Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

17.000 Km'de Motor Yiyen Focus Rezilliği


Anıl Kösdağ

Önerilen Mesajlar

opet koşulsuz yakıt dan kaynaklı sorunda fatura direk opete çıkarıyorlar,sen uğraşmıyorsun

 

Ben shellciyim normalde fakat, alırken konuştugumuzda eğer yakıttan kaynaklıysa ve opetten alıp km işletmişseniz örnekle filan ugraşmıyorsunuz direk ford ile opet arasında hallediyor.Ben sn depomu shellden almıştım.belki psikolojik daha iyi geliyordu geri opete dönecem sanırm.hani yakıt guvence sistemi var diye atar yaparım aksi bir durumda :)

Kusura bakmayın da hiç öyle olmuyor. Onlarca örnek verebilirim size.. 

 

 

Geçmiş Olsun,Opet Harici Yakıt Fişini İstiyor Servisler,Saklamak Gerekiyor Son 10 Depo

Son 10 depoyu Opet uyduruyor. Yok öyle bir kanun.

Madem yakıt sorunu diyorlar, ispatla yükümlüler.

1- Size sorunun yakıttan kaynaklandığını açık ve net şekilde yazan antetli kağıda basılmış resmi ve legal rapor niteliğinde belge versinler.

2- Noter huzurunda deponuzdan yakıt aldırıp laboratuvarda test ettirin.

 

Bundan sonra iki yolunuz var,

1- Depodan çıkan yakıt temizse yetkili servis ile irtibata geçin ve gerekirse mahkemeye verin.

2- Yakıt standartlara uygun değilse son yakıtı aldığınız bayii ile görüşerek zararınızın tazminini isteyeceksiniz. İstasyonların zaten sigortası var, sıkıntı olmaz. Sizden üzerinde arabanızın plakasının yazılı olduğu son yakıt fişinizi ve kredi kartı slip i varsa onu isteyebilirler. Kredi kartı slip i varsa fiş şart değil. Nakit ödediyseniz dahi yakıtı aldığınız gün ve saati hatırlıyorsanız kayıtlardan çıkartılabilir. Hiçbiri yoksa arabanızın tamir giderini kendiniz ödeyin.

 

Piston erimesinin birden fazla nedeni olabilir. Yakıt kalitesinin standartlara uygun olmaması nedeni ile düzensiz yanma sonucu oluşabildiği gibi enjektörün bozulması nedeni ile açık kalarak fazla yakıt püskürtmüş olması da olabilir. Eğer arabanızda modül falan kullanıyorsanız yakıt basıncı olması gerekenden fazla olup gene aşırı yakıttan dolayı olabilir, mazot pompanız ya da rail basınç sensörünüz bozulmuş olup ondan dolayı da kontrolsüz yakıt püskürtülmüş olabilir. Ancak servis yakıttan diyorsa öncelikle bunu bertaraf etmeniz gerek. modül kullanımı dışındaki her türlü seçenek garanti kapsamında çözülmesi gereken durumu işaret eder.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Selamlar Arkadaşlar... Sahibi olduğum 2012 Trend Tdci Focus 3 HB aracıma gözüm gibi bakmama rağmen bir kere olsun motoru ısıtmadan hareket ettirmediğim, yine turboyu dinlendirmeden stop etmediğim, zorlamadan kullandığım kısaca herşeyine dikkat ettiğim aracım 17.000 KM'de Bolu tüneli çıkışında bi anda ses yaptı motordan hemen boşa alıp yol kenarına çektim. Ford servisine çekildi ve motoru sökülüp incelendi. Sonrasında bana verilen bilgi araç pistonlar vs yemiş ve yarım motor istiyormuş. Ve daha da komik olan garanti dışı bırakılıp benden 13.000 TL para istenmesi. Sebepte yanlış yakıt kullanmammış. Sürekli aynı istasyondan almaya dikkat etmem ve bu kadar dikkat etmeme rağmen basıma bu olayın gelmesi beni Ford'dan oldukca soguttu arkadaslar. Ve elimden geldiğince her türlü şikayette bulunucam. Ben böyle rezillik saçmalık görmedim. 17.000 M'de araç motor yedi gerçekten yanlış yakıt koysam yine olcak iş değil.

Çok geçmiş olsun.

Belki durum bu değildir ama başımdan geçen olayı anlatayım.

 

Arabayı aldığımdan hariç bir sesi 15.000 civarında duymaya başladım. Problem yok dediler. Bakıma girdi aynı şekilde çıktı.

Sonra ses artınca tekrar gittim. Sıkıntı yok dediler. Ses dahada arttı. Sonra otokoç'a kızıp Turotoya gittim. Aracı söktüler ve triger kayışının çatlak olduğu ortaya çıktı. Komple triger seti 22.000'de değişti. Sesi soluğu kalmadı.

Şimdi ben Turotoya gitmeyip binseydim arabaya, biyerde atsaydı/kopsaydı triger sanıyorumki benim arabanında motoru aynı şekilde olacaktı, ucuz kurtuldum.

 

Ha şu da var, son zamanlarda o ses tekrar peydah oldu ve ben salı günü 30 bin bakımında bunu tekrar düzeltmelerini isteyeceğim.

 

Bence noter ve labaratuvar olayını yapıp olaya netlik kazandırman gerek. Neticede bu yakıtı sen icat edip koymuyorsun arabaya sıkıntılı olabilir. Hukuki yolları daha iyi bilenler vardır tabi ama bence sıkıntılı olursa açarsın davanı istasyona, üstüne birde eğer kaybı davası açarsın. Ha yok temiz çıkarsa döşenirsin otosana/otokoç'a arabanıda yaptırırsın. Ha nekadar düzen tutar orasını bilemiyorum tabi. Fakat bu durumda mağdur olup birde telafisini sen yaparsan hiç hoş olmaz senin açından. Sonuna kadar uğraşmak gerek

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakıt fişini saklamasanızda alışveriş yaptığınız istasyonun otomasyon datalarında ve yakıt fişi nüshalarında zaten plaka ve alışveriş bilgileriniz kayıtlıdır, yapmanız gereken depodan yakıt numunesi alıp tahlile göndermek, avukatınızla görüşün.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar öncelikle herkese teşekkürler. Uzun süredir bakamadım foruma. Birkaç avukatla görüştüm bugune kadar davanın 5 yıla kadar sürüceğini söylediler. 

 

Böyle olaylar çok sık oluyor ve 5 yıl falan sürmüyor. Davayı açarsınız kazanır veya kaybedersiniz maximum 1,5 yıl.Yargıtaya giderse 1 yılda orda maximum 2,5 yıl.Elinizde raporlarınız olsun iyi bir avukat 2-3 celsede halleder. Eskisi gibi değil artık ilk yazışmalar oluyor her iki taraf savunmalarını  yazıyor sonra başlıyor gerçek yargılama.3 aydan daha uzun bir süreye verilmiyor. Ki siz dediğim gibi raporları hazırlarsanız yakıtın temiz olduğuna dair, dava açmanıza bile gerek kalmadan Ford yeni motoru takar geçer.Ondan sonrada ancak değer düşmesinden dolayı tazminat alabilirsiniz.

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçmiş olsun çok; gerçekten çok can sıkıcı bir durum! Umarım en iyi şekilde halledilir.

Aracı alırken verdikleri Opet kartı sürekli kullandıysanız, fiş istenmiyor diye biliyordum. Tamamen Opet'in iş yapmasına yönelik bir uygulama gibi görünürken, böyle bir durumda işe yarayabileceği anlaşılıyor.

Tekrar çok geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Arkadaslar bakin yorum yazarken biraz mantikli ve bilgi sahibi olarak yazin lutfen. Adam piston yemis diyor yanlis yakit konulsa dahi bu sekilde sonlanmaz arac tekler zor calisir ve cok cok pompayi yer. Arkadasimizin basina gelen olay tamamen farkli bir sebeptendir ve ford baska bahane bulamadigi icin bu sekilde bir sey uydurmustur. Kesinlikle pesini birakmayin gecmis olsun.

Arkadaslar bakin yorum yazarken biraz mantikli ve bilgi sahibi olarak yazin lutfen. Adam piston yemis diyor yanlis yakit konulsa dahi bu sekilde sonlanmaz arac tekler zor calisir ve cok cok pompayi yer. Arkadasimizin basina gelen olay tamamen farkli bir sebeptendir ve ford baska bahane bulamadigi icin bu sekilde bir sey uydurmustur. Kesinlikle pesini birakmayin gecmis olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzinli araçlarda solvent katklı benzin alırsanız aşırı ısınmadan dolayı pistonlar gider ve motor yağ kusar. (Nerden biliyorsun derseniz başıma geldi.)

Dizelde de bu tip illegal katkılar kullanıyorsa aynı sorunun olması ihtimali var malesef.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.