Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Fransız Arabası Alınmaz Mı?


İsa

Önerilen Mesajlar

Türkiye'de alınırken dikkat edilmesi en önemli iki kriter, arıza verdiğindeki tamir süreci ve ikinci elidir. Yolların vahim, yakıtın inşallah vahim olmadığı, her işi "hallederiz abi" modunda çözeceğine inanan ustaların bol olduğu bir ülkede o kadar şehir efsanesine rağmen hala 100.000-120.000'de bir turbo değişiyorsa, sürücülerin arızaya sebep verme istatislikleri arıza istatisliklerinin önüne geçer ve bence onların güvenilirliğini de bitirir. Gerçi Türkiye'de düzgün bir arıza istatistiği var mı onu da bilmiyorum. 

Kalite işine bir yorum yapamıyorum. Pratikte içimdeki varsa "prestij" isteyen yanım ne der bilemiyorum da mantığım ses çıkarmadığı ve kırılıp çizilmediği sürece plastik olsa ne farkeder titanyum olsa ne farkeder diye soruyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kesinlikle! Dün geniş ve hızlı viraj dönüşünde eskisi ile yenisini kıyasladım ve yere oturuşu ve direksiyon hissini aradığımı fark ettim, bu motor o kasada mükemmel olurdu. Aaah ah!

 

ecoboost komple motor 5bin lira. ECU tesisat falan filan derken max 10 bin liraya biter. Motoru bitik bi sport trend bulup swaplesekmi?

 

 

 

 

Aslında araç alırken beğeni ve keyif yüzdesinden sonra ikinci eline bakarım, netice itibari ile ne zaman insanın ne şartlar ile karşı karşıya kalacağı hiç belli değil... Çok insan bunu yanlış değerlendirdiği olmuyor değil.. Satmak için mi alıyorsun aracı vb. Ama bir aksilik olduğunda çabuk ve az bir zararla satmaktan büyük bir avantaj .......

O zaman VW alalım. :)

Türkiye'de alınırken dikkat edilmesi en önemli iki kriter, arıza verdiğindeki tamir süreci ve ikinci elidir. Yolların vahim, yakıtın inşallah vahim olmadığı, her işi "hallederiz abi" modunda çözeceğine inanan ustaların bol olduğu bir ülkede o kadar şehir efsanesine rağmen hala 100.000-120.000'de bir turbo değişiyorsa, sürücülerin arızaya sebep verme istatislikleri arıza istatisliklerinin önüne geçer ve bence onların güvenilirliğini de bitirir. Gerçi Türkiye'de düzgün bir arıza istatistiği var mı onu da bilmiyorum. 

Kalite işine bir yorum yapamıyorum. Pratikte içimdeki varsa "prestij" isteyen yanım ne der bilemiyorum da mantığım ses çıkarmadığı ve kırılıp çizilmediği sürece plastik olsa ne farkeder titanyum olsa ne farkeder diye soruyor :)

İçindeki prestij isteyen yanına kulak verirsen zaten bu markaların hiçbirini konuşmaya gerek yok. fordmuş renoymuş hikaye..7 serisinden s klasse den bhasedelim. Hatta bentley falan daha cici olur. :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İçindeki prestij isteyen yanına kulak verirsen zaten bu markaların hiçbirini konuşmaya gerek yok. fordmuş renoymuş hikaye..7 serisinden s klasse den bhasedelim. Hatta bentley falan daha cici olur. :)

Orada kinaye vardı abi. Hani Türkiye'de VW prestijli marka ya, oraya gönderme yapmıştım :)

İnsanımız eşinin dostunun haklı haksız yorumundan fazla etkilenmekte malesef, bu sebeple ikinci el bir poloyu tercih edip hep olumlu yorumlar almayı, yeni Clio'ya tercih edebiliyorlar.(Örnek atmasyondur fiyat aralığını bilmiyorum iki aracın.)

 

Kendim kullanacağımdan 7 serisi S klasse filan tercih etmem de Porshe 911'in S modelleri pek cezbetmeye başladı beni. Bentley, Aston Martin filan Türkiye'de yaşadığım sürece büyük ihtimalle almam, sonra şu Maserati'sini parçalatan adam gibi haberlere çıkarım. Tabi ben kendim yetkili servisin önünde parçalarım  :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Orada kinaye vardı abi. Hani Türkiye'de VW prestijli marka ya, oraya gönderme yapmıştım :)

İnsanımız eşinin dostunun haklı haksız yorumundan fazla etkilenmekte malesef, bu sebeple ikinci el bir poloyu tercih edip hep olumlu yorumlar almayı, yeni Clio'ya tercih edebiliyorlar.(Örnek atmasyondur fiyat aralığını bilmiyorum iki aracın.)

 

 

 

Adamlar reklamlarda da prestij burada diyor :D cemaat napsın imam yamuk :zha: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Her araba alınır. Önemli olan amacınızın ne olduğu ve ne kadar para karşılığında aldığınızdır.    Fransız arabalarının dayanıklılığına çamur atanlar peugeot 504 lerin hala Mısr da taksi olarak kullanıldığını ve dünyada Yahudi Mercedesi olarak adlandırıldıklarını unutmuş olmalılar.     Önemli olan ne için ne kadar para vererek aldığınız. İster fransız olsun ister japon.. Alış verişte önyargı ile tercih belirlemek bence salaklıktır.

Bence de kendi durumunuza göre her araba alınabilir. Diğer Fransa menşeili araçları bilmem ama 5 yıldan daha fazla Renault Symbol kullandım birini ikinci el olarak almıştım. Bu aracı aldığımda 6 yaşındaydı ve bakımları ihmal edilmişti bakımlarını yaptırıp 3 yıl sorunsuz kullandım. Diğer sıfır araçta ise park halindeyken çarpılması ve rutin bakımları dışında çok şükür servis yüzü görmedik. Şu an araç 2 yıldır kaynımda ve o da sorunsuz kullanıyor hala.

Çevremizde Fransız ve Güney Koreli araçlarla ilgili bu yaygın inanış mevcut, yanlış ama bu yargıları da kırmak gerçekten çok zor. Özellikle bunun kaportası şöyle, şurası sert plastik vs. gibi.

Ayrıca (konu dışı belki ama) Focus alırken aracı bir akrabama söz vermiştim inanın en az 10 kişi araca talip olmuştu. İkinci el durumuna bakılırsa da rahatlıkla binilir ve kolaylıkla da satılabilen araçlardır.

Ahmet Polat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Plastik arabadan kasit ne? Mesela mondeonun on panelinin ve hatta bagaj kapaginin buyuk kisminin plastik oldugunu biliyormusunuz? Onden en ufacik darbede catir cutur panelin kirildigini? Ayni zamanda koca koca amerikan jeeplerinin bazilarinin on camurluklarinin plastik oldugu gibi? Camurluk tenekesi ile guvenlik olmuyor artik gercek dunyada.. Olsaydi hepimiz 131 e binerdik. Malum onun her tarafi tenekeydi.. 

 

Ford artik 115 lik dizel motorlari kendi fabrikasinda uretiyor zaten. 109 luk motorlar PSA dan satin aliniyordu. 115 lik dizeller eski fabrikasi olan ingilteredeki Kent fabrikasinda uretiliyor.

 

Bu arada PSA nin 2.0 motorlari ile ford un alakasi yok. PSA o motorlari kendi uretti.2.4 lt motorlar yanlis hatirlamiyorsam ford uretimi.

 

Plastik arabadan kasit ne? Mesela mondeonun on panelinin ve hatta bagaj kapaginin buyuk kisminin plastik oldugunu biliyormusunuz? Onden en ufacik darbede catir cutur panelin kirildigini? Ayni zamanda koca koca amerikan jeeplerinin bazilarinin on camurluklarinin plastik oldugu gibi? Camurluk tenekesi ile guvenlik olmuyor artik gercek dunyada.. Olsaydi hepimiz 131 e binerdik. Malum onun her tarafi tenekeydi.. 

 

Ford artik 115 lik dizel motorlari kendi fabrikasinda uretiyor zaten. 109 luk motorlar PSA dan satin aliniyordu. 115 lik dizeller eski fabrikasi olan ingilteredeki Kent fabrikasinda uretiliyor.

 

Bu arada PSA nin 2.0 motorlari ile ford un alakasi yok. PSA o motorlari kendi uretti.2.4 lt motorlar yanlis hatirlamiyorsam ford uretimi.

plastikten kasıt kaportanın plastik olması,mondeonun kaportası taş gibi çok sağlam 1 sene son kasa mondeo kullandım kapıları ve kopartası çok ağır sağlam,fransız arabaları gibi kuş gibi hafif değil.  plastikten kasıt tampon değil,mondeonun bagaj kısmınında sadece alt kısmı plastik , bir keresinde kazalı c4 görmüştüm kaput çatlamış kazadan dolayı.İnsan çatladığı yerden eliyle bile kaputu ikiye ayırabilir .bir keresinde de çarpışma testlerini izliyordum b segmenti araçların.araçları çarptıryorlardı sert bir zemine çarpma sonucunda diğer araçlar sadece önden kaportası içine çökerken citroen hem önden hemde tavandan içine çöküyordu,diğer araçların hiç biri tavandan içine çökmemişti.Bunları zaten dünya alem biliyor sadece ben söylemiyorum ! Neden bir Vw ,opel ford için böyle şeyler söylenmiyorda fransız arabaları için söyleniyor burayı düşünmek lazım...mesela İyi ,sağlam araç deyince herkesin aklına alman arabaları mesela mercedes geliyor neden fransız arabası gelmiyor ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

plastikten kasıt kaportanın plastik olması,mondeonun kaportası taş gibi çok sağlam 1 sene son kasa mondeo kullandım kapıları ve kopartası çok ağır sağlam,fransız arabaları gibi kuş gibi hafif değil.  plastikten kasıt tampon değil,mondeonun bagaj kısmınında sadece alt kısmı plastik , bir keresinde kazalı c4 görmüştüm kaput çatlamış kazadan dolayı.İnsan çatladığı yerden eliyle bile kaputu ikiye ayırabilir .bir keresinde de çarpışma testlerini izliyordum b segmenti araçların.araçları çarptıryorlardı sert bir zemine çarpma sonucunda diğer araçlar sadece önden kaportası içine çökerken citroen hem önden hemde tavandan içine çöküyordu,diğer araçların hiç biri tavandan içine çökmemişti.Bunları zaten dünya alem biliyor sadece ben söylemiyorum ! Neden bir Vw ,opel ford için böyle şeyler söylenmiyorda fransız arabaları için söyleniyor burayı düşünmek lazım...mesela İyi ,sağlam araç deyince herkesin aklına alman arabaları mesela mercedes geliyor neden fransız arabası gelmiyor ?

Valla ben o kasa mondeoyu 5 sene kullandim. Standardin disinda hicbirsey yoktu. Gereksiz sekilde agir olmasi disinda. 

 

C4 un kaputu aluminyum. Audi aluminyum arac uretmekle ovunuyor. Dahasi bahsettiginiz mondeonun da kaputu aluminyum alasim. Ayrica banane kaza aninda arabanin tavaninin ne oldugundan? Ben canli cikayim da isterse araba komple yansin bitsin kul olsun. O kismini sigortacilar dusunsun. 180 bin km kullanip sadece yagini degistiren c4 kullanicisi arkadaslarim var. 90 lik dizel. Citroen i savunmak bana dusmez. Hic citroenim de olmadi bugune kadar. Babamin mali da degil. Ama o fransiz bu japon beriki su bu deyip on yargi ile hareket etmeyecek kadarda buyudum sanirsam.

Alin size c4 un ncap test verileri

http://tr.euroncap.com/tr/results/citroen/c4/2010/405.aspx

 

 

Mercedese saglam araba diyen adam arabadan hic anlamiyordur. Kaza yaptiginizda hicbirinin digerine oyle bariz bir ustunlugu falan yok. Tabi 60-70 le yapilan kazalari kastediyorsaniz o baska. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sağlam araç deyince herkesin aklına alman arabaları mesela mercedes geliyor neden fransız arabası gelmiyor ?

Yazdık ya ön yargı, eksik bilgi ve münferit gözlemlere dayanan yanlış genellemeler diye.

Ayrıca piyasanın algısı ve tepkisi model yılının en az 5 belki de 10 sene gerisinden geliyor, çoktan imalattan kalkmış araçlar marka imajını değerlendirme için kullanılıyor oluyor.

 

Eski tanktan bozma Mercedes'leri ikinci elde alıp Türkiye'ye getiren işçilerimiz onları burada imal edilen Tofaş ve Renault'nun karşısına dikerek havasını attı. Etkileri bugün hala devam ediyor.

 

Plastiğe karşı değilim, 150 kg daha az yük taşımayı çok isterdim, tüketimi de düşürürdü.

Ayrıca plastik veya değil genelde EuroNCAP sonuçlarına yansıyan bir fark yok.

Taşıyıcı elemanları sağlam yapıp etrafını plastik giydirmeleri bana yeter. 

 

Neyse canım kimseyi etkilemek derdinde değilim, herkesi kendi fikirleri ile başbaşa bırakıyorum, yazılacaklar yazıldı, okuyan kendi karar verir...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

C5 - Volan.

Bildirilerimi yazmaya uğraşmam bile istisna her zaman var %20 arıza varsa %80 rastlamak imkansız değil zaten.

Münferit örneklere girip yorulmaya değmez herkesin yorumu kendine :)

Bazen şifreli yazdığını düşünüyorum ve maalesef bende şifre çözücü yok, ve idrak yolları çoğunlukla tıkalı, "therefore be precise & explicit"

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla ben o kasa mondeoyu 5 sene kullandim. Standardin disinda hicbirsey yoktu. Gereksiz sekilde agir olmasi disinda. 

 

C4 un kaputu aluminyum. Audi aluminyum arac uretmekle ovunuyor. Dahasi bahsettiginiz mondeonun da kaputu aluminyum alasim. Ayrica banane kaza aninda arabanin tavaninin ne oldugundan? Ben canli cikayim da isterse araba komple yansin bitsin kul olsun. O kismini sigortacilar dusunsun. 180 bin km kullanip sadece yagini degistiren c4 kullanicisi arkadaslarim var. 90 lik dizel. Citroen i savunmak bana dusmez. Hic citroenim de olmadi bugune kadar. Babamin mali da degil. Ama o fransiz bu japon beriki su bu deyip on yargi ile hareket etmeyecek kadarda buyudum sanirsam.

Alin size c4 un ncap test verileri

http://tr.euroncap.com/tr/results/citroen/c4/2010/405.aspx

 

 

Mercedese saglam araba diyen adam arabadan hic anlamiyordur. Kaza yaptiginizda hicbirinin digerine oyle bariz bir ustunlugu falan yok. Tabi 60-70 le yapilan kazalari kastediyorsaniz o baska. 

 

 

Valla ben o kasa mondeoyu 5 sene kullandim. Standardin disinda hicbirsey yoktu. Gereksiz sekilde agir olmasi disinda. 

 

C4 un kaputu aluminyum. Audi aluminyum arac uretmekle ovunuyor. Dahasi bahsettiginiz mondeonun da kaputu aluminyum alasim. Ayrica banane kaza aninda arabanin tavaninin ne oldugundan? Ben canli cikayim da isterse araba komple yansin bitsin kul olsun. O kismini sigortacilar dusunsun. 180 bin km kullanip sadece yagini degistiren c4 kullanicisi arkadaslarim var. 90 lik dizel. Citroen i savunmak bana dusmez. Hic citroenim de olmadi bugune kadar. Babamin mali da degil. Ama o fransiz bu japon beriki su bu deyip on yargi ile hareket etmeyecek kadarda buyudum sanirsam.

Alin size c4 un ncap test verileri

http://tr.euroncap.com/tr/results/citroen/c4/2010/405.aspx

 

 

Mercedese saglam araba diyen adam arabadan hic anlamiyordur. Kaza yaptiginizda hicbirinin digerine oyle bariz bir ustunlugu falan yok. Tabi 60-70 le yapilan kazalari kastediyorsaniz o baska. 

benim dediğim c4 bu kasadan önceki c4 tü.o kasanında aliminyum olduğunu düşünmüyorum  bildiğin plastik. megane 2 nin kasası da plastikti aynı cıtroen gibi...şimdi plastik yerine sac kaporta üretmeye başladılar demekki bir işe yaramıyormuş plastik kaporta sonradan vaz geçtiler ..reno fuluance de n cup tan 4 yıldız almıştı onu da hatırlatırım.   c4   5 takla atsın birde mondeo 5 takla atsın bakalım sonuç ne olacak 

bakın bakalım c4 ün ön tarafı ne durumda mondeo ne durumda c4 ün tavanı bile içine göçmüş ön cam neredeyse yerinden fırlayacak

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O resmi değil bu resmi paylaşsaydınız hak verebilirdim belki. Ne olursa olsun resimler üzerinden fark anlayabileceğinizi düşünmeniz bana malesef ki çok garip geliyor. Ayrıca yüzlerce kaza videosu,testi ve buldukça belgeseli izlemiş biri olarak kaza anında arabamın paramparça olmasını tercih ederim. Ne kadar kırılma, bükülme, parçalanma enerjinin o kadar sönümlenip bana zarar vermesini engelleme. 

97084214.png

 

Son olarak da eski araçlarda daha az plastik kullanılıyordu bildiğim kadarıyla, marka model bağımsız olarak hiç biri yenilerinden daha sağlam değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim dediğim c4 bu kasadan önceki c4 tü.o kasanında aliminyum olduğunu düşünmüyorum  bildiğin plastik. megane 2 nin kasası da plastikti aynı cıtroen gibi...şimdi plastik yerine sac kaporta üretmeye başladılar demekki bir işe yaramıyormuş plastik kaporta sonradan vaz geçtiler ..reno fuluance de n cup tan 4 yıldız almıştı onu da hatırlatırım.   c4   5 takla atsın birde mondeo 5 takla atsın bakalım sonuç ne olacak 

bakın bakalım c4 ün ön tarafı ne durumda mondeo ne durumda c4 ün tavanı bile içine göçmüş ön cam neredeyse yerinden fırlayacak

 

attachicon.gifc4.jpg

attachicon.gifmn.JPG

Yaniliyorsunuz. Eski kasa c4 un de motor kaputu aluminyumdu. En ufak tiklamada far geri kayip kaputu yamultuyor ve kaputu degistirmek zorunda kaliyorsunuz. Plastik olan sey sadece camurluklari ki onlarin plastik ya da cam olmasi zaten hic onemli degil. 

caglar bey onemli olan tavanin ne oldugu degil kapinin acilip acilmadigi. Kapi aciliyorsa sevmisim tavanini banane?

 

Bence ne mondeo ile ne de c4 ile takla falan atmayin. Mondeoyu pek iyi tanimadiginiz belli. Mondeonun en zayif halkasi tavani. Kaynaksiz montaj oldugu icin rijit olmayan bir yapidan bahsediyoruz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.