Volkan Alan Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Benim yakın bir arkadaşım uzun bir süre Citroende çalıştı bazı model arabaları sakın diyordu. Yakış değerlerine, özellik, tip olarak çok güzel fakat yaşlanınca yada garanti verince daha fazla sorun veriyorlar. Birde bizim ülkemizde bazı tabular değişmiyor, mazda mitsubishi çaresiz satamıyor...Memleketimde mersin , adana toros arabaya 10-12 lira veriyorlar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 amerikan araclarina g 2001 yılında Moskova'da sıfır Tahoe almıştık. Almanların yanından bile geçemez. Üstelik sürüş zelliklerinden bahsetmiyorum. Onu kabul ederek gemi gibi sallandığını ve aşırı konfor odaklı olduğunu bilerek alıyorsun zaten. Araba bildiğin kamyonun iyi paketlenmiş yumuşak amortisörlü, deri koltuklu haliydi. Elektronik sistem falan hak getire. Teknoloji olarak Almanlara göre bildiğin geriydi. Tahminim sağlamdı fakat teknoloji yoktu. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Benim yakın bir arkadaşım uzun bir süre Citroende çalıştı bazı model arabaları sakın diyordu. Yakış değerlerine, özellik, tip olarak çok güzel fakat yaşlanınca yada garanti verince daha fazla sorun veriyorlar. Birde bizim ülkemizde bazı tabular değişmiyor, mazda mitsubishi çaresiz satamıyor...Memleketimde mersin , adana toros arabaya 10-12 lira veriyorlar. Zaten sıkıntının temeli önyargılar. Ford çok yakar. (evet taunuslar çok yakardı) peugeot sık elektrik arızası verir. (evet 307 nin ilk serisi 2003 e kadar üretildi ve çok sorun yaratıyordu. Sonradan elektrik tesisatını siemensten almaya başladılar ve bitti gitti) Dizelin bakımı yüksektir. (benim puntonun periyodik10 bin km bakımı 115 lira. Orjinal parça ile) Turbo bozulursa pahalı. (gene puntodan örnek vereyim 200 bin km de ve orjinal enjektör ve turbo var üzerinde. Bu saatten sonra pahalı olsa kaç yazar) Bunlar hep önyargı.. Fransız dandik alman güvenli.. Hee geyik testinde devrilen mercedes A140 ı vietnamlılar üretmişti zaten. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Volkan Alan Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 birde artık piyasa meselesi vardı ama şimdi her araba satılıyor... Focusumu almadan önce gittim garantiyi uzatalım dedim.Yok dedi nasıl dedim, bizde garanti uzatmıyoruz, prensip olarak dedi. Hondanın 6 yıl 150000 verirken...ben arabınıza güvenmiyormusunuz dedim.Çıktım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Fransız arabası alınır, keyifle binilir. Hiç de bir şey olmaz. Örneğin 1998 model Ranault 19 arabamızı 104,000 km den beri kullanıyoruz. Şu an 250,000 km yi geçmiş olması lazım. Bizim kullandığımız dönemde 3-4 kere de hararet yaptırdık. Bizim hatalarımızdan, ve usta hatalarından. (bir keresinde devirdaim hortumunu eksoz manifoldunun üstünden geçirmiş ve sonuç tekrar hararet yapmıştı araba) Hala kullanıyoruz. Haa şu sıralar pek revaçta değil. Yokuş aşağı bir yere parkediyor iki üç gündür babam. Aküsü bitmiş. Be ben bu arabaya inanılmaz işkence etmişimdir. En basitinden araba kullanmayı onda öğrendim. El freni çekip spin atmayı onda öğürendim. Akla gelebilecek her şeyi yapmışımdır galiba. Hala gidiyorsa bunun nedeni bence sağlam olmasından. Ve bakım makım hak getire. Yağ su, lpg. bu üçlü dışında pek bir bakım da görmedi garibim. Lpg yi özellikle belirteyim. Hiç benzin allmıyoruz. Sürekli lpg ile kullandık. Araba karbüratörlü olduğu için ilk çalıştırmada benzine ihtiyaç duymuyor. Şimdiki arabalar onlar kadar sağlam dayanıklı değil diyebilirsiniz ancak bir akrabamız şirket araçlarının hepsini Renault alıyor. Symbol, Kango, Master ve hepsini 250-300 bin km civarında satıyor. (3-4 yıl kadar bir süre) Ve ilk çalıştırmada beklemek, stop ederken beklemek., hiç bir özen yok. Soğük motorla falan basıyorlar yani. Dedim sorun çıkartmıyor mu, yok daha hiç bir sorun yaşamadık diyor. Tabi bakımlarını servis dışında hiç bir yere yaptırmıyorlarmış. Sen niye Ford aldın madem derseniz. Sırf Focus'u beğendiğim için. Yoksa ben Fluence bakıyordum. Şimdi Fluence almış olsaydım eminim ondan da memnun kalırdım. Linea almış olsam ondan da memnun kalırdım. Peugeot 308 almış olsam ondan memnun kalırdım. Kötü araba yok şimdi. Mesela daha düne kadar burun kıvırdığımız Hyundai. Admlar aldılar başlarını gidiyorlar. Şimdi almaz mıyız i 30. Bal gibi de alırım. şu saatten sonra bana dizel olsun, otomatik vites olsun başka bir şey istemem. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 (düzenlendi) benim bir sorum olacak; diyorsunuz ya ford dizel i psa dan alıyor, opel dizel i fiat tan alıyor vb..(bildiğimiz şeyler) peki bu alanlar motoru herşeyiyle komple çalışır vaziyette mi alıyorlar, yoksa sadece motor bloğu-kapağı-krank-piston-sekman vb motoru oluşturan mekanik parçaların bir kısmını alıp, kalanını kendileri mi yapıyorlar veya geliştiriyorlar. eğer kabasını alıp incesini kendi yapıyorsa firma, buna; şundan bundan motor alıyor denebilsede, pek önemsenecek şey değil. önemli olan işleyişi, verimli çalışması, yakıt ekonomisi, az arıza çıkarması vb dir diye düşünüyorum. akrabamızda opel çorsa vardı. içinde mj 1.3 var malum. teknik hatası çıktı hatırlıyorsanız 1-2 sene önce, servise çağrıldı ve işlem yapıldı o seri tüm corsalara. hatta avrupada ciddi işlemler yapıldı ama burada seviste basit işler yapıldı. peki punto daki 1.3 de böyle şey oldu mu.. hayır çünkü motorun bazı parçalarını firmalar ayrı ayrı yerlerde ürettiriyorlar diye biliyorum. opel de ki mj lerin bu arızalı parçaları opel tarafından polonya da ürettirilmiş. konya sanayisi Mercedes e bile motor parçası yolluyor. öğrencilerimden velileri bu tür imalatları yapanlar var bugün şimdilerde; komşum gitmiş citroen c5 mi ne almış eski model. ş.dışından.. park ettiği ilk gün yerinden çıktı. park yeri yağ doluydu. birazda benim gibi pirpirik, hergün kaputu kaldırıp motoru dinliyor, elinde tornavida..garip sesler çıkarıyor, nesi var diye sormadım adam beni mi takip ediyor diye düşünür şimdi yukarıda yazıldığı üzere citroen mesela erken dökülüyor. yine başka tanıdığın citroen i ayda 1 bilgisayarı uyarı veriyor servise götürüyor. bu uyarılar kesilirse, helal olsun artık kusursuz bir araba oldu derim, ama kesilmezsede bu ne biçim araba derim. yeni 301 i biliyorsunuz, kasa kocaman 1.2 motorlu modeli 1000 kg bile değil. alışveriş merkezine getirmişler. ben oturdum baktım, focus u almamıştım daha. içini fena bulmadım ama 3 sene 206 kullanmış biladerin tecrübeleri sabit. o dönem 2. el almıştı 2 yaşındaydı 5 yaşına gelip satana kadar, düşünün dünya para harcadı arızalarına. 8-9 yıl önce 500 tl ön düzenine para harcamıştı. içine ses almasıda cabasıdır citroen ve pejo nun. diyebilirsiniz focus 2 lerde ses alıyor ama bir bütün olarak değerlendirmek lazım arabayı ve markayı.. neyse bir kişi vurarak arabanın sac sesini kontrol ediyor ve teneke bu araba dedi arkadaşım abi Hyundai den inip pejo ya binilmez boşver dedi. en son kafayı jetta 1.2 tsi ye takmıştım ki ford un 1.0 turbo motorlu, bagajı genişlemiş focusunun çıktığını öğrenince jetta yıda kenara attım çünkü vw de çok iyi araba olmasına rağmen, michelin lastikleri gibi ederinin üzerinde fiyatlı ve de parça ve bakım fiyatları uçuk. teslim için beklemeside cabası.. işinizi gören gücünüzün yettiği en iyi aracı alırsınız olur biter..( yani 49.000 e benzinli ford alacağıma dizel başka marka-modelde alabilirdim, demek ki hedefim sadece yakıt ekonomisi değilmiş-benzinde ekonomi, güç, yol tutuş, güvenlik vs..) benim için iyi araba paran varsa ford-vw yoksa eski binicisi olduğum Hyundai dir ..(özellikle bugünlerdeki hb arabaları i20 ve i30, bu aydan itibaren i20 lerin en bazın bir üstünden (sense) başlayarak dokunmatik ekranlı teyp ve navigasyonda eklediler..32.300 tl ye veriyorlar) bayağı uzun oldu, okuyanların sabrı için tşk ler.. **ilk iki paragraftaki motor sorumu değerlendirmenizi isteyeceğim.. Mayıs 25, 2013 Mehmet Demir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 (düzenlendi) Kısaca kim neyi isterse ona biniyor, kimi arabada tipe önem verirken kimi ekonomisine veya sağlamlığına bakıyor.Japonya'da bir zamanlar Sony ile JVC markalarının rekabeti vardı; JVC icat eden, Sony ise bu icadı geliştiren markaydı.Almanya'da Mercedes kendine sadece rakip olarak BMW'yi gösterirdi ama 2008'deki global krizde birlikte hareket etme kararı alan yine bu iki firmaydı, şimdi meydan onlara mı kaldı sanki...Audi'ye veya diğer Alman markalarına ne demeli?Fransız arabaları bence PSA ve Renault'un başarılarıyla kendilerini kanıtlamış durumdalar keza beğenilen, bugüne kadar neden böyle bir şey eklenmemişti çıkması çok güzel olmuş dediğimiz onca özellik ve donanımı yine çıkaran Fransızlar değil mi?Burada çıkaran Fransızlar, geliştiren veya daha cafcaflı hale getirenler Almanlar desek abartmış mı oluruz?...Fakat bunları yazarken Almanlar'ın hazıra konduğu anlamı çıkmasın zira otomobil dünyası Almanlar'a kazanım, birikim konusunda çok şey borçlu adamların başarıları tartışma götürmez. Artık bu çorbada herkesinde tuzu var, kimin eli kimin cebinde onu iyi takip etmek lazım. Mayıs 25, 2013 Nihat Abukan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 (düzenlendi) kafasını ağrıtmak isteyen reno cıtroen peugoet alır , peugoet in ne kadar sorunlu bir araba olduğunu bilmeyen kalmadı zaten ,reno ve cıtroen in kaliteside ortada zaten o yüzden kaliteden şaşmamak lazım, plastik arabaya binmek isteyenler fransız arabasını tercih etsinler sağlam arabaya binmek isteyenler alman ,amerikan arabasını tercih etsinler..Birde kaliteli araba fiyatına kalitesiz arabaya aynı parayı verenler var bende bunları anlamıyorum !!! Mayıs 25, 2013 çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 2001 yılında Moskova'da sıfır Tahoe almıştık. Almanların yanından bile geçemez. Üstelik sürüş zelliklerinden bahsetmiyorum. Onu kabul ederek gemi gibi sallandığını ve aşırı konfor odaklı olduğunu bilerek alıyorsun zaten. Araba bildiğin kamyonun iyi paketlenmiş yumuşak amortisörlü, deri koltuklu haliydi. Elektronik sistem falan hak getire. Teknoloji olarak Almanlara göre bildiğin geriydi. Tahminim sağlamdı fakat teknoloji yoktu. Yahu teee Rusyaya gidip amerikan arabasi almana gerek yokki. Alirsin bi Lada Niva, bagaji vodka ile doldurursun en kiyak arabaya binersin. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ali Mert Kılıç Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 kafasını ağrıtmak isteyen reno cıtroen peugoet alır , peugoet in ne kadar sorunlu bir araba olduğunu bilmeyen kalmadı zaten ,reno ve cıtroen in kaliteside ortada zaten o yüzden kaliteden şaşmamak lazım, plastik arabaya binmek isteyenler fransız arabasını tercih etsinler sağlam arabaya binmek isteyenler alman ,amerikan arabasını tercih etsinler..Birde kaliteli araba fiyatına kalitesiz arabaya aynı parayı verenler var bende bunları anlamıyorum !!! 2 yıl önce 2007 model dizel c4 aldık.. arabanın 1 yanı çamurluk +2 kapı değişmiş bikaç tanede boya vardı motor sağlamdı aldık.. hiçbi sıkıntısı yok baş ağrıtmadan biniyoruz.. benim benzinli focusun yanından basınca c4ü arkadan izliyorum gidişide çok güzel.. genel konuşmaktan kaçınmak lazım bence.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 benim bir sorum olacak; diyorsunuz ya ford dizel i psa dan alıyor, opel dizel i fiat tan alıyor vb..(bildiğimiz şeyler) peki bu alanlar motoru herşeyiyle komple çalışır vaziyette mi alıyorlar, yoksa sadece motor bloğu-kapağı-krank-piston-sekman vb motoru oluşturan mekanik parçaların bir kısmını alıp, kalanını kendileri mi yapıyorlar veya geliştiriyorlar. eğer kabasını alıp incesini kendi yapıyorsa firma, buna; şundan bundan motor alıyor denebilsede, pek önemsenecek şey değil. önemli olan işleyişi, verimli çalışması, yakıt ekonomisi, az arıza çıkarması vb dir diye düşünüyorum. akrabamızda opel çorsa vardı. içinde mj 1.3 var malum. teknik hatası çıktı hatırlıyorsanız 1-2 sene önce, servise çağrıldı ve işlem yapıldı o seri tüm corsalara. hatta avrupada ciddi işlemler yapıldı ama burada seviste basit işler yapıldı. peki punto daki 1.3 de böyle şey oldu mu.. hayır çünkü motorun bazı parçalarını firmalar ayrı ayrı yerlerde ürettiriyorlar diye biliyorum. opel de ki mj lerin bu arızalı parçaları opel tarafından polonya da ürettirilmiş. Kabasini alip incesini yapmaktan ne kastediyorsunuz bilmiyorum ama motor komple geliyor. Uzerinde kayis falan filan dahil herseyi oluyor. Her uretici kendi istedigi elektrik tesisatini ECU yu takip kullaniyor. Yani pejonun supapini alip arabanizda kullanabilirsiniz. Puntoyu bilmem ama Grande puntoda oyle bir geri cagirma olmadi. Ilk nesil 1.3 JTD motorlarda (bilinenin aksina JTD ile multijet motorlar ayni degildir. Sadece blok ve krang aynidir. Sıkıştırma oranları bile farklı.) yani 2003 de uretilen ilk motorlarda kapakta catlak olusmus. Hararet dolayisi ile garantiden komple kapak degistiren epey adam olmus. Ama bahsedilen zaman 2003 yili... 2004 ten sonra uretilenlerde sikinti yok. 2006 dan itibaren zaten multijet motora geciliyor. Kapak degisik, yakit sistemi enjektorleri falan hep degisik. Polonyadaki motor fabrikasinda 1.3 motor toplaniyor bildigim kadari ile. Uretilmiyor. O fabrika Opel in degil, Fiat ile GM in ortak fabrikasi. Hatta o fabrika Biala diye bir sehirde. Opel in kendi motor fabrikasi da var polonyada ama o fabrikada 1.7 dizeller uretiliyor. Tichi mi tichy mi ne oyle acayip isimli bir sehirdeydi hatta.. Benim gecmiste aldigim 1.7 motorlu corsanin motoru orada uretilmisti... 1.3 motorlar GM ile fiat in ortak bir fabrikasinda uretiliyor. Birde hindistanda fiat in fabrikasi var orada da uretiliyor. Genelde bizim albeadakiler falan hindistanda toplanan motorlar. Oranin uretimi yetmedigi zaman polonyadaki fabrikadan da aliyorlar. Ama kesin olarak bildigim bir sey var opel in fabrikasi ile fiat-gm fabrikasi farkli sehir farkli fabrika.. Opel ile fiat arasindaki fark su an birinin magnetti marelli ECU kullanmaya devam ediyor olmasi. Opel yeni modellerinde Bosch ECU kullaniyor. 1.3 dizel motoru neredeyse kullanmayan yok gibi birsey. Dusunsenize ford Ka da bile fiat in urettigi 1.3 dizel motor kullanildi. Suzukie var, tata da var. Var oglu var.. Fiat i batmaktan kurtaran bir motor. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Buarada motorların bir yerlere gittiği yok Ford kendi üretiyor ayrıca Volvo'ya direkt veriyor. Diğerlerini bilmem onlar da kendi üretiyordur. Bunlar doğal şeyler ford da onlara 2.0 üstü için geliştirme yaptı.Şimdi zaten anlaşmalar sona ermek üzere sadece 1.6 kaldı. Psa ortaklığı finito. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 25, 2013 kafasını ağrıtmak isteyen reno cıtroen peugoet alır , peugoet in ne kadar sorunlu bir araba olduğunu bilmeyen kalmadı zaten ,reno ve cıtroen in kaliteside ortada zaten o yüzden kaliteden şaşmamak lazım, plastik arabaya binmek isteyenler fransız arabasını tercih etsinler sağlam arabaya binmek isteyenler alman ,amerikan arabasını tercih etsinler..Birde kaliteli araba fiyatına kalitesiz arabaya aynı parayı verenler var bende bunları anlamıyorum !!! Plastik arabadan kasit ne? Mesela mondeonun on panelinin ve hatta bagaj kapaginin buyuk kisminin plastik oldugunu biliyormusunuz? Onden en ufacik darbede catir cutur panelin kirildigini? Ayni zamanda koca koca amerikan jeeplerinin bazilarinin on camurluklarinin plastik oldugu gibi? Camurluk tenekesi ile guvenlik olmuyor artik gercek dunyada.. Olsaydi hepimiz 131 e binerdik. Malum onun her tarafi tenekeydi.. Buarada motorların bir yerlere gittiği yok Ford kendi üretiyor ayrıca Volvo'ya direkt veriyor. Diğerlerini bilmem onlar da kendi üretiyordur. Bunlar doğal şeyler ford da onlara 2.0 üstü için geliştirme yaptı.Şimdi zaten anlaşmalar sona ermek üzere sadece 1.6 kaldı. Psa ortaklığı finito. Ford artik 115 lik dizel motorlari kendi fabrikasinda uretiyor zaten. 109 luk motorlar PSA dan satin aliniyordu. 115 lik dizeller eski fabrikasi olan ingilteredeki Kent fabrikasinda uretiliyor. Bu arada PSA nin 2.0 motorlari ile ford un alakasi yok. PSA o motorlari kendi uretti.2.4 lt motorlar yanlis hatirlamiyorsam ford uretimi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2013 Demek ki özetlemek gerekirse: - Kimin eli kimi cebinde belli değil (mesela refere edilen Volvo şu anda Çinli Geely'nin bir alt kuruluşu) - Globalleşen dünyada artık ulusal markadan söz etmek kolay değil (mesela ülkemizden Mercedes yan sanayii üretimi parça gidiyor) - Ülke markası olarak ele alınan araçların kendine özgü yönleri olsa da kimsenin ortaya koyabileceği düzgün bir arıza oranı, motor ömrü, güvenilirlik ve/veya dayanıklılık katsayısı gibi nesnel kayıt tutulmuş bir istatistik yok referans olarak gösterilebilecek - Marka seçiminde en önemli etkenlerden biri sokakta oluşmuş ve kanıtı/nesnel dayanağı olmayan kanaatler. Bu perspektiften baktıktan sonra isteyen istediğini alsın ama genellemelerden kaçınalım... hatta 1.6 ecoboost focus1 tek kapılı da süper olurdu kanımca.. Kesinlikle! Dün geniş ve hızlı viraj dönüşünde eskisi ile yenisini kıyasladım ve yere oturuşu ve direksiyon hissini aradığımı fark ettim, bu motor o kasada mükemmel olurdu. Aaah ah! 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2013 Aslında araç alırken beğeni ve keyif yüzdesinden sonra ikinci eline bakarım, netice itibari ile ne zaman insanın ne şartlar ile karşı karşıya kalacağı hiç belli değil... Çok insan bunu yanlış değerlendirdiği olmuyor değil.. Satmak için mi alıyorsun aracı vb. Ama bir aksilik olduğunda çabuk ve az bir zararla satmaktan büyük bir avantaj ....... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap