Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

Makyajlı (2015) Focus İçin Eksik Gördüğünüz Donanımlar Anketi

Makyajlı Focus Donanım Anketi  

233 üye oy kullandı

  1. 1. Hangileri gelmeli?

    • Dizel motorlarda Start & Stop Sistemi (2016'da geliyor)
      76
    • Adaptif Hız Kontrol Sistemi
      87
    • Alarm
      64
    • Sedan için LED stop lambaları (üretilmiş ürün yok)
      106
    • Otomatik vitesler için, direksiyondan kumanda mandalları
      81
    • Kaliteli Sony müzik sistemi
      113
    • Xenon'suz donanımlarda LED gündüz farı
      128
    • Kış Paketi (Isıtmalı Direksiyon; Ön Koltuk ; Ön cam)
      85
    • Spor paket (17''; jant, renkli kaliper, bodykit,spoiler)
      63
    • 17''; Jant opsiyonu
      55
    • 18''; Jant opsiyonu
      46
    • Kapı koruma sistemi
      68
    • Anahtarsız Giriş Sistemi
      127


Önerilen Mesajlar

Konumuz malum, böyle bir anket yapıyoruz çünkü mesajlar ile talebi anlamak ya da yorumlamak zor, böyle yaparsak elimizde veri olur hem büyüklerimiz daha rahat fark eder.

 

2011 yılında yapmış olduğumuz anket en başta 10-15 kalem madde ile başlamıştı zamanlar sunuldu ve kalem sayısı azalmıştı bu sebeple o anketi kapatıp buna dönüyoruz.

 

 

Bu anket'e 13 kalem ekledim eğer ciddi olarak unutulan bir kalem önerisi gelirse ekleriz hemen.

Otomatik vitesleri eklemedim çünkü onların zaten tarihleri belli, kol dayama olayını eklemedim çünkü zaten orta ve üst'e eklemişler bu eksiği fark ederek; olsa trend x'e de eklerlerdi.

 

Çoklu seçim serbest, işe yaraması için ciddi oylanması tavsiyedir. Teşekkürler :yeah:

 

Not: Cepçççiler, mobil versiyondan oy kullanabilir. (Yönetim lütfen tapatalk ile konunun ilk mesajını düzenlemesin,anket siliniyor :( )

 

 

 


 

(Otomatik vites tarihleri)

 

Bundan önce oylayanlar tekrar oylarsa sevinirim, maalesef silindi :) Bir daha olmaz, söz. (17:40)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Artık sıradanlaşan bu özellikler için anket yapılması Ford'a ayıp olarak yeter.

Hepsini işaretliyorum ve sesimizi duyan varsa artık şu iğrenç anteni ve kaput üzerindeki fıskiyeleri de kaldırmalarını rica ediyorum.

52.000 TL lik Courier'da start stop, ön cam buz çözme, ön koltuklarda ısıtma vs. var. Focus'a alamıyorsun. Maşallah.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Misafir

2015 titanium dizel sedan araç aldım ve şu sayılanların çoğunun olması bence yerinde olurdu,
çoğu firma üst donanımlı araçlarında bunları standart veriyor.
Aracın fiyatı uyguna gelmeseydi seçeneğimi audi ya da mercedes gibi bir üst segmentten yana kullanabilirdim.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Artık sıradanlaşan bu özellikler için anket yapılması Ford'a ayıp olarak yeter.

Hepsini işaretliyorum ve sesimizi duyan varsa artık şu iğrenç anteni ve kaput üzerindeki fıskiyeleri de kaldırmalarını rica ediyorum.

52.000 TL lik Courier'da start stop, ön cam buz çözme, ön koltuklarda ısıtma vs. var. Focus'a alamıyorsun. Maşallah.

Bunları zamanında anlattık niye olduğunu, ayrıca ısıtmalının çıkarttığı sükse ankete pek yansımamış duruyor.

Özellikle yazdım; tercih edeceklerimizi işaretleyelim diye. Hepsini almanız imkansız, böylelikle anketlerin bu tür kullanıcıların da doldurduğunu somut olarak görmüş olduk :) Amacımız tercihlerimiz sunulup sunulması değil ona bakarsak dünya kadar kalem ekler herşeyi opsiyon isteriz onun sonu yok.

Ayrıca markanın bir diğer aracı ile kıyaslamak çok hatalı herşeyin bir stratejisi vs'i mevcut, alan içerisinde değerlendirmeliyiz.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunları zamanında anlattık niye olduğunu, ayrıca ısıtmalının çıkarttığı sükse ankete pek yansımamış duruyor.

Özellikle yazdım; tercih edeceklerimizi işaretleyelim diye. Hepsini almanız imkansız, böylelikle anketlerin bu tür kullanıcıların da doldurduğunu somut olarak görmüş olduk :) Amacımız tercihlerimiz sunulup sunulması değil ona bakarsak dünya kadar kalem ekler herşeyi opsiyon isteriz onun sonu yok.

Ayrıca markanın bir diğer aracı ile kıyaslamak çok hatalı herşeyin bir stratejisi vs'i mevcut, alan içerisinde değerlendirmeliyiz.

Focus'tan beklentim yüksek. Başka bir araca geçmek istemiyorum. Sert eleştirilerimin sebebi bu. 

Anket esasında eksikliklerin doğru tespit edildiğini de gösteriyor.

Spor paket ve Sony olmasa da olabilir ancak diğer özellikler listede bulunmalı.

Fazla mı olacak bilmiyorum ama  diz için ekstra bir ızgara da istiyorum. Izgaraları en aşağı ayarlasam da dizlerime üflemiyor:)

Ya da kış paketinde böyle bir sistem olmalı mı desek. Neden olmasın?  :fikir:

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus'tan beklentim yüksek. Başka bir araca geçmek istemiyorum. Sert eleştirilerimin sebebi bu.

Anket esasında eksikliklerin doğru tespit edildiğini de gösteriyor.

Spor paket ve Sony olmasa da olabilir ancak diğer özellikler listede bulunmalı.

Fazla mı olacak bilmiyorum ama diz için ekstra bir ızgara da istiyorum. Izgaraları en aşağı ayarlasam da dizlerime üflemiyor:)

Ya da kış paketinde böyle bir sistem olmalı mı desek. Neden olmasın? :fikir:

Tatlı dil yılanı deliğinden çıkartır :) Bu sebeple sakince dile getirelim yeter bize düşen ancak bu; yerli veya Avrupa olarak müşterilerin taleplerini dinlediklerini görebiliyoruz. Bu nedenle hedef kitleleri için doğru veri sunmak gerek.

Fırsat olduğunda emin olabilirsiniz; sorulduğu takdirde veya benim yüzsüzlüğüm ile konu açmamla hepsini tek tek dile getiriyorum. :yeah: Laf olsun diye açmadım konuyu :)

3-4 sene içinde Yeni Focus sahiplerinin zamanından beri süre gelen şikayetlerin çoğu pozitif yönde değiştirildiğini görünce hepimiz sevinmiştik. Tekno ve Spor paketin zamanla bize geldiğini de unutmamak gerek. Çok satmak lazım ki bizimkilerde birşey yapabilsin.Yukardaki şeylerin çoğu lükse giriyor ve fiyat çok yukarı çıkıyor haliyle ee bu Focus diyoruz, diğer otomobiller ile kıyas için C Sınıfı dizeller başlığı açmıştım ona bakınca güzel bir Titanium oluşturulduğunu görebiliyoruz.

Bknz: Stn deri'ler, style kol dayama, park sisteminin paketten kurtulması, dokunmak ekran konusunda bile endişeleri olan kullanıcılar vardı.

Şahsen benim yüksek beklentilerim; Anahtarsız giriş, Jant, Alarm ve Müzik sistemi.

Genel olarak olmasını lazım gördüklerim;  Otomatik vitesler için, direksiyondan kumanda mandalları,Xenon'suz donanımlarda LED gündüz farı

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Misafir

Şahsen benim yüksek beklentilerim; Anahtarsız giriş, Jant, Alarm ve Müzik sistemi.


Alarm istiyorum sesli olanından fakat 2-3 ay sonra mk3 için geleceğini söylediler, buradan bekleyen arkadaşlara bilgi olsun :) 

Jant konusunda ford türkiye resmi sitesindeki görsel jantın geleceğini bekliyordum, ahh diyorum şimdi kredi içine birde jant lastiği soksam nasıl olur diye ince hesaplar içine girdim :( sonuç olarak araç üzerinde jantlarda güzel ama bir 17" 18" seçeneği olmalıydı :/

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu yukarıdaki ankette opsiyon olarak gördüğümüz özellikler 90bin liralık titanium paket dizel focus'ta var mı?

Bunların hiç biri hiç bir focusta yok, hangileri olsa alırdın anketi. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuya hakim olmadan böyle basit deyip yorum yapmak ne kadar doğru tartışılır biraz bakaydın bari ne nedir felan. :) Hepsi olsa 90 olur diye yorum mevcuttu orada.

Konu dışı yapmayalım, linklerde detaylar verilmişti oralardan devam.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

52.000 TL lik Courier'da start stop, ön cam buz çözme, ön koltuklarda ısıtma vs. var. Focus'a alamıyorsun.

 

Courier'i Otosan yapıyor, normaldir  :)

 

Tatlı dil yılanı deliğinden çıkartır

 

yılan derken? :)

 

... işin gırgırı bir yana bence direksiyonda mandallar (çekeceksin S mod'a, direksiyondan devam edeceksin) köpekbalığı yüzgeçi anten, anahtarsız giriş ve kapı koruma sistemi kesinlikle lazım.

 

mandal ve anten henüz ortalıkta yok (ama bu olmayacağı anlamına gelmiyor) kapı koruma makyajsız kasada vardı, MCA'ya eklenmesini bekliyorum ... anahtarsız giriş illa gelir, keza spor paket vs.'de.

 

Bu arada Yakup'un ne yaptığının farkındasınız, öyle değil mi?

 

... Moderatörümüz işi bilen kullanıcılar aracılığı ile "online" Customer Clinic düzenliyor.

 

Customer Clinic yani ürünün hedef kitlesine (sizler) yönelik müşteri beklentilerinin ölçümlemesi otomotiv firmalarının sevdiği (...ve sonuçlarına inandığı) bir yöntemdir.  Örnek vermek gerekir ise MCA'da ön göğüsün geriye çekilmesi ve komple elden geçmesinin sebebi Customer Clinic'lerde bu yönde istek oluşması ve bu talebin ülke gözetmeksizin ve neredeyse her müşteri grubu örneklemesi tarafınca tekrar edilmesidir.

 

Unutulmaması gereken bir şey de makyajlı kasanın (yani MCA) henüz -bebek- olduğudur.  MCA ürün yelpazesini henüz doldurmadı, daha 1,5'ler gelecek, ıslak PS gelecek, SW'ler gelecek vs.  Bu arada ek bir takım talepler de karşılanacaktır, opsiyonlar çıkacaktır.

 

Ülke spect'inin ha dendiğinde değişeceğini sanmıyorum ama F3 makyajsız kasa'da bulunan -paketler - (örnek : tekno - spor vs.) yaz döneminde gelişerek ve genişleyerek son tüketiciye sunulursa şaşırmam.

 

Uzun lafın kısası, bu tür geri bildirimler sesinizin ithalatçı/üreticiye ulaşması için iyi fırsattır.  İsterseniz bu başlığın tepesindeki anketi Ford'a açılmış direkt telefon gibi bile düşünebilirsiniz. Çünkü sonuçlar bir şekilde onlara ulaşacaktır.  Ne kadar fazla katılım sağlanır ve katılımcılar içlerindeki "keşke şu da olsa" fikrini ne kadar objektif olarak ankete yansıtırsa sesiniz o derece güçlü ve net şekilde duyulur.

 

not: Sedan için led stop konusunda hiç ümidim yok ... keşke olsa ama sanmıyorum. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

... işin gırgırı bir yana bence direksiyonda mandallar (çekeceksin S mod'a, direksiyondan devam edeceksin) köpekbalığı yüzgeçi anten, anahtarsız giriş ve kapı koruma sistemi kesinlikle lazım.
 

Donanımsal eksiklikler belki bir şekilde halledilir ancak Ford mühendislerinin işçilik kusurları konusunda çok çalışmaları lazım.

Biraz konu dışı olacak ama az da olsa ilişkilendirilebilir diye düşünüyorum. :))

Ailemizde Focus ve Golf var. Tasarım ve sürüş dinamikleri noktasında Focus önde.

Konfor noktasında geride. Bariz bir fark var.

İşçilik noktasında çok geride.

Öyle ki bazen kardeşimle oturup kurcalıyoruz,değişip kullanıyoruz araçları. Abi sat şu Şahin'i diyerek benle dalga geçiyor:)

İşin esprisi bir yana bence Ford öncelikle aracı bayağılaştıran hataları(isteyen olursa ayrıntı verebilirim) gidermeli.

Sonrasında tabi ki donanımsal eksiklikleri de.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşin esprisi bir yana bence Ford öncelikle aracı bayağılaştıran hataları(isteyen olursa ayrıntı verebilirim) gidermeli.

Konfor noktasında geride. Bariz bir fark var.

 

Siz bir nesil geriden gidiyorsunuz, farkındasınız değil mi? Makyajlı focus'a bakın misal. Ayrıca kıyaslanan aracın daha pahalı olduğunu da unutmayalım. 

Otomobilden beklentinize bağlı bunlar, aksi durumu gösteren size bir kaç mekanik eksiklik sayabilirim. Firma seçerken bazı şeyler önceliklerle seçilmeli hepsini isteyenlerin adresi yukarısı.

 

Evet aynen konu dışı, bir sürü genel başlıklarımız var. Uzamaz umarım.Bakınız imzam son madde.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Korhan Balcı
      merhaba arkadaşlar 2006 model yarı otomatik ford focus ghia hatcback kullanıyorum. sorunum şu aracı normal çalıştırıyorum araç Pde görünüyor vites geçişi yaparken takılma zorlama olmuyor ama P den  N R D  herhangi birine alırken ekranda çıkmıyor  sadece P ye aldıgım zaman ekranda görünüyor, dolayısıyla aracı hareket ettiremiyorum sorunu yaşayan arkadaşlar yada problemin ne oldugunu çözen varsa yardım bekliyorum tesekkürler
    • Yazan: İsmail Vural
      Uzun zamandan beridir canımı sıkan bir eksik özellik olarak algıladığım aracımın içerisinden anahtar olmadiğında bagajı açamıyordum çunku icerisinde oyle bir dugme koymamışlar yapmayı düşünüyordum ve bugün yaptım çok kolay oldu hali hazırda sistem sadece iki kablo ve bir buton ihtiyacımız olan bagajdaki kablolara ek yapıp ön torpidoya kadar gizleyerek çekeceğiz. Öncelikle bagajımızı açıyoruz bagaj kapağından gelen kablolar sol alt tarafta desteli şekilde dir ayırtalım içinde sadece iki kablo 1. Sarı çizgili siyah kabli 2. Tamamen siyah dikkat edelim sadece siyah olan kabloyu bulalim ve her iki kabloyu ayırtıp cakmakla yakarak koparmadan soyalım ve 3 veya 4 mt lik o boyutlarda bir kablo bulalım ve ayırıp soyduğumuz kablolara ek yapalım ve test olarak soyduğumuz kablolar birbirine temas ettirelim bagaj açılıyor sa sorun yoktur devam edebiliriz, kablolarin baglantisini yapip elektrik bandiyla sardıysak gizleyerek döşemenin altından aracin sol tarafından ön tarafa doğru çekelim ve kablolarin ucuna herhangi bir buton bağlayalım ve nereye yerleştireceğiniz size kalmış Bu kadar Bagaj açma düğmeniz hayırlı olsun artık Sizinde bir bagaj açma düğmeniz var😎😎😎



    • Yazan: Semih O.
      MCA'da Mk3'ten farklı olarak kameranın çalışması için bir görüntü işleme modülüne ihtiyaç yok. (IPMB)
      4.2" Sync Gen 1.1 ve 8" SYNC 2 için işlemler birebir aynı. Yalınızca ekran üzerindeki bağlantı noktaları farklı
       
      SYNC 1 için bağlantı şeması

       
      Sync 2 için bağlantı şeması

       
      Orijinal geri görüş kamerası montajı için gerekli parçalar
       
      F1ET 19G490 AC - Geri görüş kamerası
      F1EB 19B514 BC - Geri görüş kameralı bagaj açma switchi
      BM51 19H421 AB - Geri görüş kamerası braketi
       
      Araçta kamera tesisatının mevcut olup olmadığını kontrol etmekte fayda var. Bende yoktu. (Burada bir püf nokta  da tesisat aslına uygun olarak yapıldığında C237 soketinde 31 ve 43 pinleri arasında bir jumper gerekiyor)
       
      Aşağıdaki tesisat Transit Courier'e ait bagaj kamera tesisatı, iş görüyor. Focus tesisatı ile ciddi fiyat farkı var.
      ET76-17K400-ABD
       
      Bunun dışında Video + - kablosunun LIYCY (anten kablosu aslında) diye tabir edilen kendinden shield özellikli olmasında yarar var. 0.5 kesitli olması ideal. Bu sayede görüntüdeki gürültüler en aza indirilmiş olur. Geri kalan bağlantı ve ayar...
       
      APIM’de 7D0-01-01 ilk bloğun 2. byte'ı yani x*xx xxxx kameradan sorumlu. Mevcut değer, +2 hex olarak ayarlanır ve aktivasyon tamamlanır. Örnek olarak 9 + 2 = B
       
      Başımıza gelen sorunlardan bir tanesi, büyük ihtimalle APIM üzerinde kamera gösterecek yazılımın olmaması yüzünden görüntü alamamaktı. Bu da APIM yazılım güncellemesi ile çözüldü, kısıtlı zamanda master reset denedik mi hatırlamıyorum. 
       
      Bir diğer önemli nokta BCM C2280B 32 pinde yer alan RVC LIN bağlantısı. Direksiyona duyarlı dinamik çizgiler için bu bağlantı şart. Ancak olmasa da görüntü için bu gerekli değil. Titanium araçların BCM'si halihazırda bu çizgileri göstermeye müsait. Ancak Trend ve Style'da bu işi yapacakların işi o kadar kolay değil. Bunu da yakında netleştirmiş olacağız. Neyse şimdilik sonuç bu. 🙂
       
      Tabi söylemeden olmaz Savaş Ustaya kocaman teşekkürler.
       

    • Yazan: Yakup Çağatay
      8 Mayıs'ta seri üretim başlamış oldu. 
       
      Tamamı: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-seri-uretimi-basladi/
       
      Video: 
       
       

       

       
      Fabrikadan kare, buradan da arka camın tamamen inebildiğini görebiliyoruz beklendiği üzere.

       
    • Yazan: Ahmet B.
      Merhaba arkadaşlar,2009 focus aracima hazır direksiyon kılıfı diktim.biraz uğraş isteyen bir uygulama ama sonucu güzel, begenmeyi unutmayın 🙂iyi seyirler
       
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.