Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus'un Görüş Açısından Memnun Musunuz?


Mertcan Ateş

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Orta direk gözünüze girecek kadar geri yaslanmayın, dikleştirin koltukları. Hem çok yatırırsanız, uykunuz gelebilir :)

 

A sütünundaki görüş açısında genel olarak fransızlar daha iyi. Özellikle citroenin bazı tasarımları bunun üzerine kurulu gibi. Ama bu sorunu sıfırlamak mümkün değil, çünkü orada bir direk olmak zorunda. Belki tweeter falan oralara konulmaması gerekir ama çok detay konular. Köşeleri yavaş dönün derim.

 

Karanlık yollarda sisleri açmaktan çekinmeyin. Hatta güvenliğiniz için açın. Hızlı gidiyorsanız uzunları da açın. Focusda öyle yapardım, sorun olmazdı. (C-max'da hem köşe lambaları hem zenon var, sıkıntı olmuyor..)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hiç bir aracın görüş açısı kusursuz değildir.

Tavanı taşıyan ve kaza anında deformasyona direnmesi gereken sütunlar özellikle aerodinamik gereksinimlerin dayattığı açılar nedeniyle hem görüş alanına daha fazla giriyor hem de yük taşıyabilecek kalınlıkta imal edince görüşü olumsuz etkileyebiliyor.

Focus'ta da bu istisna değil. 

Öncelikle A sütunu ileri sola ve sağa dönüş yönünde engelleyici olabiliyor, küçük bir baş hareketi ile kör alanı görmek kolaylıkla mümkün olabiliyor, yani çok abartılacak bir yanı yok. 

B sütunu ise koltuğun durumuna göre özellikle sola çıkarken yan arka görüşü engelleyebiliyor ki bu bence öne olan engellemeden daha ciddi boyutta, en azından benim koltuk konumumda. Ben bu sorunu da uygun ayarlanmış yan ayna ile gidermeye çalışıyorum, şimdiye kadar da ciddi bir sorunum olmadı.

C sütunu da özellikle geri park manevralarında sıkıntı yaratbilir ama kamyoncu usulü yan aynalarla park edince bu da görmezden gelinebiliyor.

 

Bu sorunlar modern otomobillerin hepsinde var ve Focus'a özgün değil. 

 

Hatta A sütununun için OLED ekran dışına da kamera koyarak bunu çözmeye çalışan üreticiler var (mesela Jaguar)

 

A, B, C neyi temsil ediyor?

221px-Fahrzeug-saeulen.svg.png

 

Kameralı sistem

A-Plus-Pillar-640x904.jpg


Karanlık yollarda sisleri açmaktan çekinmeyin. Hatta güvenliğiniz için açın. Hızlı gidiyorsanız uzunları da açın.

Sis farlarının etki mesafesi çok kısa, hava şartlarının zorlaması dışında kullanılması anlamsız, hele ki karşıdan trafik varsa; uzun farı ise karşıdan trafik olmadığı takdirde DAİMA kullanın. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hiç bir aracın görüş açısı kusursuz değildir.

Tavanı taşıyan ve kaza anında deformasyona direnmesi gereken sütunlar özellikle aerodinamik gereksinimlerin dayattığı açılar nedeniyle hem görüş alanına daha fazla giriyor hem de yük taşıyabilecek kalınlıkta imal edince görüşü olumsuz etkileyebiliyor.

Focus'ta da bu istisna değil.

Öncelikle A sütunu ileri sola ve sağa dönüş yönünde engelleyici olabiliyor, küçük bir baş hareketi ile kör alanı görmek kolaylıkla mümkün olabiliyor, yani çok abartılacak bir yanı yok.

B sütunu ise koltuğun durumuna göre özellikle sola çıkarken yan arka görüşü engelleyebiliyor ki bu bence öne olan engellemeden daha ciddi boyutta, en azından benim koltuk konumumda. Ben bu sorunu da uygun ayarlanmış yan ayna ile gidermeye çalışıyorum, şimdiye kadar da ciddi bir sorunum olmadı.

C sütunu da özellikle geri park manevralarında sıkıntı yaratbilir ama kamyoncu usulü yan aynalarla park edince bu da görmezden gelinebiliyor.

Bu sorunlar modern otomobillerin hepsinde var ve Focus'a özgün değil.

Hatta A sütununun için OLED ekran dışına da kamera koyarak bunu çözmeye çalışan üreticiler var (mesela Jaguar)

A, B, C neyi temsil ediyor?

221px-Fahrzeug-saeulen.svg.png

Kameralı sistem

A-Plus-Pillar-640x904.jpg

Sis farlarının etki mesafesi çok kısa, hava şartlarının zorlaması dışında kullanılması anlamsız, hele ki karşıdan trafik varsa; uzun farı ise karşıdan trafik olmadığı takdirde DAİMA kullanın.

Cem abiyi özlemişim. Birde diz mesafesine yorum alsak :) volkan onder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

açıkçası biraz görüş sorunu var,ama tehlike olabilecek seviyede değil. kardeşimde peugeot 308 var, açı harika,, sanki araç camsız ön taraf çıplak gibi cok ferah. 

Fransızlar bu konuda iyi Renault'da baya ferahtı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet özellikle sola keskin virajlarda biraz sıkıntı, yine b sütunu da F2 lere göre oldukça önde. sanırım aracın iç mekanı; göğüs arkaya doğru uzatılıp,koltuklar  geriye doğru çekilmiş gibi. Bir de o far anahtarı yok mu? İnsanın tam sol dizine geliyor. Onun mantığını hiç anlayamadım. Bu ara boyum 1.83 cm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet özellikle sola keskin virajlarda biraz sıkıntı, yine b sütunu da F2 lere göre oldukça önde. sanırım aracın iç mekanı; göğüs arkaya doğru uzatılıp,koltuklar  geriye doğru çekilmiş gibi. Bir de o far anahtarı yok mu? İnsanın tam sol dizine geliyor. Onun mantığını hiç anlayamadım. Bu ara boyum 1.83 cm.

koltuğu olması gerektiği kadar geri alırsanız far anahtarıyla işiniz kalmaz. yanlış pozisyonda kullanıyorsunuz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

daha önce mesajım vardı ya ilk sayfada yada başka başlıkta.. ara yoldan ana yola çıkarken yada dönüşlerde, önce durup sonra bakmayı öğrenirsek sorun ortadan kalkar.. bizler bir yola çıkarken eğer sağ veya sol yanımız açıksa, bahçe duvarı vb gibi bir engel yoksa, yavaşça ilerleyip sola-sağa bakıp dönmeyi seviyoruz, sola bakarken sağınızdan bir araba gelip, sonra sağa baktığınızda sağ daki A sütununun buna engel olabileceğini unutmayın.. bir göbekte başıma geldi az daha vuracaktık.. göbekte yol benimdi ama adam bastı kornaya yürürken son anda bende frene bastım..

bir toyota corolla ile kıyaslayınca mükemmel görüşü var focus un..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.