Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Superchips İle 1.6 115 Tdci'ı Artık Güçlendirebilirsiniz


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Altıner ben bundan 3 ay önce 90 lık aracıma proğram attırıp 115Bg. yaptım ve çok memnunum, tabi benim aracım 2009 model garanti falan söz konusu değildi ancak, işte çok yakması ve arkadan siyah duman atma gibi birkaç yan etkisi olur dediler ama hiç biri olmadı, yakıt 6.9-7.0 gibi iken şuan 6.2-6.3 civarında seyrediyor şehir içi ve çok sert kullanımla, siyah duman da atmıyor şimdilik aracım 81.000km. de. Birde sizin 115 iken 140 olursa süper olur gibi geliyor bana da :)

modifiye işleri ile yoğun olarak ilgilenen bir abim yakıt tüketiminde "gazı köklemediğin sürece ciddi bir azalma yaşarsın fakat yürüyen parçaların ömrü azalabilir demişti" bu cümllenin tam doğruluğu hakkında 2. bir fikir almamış hatta aramamıştım ama bu başlıktan anladığım garantiyi bozmasa çok güzel olurmuş zaten gazı köklüen biri değilim aracım şehir içi 5,1LT/100KM (en son 30.000 bakımında sıfırladım araç 32.000 de)gösteriyor yol bilgisayarında ki buda full depo ile 900-1000 km arası bir mesafeye denk geliyor. yakıtı daha da düşürmek ve ihtiyaç olursa fazladan kuvvet güzel olur tabiki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bildigim kadari ile arabanin yuruyen aksaminda ciddi yipranma yapıyor ve parcalarin omrunu yariya kadar dusuruyor. Yanlis miyim??

 

yürüyen parçaların ömrü azalabilir demişti" bu cümllenin tam doğruluğu hakkında 2. bir fikir almamış hatta aramamıştım

ben bu fikire katılmıyorum, yürüyen parçanın ömrü motor gücünü arttırmakla olmaz ben 90Bg. iken de 3000-4000 arası vites atıyordum, şimdi de aynı hatta araç daha güzel ivmelendiği için çoğu zaman 3000 üstüne çıkma ihtiyacı bile hissetmiyorum çünkü istediğim hıza çabuk ulaşıyorum. Yürüyen aksamın zarar görmesi, aracı hor kullanmak la alakalı bence, motor gücünü arttırmakla değil, çukur mukur dinlemeden heryere girersen, aracın ilk hali ilede olsa zaten ön takım zarar görür ister istemez, yada aracın son limitlerini zorlarsan yarışa katılmış gibi buda aynı zararı verir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben bu fikire katılmıyorum, yürüyen parçanın ömrü motor gücünü arttırmakla olmaz ben 90Bg. iken de 3000-4000 arası vites atıyordum, şimdi de aynı hatta araç daha güzel ivmelendiği için çoğu zaman 3000 üstüne çıkma ihtiyacı bile hissetmiyorum çünkü istediğim hıza çabuk ulaşıyorum. Yürüyen aksamın zarar görmesi, aracı hor kullanmak la alakalı bence, motor gücünü arttırmakla değil, çukur mukur dinlemeden heryere girersen, aracın ilk hali ilede olsa zaten ön takım zarar görür ister istemez, yada aracın son limitlerini zorlarsan yarışa katılmış gibi buda aynı zararı verir.

zaten dediğim gibi sakin bir şöförümdür :) ve tecrübeli bir firmada yaptırılan chip tunning aklıma yattı fakat uzatılmış garanti ile 0 aldığım aracın garantisini bozmak konusunda tereddütlerim devam ediyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

zaten dediğim gibi sakin bir şöförümdür :) ve tecrübeli bir firmada yaptırılan chip tunning aklıma yattı fakat uzatılmış garanti ile 0 aldığım aracın garantisini bozmak konusunda tereddütlerim devam ediyor :)

bana kalırsa garantiyi bozmaya değmez, bekle garanti bitsin o zaman istediğini yaparsın, sonuçta garanti süresi içinde ağır bi arıza olurda sana pahalıya mal olursa, pişman olursun, bence zevk için bunu yaptığına değmez, hani zevk değil ihtiyaç dersen de, benim gibi 90 lık olsa ihtiyaç derim ama zaten aracın güçlü ben buna zevk derim :). Birde sakin bir şöförün bu güce ihtiyacı varmı bilmem :) .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha dün Discovery de inceleme yapıyorlardı. Standart bir sürücüye standart bir araç verip, pist üzerine tur derecelerine deneme yapıp bakıyorlardı. Sonuç;

 

1- 1.38 = Chipsiz ve egzos modifiyesiz

2- 1.32 = Chipli ve egzos modifiyesiz

3- 1.31 = Chipsiz ve sadece egzos modifiyeli

4- 1.29 = Chipli ve egzos modifiyeli

5- 1.25 = Chipsiz ve egzos modifiyesiz standart araçta ancak ileri sürüş tekniği öğrendikten sonra...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

pist üzerine tur derecelerine deneme yapıp bakıyorlardı.

Pist üzerinde bir - iki saniyelik farkları salt araç performansına bağlamak için aynı sürücü ile ve aynı şartlarda en az 30 tur ortalamasını almak lazım.  

Birkaç turla elde edilen veriler yanıltıcı olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  Doğrusunuz ancak anlatılmak istenen her işin başında eğitim. Bizler standart kullanıcıyız bir viraja kendimizce bildiğimiz belli bir açı ile girer çıkarız.Chip yada egzos modifiyesi ile viraja gelirken daha iyi hızlanır veya virajdan çıkarken daha iyi hızlanabiliriz. Fakat bu bizim viraj içerisinde kaybettiğimiz zamanı değiştirmeyecektir. O viraja nasıl girilip, doğru çizgiden nasıl dönüleceğini öğrendiğimiz sürece, modifiyesiz bir araçta bile harikalar yaratabiliriz. Evet, gerçektende tam çizgiden dönüyorsak o zaman bu tür modifiyeler o zaman işe yaramaya başlayacaktır.

 

  Hepimizin kullandığı araçlar yol tipi standart araçlar. Hiçbirimiz yollarda 0-100 denemesi veya bir aracı ne kadar hızlı sollayabiliriz, virajı kaç ile dönebiliriz yarışı yapmıyoruz. Ancak altımızdaki aracı ne kadar daha iyi yönlendirebilir ve viraj çizgilerinden taşmadan hareket ettirebilmeyi öğrendiğimizde, her araçta maksimum süreyi elde edebilir veya günü gelir hayat bile kurtarabilecektir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu chip olayını yapanlar viraji daha iyi alayım diye yapmıyorlarki. Kim dizel focusuna chip yaptırıp piste çıkıyor?

Bu işi yapan veya benim gibi yaptırmak isteyenlerin tek dileği gaza bastığımda beni tatmin etsin. Araba sollarken güvenli ve hızlı olsundur.

Ben şahsen yaptırmış olsam 3. Viteste bayılıp çıkılamayan yokuşları vites küçültmeden çıkmak veya bir yola dahil oluşlarda daha çabuk azami hıza çıkmak isterim. Belkide ufak kapışmalarda yüzüm gülsün isterim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Özellikle dizel araçlarda güvenli kısmı çok tartışmalı, artan tork tutunmayı zorlaştırdığından beklenmedik patinaj büyük risk oluşturabiliyor.

 

Arabasını ağzına kadar yükleyip, bir sürü para döküp roll ve 100-200 dbn'i dışında piste dair hiç bir şey yapmayanların çoğunlukta olduğuna ben de katılıyorum. Hepsini bir arada yapan nadir insanlar da var.

 

Bu arada pisti geçin otobanda bile işin sürüş kabiliyetine kaldığı çok oluyor. Şehiriçinde daha çok risk alan çoğu zaman avantajlı olduğundan ve tabiki işin içinde şans da olduğundan somut bir şey denemez, her ne kadar çoğunluk "trafikte alayına giderim" dese de...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu işi yapan veya benim gibi yaptırmak isteyenlerin tek dileği gaza bastığımda beni tatmin etsin. Araba sollarken güvenli ve hızlı olsundur.

Ben şahsen yaptırmış olsam 3. Viteste bayılıp çıkılamayan yokuşları vites küçültmeden çıkmak veya bir yola dahil oluşlarda daha çabuk azami hıza çıkmak isterim. Belkide ufak kapışmalarda yüzüm gülsün isterim :)

 

Bence şöyle ki, gaza bastığınızda tatmin olmanız çok göreceli bir kavramdır. siz chipli 140 beygir bir araçla tatmin olursunuz ya da olduğunuzu sanarsınız, fırsat bulduğunuzda 180 beygirlik bir araca bindiğinizde yine benim arabam gitmiyor diyebilirsiniz. Sizin arabanız sanırım 115 beygir, 70-80 beygirlik bir araç kiralayın, 3 gün sürün meğersem ben ne güçlü araba kullanıyormuşum diyebilirsiniz.

 

Sollayacağınız arabalar yönünden bakarsanız, aynı durumu yine sizden daha fazla güçlü arabalarda yaşıyacaksınız.

 

3. Viteste bayılmadan çıktığını düşünün, yanınızdan sizden daha güçlü arabalar geçtiğinde yine aynı durumu sezebilirsiniz..Araba sollamada daha güvenli olmasını, karşıdan araç gelmediğinde veya yol şartları uygun olduğunda en güvenli sollarsınız. Hızlıca bir aracı geçmeniz hem sizin açınızdan, hem de geçtiğiniz aracın bu duruma verebileceği tepki nedeniyle güvenli olduğunu düşünmüyorum.. Yol araçlarında ve trafiğe açık alanlarda kapışma terimi çok uyuşur bir terim değil. Bunun için yorum yapamam. 

 

Bu arada pisti geçin otobanda bile işin sürüş kabiliyetine kaldığı çok oluyor. Şehiriçinde daha çok risk alan çoğu zaman avantajlı olduğundan ve tabiki işin içinde şans da olduğundan somut bir şey denemez, her ne kadar çoğunluk "trafikte alayına giderim" dese de...

 Kesinlikle haklısınız. Aracınız chipli veya modifiyeli diye çok daha hızlı gidebilirsiniz otobanda. Ancak bir viyadüğe girdiğinizde ansızın aldığınız yan rüzgarda sizi Allah korusun ne chip ne beygir kurtarabilir...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  Doğrusunuz ancak anlatılmak istenen her işin başında eğitim. Bizler standart kullanıcıyız bir viraja kendimizce bildiğimiz belli bir açı ile girer çıkarız.Chip yada egzos modifiyesi ile viraja gelirken daha iyi hızlanır veya virajdan çıkarken daha iyi hızlanabiliriz. Fakat bu bizim viraj içerisinde kaybettiğimiz zamanı değiştirmeyecektir. O viraja nasıl girilip, doğru çizgiden nasıl dönüleceğini öğrendiğimiz sürece, modifiyesiz bir araçta bile harikalar yaratabiliriz. Evet, gerçektende tam çizgiden dönüyorsak o zaman bu tür modifiyeler o zaman işe yaramaya başlayacaktır.

  Hepimizin kullandığı araçlar yol tipi standart araçlar. Hiçbirimiz yollarda 0-100 denemesi veya bir aracı ne kadar hızlı sollayabiliriz, virajı kaç ile dönebiliriz yarışı yapmıyoruz. Ancak altımızdaki aracı ne kadar daha iyi yönlendirebilir ve viraj çizgilerinden taşmadan hareket ettirebilmeyi öğrendiğimizde, her araçta maksimum süreyi elde edebilir veya günü gelir hayat bile kurtarabilecektir. 

Bu sözlere haliyle katılıyorum.

İleri ve güvenli sürüş teknikleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmadan performanslı araç direksiyonuna geçmek intiharın hafif şeklidir.

Bir dönem 205 GTI, sonra 106 GTI furyası vardı gençler arasında.

Kazasızı yoktur neredeyse piyasada, fazla güçlü ve hafif araçlar, fiyatı da uygun olunca gençlerin oyuncğı olmuştu, duvardan kazınanı çoktur.

 

Bence şöyle ki, gaza bastığınızda tatmin olmanız çok göreceli bir kavramdır. siz chipli 140 beygir bir araçla tatmin olursunuz ya da olduğunuzu sanarsınız, fırsat bulduğunuzda 180 beygirlik bir araca bindiğinizde yine benim arabam gitmiyor diyebilirsiniz. Sizin arabanız sanırım 115 beygir, 70-80 beygirlik bir araç kiralayın, 3 gün sürün meğersem ben ne güçlü araba kullanıyormuşum diyebilirsiniz.

Sollayacağınız arabalar yönünden bakarsanız, aynı durumu yine sizden daha fazla güçlü arabalarda yaşıyacaksınız.

3. Viteste bayılmadan çıktığını düşünün, yanınızdan sizden daha güçlü arabalar geçtiğinde yine aynı durumu sezebilirsiniz..Araba sollamada daha güvenli olmasını, karşıdan araç gelmediğinde veya yol şartları uygun olduğunda en güvenli sollarsınız. Hızlıca bir aracı geçmeniz hem sizin açınızdan, hem de geçtiğiniz aracın bu duruma verebileceği tepki nedeniyle güvenli olduğunu düşünmüyorum.. Yol araçlarında ve trafiğe açık alanlarda kapışma terimi çok uyuşur bir terim değil. Bunun için yorum yapamam. 

Bir S-Max sürücüsü olarak empati yapmanızı beklemek çok doğru olmayabilir.

Ancak sürüş tekniğine hakim ve güvenlikten ciddi ödün vermeden aracının limitlerini zorlamayı sevenler için performans arttırımı önemlidir.

Elbette her zaman daha hızlı olabilecek bir araçla karşılaşabilirsiniz, ve ne kadar modifiye etseniz de daha güçlü araçlar olacaktır. Ama maddi gücünüzün yettiği sınırlarda olabildiğince performanslı bir araç sahibi olma isteği bunu hobi edinmiş bir kişi için son derece doğaldır, ve bu süreçte motor gücünü arttırıcı program değişiklikleri de ödenen bedele karşı kazanılan güç açısından oldukça verimlidir.

 

Ayrıca araç modifiyesine bütüncül yaklaşılmalıdır, motor gücü artan arabanın daha güçlü yaylara, amortisörlere, viraj denge çubuklarına ve fren sistemine ihtiyacı olacaktır.

 

Ve elbette modifiye yaptıran kişinin önce kullanma becerilerini artırmak için çaba göstermesi gerekir.

 

Hız ve güvenlik arasındaki dengeyi yakalamak ise işin en zor kısmı sanırım. Burada zeka, öngörü, dikkat, bilgi, yetenek vb. pek çok soyut faktör devreye giriyor. 

Herşeye rağmen bilinçli bir şekilde sınırların zorlanmasına karşı değilim. 

Söz gelimi benim kavgam hemen hep yol ile olmuştur, bir virajı güvenli olarak en yüksek hızda dönmeye çalışırken bulurum kendimi hep. Bunu becerebilirsem de başka araçlar ve sürücülerden hızlı olabilirim. O da bonus zevktir. :)

Ama çoğumuzun içinde ilkel bir savaşçının gizlendiği ve kazanmak için savaşmaya hazır olduğu gerçeğini de göz ardı etmemek lazım.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir S-Max sürücüsü olarak empati yapmanızı beklemek çok doğru olmayabilir.

Ancak sürüş tekniğine hakim ve güvenlikten ciddi ödün vermeden aracının limitlerini zorlamayı sevenler için performans arttırımı önemlidir.

Elbette her zaman daha hızlı olabilecek bir araçla karşılaşabilirsiniz, ve ne kadar modifiye etseniz de daha güçlü araçlar olacaktır. Ama maddi gücünüzün yettiği sınırlarda olabildiğince performanslı bir araç sahibi olma isteği bunu hobi edinmiş bir kişi için son derece doğaldır, ve bu süreçte motor gücünü arttırıcı program değişiklikleri de ödenen bedele karşı kazanılan güç açısından oldukça verimlidir.

 

Ayrıca araç modifiyesine bütüncül yaklaşılmalıdır, motor gücü artan arabanın daha güçlü yaylara, amortisörlere, viraj denge çubuklarına ve fren sistemine ihtiyacı olacaktır.

 

Ve elbette modifiye yaptıran kişinin önce kullanma becerilerini artırmak için çaba göstermesi gerekir.

 

Hız ve güvenlik arasındaki dengeyi yakalamak ise işin en zor kısmı sanırım. Burada zeka, öngörü, dikkat, bilgi, yetenek vb. pek çok soyut faktör devreye giriyor. 

Herşeye rağmen bilinçli bir şekilde sınırların zorlanmasına karşı değilim. 

Söz gelimi benim kavgam hemen hep yol ile olmuştur, bir virajı güvenli olarak en yüksek hızda dönmeye çalışırken bulurum kendimi hep. Bunu becerebilirsem de başka araçlar ve sürücülerden hızlı olabilirim. O da bonus zevktir. :)

Ama çoğumuzun içinde ilkel bir savaşçının gizlendiği ve kazanmak için savaşmaya hazır olduğu gerçeğini de göz ardı etmemek lazım.

 Cem Bey kesinlikle haklısınız. Öncelikle daha önce sahip olduğum araçlar hep MPV sınıfı araçlardı (C-Max - Touran). Hepsinde de yol tutuşunu çok iyi tutturuyordum, ta ki S-Max a kadar. Şimdi Touran yada C-Max araçlar da meğersem hiçbirşey yapmadığımı anladım. Buna göre empati yapmaya çalıştım.

 

 Ford grubu araçlarda en sevdiğim şey benim de virajlardı. Araçların çok iyi yol tutma kabiliyeti var. S-Max, bana göre Touran da C-Max dan da çizgiden çıkmadan daha iyi viraj kabiliyeti olan bir araç ama gel gelelim herşey evlendikten ve çocuk sahibi olduktan sonra neredeyse bitti. Artık tek rakibim yollarda ve hız sınırlarına uyan otobüsler oldu. Ben de aracın tüm performansını kullanmak isterdim ama maalesef sorumluluk ve arkada bırakacaklarımız buna hep engel oluyor. Şu an aracıma yapacağım en iyi performansı sizin yazdığınız gibi sıralamayı, tersten olmak kaydı ile "fren sistemi, lastikler, viraj denge çubukları, amortisör, yaylar ve motor gücü" olurdu.

 

 Ben bilinçli şekilde sınırları zorlamaya da karşıyım. Ansızın viraj içinde patlayan lastik ile yolculuğumuzun nerede sonlanacağını bilemeyiz. Kısacası motor gücünden önce yatırım yapılacaksa başta eğitim olmak üzere fren sistemi üzerine olmalı bence...

 

 Yani bu chipleme, performans artımı vs.vs. yaptırmak bence gereksiz ve yanlış bir başlangıç. Aracınızı siz chiplediğinizde hepimizin içindeki o savaşcıyı durdurmamız daha da zor olacak. Ben, o savaşcıyı go-kart pistlerin de 13 beygirlik araçlar ile sınırsızca, korkusuzca savaştırabiliyorum. Benim yapacağım maksimum eğlence bu. Araç kullanırken maksimum eğlenceyide, artık etrafda neler var, aracın daha az yakıt tüketmesi için hangi yokuşa daha iyi girebilirim ve günün sonunda ne kadar yakıt harcayarak yolculuğumu tamamladım, daha önceki yolculuklarımda yakıt derecem neydi diye çıkarıyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 Yani bu chipleme, performans artımı vs.vs. yaptırmak bence gereksiz ve yanlış bir başlangıç. Aracınızı siz chiplediğinizde hepimizin içindeki o savaşcıyı durdurmamız daha da zor olacak. Ben, o savaşcıyı go-kart pistlerin de 13 beygirlik araçlar ile sınırsızca, korkusuzca savaştırabiliyorum. Benim yapacağım maksimum eğlence bu. Araç kullanırken maksimum eğlenceyide, artık etrafta neler var, aracın daha az yakıt tüketmesi için hangi yokuşa daha iyi girebilirim ve günün sonunda ne kadar yakıt harcayarak yolculuğumu tamamladım, daha önceki yolculuklarımda yakıt derecem neydi diye çıkarıyorum

 

E bu güvenli ama haliyle sıkıcı oluyor. :) Trafiğe açık yollarda öncelik hep güvenlikte olmalı ama araba kullanmanın, hafif performanslı kullanmanında bir zevki var. Kullandığınız araçlarda bunu hissetmeniz pek mümkün değil. Daha önce Verso kullanmıştım haliyle onun fiziki imkanları doğrultusunda bir sürüş geliştiriyorsunuz. Sizin mantığınızla 100bg üstü araba veya  spor arabalar gereksiz üretimler oluyor :) Ama hayatta çeşit çeşit hobi, keyif, zevk alacak şey var. Tehlikeyi abartmadığınız sürece biraz yaşamak lazım. Hep temkinli yaşanan bir hayat pişmanlıklara gebe olabilir :)  :guitar:

 

Not: Ben de aman aman sportif kullanmam. Uzun yolda 120yi pek geçmem vs. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ansızın viraj içinde patlayan lastik ile yolculuğumuzun nerede sonlanacağını bilemeyiz.

Yapma sevgili kardeşim, bir bilişimci olarak bakımlı bir araçta bunun gerçekleşme olasılığının günlük yaşantımızda kötü sonlanabilecek onlarca farklı senaryoya eşdeğer olduğunu hesaplıyorsundur eminim, kaldırımda yürürken kafana bir şey düşmesi gibi mesela...

Okuyan da vahşi bir adam sanacak beni, halbuki tarfikte genelde temkinli ve saygılıyımdır.

(Aaaa gene burnum uzadı) 

Sanırım Oktay dağlarda yanıma oturursa benimle tüm selamı sabahı keser. :)

Latifeden takılıyorum, kimseyi canavarlaştırmak gibi bir arzum yok.

Gokart, pist etkinlikleri, slalom yarışları vb. etkinlikler kurt dökmek için ideal.

Caddeleri rahat bırakalım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.