ile 125 hp üretilmiş.. yani 1litre hava giren motora 1 bar atmosfer basıncı yerine, turbo ile 1.6 bar yani 1.6 litre hava basılmış. buradan araç olmşmu size 1.6 litre focus. :) ayrıca yine değişken subap zamanlaması kullanılmış ve dikkat ederseniz motor çok küçük ve aracın ağırlığ düştüğü için hızlanma iyileşip yakıt düşüyor.

atmosferik 1.6 ya göre avantajı:

1.rölantide az yakar turbo nekadar devreye girerse o kadar yakar yani yakıt biraz sizin elinizde

2.daha küçük

3.maliyet az daha ucuz olur(turbonun ayrı fiyatı var bide)

atmosferik 1.6 ya göre dez avantajları:

1.araç 3 silindir. yani 4 zamanlı araçlarda her saykılda silindirler senkron çalışır. 4 zamanı verimli kullanır.3 az pasif kalır ama töleransı var tabi

2.krank piston segman yüksek basınçta çalıştığından çabuk eskir erken yağ yaar. mesela 1.4 polo gti yağ yakmayabaşlamış.

3.parçalar tabi biraz daha narin.

onun haricinde hangisi iyi derseniz biraz muamma yani performansları yakındır. 1.0 ın turbosunun büyüklüğüne bakar ama 1.6 alsak çok yakar. 1.0 alsak çabuk eskir ama az yakar. çok ta çabuk eskimez tabi.

1.0 turbosuz da olsa isterdim tabi

ama güzel motor yalan yok

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Manifold degisiklikligi de mevcut..

(Yeni EcoBoost motorda aynı zamanda silindir kapağına entegre egzoz manifoldu bulunuyor. Bu sayede egzoz gazlarının ısısı düşük tutulurken motor da daha geniş devir aralığında en verimli yakıt-hava karışımıyla çalışıyor.)

Atmosforik devri bitiyor.

Co2 farkı 50 gram... Bence de bitsin...

Dünya kazanır..

--- iPhone Yolladı ---

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.